Audiotwin's HT

Started by Audiotwin, February 16, 2006, 15:52:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiotwin

Hierbij wat foto's van mijn huiskamer ht.
Ik gebruik het volgende:

-Electrocompaniet EC-4R voorversterker met Van Medevoort SC4S XLR kabel naar Classé.
-Classé Seventy stereo eindversterker.
-Denon 3805 a/v receiver met de Blue Heaven tussen Denon en Electrocompaniet.
-Sony ns-900 voor dvd/sacd met Van de Hul The First Ultimate digitaal coax en Blue Jeans 5.1 multi-kabel.
-Synthesis AND voor cd met de Blue Heaven van Nordost als interlink.
-Usher CP-6371 front's met Dimarzio M-Patch kabel en brugjes.
-Chario Hiper 2000 towers(reserve)
-Chario Phoenix Center.
-Chario Syntar 200 towers voor achter.
-Chario Syntar center voor back-center.
-Rel Quake sub op Gramma.
-Twisted pairs,transparent,blue jeans,van den Hul,Ixos bekabeling/scart etc.
-Philips 28pw9525 ISF
-Philips dvd-r
-Panasonic 42PV60













Meer foto's verder in het topic.

Tevredenheid!!!

Audiotwin

Nog een paar foto's.
Tevredenheid!!!

Audiotwin

En nog een paar.
Tevredenheid!!!

impulz2002

Ik zie dat de Synthesis al een mooi vast plaatsje in je huis heeft gekregen. Leuk dat ik zo je set helemaal zie! Ziet er goed uit.

Audiotwin

Quote from: impulz2002 on February 16, 2006, 16:04:01
Ik zie dat de Synthesis al een mooi vast plaatsje in je huis heeft gekregen. Leuk dat ik zo je set helemaal zie! Ziet er goed uit.

Bedankt,de Synthesis bevalt goed :D

Ar
Tevredenheid!!!

Rappie

Leuke installatie, maar wat is het nut van een rear center op die plaats ? Het geluid gaat toch volledig over je heen lijkt me ......
Eigenaar van Paulthé

Audiotwin

Quote from: Rappie on February 16, 2006, 16:11:27
Leuke installatie, maar wat is het nut van een rear center op die plaats ? Het geluid gaat toch volledig over je heen lijkt me ......

Ik gebruik de rear center alleen bij tv en geschikte dvd's en vindt het dan toch een meerwaarde,maar je heb gelijk qua plaatsing.
Zou niet weten hoe ik hem beter kan plaatsen.

Ar
Tevredenheid!!!

B.J.

Voor de rear center geldt hetzelde als voor de rear speakers. Natuurlijk staan ze niet optimaal zo. De huiskamer is gewoon niet groter. Je kan moeilijk de bank 2 meter naar voren schuiven!

Audiotwin

#8
De huiskamer moet ook leefbaar blijven,heb een tweeling van 4 en ben al blij dat ik het zo kan plaatsen.
Stereo weergave is goed en met de surround weergave ben ik tevreden.

Ar
Tevredenheid!!!

Jean Pierre

Quote from: Ar on February 16, 2006, 16:18:43
Ik gebruik de rear center alleen bij tv en geschikte dvd's en vindt het dan toch een meerwaarde,maar je heb gelijk qua plaatsing.
Zou niet weten hoe ik hem beter kan plaatsen.

Ar


Ik denk dat je de rear center iets schuin naar beneden moet zetten en dat dat al een heel eind scheelt!

Mooie set trouwens alleen waarom heb je je front center in een afwijkende kleur gekozen eigenlijks?

Mvg,

Audiotwin

Quote from: Jean Pierre on February 16, 2006, 16:36:15

Mooie set trouwens alleen waarom heb je je front center in een afwijkende kleur gekozen eigenlijks?

Mvg,


Was een aanbieding  :D maar hij past goed bij hipers qua klankkarakter net zoals de Syntars.

Ar
Tevredenheid!!!

patrick_vdb

Hi Ar,

Heb je al eens overwogen om iets van bv zilverzand in de waxine-houders, waarop de Sony DVD-speler rust, te doen zodat de speler op het zand staat ipv contact maakt met het glaswerk? Het lijkt me namelijk wel een geschikte tweak voor je :D

Verder vooral blijven genieten, een woonkamer neemt nu eenmaal beperkingen met zich mee en het gaat er juist dan om hoe je de set zo effectief mogelijk inzet in plaats van bepaalde regeltjes te volgen ;)

mvrg

Patrick




Audiotwin

Quote from: patrick_vdb on February 16, 2006, 18:26:08
Hi Ar,

Heb je al eens overwogen om iets van bv zilverzand in de waxine-houders, waarop de Sony DVD-speler rust, te doen zodat de speler op het zand staat ipv contact maakt met het glaswerk? Het lijkt me namelijk wel een geschikte tweak voor je :D

Verder vooral blijven genieten, een woonkamer neemt nu eenmaal beperkingen met zich mee en het gaat er juist dan om hoe je de set zo effectief mogelijk inzet in plaats van bepaalde regeltjes te volgen ;)

mvrg

Patrick

Hoi Patrick,


Het zijn geen waxine-houders,kunststof doppen v/d zuigflesjes  ;D
Opvullen is een goed idee,zal ik binnenkort eens doen.
De Synthesis cd-speler staat op houten blokjes met een gat in het midden,opgevuld met zacht schuim waar de pootjes v/d cd-speler op rusten.


Ar



Tevredenheid!!!

Vampire

He Ar, leuk om je set ook eens te zien  :)
Ziet er erg tof uit allemaal..

Ik had (destijds) graag van de gelegenheid gebruik willen maken om je HT in real life te kunnen aanschouwen, maargoed..
Overigens heb ik wel nog steeds de doos van JOUW Chario's staan.. ;D

Maar hoe doe je dat met die kleinen? Gaan ze niet voortdurend overal aanzitten? of heb je ze gewoon goed opgevoed?  ;D
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Audiotwin

Quote from: Vampire on February 16, 2006, 19:32:57
He Ar, leuk om je set ook eens te zien  :)
Ziet er erg tof uit allemaal..

Ik had (destijds) graag van de gelegenheid gebruik willen maken om je HT in real life te kunnen aanschouwen, maargoed..
Overigens heb ik wel nog steeds de doos van JOUW Chario's staan.. ;D

Maar hoe doe je dat met die kleinen? Gaan ze niet voortdurend overal aanzitten? of heb je ze gewoon goed opgevoed?  ;D

Hoi,

Wel makkelijk die grote doos,wou jij nog meenemen in trein ;D
De meiden komen nergens aan,van het begin af aan duidelijk gemaakt dat dit papa's speelgoed is en het werkt goed.
In de slaapkamer mogen ze wel aan de dvd en tv komen,in de huiskamer niet,vooral kinderen die ze meenemen moeten we in de gaten houden.
Kom een keer langs als je buurt bent ;)


Ar
Tevredenheid!!!

patrick_vdb

Hi Ar,

Quote from: Ar on February 16, 2006, 19:20:11
Het zijn geen waxine-houders,kunststof doppen v/d zuigflesjes  ;D

Dat had ik er niet uit gehaald ;D

mvrg

Patrick

Audiotwin

#16
Vandaag komt de Parasound Halo P-3 stereovoorversterker van Digital Rebel een nachtje logeren.
Ben benieuwd.Nadeel is wel dat ik bij Surround 2 volume knoppen heb maar als de voorversterker bevalt laat ik hem voorzien van een SSP ingang en mischien nog wat verbeteringen bij ArtSpeak.
Sinds kort gebruik ik een netkabel van ArtSpeak waar ik erg tevreden over ben en nog betaalbaar ook.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

#17
Nadat ik Parasound Halo P-3 heb aangesloten maakt hij best wel indruk op me,je hoort gewoon veel meer details.Na een paar uur geluisterd te hebben krijg ik de neiging om het volume terug te zetten,het wordt vermoeiend.Elk tingeltje en tangeltje hoor je en ik mis ritme.
Met de Denon3805 als voorversterker is het geluid warmer en zijn de details niet overdreven.Nora Jones ademt weer gewoon,bij de P-3 wordt dat in mijn beleving te veel benadrukt,het ritme bij Brazilaanse muziek is terug en het vermoeid me niet meer.
Je hoort meteen bij de P-3 dat het een kwaliteits voorversterker is maar helaas niet mijn sound.
De 3805 als voorversterker is warmer,meer kleuring en minder details maar het luistert relax i.c.m. met de Classé Seventy eindversterker,Synthesis AND cd-speler en Chario speakers.Positief aan de P-3 is dat mijn basprobleem minder werd,maar als nadeel werd het weer te helder.Kortgezegt is de P-3 een goeie voorversterker,helaas was de match niet bij mij en ga ik rustig verder op zoek.
Wel ben ik de eigenaar van de Parasound,edwin dankbaar dat ik de P-3 kon uitproberen.Bij een korte demo thuis of in de winkel had ik hem waarschijnlijk aangeschaft.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Sinds kort gebruik ik Dimarzio m-path speakerkabel i.p.v. Transparent "The Wave"
Ben er nog niet uit welke ik beter vindt,binnenkort meer.

Ar


Tevredenheid!!!

Audiotwin

Een recensie van de  Synthesis AND cd-speler.Helaas is ie tegenwoordig wat duurder.

http://www.synthesis.ws/pdfpress/hvt.pdf

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

#20
Wat is het toch moeilijk om de juiste voorsterker te vinden.De Classé DR-5L beviel eigenlijk het best,maar die past niet in mijn meubel.De zoektocht gaat voort.De Classé DR-5L is nog te koop.

Ar
Tevredenheid!!!

Peerless Monster

#21
Ik ging eens op zoek naar AR's bescheiden setje, maar ik zie dat het toch niet zo bescheiden is ;).
Je bent best serieus wat betreft stereo geluid en minder in surround...

Dat gaat helemaal goed komen als ik met mijn SSP langs kom ;).
De volgende beperkende factor zullen dan waarschijnlijk de speakers zijn ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Ar on March 31, 2006, 19:11:08
De Classé DR-5L beviel eigenlijk het best,maar die past niet in mijn meubel en is al lang verkocht.De zoektocht gaat voort.

Is die verkocht? Weet ik niets van. :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Quote from: Peerless Monster on April  6, 2006, 16:41:13
Ik ging eens op zoek naar AR's bescheiden setje, maar ik zie dat het toch niet zo bescheiden is ;).
Je bent best serieus wat betreft stereo geluid en minder in surround...

Dat gaat helemaal goed komen als ik met mijn SSP langs kom ;).
De volgende beperkende factor zullen dan waarschijnlijk de speakers zijn ;).

De speakers zullen t.z.t. ook aangepakt worden.Ben tevreden met Chario maar met deze hobby blijf je bezig ;D De luisterruimte en plaatsing kan beter maar je moet roeien met riemen die je hebt.Met de SSP als voorversterker en Seventy's(er komen er dan in totaal 3) moet er toch wat moois inzitten,surround is mooi maar stereo vindt ik mooier.Ik heb een beetje last van een laagprobleem maar met de Dimarcio speakerkabel en houten blokjes onder de granieten plaat v/d speakers is het een stuk verbeterd.

Ar
Tevredenheid!!!

Peerless Monster

Het laag van de Seventy is natuurlijk niet retestrak he.
Maar idd je hebt gelijk dat je bezig blijf met de hobby.
3 Seventy's wow... Dat is leuk surround luisteren...
(warm is het in ieder geval).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Chario niet goed ken, dus dat gaan we volgende week maar eens ondervinden.
Jullie kennen elkaar al Arjen en Arjan?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler