Sk's stereo | Lavardin IT | RA Cantata | Living Voice | Velodyne DD15+ | DnM

Started by Sk, February 12, 2006, 19:44:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sk

#25
Update: De Marantz PM4001 en de Marantz CD5001

Ik kwam gisteravond pas laat thuis met mijn nieuwe aanwinst. gelijk maar even wat foto's gemaakt.

Nog in de doos



Uitgepakt



Aangezien ik benieuwd was naar hoe het zou klinken gelijk maar even aangesloten. Let niet op de zooi!!



Ik stopte de cd van Dido in de cd speler. Ik heb het geluid heel zacht gehouden aangezien er al mensen op bed lagen helaas. Toch kon je de verschillen al zeer duidelijk waarnemen. Het stereobeeld is drastisch verbeterd. Het hoog en midden zijn veel gedetaileerder geworden. De bassen lijken minder aanwezig te zijn, maar ze zijn gewoon superstrak geworden. Toen was het jammer genoeg tijd om naar bed te gaan.

Vandaag ben ik bezig geweest om alles in het rack te zetten en aan te sluiten. zie onderstaande foto's





Al met al ben ik zeer tevreden met deze nieuwe aanwinsten. De set staat nou rustig in te spelen  :)

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

#26
Ik moet alleen nog 2 kabeltjes halen voor tussen de cd speler en de amp en tussen de amp en receiver. Zitten nou simpele dropveters tussen  :(
Het geluid klinkt ook lekker warm, denk dat ik de verwarming maar uitzet  ;D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Jean Pierre

Quote from: Sk on March 30, 2006, 14:50:56
Ik moet alleen nog 2 kabeltjes halen voor tussen de cd speler en de amp en tussen de amp en receiver. Zitten nou simpele dropveters tussen  :(
Het geluid klinkt ook lekker warm, denk dat ik de verwarming maar uitzet  ;D

Kan je best nog wel even mee wachten hoor :) Als je dan helemaal aan je set gewend bent kan je ook veel beter de veranderingen waarnemen!

Sk

Quote from: Jean Pierre on March 30, 2006, 15:16:10
Kan je best nog wel even mee wachten hoor :) Als je dan helemaal aan je set gewend bent kan je ook veel beter de veranderingen waarnemen!

Ja dat zou ik ook kunnen doen. Ben je net aan de set gewend, betere bekabeling, en dan denk je wouw nog beter  ;)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

#29
Update!!!  ;D

Een Rel Strata III in zwart essen fineer. Wat een waanzinnige sub!





En een Audioquest copperhead voor tussen de cd speler en de stereoversterker



Zo voorlopig is het afgelopen met het upgraden voor dit studentje  ;D Nu eerst het rijbewijs.

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Dezz

Dat leek mij ook al, maar hij zegt dat ie er geen last van heeft. wat zou jij upgraden dan?
Marantz SR5003 - Marantz UD5005 - B&W 686 - Mission m7c1 - Wharfedale Modus Vivendi- B&W ASW610 - W&M DC-01 - Oehlbach NF Ice Blue

Sk

Quote from: TearS on July  7, 2006, 20:25:27
Nou, volgens mij is deze combinatie helemaal niet zo'n vreemde hoor  :-\
Verder mooie set SK, hopelijk snel een andere ruimte, dat wel  :)

Het is inderdaad geen vreemde combinatie. Bedankt voor je complimenten een grotere ruimte komt er vast wel ;)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

J.A.F._Doorhof

Zowel Dez als Anoxer hebben een ban voor onbepaalde tijd op het forum.
Ze hebben daarover een mail gekregen en kunnen bij mij daarover aankloppen.

Zowel dez als Anoxer hebben dezelfde IP adressen binnen 5 minuten van elkaar en in elkaar overlopend wat me bijna met 100% zekerheid aangeeft dat het dezelfde persoon is.

Zo niet hoor ik dat wel.

Dit soort gedrag wordt NIET en zal NOOIT geaccepteerd worden op het HTforum.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sk

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  7, 2006, 21:04:52
Zowel Dez als Anoxer hebben een ban voor onbepaalde tijd op het forum.
Ze hebben daarover een mail gekregen en kunnen bij mij daarover aankloppen.

Zowel dez als Anoxer hebben dezelfde IP adressen binnen 5 minuten van elkaar en in elkaar overlopend wat me bijna met 100% zekerheid aangeeft dat het dezelfde persoon is.

Zo niet hoor ik dat wel.

Dit soort gedrag wordt NIET en zal NOOIT geaccepteerd worden op het HTforum.

MvrGr.
Frank

Dezz een ban? Het is een klasgenoot van me. Ik had hem net aan de lijn hij zei dat hij dat absoluut niet gedaan had. Zou het wat opgeschoond kunnen worden? alvast bedankt.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Laat dezz even contact met mij zoeken via Email op [email protected]

We zien hier duidelijk 10 entries met EXACT hetzelfde IP nummer, zie voorbeeld dat spreekt denk ik jammer genoeg boekdelen.
Een zelfde IP nummer binnen 10 minuten vind ik toch heel vreemd......
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sk

Vreemd, Had dezz net weer aan de telefoon hij is bij een vriend thuis. Hij zei dat zijn broer waarschijnlijk aan het zieken is. Maargoed hij zou contact met je opnemen. Bedankt voor de moeite.

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

J.A.F._Doorhof

Dat zou kunnen, ik zal even naar de posts van Dezz kijken als die er verder wel goed uitzien zal ik dat account vrijgeven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Account dezz heb ik weer open gezet.
Laat hem wel erop letten dat er geen misbruik van accounts gemaakt worden.....

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Walter_PPK

Het wordt steeds leuker. Merk je veel verschil tussen de twee marantzen?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Sk

#41
Quote from: Walter_PPK on July 11, 2006, 08:55:52
Het wordt steeds leuker. Merk je veel verschil tussen de twee marantzen?

Er zit wel degelijk een groot verschil tussen de twee marantzen. De stereoversterker zet een veel breder en gedetaileerder geluidsbeeld neer. Bassen zijn ook een stuk strakker.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Rob Eric Blank

Andere versterking heeft echt zin, veel beter dan een receiver.
Alleen zijn de speakers nog steeds geen overkill in jouw ruimte?
Lijkt mij moeilijk een ruimtelijk effect te creëren in een ruimte zoals jij die hebt. Is het niet lastig het volume in te stellen als jij je receiver als voorversterker gebruikt? Heb ik met mijn Mono blokken geen problemen mee.
Veel luister plezier!

Sk

Quote from: Rob Eric Blank on July 11, 2006, 12:09:13
Andere versterking heeft echt zin, veel beter dan een receiver.
Alleen zijn de speakers nog steeds geen overkill in jouw ruimte?
Lijkt mij moeilijk een ruimtelijk effect te creëren in een ruimte zoals jij die hebt. Is het niet lastig het volume in te stellen als jij je receiver als voorversterker gebruikt? Heb ik met mijn Mono blokken geen problemen mee.
Veel luister plezier!

overkill.. wat is nou eigenlijk overkill? Ik kan gewoon normaal naar stereo geluid luisteren ook al weet ik dat het in een grotere kamer beter zal klinken. Ik zit iets te dicht bij de speakers. Bij de stereoversterker zet ik het volume iets over 12 uur dan heb ik ongeveer de juiste volume. Ik ben er in iedergeval zeer tevreden mee dat is toch het belangrijkste?

Je zegt veel luister plezier meen je dat ook of bedoel je het sarcastisch?  ;D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Rob Eric Blank

Quote from: Sk on July 11, 2006, 12:49:34
overkill.. wat is nou eigenlijk overkill? Ik kan gewoon normaal naar stereo geluid luisteren ook al weet ik dat het in een grotere kamer beter zal klinken. Ik zit iets te dicht bij de speakers. Bij de stereoversterker zet ik het volume iets over 12 uur dan heb ik ongeveer de juiste volume. Ik ben er in iedergeval zeer tevreden mee dat is toch het belangrijkste?

Je zegt veel luister plezier meen je dat ook of bedoel je het sarcastisch?  ;D
SK totally NO OFFENCE.
Ik dacht eerder dat de speakers niet tot totale wasdom komen in deze kamer, voor de rest is je set juist erg lekker. En ik vroeg mij juist af hoe moeilijk het is om dat volume goed in te stellen. Voor de rest zat daar geen bedoeling achter, die PM-4001 is een erg fijne versterker (heb ze ooit eens met mijn Elac's gehoord).
En dat luisterplezier is juist helemaal niet sarcastisch, ik denk dat je hier veel plezier aan hebt en dat je in een grotere ruimte NOG meer van deze set kunt genieten dan je nu al doet.

Sk

Updatetje

Ik heb de Oehlbach NF13 tussen de dvd speler en receiver vervangen voor de Audioquest VDM-Xr



Ik merk zelf geen verschil vind het alleen wat mooier staan bij de andere Audioquest kabels  ;D

Overigens heb ik mijn opstelling een beetje veranderd binnenkort wat foto's als mijn kamer wat opgeruimd is  ;)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Ik ben eindelijk verhuisd en heb inmiddels een vrij grote kamer :) Mijn Marantz PM4001 heb ik inmiddels niet meer deze is helaas defect. De nieuwe kamer en opstelling is toch een erg grote verbetering tegenover wat ik eerst had. Hierbij wat nieuwe foto's van mijn kamer. De foto's zijn helaas van slechte kwaliteit (gemaakt met een telefoon)









En de achterspeakers.. Zoek en gij zult vinden



Alleen de Strata 3 staat geloof ik nog niet helemaal goed op zijn plek. Het echte laag krijg ik er nog niet uit.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Atmoz


Beter  8) een grotere kamer.
Nu komt alles nog meer tot zijn recht denk ik.
Heel mooi!!!

Succes met alles netjes in te richten en op de stellen zodat het optimaal klinkt!!

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Sk

Quote from: atmoz on April  3, 2007, 10:57:57
Beter  8) een grotere kamer.
Nu komt alles nog meer tot zijn recht denk ik.
Heel mooi!!!

Succes met alles netjes in te richten en op de stellen zodat het optimaal klinkt!!

Met vr gr,

Atmoz

Alles klinkt inderdaad een heel stuk beter zo! Ik zit alleen nog even met de achterspeakers heb geen idee hoe ik dit het beste neer kan zetten.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Quote from: TearS on April  3, 2007, 11:15:01
Erg gaaf man! Stukken beter zo.  :)

Tears!!!  ;D

Inderdaad stukken beter!!
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9