Bioscoop in london

Started by Bros, October 31, 2002, 22:42:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bros

hoi allemaal.

mijn vriendin heeft me getrakteerd op een weekendje london, eind november (we kennen elkaar dan al vier lange  ellendige jaren, zoals we het zelf zeggen :D).

Nu wil ik haar trakteren op een avondje bioscoop in London.  Het schijnt dat dan de tweede potter film uit is, en daar zijn we allebei fan van.  Maar nu mag het dus geen donker filmholletje zijn, maar wil ik de beste stoelen in de mooiste bios hebben. Net al op internet gezocht, maar sjeezus, wat een grote hoeveelheid bioscopen.

Dus nu mijn vraag: Wie kent er een prachtige Bios in London?

ALvast bedankt!
Hitachi PJ-TX100 | Harman Kardon AVR 430 | Samsung DVD-HD850 | Infinity Reference 81 MkII + 31 MkII + 100c | Alcone AC10HE + Detonation DT150 DIY sub | Pinnacle Showcenter 200g

Sarjenka

Het enige wat ik weet is dat London erg duur is... ook qua bios :)

maar ik zal eens voor je navragen bij een Finse chatvriend van mij die daar nu studeert... zelf enorme filmfanaat...


Bram

Ik denk Empire of Odeon....
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

Sarjenka

Antwoord van de Finse chatvriend:

-------------------------------------------------------------------------
tell them to go to the ODEON at LEICESTER SQUARE... no need for address, it's just LEICESTER SQUARE ODEON.. and there's two.. tell them to walk in the one with the TOWER.. it's the biggest theatre in the whole country... and they show very bad movies as u can already guess... but best screen&audio of course.
-------------------------------------------------------------------------
Nou ja goed... hij heeft altijd een nogal uitgesproken mening over de films die in omloop zijn :) Verder moet je je van die opmerking dus maar niet te veel aantrekken *grin*

Veel plezier iig...

bmateijsen

Odeon is zo cool!! Ik heb een half jaar gewoond in london en dit is echt een prachtige zaal...

Inderdaad, je moet richting de toren lopen, en leicester (spreek uit lester) square is makkelijk te vinden.. licht naast Picadilly Circus (vlakbij Planet Hollywood.. )

Zit ook een zeer leuk cafe in de buurt... Iers cafe in de zijstraat van Planet Hollywood. (zit in een kelder, ben alleen even de naam kwijt..)

Wel grappig, want cafe heeft een boom (zonder blaadjes) in het cafe staan..

Als ik op de naam kom, zal ik het je melden!

Groet Bjorn

Johan Van Gompel

Quote from: bmateijsen on November  7, 2002, 14:36:56
Odeon is zo cool!! Ik heb een half jaar gewoond in london en dit is echt een prachtige zaal...

Inderdaad, je moet richting de toren lopen, en leicester (spreek uit lester) square is makkelijk te vinden.. licht naast Picadilly Circus (vlakbij Planet Hollywood.. )

Zit ook een zeer leuk cafe in de buurt... Iers cafe in de zijstraat van Planet Hollywood. (zit in een kelder, ben alleen even de naam kwijt..)

Wel grappig, want cafe heeft een boom (zonder blaadjes) in het cafe staan..

Als ik op de naam kom, zal ik het je melden!

"The Bay Tree cafe" ?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

cinepaulis

Ter info: tijdje geleden heb ik London bij het Odeon theater 10,- engelse pond betaald voor een kaartje !

Omgerekend: ca 30 gulden !!!  :o
De zaal beneden is welliswaar erg groot maar ook veel breder dan het scherm waardoor je op de minder leuke plaatsen er behoorlijk scheef voor zit.

Hoe dan ook: enjoy !

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Johan Van Gompel

Quote from: cinepaulis on November 12, 2002, 13:55:00
Ter info: tijdje geleden heb ik London bij het Odeon theater 10,- engelse pond betaald voor een kaartje !

Omgerekend: ca 30 gulden !!!  :o
De zaal beneden is welliswaar erg groot maar ook veel breder dan het scherm waardoor je op de minder leuke plaatsen er behoorlijk scheef voor zit.

Hoe dan ook: enjoy !

De Odeon is toch die keet rechts van de Pizza Hut, nietwaar? Twee jaar geleden heb ik er twee films gezien: Chicken Run en Me, Myself & Irene. Het scherm waar Chicken Run op getoond werd was volgens mij maar amper 2-3 meter breed, MM&I werd getoond op een scherm dat niet kon tippen aan een van de grotere schermen in een Pathe bioskoop, laat staan aan dat van een behoorlijke Belgische bios :P. De Empire was een aantal jaren terug met de vertoning van Star Trek: First Contact veel, veel indrukwekkender maar daar draaiden ze twee jaar geleden enkel Nutty Professor 2 en ik had niet bepaald zin om Eddy Murphy's vette uitspattingen op zo'n groot scherm te zien.

Ik heb bij toeval een nota bene Belgische fansite gevonden van The Empire (met uiteraard heel wat foto's): <http://www.denholm.be/empire/>.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

cinepaulis

...ehhh....ter info: er zijn 2 Odeon gebouwen aan het plein. Een smal hoog gebouwtje en een hebouw met een brede entree. Aan weerskanten aan de buitenkant een kassa. Het gaat uiteraard om de laatste.  ::)

Ik ben vergeten waar de Pizza Hut zit, maar als ik het me goed herinner liep ik Starbucks uit en was de 'grote Odeon' schuin links. Of je daar wat aan hebt weet ik niet...  :-\

Trouwens een mooie site over Empire !

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

Bros

#9
ben dus naar de empire geweest, en heb James Bond gezien :'( ... Daar heb ik het nog wel over. Wat ik raar vond is dat je geen zitplaatsen kon reserveren. Dus voor het begin van de film begonnen de mensen zich samen te scholen voor de ingang. Ik stond vrij vooraan, en zat mezelf al helemaal op te fokken over het feit dat er een paar van die engelsen voor begonnen te kruipen. Stel je voor dat ik niet op die mooie plaats zou komen.... Toen gingen die deuren open, en sjeezus heey, wat kunnen daar een zooi mensen in. Wat is die Empire groooot. Ruimte zat dus voor een mooie plek. Groot scherm, gelukkig geen pauze en erg goed geluid. Het geluid stond alleen zo tyfus hard dat ik gewoon pijn in mijn oren kreeg bij de aktiescenes. Geen vervorming te bekennen, maar gewoon te hard. Dat leidt af van de film.

Wat ik ook irri vond is het feit dat bij elke shot van een Engels tafereel de halve zaal begon te juichen en applaudiseren. Ik dacht dat de Fransen chauvinistisch waren....

Hitachi PJ-TX100 | Harman Kardon AVR 430 | Samsung DVD-HD850 | Infinity Reference 81 MkII + 31 MkII + 100c | Alcone AC10HE + Detonation DT150 DIY sub | Pinnacle Showcenter 200g

MrPink

Had je in New York naar Attack of the Clowns moeten gaan...daar begon de hele zaal al te juichen toen het gordijn open ging voor de reclames! ::)

Groetjes,
Oscar

Hairball

Ga dan ook gelijk naar Trocadero :) Videogames as far as you can see!!!!
I hate HT.........

Just kidding :)