Beertenders HT

Started by Beertender, February 5, 2006, 23:09:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertender

Hi,

Na een jaartje klussen en inrichten begint het eindelijk wat te worden. Ik ben begonnen met een 5.0 setup en ben sinds kort overgegaan naar een 7.0 setup. Mijn set bestaat uit:

- Receiver:             Denon AVR 3805
- DVD-speler:         Pioneer DV-565 A
- TV:                    Sony 28" CRT
- Voorspeakers:      KEF Q7
- Centerspeaker:     KEF Q9C
- Achterspeakers:   KEF Q7
- Sur.Backs:           KEF Q7
- Luidsprekerkabels: QED Silver Anniversary

De kabels naar de Surr.Back speaker liggen onder de laminaatvloer door d.m.v. kabelgoten.

De volgende upgrades staan gepland: Een andere DVD-speler (denk een Denon 3910) en daarna een projector (weet nog niet welke).
Voor advies over de projector zal ik tegen die tijd een beroep op jullie doen voor tips. :)

Groetjes,

Beertender


Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

B.J.

Je maakt er gelijk 6G van!

Ziet er leuk uit. Misschien klinkt de linkerfront nog beter als je hem iets naar voren (van de muur af) en naar (voor de kijkers) rechts zet.

Verder zie ik nergens die beertender  ;D

Jean Pierre

mooie set man! wel veel q7's :D Zal wel een beste soundstage zijn  O0

Rody

Erg mooi opgebouwd :)

Al ben ik niet zo'n fan van de Q7, ik vind het wel erg netjes zo.. zie je niet vaak. :)
Mooi hoor!

Rody

#4
Ik zou trouwens eerst upgraden naar een projector, en dan pas de 3910 kopen!

Kan je trouwens gelijk een Q7 onder je scherm zetten, ipv de Q9c  ;D

Rappie

Ziet er mooi uit die 4 grote surrounds . Staat je rechter front niet wat dicht op de eettafel ? Of zit daar toch nooit iemand in de hoek ....
Eigenaar van Paulthé

Allure

Mooie kleurstelling in je ruimte. Past allemaal goed bij elkaar. Een projector maakt het helemaal af.

Die linkerachterspeaker (op de foto dus de rechter, bij de verwarming, staat die dichter bij de sweet spot dan de rechter? Het is net of ie meer naar voren staat?
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Beertender

@ Bas Janssen: De beertender is er niet maar ja moest een naam verzinnen en dat was op dat moment op tv, ik ga ff schuiven en proberen met de linkerfront, misschien dat je gelijkt hebt.

@Rody: Waarom zou je eerst upgraden naar een projector en dan naar een DVD-speler? Als je een Q7 onder je scherm wilt zetten dan komt het scherm dan niet te hoog te hangen? Wat is een gangbare hoogte voor de onderkant van het scherm?

@Rappie: In die hoek bij de eettafel heeft een keer iemand gezeten. Zij heeft met van tafel afgaan de speaker omgegooid #@!!#. Ik kan daar maar 1 iemand de schuld van geven en dat ben ikzelf. :-\

@Allure: De speaker staat op dezelfde lijn als de andere. Alleen de speaker staat iets verder van de Sweetspot af dan de andere; daar kwam ik achter tijdens de Auto setup van de Denon. Ga ik vanavond meteen veranderen.
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

Rody

Quote from: Beertender on February  6, 2006, 17:14:39
@Rody: Waarom zou je eerst upgraden naar een projector en dan naar een DVD-speler? Als je een Q7 onder je scherm wilt zetten dan komt het scherm dan niet te hoog te hangen? Wat is een gangbare hoogte voor de onderkant van het scherm?

Omdat ik vind dat je op een 'kleine' tv niet echt vol gebruik maakt van zo'n dure DVDspeler en een projector geeft gewoon zo'n geweldige filmervaring, dat is eigenlijk het enige wat in je set nog ontbreekt (alleen een subwoofer dan nog).

Ik heb mijn scherm zo'n 80 cm vd grond hangen, dat vind ik prima..maar mag zelfs nog 10-20cm lager eventueel.

Beertender

QuoteIk heb mijn scherm zo'n 80 cm vd grond hangen, dat vind ik prima..maar mag zelfs nog 10-20cm lager eventueel.

Als ik er een Q7 onder ga zetten dan komt het scherm met de onderkant hoger dan een meter te hangen; denk een beetje te hoog.
Denk dat je gelijk hebt wat betreft upgrades DVD-speler en projector.
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

Oeloe

Mooie inrichting !
Erg rustgevende kleurstelling...


Je set ziet er ook puik uit..
Projector zou idd een mooie aanwinst zijn... :)

Rody

Quote from: Beertender on February  6, 2006, 18:06:11
Als ik er een Q7 onder ga zetten dan komt het scherm met de onderkant hoger dan een meter te hangen; denk een beetje te hoog.
Denk dat je gelijk hebt wat betreft upgrades DVD-speler en projector.

Afhankelijk hoe ver je van je scherm komt te zitten, hoeft dat niet persee een probleem te zijn.

B.J.

Quote from: Beertender on February  6, 2006, 18:06:11
Als ik er een Q7 onder ga zetten dan komt het scherm met de onderkant hoger dan een meter te hangen; denk een beetje te hoog.
Denk dat je gelijk hebt wat betreft upgrades DVD-speler en projector.

TV iets naar links en center ernaast recht onder het scherm?

Rody

Quote from: Bas Janssen on February  6, 2006, 19:11:02
TV iets naar links en center ernaast recht onder het scherm?

Het ging over een Q7 die onder het scherm zou kunnen eventueel.

B.J.

Quote from: Rody on February  6, 2006, 19:22:14
Het ging over een Q7 die onder het scherm zou kunnen eventueel.

:-X Oops, dat is zo'n grote en niet de center  ;D

Beertender

Om het geheel maar ff compleet te maken ook nog ff een fotootje van de slaapkamer HT-set.

De set bestaat uit:

- Panasonic 4:3 CRT
- Sony receiver STR-DB 930
- Sony 5 cd-wisselaar
- Sony minidisc-deck
- Medion DVD-speler
- Dali Suite 2.5 (fronts)
- Dali Suite 1.5 (rears)
- Dali Suite Center

MvrG
Beertender
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

riesjdabietsj

Quote from: Beertender on March 14, 2006, 23:56:16
Om het geheel maar ff compleet te maken ook nog ff een fotootje van de slaapkamer HT-set.

De set bestaat uit:

- Panasonic 4:3 CRT
- Sony receiver STR-DB 930
- Sony 5 cd-wisselaar
- Sony minidisc-deck
- Medion DVD-speler
- Dali Suite 2.5 (fronts)
- Dali Suite 1.5 (rears)
- Dali Suite Center

MvrG
Beertender


Toe maar!! 2 ht's :D

Wees eens eerlijk, waar kijk/luister je het meest?

Trouwens wel supervet met die Kef's, ziet er echt strak uit, en je zit er echt midden in!!  O0
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Beertender

Als ik heel eerlijk ben dan kijk ik op mijn slaapkamer weinig films. Maar daarintegen luister ik er wel veel muziek. Heb er wel eens over nagedacht om boven om te schakelen naar een stereo setup.

Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

riesjdabietsj

Quote from: Beertender on March 15, 2006, 23:47:32
Als ik heel eerlijk ben dan kijk ik op mijn slaapkamer weinig films. Maar daarintegen luister ik er wel veel muziek. Heb er wel eens over nagedacht om boven om te schakelen naar een stereo setup.





Wat houdt je tegen?  ???  ::)  O0
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Beertender

Ik moet me nog erin gaan verdiepen en daarna een plan gaan maken met wat ik ga verkopen en wat ik ga houden. Ga ik de hele Dali-set verkopen of hou ik de 2.5? Weet het nog niet  ??? En wat ga ik terug kopen??
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

riesjdabietsj

Quote from: Beertender on March 21, 2006, 19:01:13
Ik moet me nog erin gaan verdiepen en daarna een plan gaan maken met wat ik ga verkopen en wat ik ga houden. Ga ik de hele Dali-set verkopen of hou ik de 2.5? Weet het nog niet  ??? En wat ga ik terug kopen??

Als ik heel eerlijk ben is dat een van de leukste dingen die je kunt doen :D
Spul verkopen om zo nieuw spul te kopen :D
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Beertender

Na een beetje te hebben gesnuffeld te hebben op de zolder van mijn ouders kwam ik mijn eerste radiootje tegen: Een Phillips Roller (1982). Das een tijd geleden en natuurlijk meteen gekeken of die het nog deed en jawel hoor! Wat heb ik vaak geluisterd naar dat ding.

Na de Roller werd het tijd voor een wat "volwassener" set. Ben toen gaan sparen voor een heuse stereotoren natuurlijk ook van Phillips. Ook dat kan ik me nog herinneren als de dag van gisteren. Na maanden gespaard te hebben met Pa naar de BCC op zaterdagochtend om mijn eerste toren te kopen met een heuse CD-speler. Ook deze heeft me vele jaren plezier bezorgd. Deze staat nu in de schuur om me daar van muziek te voorzien.

Jaren later hoorde ik bij een vriend voor het eerst een Dolby Prologic set. Dat was het helemaal. Echt bioscoopgeluid; dat moest ik ook hebben! Daar ben ik toen voor gaan sparen. Het was een JVC Prologic receiver geworden met een Sony surroundspeakerset. Van deze heb ik ook jaren plezier gehad. En nu luistert mijn zusje er naar.

Het werd tijd voor een upgrade: Een Sony receiver met DD en DTS (STR-DB 930). Wat een verschil, nu kwam er achter ook goed geluid vandaan! Bij deze receiver heb ik ook mijn eerste DVD-speler aangeschaft. Wat een beeld in vergelijking met een videorecorder en nooit meer videobanden terugspoelen. Deze receiver staat nu op de slaapkamer.

Toen waren de speakers aan de beurt. Voor het eerst echt luisteren naar speakers; ben toen uitgekomen op de Q7's (eerst 2 paar) en een Q9c centerspeaker. Het werd weer tijd voor een upgrade: Een Denon AVR-3805. Toch weer een behoorlijk verschil te horen tussen de Sony en de Denon. Omdat de Denon 7 speakers kon aansturen en het me een zinvolle aanvulling leek heb ik nog een set Q7's erbij gekocht. In het begin was ik er niet van overtuigd dat dit een zinvolle aanvulling was. Tot dat ik na een tijd de SB-kanalen uitschakelde toen miste ik iets; het was wel een zinvolle aanvuling geweest.

Tot zover de "geschiedenis"van Beertender's HT.

Groeten Beertender
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50