Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

scoc

Quote from: MichelDW on November 22, 2020, 08:54:43
Hebben we het dan over de Norma audio?
Stevig geprijsd.

Ja, idd. Deze Norma kost evenveel als de LA 3400 maar natuurlijk wel enkel een versterker en er moet nog een Dac bij.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Quote from: Homethx on November 22, 2020, 09:42:47
Welk cijfer zou je de SDA 2175 dan geven?

Het versterker gedeelte van de TDAI 3400 zou dicht aanleunen of afgeleid zijn van de Steinway Lyngdorf versterkers. Een 7 lijkt me nu toch vrij weinig.

Dat het versterker gedeelte dicht zou aanleunen tegen Steinway LA is eigenlijk nooit echt aangetoond. LA scoort voornamelijk vanwege hun uitstekende Roomperfect en all-in-one integratie met dac en streamer.

En ik zou zeggen doe zelf eens de test om de Lyndorf 3400 puur te vergelijken op versterker gebied. Maw, geen Roomperfect en geen subs. Waar Lyngdorrf heel goed in is, dankzij RP, is de integratie met subs. Daar haalt hij de meeste dynamiek vandaan.

Als je dan gaat vergelijken met pure analoge versterkers dan vind je echt wel exemplaren die gewoon een stuk beter klinken volgens mij. Met de Lyngdorf versterker valt dan op dat deze redelijk vlak klinkt met onvoldoende diepte. Ook speelt hij redelijk safe en lijkt hij wat in te houden.

Het toeval wil dat in de periode dat ik mijn demo aan het doen was er een andere klant was bij deze dealer die net daar TAD speakers had gekocht en deze aanstuurde met een LA 3400. Een maandje of zo na zijn aankoop belde hij de dealer op dat deze TAD's toch meer open en dynamischer speelden op zijn versterker toen (ook Norma toen dacht ik). Ook deze klant ging de stap nemen om zijn Lyngdorf te vervangen. Dus ik ben zeker niet de enige met deze mening.

En ik blijf dus bij mijn 7 als score. Ik verlies nu wel andere handige zaken zoals de volledige app besturing,ingebouwde dac en streamer en Roomperfect. Maar deze zaken brengen niets bij tot hoe een  versterker klinkt.

En mischien heb ik na al die jaren toch meer appreciatie gekregen voor een old school AB versterker.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Quote from: Jazzman on November 22, 2020, 09:44:38
Precies en dat dacht ik dus ook, samen met de Mytek zit je natuurlijk in een andere prijs range te spelen. Het moet ergens vandaan komen. Ik heb mijn Lyngdorf eindversterker voor de gein en vermaack eens vervangen voor 2 mono blokken van Macintosch. Neem maar eens mee, zei mn dealer ;D

Totaal geen vergelijk, maar wel een indruk wat Lyngdorf RP met andere eindversterking kan.

Jij hebt nog de LA 2175 eindversterker. Deze heb ik ook in mijn surround set en daar heb ik niet echt te  klagen over. Anders zou ik deze niet 10 jaar onveranderd laten in mijn set. Deze speelt een stuk dynamischer en opener dan zijn nieuwere broertjes zoals de LA3400.

De 2175 is ook geen volledige classe D design dacht ik en gebruikt geen geschakelde voeding.

Dus ik heb beide kunnen vergelijken en de oude 2175 was en is voor zijn prijs een heel goede versterker. Dus nieuwer is niet altijd beter.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

buckler

Quote from: Jazzman on November 22, 2020, 09:44:38
Precies en dat dacht ik dus ook, samen met de Mytek zit je natuurlijk in een andere prijs range te spelen. Het moet ergens vandaan komen. Ik heb mijn Lyngdorf eindversterker voor de gein en vermaack eens vervangen voor 2 mono blokken van Macintosch. Neem maar eens mee, zei mn dealer ;D

Totaal geen vergelijk, maar wel een indruk wat Lyngdorf RP met andere eindversterking kan.

Bedoel je dit 'positief' ten opzichte van de McIntosh en 'negatief' wat betreft de Lyngdorf of juist omgekeerd?  :blush:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

addesmo

Scoc, kan een stuk met je meevoelen wat je beleving wat Lyngdorf betreft. Denk ook dat andere amps puur op versterker gebied meer beleving kunnen(let op, kunnen!) geven. Maar, en nu komt het, ik zou voor geen goud RP opgeven! Dit is een zodanige meerwaarde/upgrade bij mij dat ik daar de mogelijk iets mindere diepgang van de Lyngdorf graag voor inlever! Ik kom van een Unison S6 buizen versterker af, dus denk wel te begrijpen wat je wilt duidelijk maken.
Een 7 is te mager, dikke 8 voor de Lyngdorf 3400 ;D(geen 10 dus ;))

DofN

Ik denk dat jullie te makkelijk voorbij gaan aan de kwaliteit van de TDAI versterkers van Lyngdorf, en voor zover relevant: de analoge Lyngdorf versterkers. Ik durf mijn Lyngdorf TDAI+2400 eindbak (al dan niet in een bi-amp opstelling) rustig naast een McIntosh bak te zetten en mits de McIntosh dezelfde lage ruisvloer heeft, zal dat qua kwaliteit niets aan elkaar onderdoen. Je zal best wat klankverschillen kunnen horen en het een kan je voorkeur hebben boven het ander, maar dat is wat anders dan het horen van kwaliteitsverschil. Ik heb inmiddels zoveel (knetterdure) (waarvan enkele thuis) versterkers gehoord dat.. ach nouja. Het bekende liedje.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

addesmo

Denk dat stukje kleuring ook meespeelt. Ken weinig versterkers die zo "neutraal" spelen als mijn tdai3400. Maar beetje kleuring is wel vaak mooi ;)
Kun je dus ook bereiken met je speaker keuze. Deze week paar behoorlijk neutrale Burmesters op proef gehad maar blijf toch maar bij mn Rossofiorentino's!

scoc

Quote from: addesmo on November 22, 2020, 18:34:37
Scoc, kan een stuk met je meevoelen wat je beleving wat Lyngdorf betreft. Denk ook dat andere amps puur op versterker gebied meer beleving kunnen(let op, kunnen!) geven. Maar, en nu komt het, ik zou voor geen goud RP opgeven! Dit is een zodanige meerwaarde/upgrade bij mij dat ik daar de mogelijk iets mindere diepgang van de Lyngdorf graag voor inlever! Ik kom van een Unison S6 buizen versterker af, dus denk wel te begrijpen wat je wilt duidelijk maken.
Een 7 is te mager, dikke 8 voor de Lyngdorf 3400 ;D(geen 10 dus ;))

Maar wat als je RP zou kunnen hebben en je de versterker vrij kon kiezen? Spijtig dat men geen stereo versie maakt van de MP40.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Quote from: doorofnight on November 22, 2020, 19:34:23
Ik denk dat jullie te makkelijk voorbij gaan aan de kwaliteit van de TDAI versterkers van Lyngdorf, en voor zover relevant: de analoge Lyngdorf versterkers. Ik durf mijn Lyngdorf TDAI+2400 eindbak (al dan niet in een bi-amp opstelling) rustig naast een McIntosh bak te zetten en mits de McIntosh dezelfde lage ruisvloer heeft, zal dat qua kwaliteit niets aan elkaar onderdoen. Je zal best wat klankverschillen kunnen horen en het een kan je voorkeur hebben boven het ander, maar dat is wat anders dan het horen van kwaliteitsverschil. Ik heb inmiddels zoveel (knetterdure) (waarvan enkele thuis) versterkers gehoord dat.. ach nouja. Het bekende liedje.

Er is een verschil tussen technisch beter zijn en wat je persoonlijk ervaart en hoort.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DofN

Smaak is belangrijk en ga ervoor, maar doe niet net alsof die gebaseerd is op objectieve criteria. Je kan nl niet hard maken dat wat jij ervaren hebt objectief is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scoc

Quote from: doorofnight on November 23, 2020, 07:03:26
Smaak is belangrijk en ga ervoor, maar doe niet net alsof die gebaseerd is op objectieve criteria. Je kan nl niet hard maken dat wat jij ervaren hebt objectief is.

Tuurlijk mijn ervaringen hier en mening zijn puur persoonlijk en daarom niet objectief. Het meten daarentegen is wel puur objectief maar zegt niets over hoe je dan deze klank persoonlijk ervaart en of het dan je ding is of niet.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Moxxey

#2011
Even off topic,

Is er een match met lyngdorf en piega luidsprekers?

addesmo

Lyngdorf claimt dat het het karakter van je speakers intact houdt. Denk zelf dat dat wel aardig klopt.

papaleo

Er was/is nieuwe software voorhanden op mijn MP-60 dit is versie v4.0.0 ik heb nog niet kunnen kijken wat er tov 3.9.1 is veranderd...,iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Deleted User

Release Notes:
SW 4.0.0
- New speaker setup generator
- Added possibility for ÒbuttkickÓ output
- More flexibility to use unused outputs.
- Added 10dB LFE gain option on PCM input on source setup
- Added web upload-function for restore-files
- Added web download-function for backup.zip-files from SD
- Updated HDMI software
- 8k TV improvements
- CEC improvements
- Updated decoder DSP software
- New IP command channel layout added
- New IP command AUDTYPEOUT
- SDDP names updated
- Bug fixes

papaleo

#2015
Oke thx
Nog niets over DTS-X Pro...niet dat dit voor mij op dit moment relevant is. ;)
Of zou er dan ook hardwarematig iets (chip) veranderd moeten worden?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Deleted User

Als je de release download via internet, dan zitten daar ook 2 pdf's bij met meer uitleg over de update.

papaleo

Quote from: Jazzman on December 28, 2020, 17:02:53
Als je de release download via internet, dan zitten daar ook 2 pdf's bij met meer uitleg over de update.
Oke thx

Wat zou deze update inhouden...2.1?

-Updated HDMI software

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Spijkie

Quote from: Moxxey on December 23, 2020, 19:53:13
Even off topic,

Is er een match met lyngdorf en piega luidsprekers?

Zeker, anders stonden ze hier niet.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

gerard123

Een nieuwe Lyngdorf gebruiker hier. Gisteren een tweedehands 2170 opgehaald  en in mijn zolderset gezet. Daar stond een Rotel voor-eind combi met het idee om daar ooit een DSP tussen te zetten. Maar nu dus gekozen voor een geïntegreerde oplossing. De opbrengst van de Rotel set plus de uitgespaarde DSP kosten gaan hopelijk de pijn in de portemonnee wat verzachten.

Mijn zolderset is een 2.1 opstelling, bestaande uit een paar Kef 103.2 Reference fronts en een Rel B2 subwoofer. De subwoofer had ik altijd high level aangesloten, dus op de speaker terminals en zo kregen de fronts het volledige audio signaal. In de nieuwe situatie heb ik de Rel low-level op het linker analog output kanaal van de 2170 aangesloten.

In de handleiding wordt gewaarschuwd voor het high-level aansluiten van een subwoofer in bepaalde situaties maar ik weet niet of dat hier van toepassing is. De Rel heeft ook nog twee high-level Neutrik ingangen, balanced en unbalanced. Ik gebruikte altijd de laatste. Het doet er nu niet meer toe omdat ik het zaakje low-level heb aangesloten, maar als iemand deze materie een keer helder zou kunnen uitleggen, graag!

Ik had eerst de subwoofer ingesteld volgens de Lyngdorf handleiding, dus volume half open, fase op nul en scheidingsfrequentie zo hoog mogelijk. En toen maar eens als probeersel en RP meting gedaan. Het resultaat was niet verkeerd, maar het verschil is enorm met de Bypass stand, omdat de subwoofer dan veel en veel te hard staat. De correctie is ook 44%, wat mij erg veel lijkt. Ik had in de oude situatie gehoormatig ook geen dramatische problemen.

Ik heb wat leeswerk gedaan op de diverse fora en volgens mij moet ik zo te werk gaan (aanvullingen/correcties zijn welkom):

- In de speaker setup kiezen voor een 2.1 configuratie
- Analoge output variabel maken (dat had ik natuurlijk wel al gedaan)
- Afstand naar speakers en subwoofer instellen. De speakers staan vrij in de ruimte en de Rel er tussenin tegen de achterwand, dus verder weg. De Rel is front-firing (en een poort naar beneden), desondanks meten tot de achterzijde volgens handleiding?
- high/low pass filters instellen op 80 hertz  (kan ik mee experimenteren)
- high/low pass activeren voor speakers en analog output.
- Op het gehoor het level van de Rel matchen door de gevoeligheid in het menu aan te passen (niet op de Rel zelf)
- Dan pas de RP meting uitvoeren.

Feitelijk eerst een zo goed mogelijk klinkende setup bereiken in Bypass mode. Verschil met de oude situatie is dat de fronts nu gefilterd worden. Ik heb ook nergens een aanbeveling gezien om de fronts full range te laten spelen en de sub zo af te filteren dat hij oppakt waar de fronts van nature afvallen. Want dat is zoals ik het had ingeregeld met de high-level aansluiting.

Op zolder heb ik nog wel eens andere speakers te logeren die ik dan uitprobeer zonder subwoofer. Volgens mij kan ik dit regelen met de twee speaker setup, correct?

De Rotel had nog een phono ingang en de Lyngdorgf heeft die niet. Gelukkig had ik nog een Project doosje staan dus plaatjes draaien gaat ook weer prima via de analoge ingang. Verder ben ik flink onder de indruk van de flexibiliteit en bouwkwaliteit van dit beestje.

addesmo

Gefeliciteerd met de Lyngdorf. Kan je helaas niet erg veel he,lpen omdat ik geen sub gebruik, maar misschien kun je ook een poging wagen om RP te gebruiken met je speakers minder vrij/ tegen de wand opgesteld. Dit is wat Lyngdorf aanraad, hoewel er ook weer gebruikers zijn die dit niet opvolgen. Proberen is de enige juiste methode ;)
Verder erg veel Lyngdorf info op avforums. Zelfs wel drie topics :o

DofN


1. op sub crossover uit zetten en phase op nul
2. Volume op 40% (de helft is in mijn ervaring vaak te pittig)

- In de speaker setup kiezen voor een 2.1 configuratie

Als je dat doet, doet de Lyngdorf toch alles helemaal zelf? Ik gebruik die optie nooit, ik volg onderstaande procedure:

- Analoge output variabel maken (dat had ik natuurlijk wel al gedaan)

Analoge output op -12dB

Delays instellen. Dit is de delay van de versterker van je subs. Bijv. 0.3msec


- Afstand naar speakers en subwoofer instellen. De speakers staan vrij in de ruimte en de Rel er tussenin tegen de achterwand, dus verder weg. De Rel is front-firing (en een poort naar beneden), desondanks meten tot de achterzijde volgens handleiding?


Fronts meten vanaf luisterplek tot voorkant, sub zou ik instellen op het midden? zien wat er gebeurt.

- high/low pass filters instellen op 80 hertz  (kan ik mee experimenteren)

Klopt, je kan rustig tot 100 of 110Hz gaan, en of je kiest voor LR of BW, en welke orde..

- high/low pass activeren voor speakers en analog output.
- Op het gehoor het level van de Rel matchen door de gevoeligheid in het menu aan te passen (niet op de Rel zelf)
- Dan pas de RP meting uitvoeren.

Feitelijk eerst een zo goed mogelijk klinkende setup bereiken in Bypass mode.

Klopt!

Verschil met de oude situatie is dat de fronts nu gefilterd worden. Ik heb ook nergens een aanbeveling gezien om de fronts full range te laten spelen en de sub zo af te filteren dat hij oppakt waar de fronts van nature afvallen. Want dat is zoals ik het had ingeregeld met de high-level aansluiting.


Subs zijn effectiever en beter in het laag dan fronts. Je ontlast de fronts waardoor die minder snel vervormen. Het geluid knapt er altijd van op.


Op zolder heb ik nog wel eens andere speakers te logeren die ik dan uitprobeer zonder subwoofer. Volgens mij kan ik dit regelen met de twee speaker setup, correct?

Correct :)



De Rotel had nog een phono ingang en de Lyngdorgf heeft die niet. Gelukkig had ik nog een Project doosje staan dus plaatjes draaien gaat ook weer prima via de analoge ingang. Verder ben ik flink onder de indruk van de flexibiliteit en bouwkwaliteit van dit beestje.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

gerard123

Inmiddels een paar metingen verder met mijn nieuwe 2170 aanwinst. In eerste instantie had ik de overgangsfrequentie van fronts naar sub op 80hz gezet met een BW2 filter, zoals voorgesteld in de handleiding. Ik had toen na het inmeten gehoormatig ergens een 'boemetje' om het zo maar te noemen. Daarna ben ik wat met de filters en frequenties gaan spelen, zonder RP. Ik kwam uit op 64hz en LR4 als filter. Toen weer RP gedraaid en het is nu naar mijn smaak een stuk beter. Ook het verschil tussen Bypass en Focus is qua overall balans veel kleiner geworden. De correctie factor is nu 21%.

Vast nog niet het einde van de reis maar so far so good.

Ik zie trouwens dat er een nieuwere versie van de software is die als extra feature heeft dat het subsonische filter kan worden uitgeschakeld. Heeft iemand daar al ervaring mee opgedaan? Is het updaten van de software sowieso een beetje foolproof proces?


addesmo

#2023
Bij mij wel. Foolproof bedoel ik ;D

Deleted User

Volgende mail van Lyngdorf Audio ([email protected]) ontvangen:

Lyngdorf MP-60 2.1

MP-60 2.1 upgrade
We introduce 8K-ready HDMI 2.1 HDMI board updates for our flagship processor, Lyngdorf MP-60 2.1, to launch a new generation of home cinema, music, and gaming. Continuing our technology approach to the AV market, we use INVECAS chips in the new solutions. "Staying at the forefront of cutting-edge technology is a founding mission for Steinway Lyngdorf," said Thomas Birkelund, CEO of Steinway Lyngdorf. "Our partnership with INVECAS represents just that, another step forward in providing our clients and partners with the very latest technologies for innovative video/audio experiences."

Key features of HDMI 2.1 include:
8K 50/60Hz, 40 Gbps and 4K 100/120Hz, 18 Gpbs as outlined in the HDMI 2.1 specification
Enhanced Audio Return Channel (eARC)
Support for Auto Low Latency Mode (ALLM) and Variable Refresh Rate (VRR) modes
Support for static and dynamic HDR allowing for extended dynamic range and wide color gamut support
HDCP 2.3 premium content protection

Upgrade program for owners of MP-60
Until the summer break in July we offer an upgrade program for owners of MP-60. Please contact your Lyngdorf dealer for more information.

Please note:
The upgrade requires a full disassembly of the processor, as the HDMI board and the rear and base plates of the processor must be replaced to fit the new board.
The processor will be returned with all settings at factory defaults as the processor will undergo a burn-in process and full tests, so remember to keep a back-up for easy re-installation.
After the upgrade, the MP-60 will no longer feature a HDBaseT output – the HDMI connections will be 5 inputs and 2 outputs all featuring 8K video pass-through.

Product documents
Below you can download the documents for the MP-60 2.1: 

https://mcusercontent.com/01953953af0401b46108c8665/files/2e2954e7-2ae4-4f42-88e4-680243a41b5b/MP_60_2.1_fact_sheet.pdf

https://mcusercontent.com/01953953af0401b46108c8665/files/ec0d5c1b-b0a3-47e2-b781-f0e3bc9d08b2/MP_60_ENG_Manual_2020_v1.2.pdf

https://mcusercontent.com/01953953af0401b46108c8665/files/f265035b-54ad-4d23-826e-00b8f1d0ebc0/LA_processors2020.pdf