Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dex

Als na factory reset de dig. output van de 2170 staat aangegeven als 0.0 dB, dan lijkt het mij duidelijk dat er geen geluid uit de combinatie komt.
Er gaat dan m.i. geen signaal naar de 2400 denk ik.
Wat heb jij hier dan ingesteld?
Qobuz, Aurender, Lyngdorf TDAI-2170 / SDA-2400, Sonus Faber

DofN

Mijn digitale output staat op regulated, 0,0

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dex

Ik word niet gehinderd door enige vakkennis, maar imo betekend 0,0 (nihil): geen output.
Qobuz, Aurender, Lyngdorf TDAI-2170 / SDA-2400, Sonus Faber

Tabcam

0,0 kan ook 0,0 dB aanduiden en dat betekent vaak volledige uitsturing.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

molle

Ik dacht via analoog dat hij steeds aanstond, was bij mij het geval!
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Graphtuner

Quote from: TabCam on March 12, 2020, 08:27:49
0,0 kan ook 0,0 dB aanduiden en dat betekent vaak volledige uitsturing.
dit is ook mijn redenering
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dex

Maar het gaat toch om de instelling van de digitale output van de TDAI-2170. (naar de SDA-2400)
Als die output op 0.0 dB staat werkt de SDA-2400 bij mij niet
Nu heb ik 10 dB ingesteld, en dan geeft de SDA-2400 wel geluid.
Echt heel mooi overigens en tot mijn volle tevredenheid.
Qobuz, Aurender, Lyngdorf TDAI-2170 / SDA-2400, Sonus Faber

DofN

Toch klopt dat niet. Je zal de boel niet snel oversturen. De normaalinstelling is 0.0




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dex

De 2170 output staat nu weer op 0.0 dB en de 2400 blijft geluid geven, dus je hebt wel gelijk hoor.
Echter kan ik nu niet meer begrijpen waarom de 2400 het niet deed in eerste instantie.
Qobuz, Aurender, Lyngdorf TDAI-2170 / SDA-2400, Sonus Faber

DofN

Mooi. De doorzetter wint :)

Een mogelijke verklaring is dat je de TDAI niet hard genoeg aan zette om de SDA wakker te maken? Heb je al geprobeerd of je ze kunt triggeren? Daar is een kabeltje voor.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dex

Dat kabeltje zat er niet bij. Wat voor kabeltje en hoe werkt dat dan?
Qobuz, Aurender, Lyngdorf TDAI-2170 / SDA-2400, Sonus Faber

DofN

Trigger (12V): 1 x Input, 1 x Output for daisy chain: je TDAI heeft een trigger out, en je SDA2400 heeft ook een trigger IN. kabeltje ertussen en je SDA springt meteen aan als je de TDAI aanzet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dex

Maar als je alles gewoon wil laten aanstaan? Is dat ook mogelijk? Nadeel is iets meer verbruik,
maar meteen spelen met een goed geluid is het voordeel. Zijn er nog andere nadelen?
Qobuz, Aurender, Lyngdorf TDAI-2170 / SDA-2400, Sonus Faber

addesmo

Voordeel dat jij noemt zie ik niet. De Lyngdorf is binnen 10 sec geheel bij de les!

Dex

Dus er is geen opwarmtijd nodig?, van een half uurtje zoals bij andere versterkers?
(Bel Canto (Icepower) adviseert: altijd laten aanstaan, want na 24 uur wordt het beste resultaat behaald)
Qobuz, Aurender, Lyngdorf TDAI-2170 / SDA-2400, Sonus Faber

addesmo


Dex

Dan is er voor mij geen beletsel om de triggerkabel te gaan gebruiken om de versterkers bij niet
luisteren te gaan uitzetten.
Qobuz, Aurender, Lyngdorf TDAI-2170 / SDA-2400, Sonus Faber

addesmo

Wel fijn dat je blindelings op mij vertrouwd :), maar je kan het zelf natuurlijk beter even proberen! In ieder geval hoor ik geen verschil en ben ik nog steeds super tevreden met de Lyngdorf ;D

Dex

Uiteraard moet ik het zelf ook nog uitproberen, want ik heb ze nog geen week in mijn bezit.
Het triggerkabeltje en een microfooon stand/klem moet ik nog kopen of maken.
Qobuz, Aurender, Lyngdorf TDAI-2170 / SDA-2400, Sonus Faber

Spijkie

Heeft iemand ervaring met HDMI board bij een tdai2170? Ik twijfel al een tijd over dit board of een soundbar.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

W.Otter

Quote from: Spijkie on April 13, 2020, 10:09:50
Heeft iemand ervaring met HDMI board bij een tdai2170? Ik twijfel al een tijd over dit board of een soundbar.

Gr Spijkie
Ik heb HDMI op de tdai2170

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Spijkie

Bevalt t of gebruik je het eigenlijk niet?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

W.Otter

Quote from: Spijkie on April 13, 2020, 11:36:42
Bevalt t of gebruik je het eigenlijk niet?

Gr Spijkie
Ja zeker! Ik gebruik de Lyngdorf als stereo receiver. Ik heb de 4k module die doet gewoon HDR en heeft HDMI 2.0. Enige nadeel is dat je maar 3 poorten hebt. Dus als je een console, mediaspeler en settopbox er op aan hebt gesloten zit het vol.

Verder heb ik wel eens wat handshake issues en ik heb HDMI CEC nooit lekker werkend gekregen. Kan ook zijn dat CEC gewoon in het algemeen niet lekker loopt ;)

Volgens mij heeft zo'n HDMI board gewoon toegang tot de hoogste digitale versleutelingen dus daar profiteer je van.

Ik ben er in ieder geval blij mee daar ik het als receiver gebruik. Maar ik vind het ook best een prijzige upgrade


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Graphtuner

Quote from: Spijkie on April 13, 2020, 10:09:50
Heeft iemand ervaring met HDMI board bij een tdai2170? Ik twijfel al een tijd over dit board of een soundbar.

Gr Spijkie

ik heb ooit een hdmi module 2e hands gekocht maar nooit geinstalleerd omdat ik nu meer op de buizenversterker luister... indien interesse mag die terug vertrekken
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Spijkie

Weet iemand het verschil tussen het eerste 1.4 HDmi board en het huidige 4K board? Ga ik iets missen met Netflix kijken bijvoorbeeld of gewoon tv. Ik heb geen bleu ray speler.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.