Hip-hop muziek?

Started by reMC, January 27, 2006, 15:36:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paul1967

I said a hip hop the hippie the hippie to the hip hip hop you dont stop,
the rock it to the bang bang boogie say up jumped the boogie to the rhythm of the boogie the beat.

Dat is 'm volgens mij. ::)
Heb nog de 12" maxisingle in bezit welke zo'n 15 minuten doorrateld.

Ja inderdaad van de oudere jongere generatie;D  37 wel te verstaan....oftewel een '68 special ;D

Hertog_Martin

Ben 'm nu aan het luisteren :P

Zooo jammer dat er amper rap sacd/dvd-audio albums zijn  :-\ heb een SACD/DVD-Audio dvdspeler maar geen enkele sacd/dvd-audio nog want is alleen maar rock en pop en klassiek  :-X
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Matheus

Quote from: Christiaan Sauer on February 28, 2006, 03:14:04
Gewoon eens een vraagje tussendoor.
Een combinatie die je wel vaker ziet is dat veel mensen die hip-hop luisteren ook vaak de wat hardere muziekstijlen luisteren. Hardcore, hardstyle, harddance, enz. Wie van jullie luistert daar ook naar?
Zelf wil ik het nogal eens opzetten als ik achter de pc zit. Momenteel luister ik naar de livestream van www.mohradio.com (masters of hardcore radio) en ik heb een gig of 10 aan hardstyle/hardcore op mijn pc staan.
Wie volgt me erin ;D

Ik, best wel slecht eigenlijk. Vooral dj Promo vind ik super goed. Outkast ben ik nog tegen gekomen in dit draadje (volgens mij), dit is natuurlijk ook een noemenswaardige hip-hop groep. De mensen die bij het def jux label zitten (El-P, RJD2, Aesop Rock etc) zijn ook zeer de moeite waard. Momenteel ben ik de cd's van opgezwolle, je weet tog, helemaal grijs aan het draaien, super cd's!
Unison Research | Marantz | Mordaunt-Short | PS3

DA BoSS

Quote from: Hertog_Martin on February 28, 2006, 04:29:26
Ben 'm nu aan het luisteren :P

Zooo jammer dat er amper rap sacd/dvd-audio albums zijn  :-\ heb een SACD/DVD-Audio dvdspeler maar geen enkele sacd/dvd-audio nog want is alleen maar rock en pop en klassiek  :-X
't zijn er in ieder geval te weinig  :-\
Ik heb zelf wel de dvd-a van missy elliot(so addictive), retecommercieel :-X
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

VlisChris

Misschien voor sommige mensen wel leuk:
www.ohhla.com
(original hiphop lyrics archive)
Enorme database met Amerikaanse en internationale rap/hiphop lyrics.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Wowly

staat geen sugar hill gang bij..........

DA BoSS

Het valt me op dat zowat iedereen hier slechts 'yesterday's news' vermeld als favoriet...
Zijn we nostalgisch en oud geworden met zijn allen, of is er gewoon weinig echt goede nieuwe rap ???
;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Matheus

Ach ja, ik weet ook niet hoe dat komt. heb gewoon niks met eminem, 50 ct, the game etc. Geef mij maar Killah Hills 10304  8)

Unison Research | Marantz | Mordaunt-Short | PS3

Cylon

Wadiddy Check yo self befo your wreck yo self, shot gun bullets are bad for your health.

Kan er goed luisteren naar oud hip-hop, nr's van Big daddy Kane, Ice cube , Dr Dre.
Verder vind ik eminem,Cypress Hill, The opposites wel goed.
Het hele bling bling gebeuren pakt me niet zo..mijn moeder vind het ook afgrijselijk.
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

VlisChris

Tegenwoordig is het alleen blinbling en bitches & hoo's ::)
Vroegah ;D ging de muziek nog ergens over. Nu alleen over hoe geweldig ze wel niet zijn. Vooral die 50cent is daar een ster in.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

NielsLu

Is al eerder genoemd, maar Linkin Park met Jay-Z (Collision Course). Erg tof!

Ook luister ik veel naar Missy Elliott, Mary J. Blige en Black Eyed Peas luister ik wel veel.

Quote from: Christiaan Sauer on February 28, 2006, 08:59:32
Gewoon eens een vraagje tussendoor.
Een combinatie die je wel vaker ziet is dat veel mensen die hip-hop luisteren ook vaak de wat hardere muziekstijlen luisteren. Hardcore, hardstyle, harddance, enz. Wie van jullie luistert daar ook naar?
Zelf wil ik het nogal eens opzetten als ik achter de pc zit. Momenteel luister ik naar de livestream van www.mohradio.com (masters of hardcore radio) en ik heb een gig of 10 aan hardstyle/hardcore op mijn pc staan.
Wie volgt me erin  ;D
Ook ik ga 's weekends vaak naar discotheken :o waar ze de hardere muzieksoorten draaien. Thuis draai ik heel af en toe wat trance en hardstyle. Ik ben overigens wel naar Trance Energy 2006 geweest. Toch erg leuk; zo'n housparty!

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

VlisChris

Wel jammer: afgelpen woensdag was Darkraver in een café aan het draaien op echt 200 meter van mijn huis af. En ik zat in een ander café. (75 meter van mijn huis :P)
Jammer dat ik het niet wist, anders was ik zeker even gaan luisteren :-\ Ook al is Darkraver niet meer mijn stijl. Heb het liever wat harder.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Vincent

Hi

Hier ook wel een redelijke hip hop fan ...

Delinquent Habits
Bone Thugs&Harmony
DMX
M.O.P.
Twista
Nas
Cypress Hill

En nog veel meer natuurlijk

En Nederlands:

Opgezwolle
Postmen


GRtz

Vincent

VlisChris

Laat ze nou gewoon een keer nokken met die bullcrap en elkaar in ieder geval in leven laten :'(
Eén van de buddies van Eminem is doodgeschoten: Proof van D12.
Niet alleen klxte voor de persoon/nabestaanden maar hij was ook één van de betere uit D12....
QuoteAfgelopen nacht is de Amerikaanse rapper Proof vermoord. Hij is 30 jaar geworden. De rapper verliet een club in de Amerikaanse stad Detroit toen hij in zijn hoofd werd geschoten, hij overleed aan zijn verwondingen. DeShaun Holton, zoals de rapper in het echt heet, is lid van de rapgroep D12. Volgens verschillende bronnen zou ook de rapper Bizarre, ook lid van D12, overleden zijn bij de schietpartij, maar dat is nog niet bevestigd. Er is één getuige verhoord, maar er zijn nog geen arrestaties verricht.

Proof was jarenlang de MC van zijn beste vriend Eminem. In 2001 kwam D12's debuutalbum 'Devils Night' uit, het werd de best verkochte hiphop-plaat van dat jaar. Het tweede album 'D12 World' verscheen in 2004. Proof was één van de belangrijkste leden van de groep. In 2002 bracht hij samen met rapper Dogmatic een album uit onder de naam 'Promatic' en in 2005 kwam zijn solo-album 'Searching for Jerry Garcia' uit, het album was echter geen succes.

Update 17:30 uur
Zojuist meldde de platenmaatschappij van D12, interscope, dat rapper Bizarre niet betrokken is bij de schietpartij, maar thuis zat. Wie de andere doodgeschoten man wel is, is nog niet duidelijk .
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GPO

Quote from: Christiaan Sauer on March  1, 2006, 17:32:47
...
Vroegah ;D ging de muziek nog ergens over.
....

Weet je het zeker? ->

Quote from: Wowly on February 27, 2006, 20:45:46
...
"it gonna hip, hop, the hibbe to the hiphop rocking to the bang bang the boogie....."

Wij zongen dit vroeger tot we te moe waren om te zingen zowat. Nog steeds vind ik het helemaal te gek ("i've got a color tv, so i can see, the next play basketball")
...

;D ;D ;D

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.