Trinnov Audio topic: Trinnov nu vaste voet in Nederland en België

Started by R0N, October 28, 2013, 21:33:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Quote from: buckler on September  3, 2023, 09:51:57Ik volg dit al een poosje maar als ik het goed begrijp heb je dan wel minimaal drie subs voor en twee achter nodig...
Er gaan geruchten dat het heel misschien ook werkt met twee voor en twee achter (en dan het liefste dezelfde exemplaren) maar dat is nog niet bewezen.

Met 8 4 en zelfs 2 subs kun je al een goed resultaat bereiken.

Rob

Jean Sibelius

Op 19 Oktober geeft Trinnov een Webinar ' Waveforming Guidelines Explained' van anderhalf uur.

Link naar de Webinar in de maandelijkse 'Trinnov newsletter'. Heb me zojuist aangemeld.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

buckler

Quote from: Rob_Dingen on September  6, 2023, 21:41:03Met 8 4 en zelfs 2 subs kun je al een goed resultaat bereiken.

Rob

Toch volgens hun (David) niet hoor Rob.
Misschien in de toekomst wel als ze nog meer kennis erover krijgen maar voor nu in ieder geval niet zeiden ze tegen me.
Dit kreeg ik te horen;
-Je moet aan de voorzijde minstens twee maar eigenlijk drie subs hebben.
-Je subs voorzijde moet op hoogte staan a midden tussen vloer en plafond.
-Subs achterzijde moeten er minstens twee zijn.
-Subs achterzijde moeten ook op hoogte staan a tussen vloer en plafond.
-En je moet natuurlijk een muur aan de voorzijde en aan de achterzijde hebben (bv geen gordijn)
-Liever geen schuin dak.

Maargoed ontwikkeling hierin kan hard gaan zeiden ze dus wie weet 'ooit'
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Tabcam

Ik kan me goed voostellen dat hoe meer een sub in een hoek staat, hoe meer reflecties voor soecifieke uitdoofdalen en versterkingsbulten zorgen. Dan zou iets van de muur of misschien nog wel beter werken? Voor een HT-ruimte nog wel te doen, maar ik denk dat weinigen hier dat in hun huiskamer voor elkaar krijgen.

Wel erg benieuwd naar het webinar en de Nova.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Rob_Dingen

Quote from: buckler on October  1, 2023, 09:49:48Toch volgens hun (David) niet hoor Rob.
Misschien in de toekomst wel als ze nog meer kennis erover krijgen maar voor nu in ieder geval niet zeiden ze tegen me.
Dit kreeg ik te horen;
-Je moet aan de voorzijde minstens twee maar eigenlijk drie subs hebben.
-Je subs voorzijde moet op hoogte staan a midden tussen vloer en plafond.
-Subs achterzijde moeten er minstens twee zijn.
-Subs achterzijde moeten ook op hoogte staan a tussen vloer en plafond.
-En je moet natuurlijk een muur aan de voorzijde en aan de achterzijde hebben (bv geen gordijn)
-Liever geen schuin dak.

Maargoed ontwikkeling hierin kan hard gaan zeiden ze dus wie weet 'ooit'
Ga maar eens googelen op Double Bass array.
Daar zijn al heel veel studies over gedaan.
Met 2 subs kun je dit principe al maken maar hoe meer hoe beter.

Rob

buckler

Dat weet ik Rob en helemaal waar maar Trinnovs WaveForming is wat anders (hun oudere)DBA
Denk toch echt dat jij even moet gaan googlen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

jaco

Met een woofer in midden tussen vloer en plafond hef je min of meer de room mode van de hoogte op. Als dan 1 woofer in midden van breedte staat en de andere 2 in de hoeken dan heb je ook de breedte node te pakken en je hebt breed gebied waar bas goed klinkt. En room gain voor de sub.

In onderstaande posting staat de pdf en daar staan de woofers op 1/4 en 3/4 van de hoogte en breedte.

Edit: het werkt heel anders, zie beneden de link naar audioholics.

Sjaak_Banaan

In de bijlage hieronder het PDF-bestand van Trinnov WF over subwoofer placement opties.
Ben wel benieuwd of het zonder Trinnov ook werkt, heb momenteel 5 subs om het eens te proberen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Rob_Dingen

Quote from: buckler on October  3, 2023, 18:40:27Dat weet ik Rob en helemaal waar maar Trinnovs WaveForming is wat anders (hun oudere)DBA
Denk toch echt dat jij even moet gaan googlen
Ook dat weet ik, het ging er om dat met minstens 2 subs al een redelijk resultaat kunt behalen met een dubbel bass array.
Ik heb me nog niet helemaal verdiept in de waveForming, maar volgens mij is het met waveForming mogelijk om een asymmetrische setup te maken.
Terwijl de ideale setup gewoon een dubbele bass array is, ook volgens Trinnov

Rob

jaco


Rob_Dingen

Hi Jaco,

Heb het stuk gelezen.
Wat hun dus kunnen is met een niet optimale subwoofer setup (voor en achter niet symmetrisch) en niet optimale rechthoekige ruimte het toch op orde krijgen.
Daar zit hun kracht en ze pretenderen dat het met hun waveform technologie bij een juiste dubbel bass array setup nog zaken kunnen verbeteren.
Weet wel niet wat er dan nog verbeterd kan worden, als je de studies leest heb je nagenoeg overal in de ruimte een vlakke frequentie karakteristiek bij een juiste DBA setup.
Ik heb nu thuis ook 3 subs 2 voor een achter zal het eens gaan testen wat ze er van maken als ik tijd heb.
Maar straks in mijn nieuwe ruimte ga ik voor en achter 4 of 6 sub's plaatsen op 0,25 van de wanden zoals in de DBA studie is omschreven.

Rob

Sjaak_Banaan

Ben benieuwd wat jullie ervan denken in mijn situatie, wil die waveforming opstelling namelijk best eens proberen met de subs die ik ter beschikking heb, maar dan zonder Trinnov maar met MiniDSP 2x4HD... is dat überhaupt zinvol?



De XTZ 3x12 met de hoogste driver op 3/4 en de poort net boven het scherm (of moet de poort op 3/4?), de 21" op 1/4 in het midden of zou die ook op de grond kunnen? De LCR wil ik eigenlijk niet nog hoger.

De achterwand krijgt dan nog de twee Klipsch SPL-150's op 1/4 en 3/4 van de breedte en de helft van de hoogte.

Edit: Niet onbelangrijk, mijn ruimte is  746 cm lang x 445 cm breed x 218 cm hoog.

Is dit het proberen waard of weggegooide tijd en geld zonder Trinnov?

Mocht dit niet de juiste plek zijn voor de vragen dan kunnen we deze post misschien ook verplaatsen naar mijn eigen topic.

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Rob_Dingen

Quote from: Sjaak_Banaan on October  4, 2023, 20:20:27Ben benieuwd wat jullie ervan denken in mijn situatie, wil die waveforming opstelling namelijk best eens proberen met de subs die ik ter beschikking heb, maar dan zonder Trinnov maar met MiniDSP 2x4HD... is dat überhaupt zinvol?



De XTZ 3x12 met de hoogste driver op 3/4 en de poort net boven het scherm (of moet de poort op 3/4?), de 21" op 1/4 in het midden of zou die ook op de grond kunnen? De LCR wil ik eigenlijk niet nog hoger.

De achterwand krijgt dan nog de twee Klipsch SPL-150's op 1/4 en 3/4 van de breedte en de helft van de hoogte.

Edit: Niet onbelangrijk, mijn ruimte is  746 cm lang x 445 cm breed x 218 cm hoog.

Is dit het proberen waard of weggegooide tijd en geld zonder Trinnov?

Mocht dit niet de juiste plek zijn voor de vragen dan kunnen we deze post misschien ook verplaatsen naar mijn eigen topic.


Dat is geen verspilde moeite.
Je kunt een mini dsp kopen.
Ga maar eens googelen met multi sub setup en dubbel bass array.
Op het zelfbouw forum staat ook een stuk geschreven door Jeroen_D Bass Management

Rob

borkaenjo@work

Heeft hier iemand al gebruik gemaakt van het Extended Warranty programma van Trinnov?
Wat zijn de ervaringen?
Merk je iets van verbeteringen?
Via welke dealer zou je dit het beste kunnen doen?
Ik heb mijn Trinnov ooit gekocht bij BBG, maar die bestaan niet meer als zodanig.

RvD

BBG kun je gewoon contact mee opnemen via Mutrox geloof ik.

prijzen Trinnov

Om je een idee te geven van de prijzen zo'n check-up en garantieverlenging kost wel €4100,-
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

borkaenjo@work

Ik hoop dat ik een keer een reactie krijg.
Ondertussen een mail naar Mutrox en gebeld.
Tevens naar Iear, maar ook daar geen reactie.

Misschien maar eens rechtstreeks via Trinnov proberen.

RvD

Mijn eigen dealer is CineMike die geven zeker reactie, misschien daar proberen of ze het voor je kunnen regelen.  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Leuk filmpje!


RvD


Interessante video over de verschillen in DAC (Burrbrown vs ESS Sabre).
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Mooi dat die dac zo'n positief verschil maakt. Had ik eigenlijk niet verwacht.

vik

Als het klopt wat hier staat kun je aan de hand van het serienummer achterhalen welke dacs de Trinnov heeft.

Any serial number after #1967 should have an ESS DAC.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De keuze voor de Sabre dacs heeft denk ik meer te maken met een chip tekort. Trinnov houdt zich niet bezig met hardware verbeteringen omdat ze er vanuit gaan dat het eindresultaat voornamelijk wordt bepaald door de Optimizer.


Quote from: RvD on March 13, 2024, 22:59:44

Interessante video over de verschillen in DAC (Burrbrown vs ESS Sabre).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on March 15, 2024, 10:36:05De keuze voor de Sabre dacs heeft denk ik meer te maken met een chip tekort. Trinnov houdt zich niet bezig met hardware verbeteringen omdat ze er vanuit gaan dat het eindresultaat voornamelijk wordt bepaald door de Optimizer.


Dat denk ik dus ook, vandaar mijn verbazing.