(Parasound) amplifiers en netsnoeren

Started by Jean Sibelius, February 2, 2006, 20:24:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Beste Parasound bezitters,

Ik vroeg me af welk netsnoer jullie aan je eindbak(ken) hebben hangen / of je daar tevreden over bent en welke netsnoeren je zeker niet aan zou raden (lees: welke heb je geprobeerd, maar vielen tenslotte toch tegen).

Dus graag merk en (nieuw) prijzen.

Graag jullie reactie(s)! Alvast bedankt... ;D

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Movievault

#1
zelfbouw.
Molle heeft juist zo een komen halen.
kostprijs materialen 110 euro
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Movievault

Veel verschil tegen de standaard. Meer controle.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

garmtz

Op mijn Parasounds heb ik geprobeerd:

- Standaard netsnoer (niet geweldig)
- MIT Z-Chord II (evenwichtig, maar 'gedempt')
- V.d. Hul Mainsstream (suf)
- Lapp Öllflex (niet slecht, maar Lapp zet altijd een beetje aan lijkt het)
- Dikke 3x 2,5 mm2 noname rubberkabl, onafgeschermd (briljant!)

En nog wel wat netsnoeren... Mij is het altijd opgevallen dat de onafgeschermde snoeren mij persoonlijk op de Parasound het meest bevielen en dan vooral de no-name koper 3x 2,5 mm2...  ::)   Waarschijnlijk was ik voor Nordost gegaan als ik die ooit had geprobeerd (heb het gelukkig nooit gedaan... ;D).

Jean Sibelius

Quote from: garmtz on February  2, 2006, 20:33:36
Op mijn Parasounds heb ik geprobeerd:

- Standaard netsnoer (niet geweldig)
- MIT Z-Chord II (evenwichtig, maar 'gedempt')
- V.d. Hul Mainsstream (suf)
- Lapp Öllflex (niet slecht, maar Lapp zet altijd een beetje aan lijkt het)
- Dikke 3x 2,5 mm2 noname rubberkabl, onafgeschermd (briljant!)

En nog wel wat netsnoeren... Mij is het altijd opgevallen dat de onafgeschermde snoeren mij persoonlijk op de Parasound het meest bevielen en dan vooral de no-name koper 3x 2,5 mm2...  ::)   Waarschijnlijk was ik voor Nordost gegaan als ik die ooit had geprobeerd (heb het gelukkig nooit gedaan... ;D).

Hoi Garmt,

Heb je altijd gespeeld direct vanuit de muur of via een netfilter?

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: FrankG on February  2, 2006, 20:29:40
Veel verschil tegen de standaard. Meer controle.
Heb je er toevallig eentje liggen om een keer te proberen? ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Movievault

#6
Momenteel niet, maar dat is wel te regelen.
Dikte van de kabel is 3x6 mm2 interne twist. 12 apparte kabels in 1 kabel
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

garmtz

Quote from: HSN on February  2, 2006, 20:36:20
Heb je altijd gespeeld direct vanuit de muur of via een netfilter?

Geen van beide... :)  Vanuit een ongefilterd stekkerblok (Rittal).

Jean Sibelius

Quote from: garmtz on February  2, 2006, 20:33:36
Waarschijnlijk was ik voor Nordost gegaan als ik die ooit had geprobeerd (heb het gelukkig nooit gedaan... ;D).

Yep, ik ben er bang voor. Ben natuurlijk redelijk Nordost-minded, maar ik heb straks zo'n 7 netsnoeren nodig (wordt wel een duur grapje en ik vind die minimale lengte van 2 [m] bij Nordost een beetje jammer) :-X

Zit er nu aan te denken om de MIT Z-cord II straks te testen op zowel de Denon DVD 3910 / Arcam AV8 en de Parasound T3 en voor de Parasound A51 en de twee JC-1's en de Velodyne DD-18 een nog nader te bepalen kabel te kopen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MarcoV

Ik gebruik momenteel een vdHul Mainstream met Furutech stekkers op mijn 2205AT, maar heb niet bewust getest met verschillende merken. Komt later nog wel eens  :) Dit is in ieder geval een stuk beter dan het standaard netsnoer.

Marco

voodooless

Standaard snoer, en dat bevalt prima  ;D

Heb er wel eens een PC snoer in gehad, geen enkel verschil waarneembaar.

Martin_M

#11
Quote from: deepspace on February  3, 2006, 10:05:15
Standaard snoer, en dat bevalt prima  ;D

Heb er wel eens een PC snoer in gehad, geen enkel verschil waarneembaar.

Volgens mij is een PC snoer ook vrij standaard.

De ene amp zit aan een Kemp kabel rechtstreeks uit de meterkast. Ik wil nog wel eens experimenteren met andere merken. Dan komt er wel een schakel tussen in de vorm van een kontaktdoos op de muur.
De kabels die ik al heb getest:

v.d. Hul - hier matig
MIT Z-chord - hier te upfront wat ik niet zoek en een wat dikkere bas (dan de XTC)
Eichmann - hoorbare kwaliteit maar net niet een goede match
NBS monitor 2 - leek erg goed, met dit merk wil ik nog eens verder mee testen.

De andere amp hangt aan een XTC-kabel. Niet meer nieuw te krijgen. Ik ben er wel erg tevreden over. Kracht, gemak en een goede stage. Lijkt wel wat op de NBS.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Markaudio

Straight wire Helical. Nooit op een Parasound versterker gehoord maar op vele andere versterkers erg fraai. Was voor mij een betere keus dan de Mainstream, Z-chord, Lapp, Belden, Siltech SPO-18 en deed niet onder voor een NBS (goedkoper model).
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

garmtz


GerritZ

Quote from: garmtz on February  3, 2006, 10:13:03
Ook erg mooi: Shunyata, LAT, Elco.

Elco op de eindversterker & Pre/Pro en voor de rest gebruik ik LAT.

Diverse merken gehad hier en tot op dit moment ben ik eigenlijk wel tevreden (totdat er wat anders misschien voorbij komt)


Gerrit


Smitsmans

Ik gebruik een zelfbouw afgeschermde 3 x 2,5 mm2 Belden kabel met Futurech euroconnector en Bals netsteker op mijn HCA 2003.

Veel beter dan een standaard snoer. Vooral minder scherpte en meer rust in het geluid.

Misschien dat ik nog een onafgeschermde 3 x 2,5 mm2 moet proberen.

Wat zou het verschil zijn?