afstellen denon avc-a10se

Started by hrisch, October 27, 2002, 18:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hrisch

beste forum.
dit onderwerp is eerder aan de orde geweest maar
ik kom er niet uit omdat ik bij het lezen van de zelfde
adviezen aan andere leden gewoon stukken inf mis
vandaar mijn vraag hoe stel ik mijn versterker
in met voltcraft mtr en dvd sound en vision .
uitleg betreft db mtr en test dvd is niet nodig.
heb daar inmiddels genoeg kennis over.
het gaat mijn echt om zeer nauwkeurige inf betreffende
instellen versterker.
bvd henk.

patrick_vdb

In de algemene set-up van de versterker kun je de individuele geluidssterktes voor elk kanaal instellen middels de testtoon van de calibratie-dvd.

Voordat je begint met het afstellen dien je de geluidssterkte per kanaal op 0 te zetten, ook de goede afstanden invoeren van te voren is een must.

Met de volume-knop draai je het volume naar een nivo waarop je normaltier dvd's bekijkt.

Nu kun je per kanaal in de set-up de geluidssterkte per kanaal vaststellen. Zet de settings zo dat elk kanaal even luid klinkt op de luisterplek. Stel je zet het mastervolume op 75 dB dan ga je elk individuele setting zo instellen dat het desbetreffende kanaal op de luisterplek ook 75 dB is.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is ;)

Mvrgr

Patrick

dick

Quoteuitleg betreft db mtr en test dvd is niet nodig.

Toch is dit de antwoord op je vraag.. Met onderstaande DVD's kun je je set heel goed tunen..

- AVIA
- Ultimate DVD: Platinum

Dit zijn twee DVD's om je set perfect af te kunnen regelen.. De Avia DVD krijg je ook een heleboel uitleg, en heb je hele goede test patronen. En bij de Platinum heb je veel extra's wat Avia weer niet heeft, zoals het testen van geluid in dolby, DD en DTS.

Ik heb ze zelf alletwee, maar met 1 van de twee kun je je set heel goed tunen..

Succes !!

hrisch

hoi patrick.
bedoel je met 0 zetten via interne testtoon van receiver?
en daarna met test dvd?

MrPink

Ik denk dat Patrick bedoelt dat je bij je versterker eerst alles (elk kanaal) op 0 zet, voordat je begint af te stellen met wat voor een testtonen dan ook. Bij het afstellen zul je dan sommige kanalen veranderen naar + of -.

Groetjes,
Oscar

patrick_vdb

#5
Quote from: hrisch on October 28, 2002, 17:46:19
hoi patrick.
bedoel je met 0 zetten via interne testtoon van receiver?
en daarna met test dvd?

Hoi,

Met het op "0" zetten bedoel ik dat de speakersettings (zoals je ze wilt gaan calibreren) voor elk kanaal individueel op 0db staat (dit stel je in de algemene speakerconfiguratie vast, het menu waarin je ook aangeeft of de speakers op large of small moeten staan etc). Elk kanaal wordt nu met dezelfde sterkte aangedreven.

Met de volume-knop zet je het mastervolume vervolgens op dat nivo waarop je normaliter film kijkt. Nu laat je de pink-noise toon van de calibratie-dvd over elk kanaal lopen en stel je voor elk kanaal het geluidssterkte in (dus in de set-up menu waarin je eerder de "0" hebt ingesteld) zodat deze op de luisterplek allemaal even luid klinkt.

Mvrgr

Patrick

ps. Dus precies zoals Oscar denkt dat ik het bedoelde ;)

MrPink


J.A.F._Doorhof

Dick,
Home Theater Tune Up van sound & vision is hier uitermate geschikt voor.

Persoonlijk zet ik altijd eerst alles op 0.
Daarna zet ik via het mainvolume het volume van de roze ruis van de linker speaker op 75dB.

Daarna balanceer ik de rest op exact 75dB.

De sub is vaak een probleem, maar ga er vanuit dat de pieken niet boven de 77dB uitkomen, je hebt dan een goed start punt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hrisch

o,k, jongens bedankt.
dan nog 1 vraag aan frank.
ik heb bij jou de ook de avia bsteld voegd dit ook iets toe
met afregelen van geluid .
dit vraag ik omdat ik ook al de sound en vision van jou
heb.
en hoe zit het met kleur instelling .
mijn tv kan pal en ntsc aan maar ik zal grotendeels pal
kijken .
dus wat is het nut dan om ntsc af te regelen als ik pal kijk.
groet henk.

J.A.F._Doorhof

Hi,

AVIA is perfect geschikt voor het testen van je crossovers, iets waar alle andere DVD's nogal basic in zijn, maar AVIA mist weer de echte LFE track.

Voor het beeld geldt eigenlijk dat als je een perfecte afstelling met een NTSC DVD maakt je deze kan laten staan voor PAL weergaves. Het enige waar ik op SDI spelers mee in aanraking kom is dat de brightness voor PAL een stukje omlaag moet. Maar dit kun je makkelijk zelf testen.

Al mijn basis instellingen worden met een mix van AVIA & Videoessentials gedaan, daarna gebruik ik een PAL DVD voor de laatste test (referentz), op standaard setups heb ik daarna nooit wat hoeven te veranderen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"