Sub voor HT bouwen

Started by Integra, November 27, 2006, 22:43:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanz71

#25
Eens met Walter, ik heb ooit de AXX1212 gehad. De ramen gaan er met gecontroleerde zware bas gewoon uit de sponningen! Dat is de budget-koning voor HT-bas. Alleen uit productie. Bij conrad hebben ze ze nog. Evt. de opvolger Mivoc AWM104 en AWM124.
PS. met dat budget zo ik die BKELEC monolith scoren....

yorkie13

mee eens , hele mooie woofer die BK electric monolith woofer, en dat voor 100 euro ;D
speelt nu icm thommessen proteus sw2.4 in een 60 liter kast en gaat echt laag
denk dat de 95 liter die mijn monolith voor ht heeft niet echt nodig is, scheelt weer de nodige leefruimte

PaulSQ

- Van een sub die tot 100 hz speelt ga je denk ik niet heel blij worden....
- Vergeet ook de kosten voor mdf, loodbitumen en dempingswol niet in je budget mee te nemen... Liever een iets goedkopere driver dan een goede in een k*tkast
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Integra

al een aantal bruikbare tips! :)

Als ik ál ga filteren gaat dit zowieso aktief gebeuren.

Aktief filter bouwen steld niet veel voor... kosten zijn nog geen 10 euro ;D

Wat heb je dan? 

Kantelfrequentie traploos regelbaar
phase regeling
gain regeling

On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Walter_PPK

#29
Fase regeling kun je achetrwegen laten. Daar heb ik zelf nog nooit wat aan gehad en zeker bij film haalt het weinig uit. Je kunt altijd handmatig 180 graden draaien mocht het nodig zijn.
Wat is nou eigenlijk het budget? Op een rijtje:

Mivoc AWM124 74 euro



+ Veel bas voor weinig
+ Gecontroleerde bas

Peerless XLS12

   220euro

+ Diepe bas
- Duur

BKELEC Monolith woofer   ??euro

Adire shiva MK4 is volgens mij niet meer leverbaar.

Mach5 audio MAW-15 120e incl verzenden. (schatting)



+ Hoogste bang for the buck gehalte
+ canadian dollar staat erg laag op het moment (1,5 cad = 1 euro)
- lange levertijd (canada)

LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Henkjan_O

die Mivoc heb ik op een beurs in D gehoord en vond ik erg tegenvallen, erg boemerig.

voor laag voor weinig zou ik eens naar de Peerless SLS12 in een gesloten kast kijken....   zou nog net binnen de maten passen, en ruim binnen je budget..  wel wat bassboost gebruiken voor de laagste oktaaf anders is t net wat te weinig voor HT denk ik...  dikke 80 euri. 



of kijk eens naar de Peerless XXLS serie, ook erg mooi voor weinig. 
bv deze http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=30

btw: die Peerless XLS serie is speciaal voor box met passief membraam, gaat afgronddiep dan.

samengevat: je budget laat Peerless kwaliteit toe, laat Mivoc en andere low budget ajb liggen !
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Henkjan_O

kijk eens hier:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=3089

daar staat een leuke bijna nieuwe Monolith te koop voor 100 euri
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

yorkie13

yep de woofer is er nog  ;D

Walter_PPK

De sls is niet echt een subwoofer. Het boemerig klinken van een sub heeft natuurlijk niet alleen te maken met de gebruikte driver. Kweenie Ralf alles aan het vernieuwen?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

yorkie13

yep, en stapelen is geen optie, dus opruiming ;D

Walter_PPK

Ach ja, wel leuk om overal eens aan te zitten  ;D

En wat gaat het worden? Ik vind die AWM124 er toch nog niet zo slecht uitzien. Als ik nog eens een los subje ga bouwen..
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer