Het grote Lyngdorf topic

Started by garmtz, February 18, 2006, 09:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

molle

De 2200 die ik ga ophalen van de week is 2ehands. Welke software zou er moeten opstaan als ik deze opstart?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

molle

Thx!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

scoc

Anders kan je ook denken aan een 2de hands Lyngdorf Tdai2170. Iets moderner en daar kan je in menu de ingebouwde versterking ook uitschakelen. Natuurlijk kan je dan enkel maar in 2.0 spelen maw geens subs wanneer je de analoge uitgangen moet gebruiken voor je eindtrap.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

molle

Ik had deze al vastgelegd, en ik ga de 2200 ook alleen maar als voorversterker en Roomperfect gebruiken. Lukt met dit toestel ook hoor.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

DofN

Ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen met de Primaluna Prologue Premium Integrated? Dit is een geïntegreerde versterker. Ik zie geen pre out en geen brugjes.

Nu denk ik ook dat de eindbak van de 2200 beter is..

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

molle

Die word vervangen door een een stereo buizenbak of 2 monoblokkken. Nog niet uit.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

myself

Begin anders lekker even met de 2200 als voor en eindversterker [emoji41] je moet flink investeren wil je de eindtrap van de 2200 eruit spelen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

molle

Dat is het plan momenteel, en als het mij echt allemaal niet bevalt kan ik nog steeds de 2200 terug in de verkoop doen. Of wie weet de Primaluna!
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

W.Otter

Heeft iemand ervaring met de combinatie wilson benesch en lyngdorf?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

myself

Quote from: W.Otter on January  4, 2019, 11:47:19
Heeft iemand ervaring met de combinatie wilson benesch en lyngdorf?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Gaat goed [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Marco66

Vanaf vandaag ook eigenaar van een mooie Lyngdorf TDAI-2200 met Roomperfect en analoge uitbreidingsboard.
Microfoon wordt nog nagezonden dus later maar eens inmeten.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

myself

Quote from: Marco66 on January  8, 2019, 14:47:35
Vanaf vandaag ook eigenaar van een mooie Lyngdorf TDAI-2200 met Roomperfect en analoge uitbreidingsboard.
Microfoon wordt nog nagezonden dus later maar eens inmeten.


Gefeliciteerd, mooie keuze.
Hopelijk wordt ook het bijbehorende statief met de microfoon nagezonden anders heb je er nog niks aan [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Marco66

Quote from: myself on January  8, 2019, 14:55:36
Gefeliciteerd, mooie keuze.
Hopelijk wordt ook het bijbehorende statief met de microfoon nagezonden anders heb je er nog niks aan [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Die is morgen binnen dus komt goed.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Graphtuner

Quote from: molle on December 31, 2018, 12:14:59
Dat is het plan momenteel, en als het mij echt allemaal niet bevalt kan ik nog steeds de 2200 terug in de verkoop doen. Of wie weet de Primaluna!

Ik heb een primaluna staan en een lyngdorf 2170
Ik heb de prima al als eindbak aangesloten aan de lyngdorf maar nog niet ingemeten...
Mijn eerste impressie was dat ik niet zo heel veel verschil merkte tussen het 100% primaluna en de combi... maar heb niet de tijd genomen er uitgebreid voor te gaan luisteren. Ik merk dat ik meer luister naar de primaluna dan naar de lyngdorf, maar dat is vooral voor de vinyl weergave. Op CD luister ik eigenlijk liever naar de lyngdorf.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

molle

Sinds vandaag een TDAI 2170 in huis. Eerste indruk is dat dit wel lekker klinkt, zonder de Roomperfect metingen! Za l voor 1 van de volgende dagen worden. Ook een zeer mooie DAC aan boord vind ik. Alleen als ik mijn phonoamp aansluit klinkt dit toch wel beduidend stiller. Moet ik mss ergens een instelling ervoor aanpassen? Ik heb deze gewoon op de eerste analoge ingang aangesloten.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Joppietersen

#1466
Gefeliciteerd, fantastische versterker!

De gevoeligheid kan je per ingang instellen.

: zet de amp op de ingang die je wilt aanpassen, dan menu, setup, inputs, sensitivity en dan kan je het aantal dB instellen dat die ingang harder moet zijn....

molle

Quote from: Joppietersen on January  9, 2019, 20:54:27
de gevoeligheid kan je per ingang instellen.

: zet de amp op de ingang die je wilt aanpassen, dan menu, setup, inputs, sensitivity en dan kan je het aantal dB instellen dat die ingang harder moet zijn....

Thx voor het snelle antwoord, morgen mar eens bekijken dan!
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

W.Otter

Quote from: molle on January  9, 2019, 20:50:09
Sinds vandaag een TDAI 2170 in huis. Eerste indruk is dat dit wel lekker klinkt, zonder de Roomperfect metingen! Za l voor 1 van de volgende dagen worden. Ook een zeer mooie DAC aan boord vind ik. Alleen als ik mijn phonoamp aansluit klinkt dit toch wel beduidend stiller. Moet ik mss ergens een instelling ervoor aanpassen? Ik heb deze gewoon op de eerste analoge ingang aangesloten.
Gefeliciteerd! Hier ook al een tijd staan en zeer tevreden mee

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

DofN

De 2170 is een top versterker.

Er zit geen DAC in, aangezien de versterker volledig digitaal is. Hij voedt de LS met digitale PWM pulsen. Je gebruikt dus geen DAC als je er een digitale bron op aansluit. Voor de puristen is dit natuurlijk een walhalla. Mooier kan je het niet krijgen  8)





You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

molle

Quote from: doorofnight on January  9, 2019, 22:13:10
De 2170 is een top versterker.

Er zit geen DAC in, aangezien de versterker volledig digitaal is. Hij voedt de LS met digitale PWM pulsen. Je gebruikt dus geen DAC als je er een digitale bron op aansluit. Voor de puristen is dit natuurlijk een walhalla. Mooier kan je het niet krijgen  8)

Ah ok, nog beter dan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

molle

Quote from: Graphtuner on January  9, 2019, 08:53:10
Ik heb een primaluna staan en een lyngdorf 2170
Ik heb de prima al als eindbak aangesloten aan de lyngdorf maar nog niet ingemeten...
Mijn eerste impressie was dat ik niet zo heel veel verschil merkte tussen het 100% primaluna en de combi... maar heb niet de tijd genomen er uitgebreid voor te gaan luisteren. Ik merk dat ik meer luister naar de primaluna dan naar de lyngdorf, maar dat is vooral voor de vinyl weergave. Op CD luister ik eigenlijk liever naar de lyngdorf.
Die test moet ik ook nog doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

DofN

Ik gebruik de SDA2400 als eindversterker op de TDAI2170.

Ik dacht dat men over het algemeen erg enthousiast is over de TDAI in combinatie met vinyl? De ADC in de TDAI zou erg goed moeten zijn? Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Ik zou wel voor een digitale eindbak kiezen, zo hou je de keten vrij van overbodige DAC/ADC.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

molle

Quote from: doorofnight on January  9, 2019, 22:34:59
Ik gebruik de SDA2400 als eindversterker op de TDAI2170.

Ik dacht dat men over het algemeen erg enthousiast is over de TDAI in combinatie met vinyl? De ADC in de TDAI zou erg goed moeten zijn? Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Ik zou wel voor een digitale eindbak kiezen, zo hou je de keten vrij van overbodige DAC/ADC.
Ik heb de Primaluna hier nog staan en wil de verschillen in combj met buizen wel weten. De ADC module heb ik niet. Ik heb het Basic model.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

DofN

Je zult verschillen horen en dat is altijd leuk. Er is iemand die een behoorlijk dure DAC (met een buisje dacht ik) gebruikt in de keten voor de Lyngdorf. Waanzin natuurlijk, maar hij zegt dat het er mooier door klinkt.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software