X10 Software vragen

Started by Erik van Voorst (in memoriam), October 30, 2002, 08:45:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hallo,

Wie van jullie heeft wel eens modules geprogrammeerd met de CM11.

Ik heb een lampmodule geprogrammeerd voor de weekdagen met zonsondergang AAN en om 11 uur UIT
(met bv adrescode C9.)

Nu heb ik geprobeerd om dezelfde lampmodule in de week-ends tot 2 uur te laten branden dmv van een 2e module aan te maken in een bestand ook met adrescode C9 en deze natuurlijk anders geprogrammeerd.

Het bestand (Active Home 1.03) even genoemd Timers laat nu 2 lampmodules grafisch zien beiden verschillend geprogrammeerd (alleen andere UIT-tijden), samen echter voor een volle week. Echter in de praktijk blijft Lampmodule 1 na 11 uur gewoon nog AAN omdat Lampmodule 2 tot 2 uur AAN staat geprogrammeerd m.a.w. ondanks dat het nog geen weekend is wordt 1 overruled door 2.

Wie brengt licht in de duisternis
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Hallo,

Wie weet waarom mijn 8-1 Remote IR/RF niet communiceert met mijn Telecontroller
SC2700. Ik weet wel dat je de afstandbedieningen waar een alarmfunctie op zit moet aanmelden bij de telecontroller (middels de disarm knop op de AB).
Maar op mijn AB zit dat niet, in de folder zeggen ze dat ik de modules met RF kan aansturen via de ingebouwde Receiver op de Telecontroller.
Ik heb van alles geprobeerd!!!!! Wel op de telecontroller zelf doen alle commando's het
dus de modules en de telecontroller werken.

Alvast bedankt

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

J.A.F._Doorhof

Ik heb jammer genoeg geen ervaring met deze units, maar ik weet wel dat de huiscodes van de verschillende units vaak problemen kunnen oproepen, als bepaalde units niet werken wil het ook vaak helpen om een code er tussen vrij te laten.

BV lamp1 op 1, lamp2 op 3 (ipv 2).

Ik weet niet of je hier wat aan hebt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik van Voorst (in memoriam)

Neen, maar toch bedankt want het kan een tip zijn voor de toekomst.

Overigens het antwoord op de eerste vraag (voor wie er wat aan heeft) hij koos bij default compoort 2 en jawel die had ik niet.

De enige mogelijkheid om dit aan te passen is bij de Installatie van de software op te passen wanneer dit voorbijkomt. Nu op compoort 1 gezet en voila..alles doet het.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

DickB

Kijk ook eens naar www.homeseer.com perfect pakket. Zijn er hier nog gebruikers van trouwens ??

Jan-Remco Dijkstra

De alarmcentrale werkt met alle afstandsbedieningen als een tranceiver, m.a.w. hij zet de x-10 codes op het stroomnet. Wel alleen die codes die op dezelfde huiscode zitten als de afstandsbediening.
De alarmcentrale zelf aan en uit schakelen kan alleen met de KR21E en de SH624, omdat deze de extra beveiligingsfuncties ondersteunen.

Homeseer gebruik ik al een tijdje, en werkt erg prettig. Mooi is, dat je via homeseer nieuwe commando's kan genereren als de alarmcentrale aan, uit, op alarm etc. gaat.
Het is echter niet mogelijk via homeseer het alarm zelf aan of uit te zetten.


Erik van Voorst (in memoriam)

Jan,

Kun je eens wat commando's noemen die je met Homeseer kunt geven en bv. niet met ACTIVEHOME.

Ik wil ook bekend worden met Homeseer maar alleen als dit voor mij een wezenlijke verbetering geeft (ik begin nu net Activehome te snappen ) ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Jan-Remco Dijkstra

Hoi, de naam is Jan-Remco ;-)

Het verschil tussen Homeseer en Activehome is giganties.
Homeseer draait continue op de pc, en kan daardoor bijvoorbeeld een lamp 2 uur na zonsopgang aanzetten, of op een commando via het internet, of een email versturen als er iets gebeurd, of op stemcommando's reageren, of op een internetpagina de status van alle modules weergeven etc etc.
Ook ondersteunt Homeseer niet-marmitek apparatuur als de ocelot, om IR commando's te versturen, etc etc.

Verder, een hele prettige, homeseer kan "enkele" commando's versturen, bijv. een "lamp uit" om 24uur 's nachts, zonder dat er een "lamp aan" bij moet worden geprogrammeerd.

Het enige wat Homeseer niet kan, zonder een extra plugin, is het downloaden van commando's naar de computerinterface. Maar daarvoor kun je gewoon activehome blijven gebruiken, of die plug-in kopen.

Nadeel: je moet een betrouwbare pc dag en nacht laten draaien.

Erik van Voorst (in memoriam)

Jan-Remco :-[,

what's in a name ;)

Eindelijk een antwoord waar ik wat mee kan.
Is dit programma alleen voor 30 dagen te downloaden
of is er door een slimmigheidje gratis en voor niets aan te komen.
Niet dat ik zuinig ben maar ik heb gewoon meer de tijd nodig om er mee te leren werken, in vergelijking met Marmitek.
Groetjes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Jan-Remco Dijkstra

Blij dat je er wat mee kan!

Slimmigheidjes om er langer mee te werken dan 30 dagen... er zal vast wel ergens een hack of een serienummer rondzwerven.

Maar ehm, als je ziet wat dit proggie allemaal kan, dan snap je dat marmitek z'n eigen programma gratis weggeeft! Ik zou zeggen, test 'm zo snel mogelijk, en als je binnen die 30 dagen niet overtuigd bent van de mogelijkheden, dan zal het daarna ook niet meer gebeuren ;-)

Er is niks coolers dan achter je pc te zitten, en te roepen 'computer, light on' met een paar vrienden erbij 8)
Dat is overigens ook meteen het enige nadeel, ik heb nog niks gevonden om 'm nederlandsch te laten praten. ::)

Erik van Voorst (in memoriam)

Blitser (of was het Jan-Remco  ;D )

Ik moet wel zeggen dat ik ook via mijn pc veel kan regelen via mijn CM11 interface dus timers en zonsop/ondergang en macro's. Ook kan ik inbellen met mijn gsm en schakelen een erg coole functie als je een macro met je gsm onderweg naar huis activeert en je komt thuis en je Homecinema staat start klaar.

Mijn PC hoeft niet aan te staan. Wel is het zo dat ik soms een storinkje van het een of ander heb  >:(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Jan-Remco Dijkstra

Je bedoelt dat je dat nu doet met ActiveHome, in combinatie met een bewegingsmelder voor zonsop/ondergang, enzo?

Hoe doe je dat inbellen nu dan?