xXx (Triple X)

Started by B. Kuiper, October 27, 2002, 12:46:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cijfers

flop
10 (21.3%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
6 (12.8%)
7
12 (25.5%)
8
15 (31.9%)
9
2 (4.3%)
10
2 (4.3%)

Total Members Voted: 47

B. Kuiper

verhaal

Clandestiene stunman Xander Cage wordt benaderd door de NSA om een inlichtingenklus te doen in Tjechie. Hij raakt steeds verder verward in het spinnenweb van de terroristische organisatie die hij geinfiltreerd heeft. Om de chaos compleet te maken is er natuurlijk ook een dame in het spel.

mening

Neem een forse slok James Bond (zie eerste scenes en dan wordt het je helemaal duidelijk wat ik bedoel) en een scheut Fast and the Furious. Combineer dat met alle elementen die een aktie film hoort te hebben en je krijgt een xXx. Triple X leunt hevig op het James Bond principe, maar krijgt door Vin Diesel(bekend geworden door TFaTF) toch een zeer eigentijds tintje. De droge humor van Diesel is er een die mij erg aanstaat.
Met de vrouwelijke tegenrol van Asia Argento(bekend geworden in andere xxx-films ;)) onstaat een aktiefilm die ondanks de dunne verhaallijn van begin tot eind blijft boeien.

beeld en geluid

Deze film heb ik gekeken in een Metro theater, het beeld op een parabool scherm was perfect, het geluid een rijke 3dtrack waarbij de kogels/explosies en helikopters letterlijk van links naar rechts door de zaal denderen. De LFE wordt rijkelijk aangesproken. Wat dat betreft kan ik niet wachten tot 31-12 de regio1 release van xXx op DVD volgt. De R1 DVD krijgt overigens een 2:35:1 anamorphic format en een DolbyDigital 5.1 track mee. Deze special edition is ook weer voorzien van de nodige making offs en interviews.

overall

Een denderende actiefilm voor de liefhebbers van het genre

Wat mij betreft een 8,0/10

Bas
"Always a little further"

Roland

Heb deze een tijdje terug in de bios gezien.... hoewel hij ZEEEER over-the-top was toch wel genoten :)

Welcome to Xander Zone  ;D

De mooiste actie was toch wel de 'one hand tailgrab' op zijn motorfiets en dat xXx dan nog een kereltje neerschiet. Geweldig bedacht  8)

Ook andere dwaze dingen die ik niet zal verklappen, waren erg leuk  :) en Rammstein ownt natuurlijk  ;D

Ik wil eigenlijk een 7,5 geven, maar dat kan niet, dus het wordt een zeventje.

Grindtegel

ZWAAR over-the-top aktie/spionagefilm, waarbij je je verstand op nul moet zetten en gewoon kijken.

Ik vond hem niet slecht (maar ook niet goed) en krijgt van mij een 7.

Voor degene die een zware sub heeft (Thommy  ;) ), zal de lawine scene het huis doen beven
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Johan Van Gompel

Quote from: MadMedic on October 27, 2002, 12:46:35
Neem een forse slok James Bond (zie eerste scenes en dan wordt het je helemaal duidelijk wat ik bedoel) en een scheut Fast and the Furious. Combineer dat met alle elementen die een aktie film hoort te hebben en je krijgt een xXx. Triple X leunt hevig op het James Bond principe, maar krijgt door Vin Diesel(bekend geworden door TFaTF) toch een zeer eigentijds tintje. De droge humor van Diesel is er een die mij erg aanstaat.
Met de vrouwelijke tegenrol van Asia Argento(bekend geworden in andere xxx-films ;)) onstaat een aktiefilm die ondanks de dunne verhaallijn van begin tot eind blijft boeien.

[SPOILERS] [SPOILERS] [SPOILERS] [SPOILERS]

xXx is een bombastische poging tot James Bond-killer met zwaar Amerikaanse noten. De film begint al goed met een James Bond-achtige figuur in smoking en al die handig koud gemaakt wordt door Anarchy 99, een bende van (zucht) Russische ex-militairen die wereldwijde anarchie willen bereiken door een (zucht) volautomatische onderzeeboot op zonenergie volgepropt met zenuwgas-raketten een wereldreisje te laten maken. Gezien de NSA hun "James Bond" kwijt is besluit topagent Augustus Gibbons (Samuel L. Jackson) dat er drastische maatregelen nodig zijn - enkel de zwaarste criminelen van het land kunnen zich volgens hem meten met de Anarchy 99-leden. Na een selectieprocedure waarbij hij onder andere een raid van het Columbiaanse leger weet te overleven door met een motor over een enorm huis te springen dat door een stel Airwolf-wannabes gebarbecued wordt en vervolgens met motor en al tussen de tig meter hoge prikkeldraad achter een guard tower weet door te springen (en daarbij nog eens bovenvermelde 'one hand tailgrab' uitvoert en de guard uitschakelt) blijft adrenaline-freak Xander Cage (met xXx-tatouage in zijn nek) over. In een notedop verloopt de rest van het verhaal als volgt: xXx wordt naar Praag gestuurd en met een aantal zwaar over-the-top stunts en bijhorende one-liners redt hij de mooie Yelena uit Anarchy 99, schakelt alle Anarchy 99-leden uit en redt de 15 miljoen inwoners van Praag door zich in een teleurstellende finale (volgens xXx zelf echter de "stunt of the year") met een parachute met (zucht) Amerikaanse vlag al paraglidend te droppen op de zonenergie-duikboot, een raketje om te draaien en de (zucht) harde schijf te verwijderen waardoor het onding een neusduik maakt en onder water ontploft.

Deze film was in nabeschouwing een belediging op alle vlakken maar in bijna hersendode toestand heb ik er gisteren toch serieus van genoten.
Het is de totale ervaring die telt; ik geef hem een 8/10.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Bart_M

Niet eens afgekeken.
Te groot "ja hoor" gehalte. De sprong over een gebouw en daarna tussen een 10 meter hoog hek en het prikkeldraad door (dit alles zonder springplank). Zucht... gaap...
Vooral die zinnen als: "I live for this shit" vind ik echt :P

Flop dus.
James Bond vind ik wel heel goed, maar dit ging mij te ver. Hij moest net ff te "Cool" zijn.

Beeld en geluid wel prima, maar dat kan de film echt niet redden voor mij.

Grtn,
Bart

jaco

En de stunts van james bond kloppen wel ????
Die man behoort volgens de natuurwetten ook tenminste 5 maal per film zijn nek te breken. En toen we nog Connery en Moore hadden waren alle dames toen blind ? Oude (50+) kerel erg interessant voor iedere dame ?

(nee ik heb xxx niet gezien, en dus kan het inderdaad wel niet alles zijn)
Vin Diesel had trouwens voor The Fast and the Furious ook al in andere films gespeeld.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Bart_M

Nou ja, er zijn nog steeds een boel dames die voor Sean Connery vallen. Tuurlijk zijn Bondfilms ook heel (te) sterk, maar het wordt op een geloofwaardigere manier gebracht als in deze film. Alle actie films zijn trouwens overdreven sterk.

Ga toch maar eens kijken naar xxx voor de gein, waarschijnlijk deel je dan mijn mening (of toch niet  ;D).

Grtn,
Bart

Disclaimer: als je de film vind tegenvallen en je avond is verknalt, mijn schuld is het niet.  ;D   ;)

Spacebass

QuoteVin Diesel had trouwens voor The Fast and the Furious ook al in andere films gespeeld.

o.a. Pitch Black en Saving Private Ryan

Grindtegel

en de stem van de Robot in The Iron Giant
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Spacebass

Zie je daar heb je het al...dat heb je als je "De ijzeren Reus" hebt gezien met je kids in het Nederlands  ;D
Ik wilde hem zowiezo kopen...

Bedankt voor de tip , zal er op letten of de originele tracks ook op de Nederlandse versie staan  ;)

Sarjenka

Ik moet hem nog eens huren... Waarschijnlijk zal ik de film alleen maar leuk vinden, omdat Vin Diesel er in meespeelt (want dat is prettig voor mijn netvliezen). Ik ben namelijk redelijk allergisch voor films in het genre James Bond en Mission Impossible...

8)

Erik

Geinige film, maar een die leuk is voor één keer en daarna nooit meer 8 gegeven omdat 7.5 niet kon.
Was trouwens erg verbaasd door rammstein het begin, erg goed.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Batman

Quote from: Grindtegel on December  9, 2002, 16:39:10
en de stem van de Robot in The Iron Giant

The Iron Giant... dat is pas een meesterwerk! Ik kan niet wachten op de SE.

XXX vond ik leuker dan ik had verwacht. Ik ben geen James Bond fan en vond
de spot met JB in de intro erg leuk.

De stunts zijn over de top... maar de film pretendeert niet serieus en
realistisch te zijn. Wat mij vooral is opgevallen is het aantal one-liners.
Vin Diesel past prima in de rol, Sam. Jackson wat minder.

De soundtrack is goed, vooral het nummer van Orbital in de discotheek.

Cijfer: 7/10.

FYI: er is een superbit versie van XXX aangekondigd. Met DTS dus.

Gr,

Michel
...ik zie elke dag een lege HT ruimte, ingepakte apparatuur in de werkkamer en de stapel DVDs groeien...

bmateijsen

XXX was leuk popcorn vermaak. Vooral de eerste scenes vond ik gewoon super relaxed... Welcome to the Xander zone!

De soundtrack vond ik niet overal even goed, sterker nog, het nummer met Rammstein was voor mijn idee te veel hoog, te veel laag... en geen middentonen. De balans was gewoon weg....

Eind.... tja.. als Pierce Brosnan op dat bootje had gestaan, had ik het ook geloofd...

stunts.... vooral die motorcross stunt was super... (het is niet mogelijk.. maar wel leuk!) en een skate favoriet... die grind met het dienblad... geweldig!

Groet Bjorn

Johan Van Gompel

Quote from: Batman on February 21, 2003, 09:40:11
The Iron Giant... dat is pas een meesterwerk! Ik kan niet wachten op de SE.

Een SE van The Iron Giant? Weet je daar misschien iets meer over?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Batman

Quote from: Johan Van Gompel on February 21, 2003, 17:20:05
Quote from: Batman on February 21, 2003, 09:40:11
The Iron Giant... dat is pas een meesterwerk! Ik kan niet wachten op de SE.

Een SE van The Iron Giant? Weet je daar misschien iets meer over?

Helaas niet meer dan het volgende (van digitalmediafx.com) :

---
More Iron Giant Special Edition Information
On March 5, Digital Media FX broke news that The Iron Giant Special Edition DVD was being released this summer. Since breaking the news, we've acquired a few more details on the DVD. Before presenting those details, however, you should be provided with a glimpse on how the information is obtained and the reliability of such information.

Before publishing a story, we require a confirmation from at least two different reliable sources. In this case that means confirmations from two people connected directly (i.e. personnel assembling material for the DVD) or indirectly (i.e. personnel working on marketing details for the DVD) with The Iron Giant Special Edition DVD.

By applying this journalism standard, the information published is usually accurate and far more reliable than general "rumors" found online. However, until Warner Brothers publicly announces details, this information cannot be relied upon as absolute hard facts. This especially applies to release dates, which change often for DVDs. With that said, here is the latest information obtained on the special edition release:

1) The Iron Giant Special Edition DVD will be released in July or August of this year.

2) A commentary from Brad Bird will be on the DVD.

3) Deleted scenes (including one where the Giant has a dream giving a mysterious glimpse of his origins) will appear on the DVD.

4) There will be several outtakes included on the DVD.

5) There will be storyboards included on the DVD.

6) The few bonuses on the regular DVD will also appear on the special edition DVD.

7) Warner Bros. has already moved the DVD release date twice this year. July/August is the latest release deadline.

---

Gr.

Michel.
...ik zie elke dag een lege HT ruimte, ingepakte apparatuur in de werkkamer en de stapel DVDs groeien...

Batman

De info van Iron Giant die ik net heb gepost is overigens van
2001. thedigitalbits.com heeft daarna een paar keer gemeld
dat de DVD nog komt...ook natuurlijk een gerucht :-(

Sorry, ik weet dat dit off-topic is...

...XXX is een gave film...XXX is een gave film.

Gr.

Michel.
...ik zie elke dag een lege HT ruimte, ingepakte apparatuur in de werkkamer en de stapel DVDs groeien...

searcher

Ik heb de film een 6 gegeven omdat ik de acties TE vindt en dat afbreuk aan het geheel.

m.v.g searcher



Spacebass

Het komt zelden voor dat ik een film een vergissing vind. Sterker nog van een deel 2 zou ik dit niveau verwachten.

En dat geschreeuw aan het begin was dus de geliefde Rammstein ...
ik snap nu wel dat mensen eerst pillen slikken of zwaar aan de alcohol gaan....

B. Kuiper

Dan zul je absoluut niet uitkijken deel II want die komt er aan... ;D

Vond Vin Diesel in TF&TF al goed, xXx is gewoon lekker kijkvermaak niets meer en niets minder.

En geen kwaad woord over Rammstein..... :P ;) ;D Maar ja, over smaak moet getwist worden...
"Always a little further"

Yanmik

Zonet XXX bekeken en die vind ik SUPER
Echt het soort films die me aanspreken.
Tuurlijk is alles overdreven maar moet kunnen bij dit soort film.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Scarp

#21
Zo te lezen hoef ik 'm niet te gaan kijken, want ik haakte ook af bij supervage slechte onmogelijk actie scenes van een films zoals Mission Impossible II (van zo'n hongkong regisseur)....

Misschien huren voor de grap ... ben wel rammstein fan dus dat is dan al leuk :)

Overigens volgens de review van dvdcompare.org.uk is de Superbit R1 de beste versie (qua beeld en geluid dan, geen extra's uiteraard).

Melvin

#22
Quote from: Spacebass on December  9, 2002, 16:29:05
QuoteVin Diesel had trouwens voor The Fast and the Furious ook al in andere films gespeeld.

o.a. Pitch Black en Saving Private Ryan

En ook in 'Boiler Room', een wall-street alike film waarin hij samen met Giovanni Ribisi speelt.  Die film is niet echt een grote hit geweest, maar ik vond'm best wel goed. Ooit toevallig gezien in de sneak preview.

(Raar genoeg staat hij op IMDB niet gelinkt met die film, maar op de pagina van de film staat hij er dan wel weer bij...)

En om even on-topic te blijven: xXx krijgt een 7 van mij. Vestand op 0 en lachen met de overdreven actie scenes en TE stoere one-liners.

jeroen_B

Als de stunts allemaal iets minder overdreven waren dan had ik de film heel wat beter gevonden denk ik.

Ik heb een moment gehad dat het " ja hoor" gehalte zo hoog werd dat ik niet zo veel zin meer had om verder te kijken.

De lawinescene vond ik wel heel mooi bedacht en gemaakt.!

Als ze deel 2 wat realistischer maken dan ga ik hem bekijken.

grtz jeroen

dENDen

Ik heb hem net gezien en ik vind het een heerlijk avondje vermaak!
Vanaf moment één waarbij het geluidseffect van linksachter om je oren vliegt waarna de gitaren uit je speakers vliegen, helemaal top. Ok Ok over de top zoals ik hier al een aantal keren heb gehoord, maar wat dan van Bond op zijn surfplankie ??

Nee, van mij gewoon een 8/10. Gewoon goed.

dD.