Audiotwin's HT

Started by Audiotwin, February 16, 2006, 15:52:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: DA BoSS on May 16, 2007, 19:24:45
ziet er prachtig uit Audiotwin 8)

Wat een vrolijke avatar.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Audiotwin on May 16, 2007, 19:15:39
Het is vervelend voor de buren >:D

Toch maar even voluit?  ;D

Je weet dat Electrocompaniet houdt van even opwarmen, toch? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

#202
Quote from: DA BoSS on May 16, 2007, 19:24:45
ziet er prachtig uit Audiotwin 8)

Bedankt,grappige avatar :D

Quote from: Audiofiel on May 16, 2007, 19:27:25

Toch maar even voluit?  ;D

Je weet dat Electrocompaniet houdt van even opwarmen, toch? ;)

Hij staat al meer dan twaalf uur aan ;D
Tevredenheid!!!

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HTR

hmm die ava doet me denken aan schnappi ;D

Audiotwin

Toch wel erg genieten met de Electrocompaniet 100DMB.
Wat opvalt is de rust/gemak,met de EC draai ik het volume hoger zonder het idee dat het harder is.Dit komt denk ik door de vervormingsvrije weergave(TIM) van de EC combi.De gevoeligheid van beide eindversterkers is ongeveer hetzelfde,bij ht gebruik hoefde ik minimaal bij te stellen.

De verschillen zijn duidelijk hoorbaar,de Seventy is 'wolliger' in het laag,minder strak en het hoog is minder fijnzinnig,het midden is meeslepend en mooie stemweergave wat een sterk punt van de Seventy is.

De EC is overal beter in deze combi,strakker laag,mooi midden,helder/gedetailleerd hoog zonder scherpte/schelheid.
De piano lijkt nu echt in de huiskamer te staan,volle klanken wat erg natuurlijk aandoet.Hetzelfde met gitaar waarbij je duidelijk de klankkast hoort in plaats van alleen de toon,weet eigenlijk niet goed hoe ik het anders moet uitleggen maar de EC is duidelijk natuurlijker/muzikaler.Ook is alles duidelijk te onderscheiden,het wordt geen brei.

Wat een geluid komt er nu uit de Ushers,precies wat ik zoek :o
De Synthesis AND cd-speler komt nog steeds goed mee!
Kortom ben ik meer dan tevreden!
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Quote from: Audiotwin on May 19, 2007, 10:37:06
De verschillen zijn duidelijk hoorbaar,de Seventy is 'wolliger' in het laag,minder strak en het hoog is minder fijnzinnig,het midden is meeslepend en mooie stemweergave wat een sterk punt van de Seventy is.

De EC is overal beter in deze combi,strakker laag,mooi midden,helder/gedetailleerd hoog zonder scherpte/schelheid. De piano lijkt nu echt in de huiskamer te staan,volle klanken wat erg natuurlijk aandoet.Hetzelfde met gitaar waarbij je duidelijk de klankkast hoort in plaats van alleen de toon,weet eigenlijk niet goed hoe ik het anders moet uitleggen maar de EC is duidelijk natuurlijker/muzikaler.Ook is alles duidelijk te onderscheiden,het wordt geen brei.

Precies de punten die ik ook had verwacht dat zou verbeteren: strakker laag, mooi natuurlijk uitklinken in midden en hoog, betere pinpoint bij betere muzikaliteit. Klinkt als een hele goede upgrade, Arjan. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Quote from: Audiofiel on May 19, 2007, 10:47:24
Precies de punten die ik ook had verwacht dat zou verbeteren: strakker laag, mooi natuurlijk uitklinken in midden en hoog, betere pinpoint bij betere muzikaliteit. Klinkt als een hele goede upgrade, Arjan. :D

Klopt,de combinatie Electrocompaniet met Usher gaat erg goed!
Ik denk dat de EC zijn plekje hier wel vindt ;)
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Ik heb besloten dat de Electrocompaniet AW-100DMB hier mag blijven :D
Tevredenheid!!!

DA BoSS

ziet er uit als een eersteklas match, met als resultaat een mooi gebalanceerde set?

O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiotwin

Quote from: DA BoSS on May 22, 2007, 07:13:18
ziet er uit als een eersteklas match, met als resultaat een mooi gebalanceerde set?

O0

Ik had eigenlijk niet zo'n verschil verwacht tussen eindversterkers,ben wel tevreden zo :D
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Quote from: Audiotwin on February 16, 2006, 15:52:46
Hierbij wat foto's van mijn huiskamer ht.
Ik gebruik het volgende:

-Electrocompaniet EC-4R voorversterker met Van Medevoort SC4S XLR kabel naar Classé.
-Electrocompaniet AW-100DMB eindversterker.
-Classé Seventy stereo eindversterker.
-Denon 3805 a/v receiver met de Blue Heaven tussen Denon en Electrocompaniet.
-Sony ns-900 voor dvd/sacd met Van de Hul The First Ultimate digitaal coax en Blue Jeans 5.1 multi-kabel.
-Synthesis AND voor cd met de Blue Heaven van Nordost als interlink.
-Usher CP-6371 front's met Dimarzio M-Patch kabel en brugjes.
-Chario Hiper 2000 towers(reserve)
-Chario Phoenix Center.
-Chario Syntar 200 towers voor achter.
-Chario Syntar center voor back-center.
-Rel Quake sub op Gramma.
-Twisted pairs,transparent,blue jeans,van den Hul,Ixos bekabeling/scart etc.
-Philips 28pw9525 ISF
-Philips dvd-r
-Panasonic 42PV60











Meer foto's verder in het topic.


Tevredenheid!!!

frank2

Ik heb net je topic geheel zitten lezen, je bent lekker bezig. Toevallig heb ik afgelopen vrijdag deze Ushers zitten beluisteren bij de importeur. Klinken zoals verwacht erg lekker, EC ken ik niet.
Maar even een vraag: ik heb net als jij zo'n Leenbakker meubel = Ikea. Wel heb ik de VV ontkoppelt met magnetic floaters. Hoor je dan toch verschil als je zo'n "echt" rack koopt?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

R

Ik denk dat het echt een waardevolle aanwist kan zijn. De manier waarop je kleine veranderingen terug hoort in je set doet mij vermoeden dat het zeker goed voor je kan uitpakken. Daarnaast staat het vaak zoveel mooier!!

Quote from: frank2 on July 15, 2007, 16:45:48
Ik heb net je topic geheel zitten lezen, je bent lekker bezig. Toevallig heb ik afgelopen vrijdag deze Ushers zitten beluisteren bij de importeur. Klinken zoals verwacht erg lekker, EC ken ik niet.
Maar even een vraag: ik heb net als jij zo'n Leenbakker meubel = Ikea. Wel heb ik de VV ontkoppelt met magnetic floaters. Hoor je dan toch verschil als je zo'n "echt" rack koopt?

Audiotwin

Quote from: frank2 on July 15, 2007, 16:45:48
Ik heb net je topic geheel zitten lezen, je bent lekker bezig. Toevallig heb ik afgelopen vrijdag deze Ushers zitten beluisteren bij de importeur. Klinken zoals verwacht erg lekker, EC ken ik niet.

Dank je!
De combi EC en Usher doet het mooi hier.
De AW100 DMB is vrijwel hetzelfde als de huidige AW-120DMB als ik de binnen en buitenkant zo bekijk :D
http://www.electrocompaniet.com/products/power-amp/aw120.html

Quote from: frank2 on July 15, 2007, 16:45:48
Maar even een vraag: ik heb net als jij zo'n Leenbakker meubel = Ikea. Wel heb ik de VV ontkoppelt met magnetic floaters. Hoor je dan toch verschil als je zo'n "echt" rack koopt?

Dat verschil hoor je 8)
Tevredenheid!!!

GPO

#215
Zit ik afgelopen zaterdag op een verjaardag van een vriendin van mijn vriendin, blijkt dat 'audiotwin' haar zwager is... erg grappig. Het wereldje is niet groot.... :):)

Mooie set trouwens!!

Veel plezier ermee en tot de volgende verjaardag :):)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Audiotwin

Je komt elkaar overal tegen,verjaardagen worden nog leuk zo ;D
Tevredenheid!!!