Sk's stereo | Lavardin IT | RA Cantata | Living Voice | Velodyne DD15+ | DnM

Started by Sk, February 12, 2006, 19:44:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Is je Cantata inmiddels niet meer stuk geweest dan werkend? Wat een ellende!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sk

Quote from: Mitch-- on October  9, 2020, 08:11:19
Is je Cantata inmiddels niet meer stuk geweest dan werkend? Wat een ellende!

Feitelijk gezien is hij pas 1 keer stuk geweest. Het blijft nog steeds een subliem mooi apparaat en wil geen afbreuk doen aan de Cantata. Het zit mij alleen even niet mee. Cantata stuk, remote stuk, Velodyne stuk.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Stef

Echt wel pech.  Ik heb de Cantata 10j gehad en de enige repair die ik ooit gehad heb was een defecte CD tray.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Sk

Quote from: Stef on October  9, 2020, 10:58:36
Echt wel pech.  Ik heb de Cantata 10j gehad en de enige repair die ik ooit gehad heb was een defecte CD tray.

Ik wist inderdaad dat je ook een Cantata had. Dan heeft hij het lang volgehouden bij je.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

We zijn inmiddels weer een aantal weken verder en de Cantata staat inmiddels weer op zijn plek. Er zijn nu 2 IC's vervangen bij het rechterkanaal. Wederom een duur grapje maar goed hij doet het weer dus ben al lang weer blij.

Ik had ook aangegeven dat de afstandsbediening vaak niet goed reageert. Ze waren echter niet in staat om het probleem te reproduceren. Nadat ik de Cantata weer aangesloten had liep ik toch weer tegen het feit aan dat de afstandsbediening niet goed reageert. Soms moet ik wel 10 keer of vaker iets indrukken voordat hij reageert. Het enige wat veranderd is is dat er een nieuwe TV is en de Cantata is verplaatst in het meubel. De Ziggo box staat er nu bovenop. Ook als de TV en Ziggo box uitstaan blijft de afstandsbediening moeilijk reageren.

Het enige wat ik nog zou kunnen proberen is om de Cantata even uit het meubel te halen en hem vrij neer te zetten. Ik verwacht echter weinig resultaat mee te boeken. Iemand nog tips wat het zou kunnen zijn? Aan de batterijen ligt het niet want nieuwe doen exact hetzelfde.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Ik gebruik de Cantata normaal gesproken om muziek te streamen. Ik gebruik hierbij op mijn Android telefoon de BubbleUPNP app in combinatie met een Tidal Abonnement. Echter is het in veel gevallen zo dat als ik een album opzet er wel even geluid is maar vervolgens raakt er ergens in de keten iets corrupt of is er geen verbinding meer. Ik zie op de Cantata dan ook niet meer dat de teller loopt van het nummer maar er staat dan alleen nog UPNP in beeld. De ene keer hapert het nummer en speelt dan soms nog wel door. (ik kan niet meer doorskippen naar een volgend nummer en moet wachten totdat het nummer voorbij is) Soms loopt de Cantata ook volledig vast en kan ik b.v. niet meer van input switchen. Ik moet hem dan weer uit en aan zetten. En zo blijven we bezig.

Ik ben hier dus niet tevreden mee en durf haast niet meer te streamen omdat het in de meeste gevallen toch niet werkt. Nu heb ik sinds een aantal maanden een nieuwe LG OLED TV en zie in de BubbleUPNP app dat ik ook naar de TV kan streamen. Ik moet zeggen dat dit erg goed werkt en heb geen last meer van haperingen of een Cantata die vastloopt. Het ligt dus niet aan mijn telefoon of Wifi verbinding.

Ik blijf het daarom erg vreemd vinden dat de Cantata keer op keer kuren vertoond. Ik heb het apparaat alweer enkele jaren en vanaf begin af aan heb ik hier problemen mee. Er zijn momenten dat het wel goed gaat en een album volledig afspeelt maar de laatste tijd erger ik me er weer rot aan.

ik zal dit bericht ook even naar Garmt sturen ter beoordeling.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

bmateijsen

Is er misschien een software update voor de Cantata? Heb je de website van Resolution Audio gecheckt?

Sk

Quote from: bmateijsen on January 28, 2021, 10:20:38
Is er misschien een software update voor de Cantata? Heb je de website van Resolution Audio gecheckt?

Hallo Bjorn, Ik heb zojuist 10 min telefonisch met Garmt gesproken en overlegd. Voor de Cantata is er geen firmware upgrade meer beschikbaar. De laatste versie staat er alweer enkele jaren op. Ik begreep van Garmt dat hij exact dezelfde ervaringen heeft gehad met de Cantata. Ik heb met hem nu afgesproken dat ik zelf even met Resolution Audio contact zoek en de problemen die ik ervaar aan ze voorleg. Hopelijk komen ze met een bevredigende reactie.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

bmateijsen

Quote from: Michael Nobbe on January 28, 2021, 10:39:19
Hallo Bjorn, Ik heb zojuist 10 min telefonisch met Garmt gesproken en overlegd. Voor de Cantata is er geen firmware upgrade meer beschikbaar. De laatste versie staat er alweer enkele jaren op. Ik begreep van Garmt dat hij exact dezelfde ervaringen heeft gehad met de Cantata. Ik heb met hem nu afgesproken dat ik zelf even met Resolution Audio contact zoek en de problemen die ik ervaar aan ze voorleg. Hopelijk komen ze met een bevredigende reactie.

Ok!

Sk

Nog geen contact gehad met Resolution Audio maar de Cantata geeft nu weer problemen met het rechterkanaal. Het kan soms uren goed gaan en ineens neemt het volume van het rechterkanaal in sterkte af. Zet ik de Cantata uit en dan weer aan dan werkt het meestal wel weer voor een tijd.

Ik heb zojuist hierover contact gehad met de man die de Cantata eerder heeft gerepareerd en hij stelde voor om de RCA kabels eens om te draaien om uit te sluiten of het aan de Cantata ligt of aan de Lavardin. Wordt vervolgt..
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Mitch--

Quote from: Michael Nobbe on February  4, 2021, 14:34:48
Nog geen contact gehad met Resolution Audio maar de Cantata geeft nu weer problemen met het rechterkanaal. Het kan soms uren goed gaan en ineens neemt het volume van het rechterkanaal in sterkte af. Zet ik de Cantata uit en dan weer aan dan werkt het meestal wel weer voor een tijd.

Ik heb zojuist hierover contact gehad met de man die de Cantata eerder heeft gerepareerd en hij stelde voor om de RCA kabels eens om te draaien om uit te sluiten of het aan de Cantata ligt of aan de Lavardin. Wordt vervolgt..

irritant zeg... >:(
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sk

Quote from: Mitch-- on February  4, 2021, 14:45:31
irritant zeg... >:(

Ja leuk is anders! Eerst het linkerkanaal toen het rechterkanaal en nu weer het rechterkanaal. Het gedrag van het probleem is nu alleen anders. Met de RCA wissel hoop ik snel duidelijkheid te krijgen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9