afspeelprobleem stickertjes op dvd-tjes?

Started by johant72, February 13, 2006, 09:28:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johant72

ben momenteel in het bezit van een denon dvd-1910 welke blijkbaar een probleem heeft met het afspelen van gecopieerde schijfjes waarop een sticker zit.

uiteindelijk zijn deze stickertjes hier toch voor gemaakt en hebben we onlangs onze dvd'tjes ervan voorzien...

is dit toevallig een slecht toestel of hebben nog andere spelers van dit (of misschien andere) types hier last van?

graag alvast reacties ivm deze maar ook andere (merken) spelers.


peterrr

hoi,

Ik heb dat met enkele dvd`s ook gedaan zowel met familiefilmpje`s als met een navigatiebackup dvd enz.

Alle dvd`s waar een sticker/label opzat speelde na verloop van tijd niet meer!
De gene waar er geen opzat nog wel (uitgezonderd phillips die waren na 6mnd zowieso defect)
Wel zuur daar ik ook live dvd`s van diverse norhtsee jazz had opgenomen!

Dus voor mij ook nooit geen dvd labeltje of lichtscribe.

mvgrt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

typhoon

Heb door die stickers een Marantz 6600 ingeruild voor een 7600. Heeft me veel geld gekost. Bleek achteraf door die stickers te komen. Bij beide dvd-spelers liepen de dvd met stickers vast.
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

ajbeefde

De oplossing is dat je geen copieen draait..... :)

Gewoon ff een originele halen in de winkel, is ook goed voor de handel. :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Dru

Quote from: ajbalmere on February 13, 2006, 20:54:17
De oplossing is dat je geen copieen draait..... :)

Gewoon ff een originele halen in de winkel, is ook goed voor de handel. :)

Hoeft toch niet persé om een film copy te gaan  ???

ajbeefde

Quote from: Dru on February 13, 2006, 21:52:25
Hoeft toch niet persé om een film copy te gaan  ???


Hoeft niet, maar in de meeste gevallen wel :)

Las net een artikel waarbij de branche miljoenen euro's minder verkocht had in 2005 t.o.v. 2004.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

typhoon

Een goede zaak. De prijzen van de dvd's zijn ook een stuk gezakt. Ze hebben in het begin ook wel woekerwinsten gemaakt.
Ik heb zelf geen enkele gecopieerde dvd (kwaliteit is toch altijd iets minder), maar leen er wel bij vrienden.
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

peterrr

De kwaliteit van een 1 op 1 copy minder ?? (ongeript)
tis mij nog niet opgevallen ....


mvgrt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

typhoon

Je moet het ook zien op een heel groot scherm, heb zelf een projector. Op een tv of klein scherm zie je zo iets niet.
Kwaliteit is volgens mij toch iets minder.
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

Harry Callahan

Je bent zoiezo al verkeerd bezig als je stickers op je dvd plakt ::). Tevens zal de jitter omhoog schieten en je lagers van je loopwerk naar de kl*te gaan.

Lees maar eens goed je handleiding door dan zul je tegenkomen dat je geen enkele sticker op je schijfje moet plakken ook al is ie zogenaamd voor gemaakt...
Do you feel lucky?

advr



heb nooit problemen met gecopieerde cd's met stikker. heb er een paar van erg lang geleden en die spelen nog perfect. vreemd dat het aan de stikker ligt  :o :o
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Meeuwtje

Heb een Denon dvd 2200 en idd erg veel problemen gehad met stickers, heb ze er afgehaald en nu geen problemen meer.

Bas
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

Audiofiel

Ook hier alleen maar ellende gehad met stickers. Na verloop van tijd gaat toch een randje los en gaan ze 'wapperen'. Wat ook kan gebeuren is als de lijm sterk genoeg is dat je bovenlaag er in oplost en je schijf gaat oxideren.

Ik gebruik alleen nog maar 'printable' DVD's voor mijn zelf opgenomen filmpjes. Ziet er bovendien veel professioneler uit. Moet je natuurlijk wel een printer hebben die ze kan bedrukken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr



wat voor dvd's en printer gebruik je daarvoor?
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

TVR

Quote from: Bas on February 26, 2006, 11:21:41
Heb een Denon dvd 2200 en idd erg veel problemen gehad met stickers, heb ze er afgehaald en nu geen problemen meer.

Bas

Hoe heb je ze eraf gehaald dan ? Is dat te doen zonder beschadiging (van het schijfje bedoel ik natuurlijk) ?

Audiofiel

#15
Quote from: advr on February 26, 2006, 13:13:03

wat voor dvd's en printer gebruik je daarvoor?

Ik gebruik een Epson R800, maar het kan ook met een veel goedkopere Epson:




Voor printable DVD's betaal je natuurlijk extra, maar het resultaat is wel heel fraai. Je kunt ze bijvoorbeeld hier kopen. Ik heb goede resultaten met de Beall schijven die bovendien ook een lekker ruim printbereik geven:



Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

very nice, zoiets wil ik ook hebben, alleen moet ik effe kijken of Taiyo Yuden ook printable cd's en dvd maakt.  ik zweer bij de cd's/dvd's uit die fabriek. het zijn de beste met de minste fouten . ;D ;D

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

#17
Quote from: advr on February 26, 2006, 13:37:56
very nice, zoiets wil ik ook hebben, alleen moet ik effe kijken of Taiyo Yuden ook printable cd's en dvd maakt.  ik zweer bij de cd's/dvd's uit die fabriek. het zijn de beste met de minste fouten . ;D ;D

Ik heb met de Beall nog geen 1 coaster gehad (4-speed). Maar als je Taiyo wilt: hier en hier. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

bedankt, ik had ze ook al gevonden. bij de cdr winkel koop ik wel vaker. 8)

ik zal eens gaan kijken naar zo'n epson. alleen heb ik er dan weer een printer bij. heb nu zo'n alles in 1 ding. we zien wel. eigenlijk moet ik een printer hebben alleen voor cd's, die zullen er ook vast wel zijn. ;D

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Quote from: advr on February 26, 2006, 13:58:14
eigenlijk moet ik een printer hebben alleen voor cd's, die zullen er ook vast wel zijn. ;D

Die zijn er, maar niet goedkoper dan die Epson van 100 euro. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

het mag wel iets  duurder zijn, gaat meer om plaats gebrek :P :P

ik ga eens rustig wat dingen uitzoeken. bedankt voor de info ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster