Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rob_Dingen

Ik weet van dat apparaat niks.
Maar dat ingang bord wat jij laat zien heeft een Phono ingang met gebruikelijke massa schroef.
De versterker heeft dat niet, dat zijn standaard ingangen.

Rob

Faxe

Op de foto van de versterker is de insteekkaart linksboven gemonteerd.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

addesmo

De oudere adc kaart had geen phono ingang. De nieuwste versie is een van de cinch ingangen phono geschikt.

Faxe

Heb sinds vrijdag een Lyngdorf tdai 3400 met de HDMI 4K input/output en analog input module module. Apparaat bevalt erg goed :pompom:

Heb een vraag over de afstandsbediening. Hier zitten een aantal knoppen op de niet beschreven worden in de gebruiksaanwijzing. Het gaat om de "Voice", "Audio", "Geel", "Groen", "Rood" en de drie knopen met muzieknoten erop. Klopt het dat deze knoppen het niet doen op de tdai 3400?


Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Deleted User

Heb je dat aan je dealer gevraagd waar je deze mooie versterker vandaan hebt? Lijkt me een universele afstandsbediening te zijn voor meerdere modellen van Lyngdorf.

Ik heb de Yamaha CD-S3000 SACD speler. De afstandsbediening bevat ook Amp symbolen... Die amplifier heb ik niet  ;D

Maar eh.... mooie versterker ;D

Cantodea

Hallo,

Ik heb sinds vrijdag een Lyngdorf TDAI 1120 die een paar Focal Aria 906 aansturen en een subwoofer XTZ 10.16
ik merk dat je twee subwoofers heb van Lyngdorf zelf, hoe bevallen die je? Ik denk ze ook aan te schaffen, maar kan ze nergens eens beluisteren. Vlaanderen is nu eenmaal niet zo'n hifi paradijs als Nederland.

Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

DofN

#2231
Hifi corner in Antwerpen heeft ze misschien wel?

Ik heb die boundary woofers van Lyngdorf eens gehoord op een beurs en was ervan onder de indruk. Ze klonken heel volwassen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vj

Als je contact opneemt met 1 van de 3 Hificorner winkels is een demo zoiezo mogelijk.  Deurne doet zelf demo's in huis
woonkamer : LG 65"b8 , Arcam avr390 , MA silver 300 , MA silver c350 , MA silver fx , MA radius 90 (Atmos) , rel ht1003 , ps5
Slaapkamer : LG 55c1 , PS4 , Panasonic 4k Blu ray speler

scoc

Quote from: vj on May  1, 2022, 22:35:41
Als je contact opneemt met 1 van de 3 Hificorner winkels is een demo zoiezo mogelijk.  Deurne doet zelf demo's in huis

De winkel te Antwerpen doet thuisdemo's met Lyngdorf (Deurne niet).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

vj

#2234
Quote from: scoc on May  1, 2022, 23:04:57
De winkel te Antwerpen doet thuisdemo's met Lyngdorf (Deurne niet).

Ik ben van de winkel in Deurne 😉. Dus kan bij deze bevestigen dat ik wel thuisdemonstratie doe en zelf testperiode toelaat .
woonkamer : LG 65"b8 , Arcam avr390 , MA silver 300 , MA silver c350 , MA silver fx , MA radius 90 (Atmos) , rel ht1003 , ps5
Slaapkamer : LG 55c1 , PS4 , Panasonic 4k Blu ray speler

scoc

Quote from: vj on May  2, 2022, 00:18:13
Ik ben van de winkel in Deurne 😉. Dus kan bij deze bevestigen dat ik wel thuisdemonstratie doe en zelf testperiode toelaat .

OK, mooie evolutie dan, mijn info dateert van tot en met 3 jaar terug toen dit enkel via winkel te Antwerpen gebeurde (heb zelf 10 jaar met Lyngdorf gespeeld in stereo). Maar des te beter dus  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

blaurey

Sinds vorige week heb een TDAI 3400. Mijn oude 2170 draaide probleemloos met een Node 2i. Nu doet de 3400 het niet goed. De interne streamer (Roon Ready) skipt nummers. Ik speel via Roon met Qobuz, en het gebeurt alleen bij hi-res nummers. Als ik met de 3400 weer de 'ouderwetse' manier toepas, via de Node 2i, is er weer niks aan de hand en speelt het probleemloos. Ik vind het niet de bedoeling om weer mijn oude externe streamer te gebruiken, dus ben al met het verbeteren van het netwerk aan de slag gegaan (nieuwe router, alles bekabeld), maar niets werkt. Wie heeft hier een oplossing voor?
Lyngdorf TDAI-3400 | B&W 702 S2 | Bluesound Node 2i | Roon (core: Mac) | Audioquest Rocket33 bi-wire | Audioquest Cinnamon Coax + Ethernet | Silent Angel Bonn N8 switch

scoc

Quote from: blaurey on May 11, 2022, 23:07:00
Sinds vorige week heb een TDAI 3400. Mijn oude 2170 draaide probleemloos met een Node 2i. Nu doet de 3400 het niet goed. De interne streamer (Roon Ready) skipt nummers. Ik speel via Roon met Qobuz, en het gebeurt alleen bij hi-res nummers. Als ik met de 3400 weer de 'ouderwetse' manier toepas, via de Node 2i, is er weer niks aan de hand en speelt het probleemloos. Ik vind het niet de bedoeling om weer mijn oude externe streamer te gebruiken, dus ben al met het verbeteren van het netwerk aan de slag gegaan (nieuwe router, alles bekabeld), maar niets werkt. Wie heeft hier een oplossing voor?

Gebruik je de Bluesound dan ook als Roon speler of via BluOS?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Faxe

Ik gebruik ook Roon met mijn TDAI 3400 alleen in combinatie met Tidal in plaats van Qobuz. Bij mij heb ik het probleem niet dat hij bestanden in het hoogste formaat skipt. Kun jie bij Qobuz in Roon ook instellen welke kwaliteit hij moet gebruiken? Bij Tidal kan dit wel zie onderstaande afbeelding. Als dit kan bij Qobuz en je selecteert dan een lagere kwaliteit speelt hij de bestanden dan wel af?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

blaurey

Quote from: scoc on May 11, 2022, 23:29:13
Gebruik je de Bluesound dan ook als Roon speler of via BluOS?

Ja de Bluesound gaat ook via Roon Ready, zonder problemen.
Lyngdorf TDAI-3400 | B&W 702 S2 | Bluesound Node 2i | Roon (core: Mac) | Audioquest Rocket33 bi-wire | Audioquest Cinnamon Coax + Ethernet | Silent Angel Bonn N8 switch

blaurey

Quote from: Faxe on May 11, 2022, 23:29:51
Ik gebruik ook Roon met mijn TDAI 3400 alleen in combinatie met Tidal in plaats van Qobuz. Bij mij heb ik het probleem niet dat hij bestanden in het hoogste formaat skipt. Kun jie bij Qobuz in Roon ook instellen welke kwaliteit hij moet gebruiken? Bij Tidal kan dit wel zie onderstaande afbeelding. Als dit kan bij Qobuz en je selecteert dan een lagere kwaliteit speelt hij de bestanden dan wel af?

Ook bij Qobuz kun je de kwaliteit omlaag zetten. Als ik dat doe (naar 16 bit cd-kwaliteit), speelt de Lyngdorf zonder problemen. Ik vind dat echter geen oplossing voor zo'n duur apparaat. Ik verwacht van deze streamer gewoon ook hi-res afspelen zonder problemen. Het lijkt er niet in te zitten?
Lyngdorf TDAI-3400 | B&W 702 S2 | Bluesound Node 2i | Roon (core: Mac) | Audioquest Rocket33 bi-wire | Audioquest Cinnamon Coax + Ethernet | Silent Angel Bonn N8 switch

chocovla

#2241
Quote from: blaurey on May 12, 2022, 09:22:31
Ook bij Qobuz kun je de kwaliteit omlaag zetten. Als ik dat doe (naar 16 bit cd-kwaliteit), speelt de Lyngdorf zonder problemen. Ik vind dat echter geen oplossing voor zo'n duur apparaat. Ik verwacht van deze streamer gewoon ook hi-res afspelen zonder problemen. Het lijkt er niet in te zitten?

Vreemd. Net even getest met Qobuz/Roon Ready en mijn 3400 maar speel hier zonder problemen 96khz/24bit af, even het nieuwe Arcade Fire album geprobeerd. Heeft het apparaat ook moeite met met hi-res nummers die niet op Qobuz staan? Heb hier ook getest met losse 192khz flacs, maar deze spelen ook prima af. Qobuz staat op Hi-res 24bit up to 192khz als instelling.

Cliché vraag, maar alle onderdelen van de keten zijn up to date? Dus de 3400 software, Roon Core ?

Heb hier verder niets aan de instellingen gewijzigd, alles redelijke out of the box. Dus desnoods onder audio de settings nog even doornemen van het TDAI-3400 device? Verder nog even kijken of BLueSound nog in de devices lijst staat? Die daar ook nog verwijderen voor het geval er wordt geswitcht?
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

blaurey

Dankjewel voor je hulp! Zou je ook eens willen testen met
Bruce Springsteen - You're Missing (hi-res Qobuz)
Het nieuwe Belle and Sebastian album (hi-res Qobuz)?

De nieuwe Arcade Fire speelt hier nu soms goed en soms niet.

De Roon Core en remote zijn allemaal van de nieuwste versie (build 943). De Node uit de lijst met devices verwijderen lost helaas het probleem niet op. Verder heb ik geen hi-res bestanden in bezit, buiten Qobuz. Het lijkt me ook vooral in het Roon Ready circuit van de Lyngdorf te zitten. En nogmaals, via de Node in Roon Ready gaat het afspelen van hi-res probleemloos.

Quote from: chocovla on May 12, 2022, 09:31:09
Vreemd. Net even getest met Qobuz/Roon Ready en mijn 3400 maar speel hier zonder problemen 96khz/24bit af, even het nieuwe Arcade Fire album geprobeerd. Heeft het apparaat ook moeite met met hi-res nummers die niet op Qobuz staan? Heb hier ook getest met losse 192khz flacs, maar deze spelen ook prima af. Qobuz staat op Hi-res 24bit up to 192khz als instelling.

Cliché vraag, maar alle onderdelen van de keten zijn up to date? Dus de 3400 software, Roon Core ?

Heb hier verder niets aan de instellingen gewijzigd, alles redelijke out of the box. Dus desnoods onder audio de settings nog even doornemen van het TDAI-3400 device? Verder nog even kijken of BLueSound nog in de devices lijst staat? Die daar ook nog verwijderen voor het geval er wordt geswitcht?
Lyngdorf TDAI-3400 | B&W 702 S2 | Bluesound Node 2i | Roon (core: Mac) | Audioquest Rocket33 bi-wire | Audioquest Cinnamon Coax + Ethernet | Silent Angel Bonn N8 switch

chocovla

#2243
Beiden getest. Geen probleem. Gewoon 88khz/24bit bij You're missing en 44khz/24bit bij Belle and Sebastian.

Wel opvallend dat bitrate ook niet alles zegt, mijn geripte Japanse mini-cd versie van You're missing vind ik persoonlijk beter klinken dat de hi-res via Qobuzz. Maar dat is off-topic.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

DofN

Steinway and Sons/Lyngdorf producten hebben Speakon in- en uitgangen met een digitale link. Ik heb nog nooit Steinway/Sons/Lyngdorf speakers op versterkers gezien die niet van Steinway (..) zijn.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

#2245
Quote from: DofN on June  2, 2022, 19:23:02
Steinway and Sons/Lyngdorf producten hebben Speakon in- en uitgangen met een digitale link. Ik heb nog nooit Steinway/Sons/Lyngdorf speakers op versterkers gezien die niet van Steinway (..) zijn.
Correct, dit is niet mogelijk.... Heb er 7 á 8 jaar geleden ook eens naar gekeken. Steinway Lyngdorf is een compleet ander concept... bloedmooi dat weer wel..

Spijkie

Een lyngdorf versterker met een speaker die een AMT tweeter heeft? Er zijn meer speakers met een AMT tweeter namelijk.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Deleted User

De S-10 heeft een AER (Ambience Enhancing Radiation) dipole tweeter... Dus als dat je aanstaat dan zou je naar merken moeten zoeken die dat ook hebben.

Maar Spijkie heeft gelijk... In het najaar komen er bij mij Spatial Europe N07 of N08 luidsprekers, beide met een AMT tweeter.... Het gaat natuurlijk om het geheel... En wat JIJ of je partner mooi vind klinken..

DofN

Ik denk dat er meer wondermooi klinkende luidsprekers zijn. Met en zonder AMT :)

Je zou met wat geduld misschien eens een Steinway Lyngdorf set tweedehands op de kop kunnen tikken? Of een demo/showroom model via hifiklubben? Als je per se Steinway wilt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dre73

https://steinwaylyngdorf.com/steinway-sons-model-a/

Ik ben benieuwd naar de prijs.
Misschien dat Daudio dan wat voor je is.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.