Probleem met PowerDVD

Started by Henk Knol, October 30, 2002, 09:43:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henk Knol

Wie herkent dit probleem?
Bij sommige DVD's krijg ik via PowerDVD geen gesproken geluid bij het afspelen. Speel ik dezelfde DVD af met Inter Actual Player, dan doet dit probleem zich niet voor. Ik heb al uitgebreid gezocht naar mogelijke instellingen binnen PowerDVD, maar kom er niet uit. Ik kan de DVD's nu wel afspelen via Inter Actual Player, dus zit niet vreselijk omhoog. Maar zoals wellicht velen van jullie, wil ik wel weten hoe dit nu kan en hoe dit op te lossen is.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Nog een idee (we hadden al per E-mail gewisseld van gedachten).
Krijg je via PowerDVD wel DD of DTS in de display van je receiver.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hknol

Volgens mij wel, maar ik zal voor de zekerheid ook die check nog even doen.
Henk Knol
+31 6 53350954

hknol

Frank,

Gisteren de check gedaan en de display in de receiver geeft DVD/LD aan en niet DD/DTS. Dit doet de receiver overigens ook bij Inter Actual Player, waarbij ik wel de gesproken tekst krijg.

Ik ben benieuwd naar jouw antwoord, want wie weet heb je de oorzaak te pakken en kun je aangeven hoe ik wel de juiste display/instelling bij de receiver krijg door wellicht een instelling in PowerDVD te veranderen en daardoor ook de juiste input voor de receiver krijg.

Henk Knol
+31 6 53350954

J.A.F._Doorhof

Geeft je receiver normaal wel DD of DTS aan ?

Hoe heb je de geluidskaart aangesloten, via de analoge of digitale ingang.
Hoe staat binnen powerDVD de sound instellingen, staat deze op SP/DIF gebruiken ?

Trek voor alle zekerheid even alle andere geluidskabels los behalve de digitale kabel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hknol

De geluidskaart is aangesloten op de digitale ingang (de optische aansluiting). Ik zal ook nog wat DVD's proberen waar het wel goed gaat om te kijken of daar wel DD of DTS wordt aangegeven. De andere instelling toets ik ook weer even.
Henk Knol
+31 6 53350954

hknol

De geluidskaart staat inderdaad goed aangesloten op de optische ingang en de receiver geeft ook gewoon aan dat hij een digitaal signaal ontvangt. Er zitten nog geen andere kabels aan de receiver met ingangssignalen. Ik heb binnen PowerDVD de instelling verandert van output naar 6 luidsprekers naar SP/DIF, maar dan krijg ik helemaal geen geluid meer.

Henk Knol
+31 6 53350954

J.A.F._Doorhof

Ok,

Dan weten we wat er aan de hand is.
Kijk onder de Terratec mixer of je de digitale instellingen op MIX hebt staan en probeer de bitstream instellingen uit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hknol

Frank,

Wederom bedankt voor het advies. We gaan het weer uitproberen en ik laat je de uitkomst weer weten.

Henk
Henk Knol
+31 6 53350954

hknol

Frank,

De digitale instellingen bij Terratec stond reeds op MIX. Ik van alles geprobeerd met overige instellingen, maar met SP/DIF ingestelt bij PowerDVD krijg ik geen geluid meer. Kun je desnoods screendumps mailen met de instellingen, zoals ze volgens jou zouden moeten zijn?

Henk Knol
+31 6 53350954

J.A.F._Doorhof

Verstandigste is mischien toch even langs te komen, dan kunnen we er samen even naar kijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hknol

Dat is goed.
Zal dan wel op een zaterdag zijn, want ik kom uit Amersfoort.
Komende zaterdag zou op zich kunnen wat mij betreft.

Henk Knol
+31 6 53350954

J.A.F._Doorhof

#12
Komende Zaterdag zit ik vol.
Mail aub voor een goede afspraak.

Ik zal nog wel even kijken voor je naar de instellingen van de Terratec.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolsinkpower

ik ben niet zo super technisch ingesteld kwa deze proggies maar misschien gewoon HELEMAAL er nieuw op zetteN/ ik had namelijk ook probs met me dvd proggies soms (bijv bij WinDVD kan ik geen subs opeens meer zien....)

Greetz
RObert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165