Review Sony SRX-R110/105 (4K/ €120,000)

Started by Starred, February 4, 2006, 23:24:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Wow, wat een ding!
http://www.cine4home.de/tests/projektoren/Sony4K/SR110.htm

Wat een freak is die Wolfgang Mayer trouwens, heeft een Qualia 004, een Ruby en nu een SRX-R105 in zijn HTtje staan  8)
En een scherm van 7 meter breed!  :o

Erik

T*ring dat lijkt wel een barco met 1 buis, zo groot is dat ding.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

donaldk

#2
'I told you so!'  Heel geschikt voor een HT 8).

Als je dan met de lichtere lampen van de 105 werkt kun je ook met een kleiner schermpje heel goed af (435 breed 200" diagonaal is de minimummaat met de beschikbare lens).

Toen ik er achter stond viel juist op hoe slank deze was;-). Hij loopt naar achteren heel mooi schuin af. De productiebehuizing is wel wat bulkier, maar volgens mij lag een jaar terug een deel van de bodembeplating er uit. Als hij dan een beetje schuin omhoog staat dan lijkt de machine duidelijk kleiner. Maar zo groot is deze niet hoor, kleiner dan veel van de DLP concurrentie/voorlopers.

Maar voor sommige dingen geldt; "Big is beautiful" ;D.

2000:1 is juist de contrastwaarde die Sony meestal opgeeft/gaf als je dan ook nog eens met minder licht werkt dan moet dat dus goed te halen zijn.

Starred

Quote from: donaldk on February  5, 2006, 00:19:25
'I told you so!'  Heel geschikt voor een HT 8).

Als je dan met de lichtere lampen van de 105 werkt kun je ook met een kleiner schermpje heel goed af (435 breed 200" diagonaal is de minimummaat met de beschikbare lens).


Ik denk dat je niet ver komt als je het aantal HT's met schermen >435 cm breed gaat tellen  ;)

danielo

Hai,

Mayer heeft een 240" breed scherm daarom gebruikte die na eerst 2 G90's nu 2 qualia's. Al tijden is die opzoek deze te vervangen vandaar zijn zoektocht :). Hij doet ook veel test werk oa dus voor sony dus zo vreemd i het niet dat die de 105/110 en de ruby als eeste in zijn ht heeft.

Gegroet,

Daniel.

PS: zelfs binnen ht kringen is Mayer wat extreem maar wel altijd erg eerlijk hecht dus veel waarde aan zijn reviews.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

donaldk

Quote from: Starred on February  5, 2006, 09:41:26
Ik denk dat je niet ver komt als je het aantal HT's met schermen >435 cm breed gaat tellen  ;)

Ik denk dat je niet ver komt als je het aantal HT's gaat tellen;-).

donaldk

Quote from: danielo on February  5, 2006, 09:45:31
Hai,

Mayer heeft een 240" breed scherm daarom gebruikte die na eerst 2 G90's nu 2 qualia's. Al tijden is die opzoek deze te vervangen vandaar zijn zoektocht :). Hij doet ook veel test werk oa dus voor sony dus zo vreemd i het niet dat die de 105/110 en de ruby als eeste in zijn ht heeft.

Gegroet,

Daniel.

PS: zelfs binnen ht kringen is Mayer wat extreem maar wel altijd erg eerlijk hecht dus veel waarde aan zijn reviews.

Weet ik en als je goed leest is deze ook ter beschikking gesteld voor de test door www.videocation.com. Hij heeft hem dus nog niet gekocht en zeker niet tegen adviesprijs. Want de genoemde prijs is de adviesprijs die men bij Sony tijdens de openbare demo van het pre-productionmodel waar ik was noemde. Maar dat is veel meer dan de projectprijzen dan concurrerende DLP's, dus de werkelijke prijs moet lager komen te liggen wil men kunnen concurreren met DLP.

Trouwens, volgens de review had hij een 4 meter breed scherm. Speciaal voor deze test heeft hij de breedte opgevoerd naar 7 meter, door wat moltonlakens naast zijn scherm te spannen, ten minste dat is wat er staat.

Helaas de in de whois info genoemde whois site van Deutsche Telekom is niet langer actief. Dus is er iemand met een goede whoisclient die even de whois kan pullen voor dat domain?

Als ik het goed lees is de review van die man van cine4home.de en niet van Mayer.

Kijk een HT/C is traditioneel gesproken iets voor de Madison ave. Ad Exec, wat ie had voor de commercials in zijn upstate (of Connecticut) countryhome of zijn Fifth ave. Brownstone. Of voor de villa's van execs in de Hollywood Hills. inderdaad met een goede 35mm projector. Dus mijn begrip van HC is vrij breed.

Kijk eens naar de Cedia Awards, dan zul je zat HT's zien waar een 105 of zelfs zoals hier een 110, al dan niet met een lamp, trouwens de lamp control hebben ze zo te lezen niet gebruikt, zeer op zijn plaats zou zijn. Je kunt de lamp(en) nog tot 50% terugschakelen. Als je dan nog bedenkt dat de opgegeven typische levensduur de halveringstijd van de lichthoeveelheid, dan zie je dat er niet eens zo superveel licht uit die dingen hoeft te komen.

Vooral de 105 is ook bedoeld voor wat kleinere ruimte toepassingen, zoals colorgrading en andere postproduction activiteiten.

De 20K had eind vorig jaar al uit moeten komen, maar de officiele introductie van de 110/5 is op het laatste moment nog weer ruim een half jaar uitgesteld naar november, met opgeschaalde serie productie vanaf januari, dus de 20K zal nog wel even op zich laten wachten (ze constateerden in de review de voor cinema beperkte maximale schermmaat).

Starred

Prijs van zo'n projector ligt nu ook niet echt binnen de range van de gemiddelde HTer  ^-^

donaldk

De prijs van alles wat hier besproken wordt ligt niet in het bereik van de gemiddelde consument. Nou vooruit bijna alles 8).

provia_f

Wat zouden de vervangingslampen van dit monster wel niet kosten? Al die spullen drijven de kosten per bekeken film wel behoorlijk op! Volgens mij ben je nog voordeliger uit als je de grote zaal van Utopolis voor jezelf afhuurt.  :)

Maar fascinerend is het wel. En over een jaar of 10 a 15 heb ik zo'n ding in LCD versie vast ook (voor 1500 euro)  ;D
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

Robbo

Als je de kosten per uur gaat tellen bij nieuwe high-end projectoren kom je zowieso altijd zeer slecht uit.

Je zult bijvoorbeeld maar een jaar geleden een Qualia gekocht hebben.  Lamp van 3000 euro erin, en inmiddels redelijk bijgehaald door een Ruby van 1/3 van de prijs.