Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

PascalP

Quote from: papaleo on June 19, 2020, 08:20:24
Nee, 'blind' een van de reden dat ze mij voor gek verklaren...  :D
Dus de flinke stap gaan we nog meemaken.

Ja hoor ook enkel positiefs over de MP60 hoor, absoluut, maar om deze blind te kopen zou me toch wat te ver gaan :P

Kost toch een factor 3.5x van een AV40 of factor 2x van een Muse... geen kleingeld (voor mij tenminste ;) )
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Quote from: PascalP on June 19, 2020, 09:17:01
Ja hoor ook enkel positiefs over de MP60 hoor, absoluut, maar om deze blind te kopen zou me toch wat te ver gaan :P

Kost toch een factor 3.5x van een AV40 of factor 2x van een Muse... geen kleingeld (voor mij tenminste ;) )

Mocht het toch niet zijn van wat ik er van verwacht,...ik heb 60 dagen de tijd om het evt te retourneren en het 'kleingeld'  :tounge2: weer terug op mijn rekening te zien verschijnen
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Hoor echt alleen positieve verhalen over de MP60 hoor, dus kan me niet voorstellen dat het tegenvalt, veel plezier ermee :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Roblazar

Hoi, ik heb de TDAI 3400 ik wil deze naar de fabriek instelling terug zetten raak ik dan de voorkeur instellingen kwijt?

scoc

Quote from: Roblazar on July  1, 2020, 16:07:18
Hoi, ik heb de TDAI 3400 ik wil deze naar de fabriek instelling terug zetten raak ik dan de voorkeur instellingen kwijt?
Ja.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DofN

Wat is er dan aan de hand dat je terug wil naar de fabrieksinstellingen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Roblazar

Op de inlogscherm home, van de Lyngdorf. Staat bij bas aangegeven frequency 350. en bij treble frequency 7500.
dit blijft aangegeven ook als ik mijn speakers als custom of als standaard stereo invoer. Ik weet niet of deze instelling ook daad werkelijk wordt weer gegeven.

scoc

Dit staat sinds een recente update ook zo op mijn Tdai 3400 web home page. Niks aan de hand, gebruik gewoon die bass en treble gain niet en klaar. Daarvoor is een factory reset niet nodig.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Roblazar

Oke, is dat ergens in te stellen om de bas en treble, gain niet te gebruiken.

scoc

Quote from: Roblazar on July  1, 2020, 22:20:56
Oke, is dat ergens in te stellen om de bas en treble, gain niet te gebruiken.
Geen idee. Ik kom enkel in dat menu als ik instellingen of RP moet inmeten.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DofN

Ik zit zo te kijken naar de Buchardt A700 (https://www.buchardtaudio.com/products/a700-white-bundle). Wat zou de hub eventueel beter/anders doen qua DSP dan de Lyngdorf?

Ik twijfel of ik de hub erbij wil of dat ik de LS analoog aansluit en de digitale out eventueel voor de subs mocht ik die nog missen met de Buchardt A700. Eventueel kan ik de TDAI2170 gebruiken als VV en de hub het DSP deel laten doen.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted User

Als ik lees dat de metingen via een IPhone en een app gedaan worden, dan krijg ik al de kriebels... Ik hou het maar bij Lyngdorf ;D

addesmo

Quote from: doorofnight on September 23, 2020, 08:05:31
Ik zit zo te kijken naar de Buchardt A700 (https://www.buchardtaudio.com/products/a700-white-bundle). Wat zou de hub eventueel beter/anders doen qua DSP dan de Lyngdorf?

Ik twijfel of ik de hub erbij wil of dat ik de LS analoog aansluit en de digitale out eventueel voor de subs mocht ik die nog missen met de Buchardt A700. Eventueel kan ik de TDAI2170 gebruiken als VV en de hub het DSP deel laten doen.
Kan mij moeilijk voorstellen dat dit beter is dan jou Dali's met Lyngdorf. Maar misschien kun je ze proberen en bij teleurstelling terug sturen. Is toch koop op afstand. ;)

chocovla

Iemand op het HTForum ondertussen al de TDAI-1120 gehoord? Heb deze in het potentiele lijstje staan. Lees wel dat het wat moeite zou hebben met wat "moeilijke" speakers. Geen idee of mijn Harbeths daar aan voldoen maar goed.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Deleted User

Nu moet je je natuurlijk niet blindstaren op wat er geschreven wordt op het wereld wijde net. Maar dit beschrijft wel wat ik van Lyngdorf ken, natuurlijk ben ik ook bevooroordeeld..

https://hifi.nl/artikel/29180/Review-Lyngdorf-TDAI-1120-met-MH-3-en-BW-3-De-sma-giganter-i-Lyngdorf.html

Probeer een goede dealer te vinden waarbij het mogelijk is om met Lyngdorf en je luidsprekers te stoeien, en vorm dan zelf een oordeel.. Suc6

DofN

Quote from: addesmo on September 23, 2020, 08:59:37
Kan mij moeilijk voorstellen dat dit beter is dan jou Dali's met Lyngdorf. Maar misschien kun je ze proberen en bij teleurstelling terug sturen. Is toch koop op afstand. ;)

Ik denk dat het laag weleens retestrak kan klinken :) En een dedicated mid.. dat is toch wel lekker.. Hebben mooi afstraalgedrag.. Goede metingen.. Ik weet het niet :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: jazzman on September 23, 2020, 08:32:00
Als ik lees dat de metingen via een IPhone en een app gedaan worden, dan krijg ik al de kriebels... Ik hou het maar bij Lyngdorf ;D

Ja en het is niet mogelijk om de iphone te vervangen door een UMIK. Tsja
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

addesmo

Quote from: doorofnight on September 23, 2020, 13:13:21
Ik denk dat het laag weleens retestrak kan klinken :) En een dedicated mid.. dat is toch wel lekker.. Hebben mooi afstraalgedrag.. Goede metingen.. Ik weet het niet :)
Tja retestrak is misschien wel minder emotie ;)
En metingen.....hm ben ik niet echt van. Meet wel met m'n oren ;D
Ikzelf ben super tevreden sinds ik RP heb met de tdai3400!! En dat na al die jaren kabeltjes wisselen etc. ;D ;D

chansig

#1918
Quote from: addesmo on September 23, 2020, 19:31:30
Tja retestrak is misschien wel minder emotie ;)

Tsjemig wat moet ik me inhouden om hier een opmerking/vunzige grap over te maken... :D :D :D :D

Mooie speakers Abel. Ik zeg kopen...goeie reden om weer langs te komen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo

Heel verstandig, dat inhouden.

DofN

#1920
Quote from: chansig on September 23, 2020, 19:33:23
Tsjemig wat moet ik me inhouden om hier een opmerking/vunzige grap over te maken... :D :D :D :D

Mooie speakers Abel. Ik zeg kopen...goeie reden om weer langs te komen.

Gr. Hans

:)

En met een tuning zijn ze actief cardioide.. (alleen is de tuning nog niet klaar). Als het geluid dan in de richting gaat van Koen's afstudeerluidsprekers.. :) Het hoeft niet zo hard te kunnen.. Ik ben niet zo snel met besluiten, ik denk er rustig over na. En ik kan de Lyngdorf houden, dan kan ik eventueel toch nog subs aansluiten mochten de A700's iets laten liggen. Toch fijn zo'n Lyngdorf die je op allerlei verschillende manieren kan inzetten.

Het is een leuke overweging, niet iets om meteen te doen. Ook niet omdat er misschien nog een cardioide waveguide monitor icm dipool mid en gewone subs in het verschiet ligt. En ik weet dat ik mijn Euphonia's ook niet weg ga doen, die zijn te goed.






You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Quote from: doorofnight on September 23, 2020, 19:47:57
:)

En met een tuning zijn ze actief cardioide.. (alleen is de tuning nog niet klaar). Als het geluid dan in de richting gaat van Koen's afstudeerluidsprekers.. :) Het hoeft niet zo hard te kunnen.. Ik ben niet zo snel met besluiten, ik denk er rustig over na. En ik kan de Lyngdorf houden, dan kan ik eventueel toch nog subs aansluiten mochten de A700's iets laten liggen. Toch fijn zo'n Lyngdorf die je op allerlei verschillende manieren kan inzetten.

Het is een leuke overweging, niet iets om meteen te doen. Ook niet omdat er misschien nog een cardioide waveguide monitor icm dipool mid en gewone subs in het verschiet ligt. En ik weet dat ik mijn Euphonia's ook niet weg ga doen, die zijn te goed.

Dan kom ik toch niet langs... :D

Maar nee...logisch het is niet een bak met borrelnootjes die je even om moet keren.

In ieder geval leuk om over na te denken, onderzoek te doen etc. De speakers van Koen heb ik helaas nooit gehoord. Een gemis als ik het zo begrijp.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chocovla

Quote from: jazzman on September 23, 2020, 11:16:37
Nu moet je je natuurlijk niet blindstaren op wat er geschreven wordt op het wereld wijde net. Maar dit beschrijft wel wat ik van Lyngdorf ken, natuurlijk ben ik ook bevooroordeeld..

https://hifi.nl/artikel/29180/Review-Lyngdorf-TDAI-1120-met-MH-3-en-BW-3-De-sma-giganter-i-Lyngdorf.html

Probeer een goede dealer te vinden waarbij het mogelijk is om met Lyngdorf en je luidsprekers te stoeien, en vorm dan zelf een oordeel.. Suc6

Was ook de planning, het luisteren niet het blindstaren  :angel:, maar ben altijd nieuwsgierig wat anderen hebben ervaren.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Deleted User

Ik ben al jaren een zeer zeer tevreden gebruiker, kan niet wachten totdat Peter de opvolger van mijn DPA-1 voorstelt.. ;D

chocovla

Voor de liefhebbers heeft The Ear de Nad M10, Lyngdorf TDAI-1120 en de Naim Uniti Atom naast elkaar gezet. Mooie voor mij was dat de reviewer Harbeth P3ESR's heeft meegenomen in de test.

https://www.the-ear.net/review-hardware/streaming-amps-group-test-amplifier-dac-streamer

Review is wel wat beknopt en onevenwichtig trouwens, maar geeft een goede ingang mocht je verder onderzoek willen doen naar 1 van deze modellen.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc