2 decoders op 1 schotel

Started by Belgboy, January 29, 2006, 02:49:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Belgboy

Ik heb een schotel met 3 LNB's en 1 decoder.
Nu zou ik nog een decoder aanschaffen voor de 2de tv.

Nu is mijn vraag :

Ik zou het satellietsignaal doorsturen van de 1ste naar de 2de decoder.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is dat terzelfdertijd bijvoorbeeld op de 2de tv een programma van de sirius satelliet wordt bekeken en op de 1ste tv een programma van de astra satelliet.

Allure

#1
Nee, in deze opstelling niet. Je kunt beter niet gaan doorlussen, maar elke ontvanger rechtstreeks aansluiten.

Wat je nodig hebt, zijn LNB's met meerdere uitgangen, twee of vier. Je gebruikt nu waarschijnlijk al een diseqc-splitter om op je huidige decoder te kunnen schakelen tussen (bijvoorbeeld) Astra 1 en Sirius - welnu, dat werkt op je 2 decoder net zo.

Dus als je 3 LNB's hebt met 2 uitgangen per LNB, dan gaat uitgang 1 van elke LNB naar Diseqc 1 en van daaruit naar decoder 1, en uitgang 2 van elke LNB naar Diseqc 2 en van daaruit naar decoder 2.

Mocht je nog meer decoders willen gaan aansluiten in de toekomst (of een decoder vervangen door een twintuner voor tegelijkertijd opnemen en afspelen) dan kun je beter een LNB met 4 uitgangen nemen. Deze kun je ook weer aansluiten op multisystemen waardoor je zelfs nog veel meer dan 4 decoders kunt aansluiten, mocht dit ooit nodig zijn (denk aan meerdere twintuners in huis). Monteer je je de diseqcs zo dicht mogelijk bij de schotel, dan hoeven er nu maar 2 kabels het huis is (naar elke ontvanger één).
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Belgboy

Quote from: Allure on January 29, 2006, 12:48:27
Nee, in deze opstelling niet. Je kunt beter niet gaan doorlussen, maar elke ontvanger rechtstreeks aansluiten.

Wat je nodig hebt, zijn LNB's met meerdere uitgangen, twee of vier. Je gebruikt nu waarschijnlijk al een diseqc-splitter om op je huidige decoder te kunnen schakelen tussen (bijvoorbeeld) Astra 1 en Sirius - welnu, dat werkt op je 2 decoder net zo.

Dus als je 3 LNB's hebt met 2 uitgangen per LNB, dan gaat uitgang 1 van elke LNB naar Diseqc 1 en van daaruit naar decoder 1, en uitgang 2 van elke LNB naar Diseqc 2 en van daaruit naar decoder 2.

Mocht je nog meer decoders willen gaan aansluiten in de toekomst (of een decoder vervangen door een twintuner voor tegelijkertijd opnemen en afspelen) dan kun je beter een LNB met 4 uitgangen nemen. Deze kun je ook weer aansluiten op multisystemen waardoor je zelfs nog veel meer dan 4 decoders kunt aansluiten, mocht dit ooit nodig zijn (denk aan meerdere twintuners in huis). Monteer je je de diseqcs zo dicht mogelijk bij de schotel, dan hoeven er nu maar 2 kabels het huis is (naar elke ontvanger één).

Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Maar zijn deze 2 kabels ook nodig bij een PACE PUMA ?

Groetjes

Allure

Dat kun je beter wel doen ja.

De Pace heeft twee tuners; je kunt ze dan ook beter elk apart aansluiten zodat ze onafhankelijk van elkaar kunnen werken. Met doorlussen beperk je het aantal zenders dat je tegelijkertijd op kunt nemen en bekijken. Als je toch een kabel moet leggen, is het meestal niet zo'n punt om meteen een tweede aan te leggen, en daar heb je vervolgens wel jaren gemak van. De keus lijkt me dus niet al te moeilijk! :-)
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older