Audiotwin's HT

Started by Audiotwin, February 16, 2006, 15:52:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiotwin

Quote from: Audiofiel on April  6, 2006, 16:48:23
Is die verkocht? Weet ik niets van. :o

Het staat er een beetje vreemd inderdaad,weet eigenlijk niet hoe ik daarbij kom :-X Zal het even veranderen.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Ar on April  6, 2006, 17:06:23
Het staat er een beetje vreemd inderdaad,weet eigenlijk niet hoe ik daarbij kom :-X Zal het even veranderen.

Geeft niets. Hij is intussen al in prijs gedaald ook, mooie pre met ssp(-stand)... ;D



Maar 3x Seventy als eindbakken vind ik wel erg stoer klinken eerlijk gezegd! 8) 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Quote from: Peerless Monster on April  6, 2006, 17:04:28
Het laag van de Seventy is natuurlijk niet retestrak he.
Maar idd je hebt gelijk dat je bezig blijf met de hobby.
3 Seventy's wow... Dat is leuk surround luisteren...
(warm is het in ieder geval).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Chario niet goed ken, dus dat gaan we volgende week maar eens ondervinden.
Jullie kennen elkaar al Arjen en Arjan?

Het laagprobleem is ook bij de Denon aanwezig,met mijn vorige Onkyo had ik het ook.Chario's zijn vrij warme speakers,persoonlijk hou ik van een warm,vol geluid met een stevig fundament.Je kan niet alles hebben........ ;) Was het maar volgende week ;D

Ar
Tevredenheid!!!

Peerless Monster

oh dan is alles opgelost ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiotwin

De Classé SSP-25 en de extra Seventy's gaan niet door,andere zaken gaan even voor.
Ik ga eens rustig bekijken wat haalbaar is.Sinds ik houten blokjes met vilt onder de granieten tegel heb gedaan is het vooral het laag opgeknapt.

De Dimarcio speaker kabel bevalt goed,strakker laag dan de Transparent die in verhouding veel duurder is.Met een dB-meter en sweep zit er een paar dB verschil in de piek van het laag,wat gelijkmatiger netzoals het verschil met de houten blokjes.

Ar
Tevredenheid!!!

brimbrammer

Quote from: Ar on March 18, 2006, 17:08:46
Sinds kort gebruik ik Dimarzio m-path speakerkabel i.p.v. Transparent "The Wave"
Ben er nog niet uit welke ik beter vindt,binnenkort meer.

Ar



Ar, kan je mij wat meer vertellen over je bevinding met de Dimarzio kabels ?

Audiotwin

Quote from: brimbrammer on April 19, 2006, 19:56:37
Ar, kan je mij wat meer vertellen over je bevinding met de Dimarzio kabels ?


Ik heb zelf de Dimarzio M-Patch speakerkabel,ben er tevreden over.In vergelijk met mijn vorige speakerkabels,vD/hul cs-122,Tranparent The Wave is deze kabel muzikaal,geen bonkend laag of scherp hoog.De vDH vondt ik wat rommelig in het laag en scherp in het hoog met een wat onderdrukt midden,met de Transparent was het stukken beter maar het laag bleef wat te.Met de Dimarzio is alles meer in balans,laag is strakker,midden is mooi en het hoog is helder zonder vermoeiend te worden.Het zijn geen dag en nacht verschillen maar in mijn set duidelijk te horen.

Heb het even gekopieerd ;)

Ar
Tevredenheid!!!

brimbrammer


Audiotwin

Sinds kort gebruik ik brugjes van Dimarzio,passend bij mijn Dimarzio m-patch speakerkabel,verschil met stukjes Vd/H speakerkabelbrugjes is dat het hoog iets minder scherp is.

Vandaag krijg ik de Electrocompaniet EC-4R voorversterker.

Ar
Tevredenheid!!!

brimbrammer

Erg mooi, is het front van glas ??

Audiotwin

Quote from: brimbrammer on May 13, 2006, 11:12:06
Erg mooi, is het front van glas ??

Bedankt,het front is van perspex.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

De binnenkant :D



Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

#38
Gisteren meteen de ec-4r aangesloten wat opvalt is de rust en zuiverheid,glashelder zonder scherpte.Met de Denon 3805 als voorversterker wordt het geluid scherper en duidelijk minder puur met een warm sausje en randjes,slecht is de 3805 zeker niet maar de Electrocompaniet is veel muzikaler.Ook zorgde de 3805 voor een boembas wat nu veel strakker en dieper is,een deel van dit basprobleem wordt veroorzaakt door de ruimte maar eindelijk is mijn laag lekker.

Om uit te testen of gebalanceerd beter klinkt heb ik een Van Medevoort SC-4s cinch en xlr geleend voor de aansluiting op de Classé.Op dit moment gebruik ik de cinch uitvoering en ben al erg onder de indruk van de Electrocompaniet en Classé combi met de Synthesis AND als cd-speler.Mijn speakers doen goed mee hoewel de volgende upgrade de luidsprekers wordt,welke weet ik nog niet want er is zoveel keus en mijn spaarpot is leeg maar volgend jaar komen ze aan de beurt.

Ook zit ik te denken aan een losse tuner gemod door tubejack http://home.versatel.nl/jvbrederode/  Nu gebruik de tuner van de 3805.
Eigenlijk geniet ik steeds minder van ht nu stereo veel beter is,een sacd op de Sony/Denon combi klinkt nu stukken minder in vergelijk met de Electrocompaniet/Classé/Synthesis combi met een cd welke veel muzikaler is en zonder die iritante scherpte.Voor film is de Denon/Sony combi voldoende.

Kortom zit ik te genieten.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Vandaag de balanced kabel tussen de voor en eindversterker gezet,duidelijk verschil.Vooral de detaillering en plaatsing wordt beter,had dit verschil niet verwacht.Nu op zoek naar een balanced kabel voor een mooie prijs. :D

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

#40




Tevredenheid!!!

Audiotwin

Nog een paar foto's :D











Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Vandaag is de Panasonic 42PV60 bezorgd,straks aansluiten 8)

Ar
Tevredenheid!!!

Peerless Monster

Quote from: Ar on June 12, 2006, 16:57:02
Vandaag is de Panasonic 42PV60 bezorgd,straks aansluiten 8)

Ar

Nee, je begrijpt het niet; straks foto's plaatsen ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiotwin

Quote from: Peerless Monster on June 12, 2006, 20:47:38
Nee, je begrijpt het niet; straks foto's plaatsen ;)





Ar
Tevredenheid!!!

Peerless Monster

Vet scherm!
Bevalt ie ;)?
Ga je hem nog laten calibreren?

Grtz
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiotwin

Quote from: Peerless Monster on June 13, 2006, 08:28:26
Vet scherm!
Bevalt ie ;)?
Ga je hem nog laten calibreren?

Grtz

Eerste indruk is goed,ook met digitale kabel.Ik was bang dat 42inch veels te groot was maar het valt mee.
Mijn vorige tv een Philips bb100hz heb ik wel laten calibreren,de Panasonic geeft na wat inregelen een mooi beeld in vergelijking met de Philips.Ik wacht nog even af met calibreren.

Het enigste wat wennen is,is het opgerekt beeld bij 4:3 uitzendingen,de filmkanalen(film1 etc) zijn gelukkig in breedbeeld en echt bijna net zo mooi als dvd.

Morgen een vga kabel halen van 15meter zodat mijn pc er op kan.

Ar
Tevredenheid!!!

HTR

jup heel mooi ding! aangezien je hem nu al iestje langer hebt staan, hoe bevalt ie nu? t beeld?

Audiotwin

Quote from: hometheatrerulezz on June 15, 2006, 21:35:23
jup heel mooi ding! aangezien je hem nu al iestje langer hebt staan, hoe bevalt ie nu? t beeld?

Ik ben tevreden,beeld is goed voor een plasma.Ik heb nu goed kunnen vergelijken met mijn Philips BB 100hz 70cm tv.

De Philips oogt iets scherper en de kleuren zijn iets natuurlijker maar wat slecht is,is de geometrie,vooral ondertiteling en teletekst loopt krom met een boogje.De Philips heeft last van snelle bewegingen(streepjes) en je ziet soms digitale effecten.Zwart waarde is beter.Toch is het beeld goed te noemen.

De Panasonic heeft een goed beeld,ook op kortere afstand.Alle digitale opties staan uit en bewegingen gaan beter als bij de Philips.De kleuren zijn iets minder natuurlijk maar wel mooi.Het beeld is bij de cinema stand en kleur temp op warm prettig om naar te kijken,soft en geen overdreven scherpte of kleuren.Tekst staat recht op het scherm,geen krommingen of vervormingen zoals bij de Philips.Zwart waarde is iets minder maar wel voldoende.

Ik heb nog geen tijd gehad om een vga kabel te kopen om mijn pc aan te sluiten.Na 200 uur ga ik de Pana instellen met de Discovery test dvd.

Tot nu toe ben ik tevreden,ben benieuwd naar hd weergave.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

De laatste tijd ben ik erg tevreden met het geluid,mijn upgrade honger is minimaal.Het enigste wat ik de komende jaren wil upgraden zijn mijn speakers en in stand houden wat ik nu heb.

De komende tijd wil ik luidsprekers van Sonus Faber,Monitor Audio,Dynaudio gaan beluisteren,en ben ik op zoek naar een XLR kabel.


Ar
Tevredenheid!!!