Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

DofN

De NAD M28 bevat dezelfde purify technologie. De implementatie hiervan door Lyngdorf zou nog best een stapje hoger kunnen zijn. Ik heb altijd gevonden dat Lyngdorf erg mooi klinkende versterkers maakt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scoc

Quote from: buckler on March 14, 2024, 17:22:26Voor mij is de Lyngdorf ook op alleen specs afgaande de te kloppen amp... ik vroeg op het avforums nog even welke er nu beter is (met de Trinnov alt.):
https://www.avforums.com/threads/trinnov-altitude-16-32-owners-thread.2279879/page-191

Denk dat beide wel mooie opties zijn.
Wel kneiter duur


Mmmm ... wat kost zo'n Trinnov Altitude of een MadVR dan tegenwoordig ;)


Dan lijkt me 9000€ voor een Lyngdorf 8 kanaals amp nog wel mee te vallen  :angel:
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

buckler

Quote from: scoc on March 14, 2024, 20:54:31Mmmm ... wat kost zo'n Trinnov Altitude of een MadVR dan tegenwoordig ;)


Dan lijkt me 9000€ voor een Lyngdorf 8 kanaals amp nog wel mee te vallen  :angel:

Touche 🤔
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Het verschil zit hem voornamelijk in de input stage en daar wordt over het algemeen het verschil gemaakt; elke fabrikant heeft daar zo zijn eigen ideeën over wat betreft het ontwerp.

Ik heb zelf een aantal NAD M28 amps verkocht in het verleden en nooit echt fan van geweest. Om maar een voorbeeld te noemen, de Arcam PA 720 (class G) klinkt in mijn ervaring fraaier en is zelfs goedkoper.

Het zal niet lang duren en ze gaan deze techniek ook doorvoeren naar de stereo lijn.

Ik heb bij forum lid Schani de nodige referentie discs gedraaid en ik denk dat er op dit moment niets beters te vinden is in multi channel en al helemaal niet voor deze prijs.

Quote from: DofN on March 14, 2024, 18:07:10De NAD M28 bevat dezelfde purify technologie. De implementatie hiervan door Lyngdorf zou nog best een stapje hoger kunnen zijn. Ik heb altijd gevonden dat Lyngdorf erg mooi klinkende versterkers maakt.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Grappig, Martin, en ik heb gelijk weer iets geleerd. Aan de hand van het serienummer van de Trinnov weet je meteen welke DAC's je hebt  :) 

https://www.avforums.com/threads/trinnov-altitude-16-32-owners-thread.2279879/post-32111135






Quote from: buckler on March 14, 2024, 17:22:26Voor mij is de Lyngdorf ook op alleen specs afgaande de te kloppen amp... ik vroeg op het avforums nog even welke er nu beter is (met de Trinnov alt.):
https://www.avforums.com/threads/trinnov-altitude-16-32-owners-thread.2279879/page-191

Denk dat beide wel mooie opties zijn.
Wel kneiter duur
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DofN

Quote from: vik on March 15, 2024, 09:44:07Het verschil zit hem voornamelijk in de input stage en daar wordt over het algemeen het verschil gemaakt; elke fabrikant heeft daar zo zijn eigen ideeën over wat betreft het ontwerp.

Ik heb zelf een aantal NAD M28 amps verkocht in het verleden en nooit echt fan van geweest. Om maar een voorbeeld te noemen, de Arcam PA 720 (class G) klinkt in mijn ervaring fraaier en is zelfs goedkoper.

Het zal niet lang duren en ze gaan deze techniek ook doorvoeren naar de stereo lijn.

Ik heb bij forum lid Schani de nodige referentie discs gedraaid en ik denk dat er op dit moment niets beters te vinden is in multi channel en al helemaal niet voor deze prijs.


Het zou goed kunnen zijn dat ik dan een Lyngdorf stereo "purify" eindversterker neem en een NAD M66 VV. Is wel pittig aan de prijs, dat wel.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#2556
Nu we toch bezig zijn.. iemand ervaringen met de LYNGDORF CUE-100? Ik heb een zwak voor Lyngdorf, maar over deze speaker verneem ik heel weinig. 18K oid is ook niet niets.. Ik vraag me af wie zoiets überhaupt koopt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Teejoo

Quote from: vik on March 15, 2024, 09:44:07Het verschil zit hem voornamelijk in de input stage en daar wordt over het algemeen het verschil gemaakt; elke fabrikant heeft daar zo zijn eigen ideeën over wat betreft het ontwerp.

Ik heb zelf een aantal NAD M28 amps verkocht in het verleden en nooit echt fan van geweest. Om maar een voorbeeld te noemen, de Arcam PA 720 (class G) klinkt in mijn ervaring fraaier en is zelfs goedkoper.

Het zal niet lang duren en ze gaan deze techniek ook doorvoeren naar de stereo lijn.

Ik heb bij forum lid Schani de nodige referentie discs gedraaid en ik denk dat er op dit moment niets beters te vinden is in multi channel en al helemaal niet voor deze prijs.

Nu ik de post op het Engelse forum lees valt me idd in dat de gain match bij mij ook veel doet. Ik heb dat bij mijn Classé amps gedaan met van die xlr attenuators.

Huub-13

#2558
Vraagje aan Lyngdorfgebruikers:

Momenteel speel ik met een Lyngdorf TDAI-3400.
Bevalt prima!
Omdat ik echter nog 2 nu werkloze monoblocks heb staan, zou ik die wel eens op de Lyngdorf willen aansluiten vanuit de RCA analoge uitgang.
Just for fun en omdat het kan.

Op een van de analoge ingangen van de TDAI-3400 heb ik in theatermode de fronts van een AV-receiver aangesloten.
Mijn vraag: Zal het signaal van deze in theatermode ingestelde ingang worden doorgegeven via de RCA uitgang van de 3400?
Natuurlijk kan ik het uitproberen, maar dat is een hele operatie.
Misschien weet iemand het  . . . . ??
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

LD001

Ik heb een TDAI-1120 aangeschaft en er moeten nu een paar speakers bij komen. Ik heb de versterker geluisterd met de MH-2 en BW-2 (2 keer) combinatie van Lyngdorf en was behoorlijk onder de indruk. Ik overweeg ook de BW-3 in plaats van de BW-2 (want die is een stuk kleiner en makkelijker te plaatsen en is met mooie kortingen te koop). Heeft iemand een idee van verschil tussen deze twee subwoofers qua geluid en ze wel eens naast elkaar kunnen vergelijken? Ook andere luidsprekersuggesties zijn welkom.

addesmo

Op avforums is een heel uitgebreid topic over de 1120

LD001

Gekozen voor de BW-2. Eén in huis en één onderweg. Klinkt nu al lekker.