Pieters HT wordt PJ's stereo-woonkamer-ht EMOtion

Started by Pieter-Jan, February 7, 2006, 12:33:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pieter-Jan

Beste mede-forummers,

Omdat mijn setje nu toch min of meer op een HT begint te lijken, voel ik me zo vrij om hier ook een topic te openen.
Na mijn recente aanschaf van de TAG AV30R 7.1, ben ik dus ook de surroundweg ingeslagen, zonder mijn stereoweg te willen verloochenen.
Er moet nog aan de weg getimmerd worden, maar ik ben best tevreden met hoe het nu is.
Voorlopig is er nog geen digitale aansluiting van de DVD-speler en ontbreek ik dus nog het sublaag, maar de kabel komt er, dus dat is alleen een kwestie van tijd.

De HT-naam is een idee van FrankG van het forum en kan in twee opzichten bekeken worden:

1: mijn naam: Pieter (-Jan)
2: Pieters: te zien als Vlaams "Tof, fijn"

Waarvoor dank dus Frank ;)

De technics (eind-)versterker is nu absoluut de beperkende factor in de setup, maar daar moet later ook nog verandering in komen.

Wat foto's voor de geïnteresseerden  ;D
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

en nog foto's  ;)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

en nog  ;D
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

En nog wat TAG foto's  8)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

we zijn er bijna  ;D
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

nog twee keer een te gaan  :P
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

de laatste dus  ;D
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Markaudio

#7
Ziet er goed uit! De fronts en het center zijn B&W's de rears Sony's toch? Vergis je trouwens niet in die Technics, dat is een leuke versterker (maarja vergeleken met de TAG......).

Zou je je center trouwens niet op een stand vlak onder (Edit: vlak onder wordt lastig zo te zien ;)) of vlak boven de televisie zetten?

Mvg,



Mark
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Movievault

Prachtige setup al.
mooie fotos trouwens ook.
Je kan wel zeggen dat de Tag een goeie upgrade was naar een hoger niveau.
Je ben werkelijk een genieter van muziek Pieter-Jan
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Pieter-Jan

Technics is inderdaad ver van slecht, maar als je dan een andere categorie hoort, hoor je wel de beperkingen.
Was gisteren bij Ed om de TAG op te halen en dan hoor je bij bv Diana Krall's Temptation de borsteltjes van de drum echt in detail. Hier klinkt het een stuk vlakker.
Ik hou wel meer van het hoog van de b&w's.
Rears zijn idd Sony's, maar hebben dezelfde drivers als de b&w's, dus integreren vrij goed.
En zoals je zegt: Eigenlijk zou de center net iets hoger moeten, heb ik ook al aan gedacht. Een lage stand zou mooi zijn en iets beter qua hoogteplaatsing.

Met de jaren wil ik de set echter wel verplaatsen en gaan projecteren, dus denk dat dat probleem dan pas opgelost zal worden ;)

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Movievault

Binnenkort komen hier dan nog mooie interlinks bij, dus stap voor stap vorder je dus naar dat ....

Dat is genieten van je setup, en zo voel je en leer je ook wat muziek is in een elektronische set
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Pieter-Jan

#11
Ja, was ik vergeten te vermelden.

Voor de interlinks is Frank aan het zorgen, dus dan wordt het echt genieten.
Nu zitten er nog bijna overal dropveters tussen  :-[

Alvast bedankt voor het werk Frank  :)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Markaudio

Dat belooft veel goeds :). Gebruik je de DVD-speler ook als CD-speler?
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Pieter-Jan

Momenteel gebruik ik een standaard pioneer CD-speler, want de DVD-speler is echt huilen met de pet op.
Als de digitale interlink er is, ga ik de DVD-speler wel es testen als loopwerk in combinatie met de DACS van de TAG.

Het resultaat valt nog af te wachten ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Markaudio

Quote from: Pieter-Jan on February  7, 2006, 13:02:38
Momenteel gebruik ik een standaard pioneer CD-speler, want de DVD-speler is echt huilen met de pet op.
Als de digitale interlink er is, ga ik de DVD-speler wel es testen als loopwerk in combinatie met de DACS van de TAG.

Het resultaat valt nog af te wachten ...

Misschien is het een idee om dat te testen voordat je een andere eindtrap gaat proberen. Persoonlijk verwacht ik meer winst met een mooi loopwerk dan met een betere eindtrap. Bovendien kan de eindtrap altijd nog, wat je aan het begin van de signaalweg verliest zal je met een betere eindtrap niet terugwinnen ;)
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Pieter-Jan

Dat is de bedoeling idd  ;D

Nieuwe eindversterking staat op de todo lijst, maar is nog niet voor heel binnenkort ...
Centen moeten kunnen volgen ook he ...
Ben maar een gewone werkmens ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Rappie

Apparte opstelling zo in de hoek, maar ziet er zeker leuk uit. Ook de technics en TAG combinatie komt niet veel voor volgens mij ;D
Eigenaar van Paulthé

Joozz

Even een vraagje,
Ik heb ook zo'n TAG, in stereo vind ik hem perfect, alleen in Surround heb ik op alle kanalen een hele irritante ruis zitten. Ik heb al van alles geprobeert, andere interlinks, eindversterkers etc.. etc..
Hij geeft dus alleen in de surround modes en de 5.1 analoge ingang de ruis op de kanalen, volume maakt niet uit, hij gaat niet harder of zachter ruisen. Alleen in het Stereo hoor je dit niet.

Hoor jij dit toevallig ook bij jouw systeem ?
Welke software versie zit er bij jouw in ?
Hoe oud is ie ?

Alvast bedankt voor je info
Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

Pieter-Jan

Hey,

Ik ben een TAG-Newbie, maar voorlopig lijk ik geen last te hebben van ruis. Kan me voorstellen dat dat idd zeer irritant is.
Mijn TAG AV30R 7.1 is nu vermoedelijk zo'n anderhalve maand oud. (Tweedehands gekocht van iemand die hem ook pas gekocht had).
Softwareversie is 3.60.

Voor ik deze kocht had ik wel al gelezen in een review over irritante ruis op de achterkanalen, maar mijn toestel is superstil.
Het moet blijkbaar een probleem zijn dat toestelafhankelijk is.
Zal je dus helaas niet verder kunnen helpen, maar hier zijn gelukkig heel veel TAG-adepten, dus misschien kan je daar nog es je kans wagen  ;)

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Joozz

Ok, bedankt...
Inmiddels in contact met de helpdesk in UK, stroefe organisatie....  :-[
Jaaa... en zei kennen het probleem niet.... goed hé  "never heard of it ? "

Wie weet er trouwens waar je nog software kunt downloaden, alle site's van Tag zijn uit de lucht.

Alvast bedankt,
Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

molle

Zijn dit FrankG zen Sony rear speakers niet :D Mooi hoor.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Pieter-Jan

Wat had je gedacht Molle?  ;D
Dat ik die beauty's ergens in de kelder zou laten logeren lol ...

Zijn idd leuke speakertjes, en al helemaal als je de prijs in aanmerking neemt ... ;)

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

hupperdepup, wat nieuwe wind in dit topic kan geen kwaad.

Het eerste deel van mijn verjaardagscadeau is gearriveerd en met dank aan mijn vrouwtje en FrankG kan ik me nu de trotse eigenaar noemen van een monster van een zelfbouwsub.

Nu kan je wel gaan denken, monsters zien er niet uit ...

Wel  ;D Niet zo met deze  8)

FrankG heeft zwaar zijn best gedaan en alles ziet er gelikt uit ... Alleen de fijnafwerking moet nog gebeuren (moet nog in de olie gezet worden zodanig dat ie matched met mijn b&w-speakers).

Weer een stapje dichter dus bij mijn droomHT :)

Eerste indrukken en hoe het beestje gemaakt is kan je volgen op de volgende link ... ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45759.0

Pieter-Jan
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

Zoals jullie misschien al gelezen hebben, heb ik in februari de TAG AV32DP van Teejoo gekocht :)

De verbetering was meteen merkbaar, maar tot vorige week heb ik nog niet de kans gekregen om de ROOMEQ in te regelen.

Wat er zoal gebeurd is, kan je volgen in het volgende topic ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60052.0
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

Ondertussen is er alweer een en ander veranderd ten huize Pieter-Jan.
Na het eerste verjaardagsfeestje van mijn 2 schattige dochtertjes hebben Heidi en ik beslist om de opstelling van de meubels compleet te wijzigen.
Vroeger stond alles in een hoekopstelling (zie vorige foto's), nu zijn eetplaats en salon met elkaar van plaats verwisseld, waardoor mijn set een plaatsje gekregen heeft aan de korte muur. Voldoende ruimte dus ...
De roomEQ is voorlopig terug uitgeschakeld en moet nog terug worden ingeregeld, maar dat gebeurt zodra ik mijn nieuwe Cinegoo interlinks binnenkrijg.
Ondertussen is er ook een nieuw DVD-loopwerk komen piepen :) De TAG DVD32FLR
Op de foto's is het wat moeilijk in te schatten, maar de frontspeakers staan nu een dikke 70 cm van de achterwand af :)

Algemene indrukken van de nieuwe opstelling:

Het klankbeeld heeft een pak meer diepte gekregen. Mede door de TAG DVD32FLR is er veel meer detail en worden de instrumenten ook meer afgelijnd weergegeven. Ze krijgen allemaal mooi een plaatsje.
Sommige opnames klinken heel 3D en q-sound opnames geven met gemak klanken naast en achter je weer.
Ik blijf het ongelofelijk vinden hoe zeer mijn oude technics receiver toch nog steeds kan meekomen en verschillen weergeven.
De linkersurround speaker heeft een vaste plaats gekregen bij de DVD's. De rechtersurround wordt enkel geplaatst bij surroundopnames en staat anders vooraan te wachten op zijn beurt.
Waar vroeger de afstand tot de surrounds amper en goeie meter was, is dat nu een metertje of drie, in dezelfde grootorde als de afstand tot de fronts. Misschien nog niet de ideale opstelling, maar toch al een pak beter dan vroeger.
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V