(Slechte) Ervaringen met bestellingen bij highfidelitydiscs.nl via hifi.nl ?

Started by TVR, February 1, 2006, 15:05:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TVR

Omdat ik het boek "Complete Guide To High-End Audio" graag zo snel mogelijk wilde hebben, heb ik het vorige week besteld (en betaald) bij highfidelitydiscs.nl op de hifi.nl website. Er stond en staat nog steeds uitdrukkelijk vermeld dat het uit voorraad leverbaar is. Tot mijn verbazing kreeg ik enkele dagen later echter een email dat het boek niet direct leverbaar was en dat het zo'n 1 a 2 weken kon duren voor het weer binnen was. Had ik dat geweten, dan had ik het elders en goedkoper gekocht. Op ebay wordt het namelijk voor de helft van de prijs die ik betaalde aangeboden.
Inmiddels heb ik al 2 mailtjes naar highfidelitydiscs gestuurd met het verzoek de bestelling te annuleren en het geld terug te storten, maar daar wordt domweg niet op gereageerd.
Is dat adres wel betrouwbaar ? Ik krijg namelijk de indruk van niet.

bmateijsen

Ze zijn zeker betrouwbaar en leveren altijd erg netjes (althans bij mij).
soms kan het weleens dat de website niet helemaal up-to-date is, maar dan is het vaak ook snel geregeld.


FrankB

Ze zijn niet goedkoop nee, maar hebben bij mij altijd netjes en snel geleverd. Reactie op mail kreeg ik ook helaas niet altijd.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

mutiara

TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

TVR

Toch vind ik het dan niet kloppen. Op deze manier worden potentiele klanten misleid. Ik kan mij nog wel voorstellen dat er eens een foutje wordt gemaakt met de vermelding van de levertijd, maar dan zou dat toch meteen moeten worden aangepast zodra dat blijkt. Nu staat er nog steeds "Uit voorraad leverbaar", terwijl dat kennelijk al een hele tijd niet het geval is.

Markaudio

Ze zijn erg duur vind ik, ook kreeg ik mijn CD's pas na een week i.p.v. 3 dagen.
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

J.A.F._Doorhof

Wij hebben ook wel eens iets niet op voorraad en dat kan dan soms ook tussen 4-14 dagen duren.
Lijkt me geen probleem.
Ik ga er in ieder geval niet de webshop voor aanpassen dan blijf je bezig :D

Heb alleen maar positieve dingen over ze gehoord om eerlijk te zijn, we moeten soms gewoon wat geduld hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nahpets

Zelfde ervaring als de meeste anderen. Niet goedkoop, zijn zeker bereid hun fouten te herstellen en niet te vergeten een verschrikkelijk mooi assortiment. Ik zou zonder te aarzelen opnieuw bij ze bestellen.

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

mutiara

ik bestel alleen cd's of lp's die moeilijk verkrijgbaar zijn; dan is wachten sowieso geen probleem.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

ajbeefde

Persoonlijke ervaring is dat het snel geleverd wordt, maar als je mailed dat er iets niet goed is dan krijg je geen antwoord, beetje jammer.....  Dus ben ik gewoon maar ergens anders gaan shoppen waar je wel behoorlijk behandeld wordt.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

TVR

Zal wel persoonlijk zijn, maar ik blijf het niet correct vinden. Misschien ben ik inderdaad wat ongeduldig, maar ik heb juist bij hen besteld om het zo snel mogelijk in huis te hebben en ben daarbij af gegaan op de vermelde levertijd. Ook het uitblijven van reacties op emails vind ik een slechte zaak.

Markaudio

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  1, 2006, 15:24:27
Wij hebben ook wel eens iets niet op voorraad en dat kan dan soms ook tussen 4-14 dagen duren.
Lijkt me geen probleem.

Als dat ook gecommuniceerd wordt niet inderdaad. Dat was bij mij niet het geval. Als je een verjaardagscadeau besteld is het wel fijn om dat op tijd binnen te krijgen.
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

FrankB

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  1, 2006, 15:24:27
Wij hebben ook wel eens iets niet op voorraad en dat kan dan soms ook tussen 4-14 dagen duren.
Lijkt me geen probleem.
Ik ga er in ieder geval niet de webshop voor aanpassen dan blijf je bezig :D

Heb alleen maar positieve dingen over ze gehoord om eerlijk te zijn, we moeten soms gewoon wat geduld hebben.

Mee eens, maar op hun site pretenderen ze het op voorraad te hebben. Sterker nog, ze noemen het als een van hun speerpunten (alles op onze site is op voorraad). Je kunt mensen niet verkopen dat je het op voorraad hebt maar dat ze vervolgens een week of langer moeten wachten.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

romulus

Tot nu toe vrij positieve ervaringen, producten ook netjes verpakt
Schitterend aanbod.  Heb slechtere ervaringen met andere online shops
esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

kippekop

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  1, 2006, 15:24:27
Wij hebben ook wel eens iets niet op voorraad en dat kan dan soms ook tussen 4-14 dagen duren.
Lijkt me geen probleem.
Ik ga er in ieder geval niet de webshop voor aanpassen dan blijf je bezig :D

Heb alleen maar positieve dingen over ze gehoord om eerlijk te zijn, we moeten soms gewoon wat geduld hebben.

In principe vind ik dat het wel redelijk nauwkeurig moet zijn, en als dit niet zo is dat dit gelijk wordt aangegeven bij bestelling, dit is netjes gedaan dus niet al teveel problemen (ondanks dat het al niet netjes is dat ze aangeven altijd alles in voorraad te hebben en je daarop selecteert). In mijn ogen moet er in zo'n uitzondering dan wel snel gereageerd worden op een e-mailtje. Maar het reageren op e-mailtjes hebben nog maar weinig bedrijven echt kaas van gegeten helaas... en cancellen begrijpen veel bedrijven ook al niet echt :P
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

pierewiet

heb er 4 weken een dvd besteld die blijft haperen ,hen verscheidene malen gemaild en tot nu toe nooit een reaktie gekregen .dat ze hun dvd stoppen waar het zonlicht niet kan komen  >:(

Automaat

Heb eens een pakket van Mike Oldfield besteld waarbij ik keurig werd geinformeerd over de verlate levering. Geen klachten.
Reading the HTForum is learning every day!!

brimbrammer

Quote from: FrenkB on February  1, 2006, 15:11:24
Reactie op mail kreeg ik ook helaas niet altijd.
Dit is bij mij ook het geval, geen reactie op mail.

ajbeefde

Quote from: brimbrammer on March  5, 2006, 09:56:54
Dit is bij mij ook het geval, geen reactie op mail.

Bij mij dus ook het geval, beetje vreemd, je beheert een webshop maar je beheert je mail niet als zodanig.. >:(
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Bolle

Hier een positieve ervaring. Na enige tijd op zoek te zijn naar de moeilijk verkrijgbare CD Nils Lofgren - Acoustic Live had high fidelity discs volgens hun site weer op voorraad. Zondagavond besteld, dinsdag in de bus.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Rody

Goede ervaring met bestellen en levering. Kan niet anders zeggen.
Helaas is after-sales niet bij elke onderneming een prioriteit.

Rob_Dingen

Hoi

Zeeg goede service bij hifi.nl meteen reaktie en snel de cd's binnen.

Rob

Movievault

Ik  ook op een dag of 6 had ik de cd binnen.
En ook goed geinformeerd.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>