Zelfbouw UcD showen, wie?

Started by WMC, January 28, 2006, 22:44:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WMC

Wie zou er bereid zijn bij mij thuis zijn Hypex UcD versterker te showen? Ik ben er over aan het denken of ik deze versterker zelf ga bouwen (assembleren meer), maar ik wil toch eerst wel een demo'tje hebben gehad op mijn eigen speakers om te horen of het resultaat heeft en of het het geld waard is. Het liefste zou ik de UcD180 (ST of AD maakt niet uit) horen, omdat dit mijn keuze zou zijn denk ik.

Momenteel speel ik met een Sony DVP-900 DVD speler, aangesloten op een Denon 1804 (zonder pre-outs  :(). Speakers zijn zelfbouw, op basis van een 10' kevlar woofer, een Seas metal dome tweeter en heel binnenkort een supertweeter erbij (merk weet ik zo niet). De center bestaat uit 2x Tangband W5-610S met een B&W tweeter (metaldome). Alles is minimaal gefilterd en heeft een rendement van +/-90 dB.

Het is dus wel nodig dat de versteker ook een zelfgebouwde volume regeling heeft (Die ben ik al een aantal tegengekomen), of dat er een andere manier gevonden wordt qua voorversterking. De decoders gebruik ik uit mijn DVD speler, dus dat is geen probleem. Mocht er een probleem zijn met de voorversterking/volume regeling.

Nog een keer de vraag dus: Wie is er bereid een demo'tje te geven van een Hypex UcD versterker op mijn set?

Lokatie is Eindhoven.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Wowly

He die WMC,

Ik woon in Budel, je mag best die van mij eens luisteren. Ik ben maar een beginner in het zelfbouwgebeuren, dus er zullen vast wel betere voorhanden zijn.

Hij bestaat uit een dual mono opbouw, 500 VA ringkermtrafo's van Schuro ("audiofiele uitvoering")2 x 10.000 uF BHC Aerovox Slit-foil caps, hoogvermogen gelijkrichters, UcD180AD uitvoering nog ongemodificeerd, ingangskeuze schakelaar NOS kopergeleidebanen, Volumeschakelaar Ladder-type met Dale-weerstanden.

Hij zit in een kast, maar deze is niet helemaal af, en de ingangskeuzeschakelaar heeft de laatste tijd wat kuren...... >:(

Nog belangrijker, hij heeft geen DC-beveiliging, en dat is de reden waarom iedereen die hem op zijn set wil luisteren dit volstrekt op eigen risico doet. Volgens JP is er nog geen ongemodificeerde UcD kapot gegaan (eindtrapjes welke een DC-spanning kunnen genereren voor enkele seconden, kan misschien je luidspreker beschadigen...)

Ik woon in Budel en werk in Eindhoven, dus ik hoor het wel.

Een paar dagen kan ik hem wel missen, denk ik...

Wowly

WMC

Wat houdt dat precies in wat betreft gevaar voor de speakers? Ik zou hem echt niet zo heel lang nodig hebben hoor om te luisteren. Als je bereid bent een keertje langs te komen voor een aantal uur zou dat al heel mooi zijn.

Groeten,
Tom
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Wowly

Als een van de eindtrappen het zou begeven (wat er nog nooit gebeurt zolang als er UcD's worden verkocht, en dat zijn er héél erg veel..., maar het zou theoretisch kunnen) dan komt er even DC op de speakerkabel en dat zou het einde kúnnen betekenen van alle speakerunits die niet achter een elco zitten (vaak niet de tweeter want die zit vaak achter een elco, als ik het goed heb tenminste)

Wowly

WMC

Dan moeten binnenkort maar iets afspreken, maar dat kunnen we beter via de PM regelen denk ik.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R