Hip-hop muziek?

Started by reMC, January 27, 2006, 15:36:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry HT

Hoi,
Quote from: JCL on February  8, 2006, 17:56:27
Hoe dan ook, echt mijn ding is het niet.
Wild thing van Tone Loc vind ik leuk.

En de videoclip Lap dance van N.e.r.d. vind ik mooi  ;)

Moet lachen bij Ring, ring, ring van De la soul.

Of bij die ouwe nummers van de Suger hill gang en afrika bambaataa zit ik echt te genieten.

Bovenstaande nummers doen jou niks?
 
Vraagje: wanneer is nu een nummer Rapp en wanneer is het Hip Hop?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

VlisChris

#26
Quote from: hans. on February  6, 2006, 14:41:32
Linkin Park

8)
Geweldige muziek van die gasten. Vooral in combinatie met Jay-Z is het geweldig.
Dr. Dre
Eminem (en dan vooral de wat hardere hip-hop beats van hem, of textueel zijn laatste albums)
X2theZ
Mobb Deep 8)
Een enkel nummer van 50Cent
The Game is geweldig (vooral in combinatie met 50ct)
En zo zijn er nog veeeeeeeel meer hiphop artiesten die ik graag luisteren.
Even kijken wat er allemaal genoemd is hoor ;)

edit
KR-One - step into my world = 8)
Ik vergeet Three Six Maffia helemaal. Die zijn helemaal geweldig. Vrij grove teksten op sommige momenten, maar wel een geweldige beat en tekst.
Ook vergeten: DMX natuurlijk
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

JCL

Quote from: Harry HT on February  8, 2006, 18:22:46
Vraagje: wanneer is nu een nummer Rapp en wanneer is het Hip Hop?

Misschien echt een hele domme opmerking, maar is dat niet hetzelfde?

VlisChris

Quote from: JCL on February  8, 2006, 18:24:16
Misschien echt een hele domme opmerking, maar is dat niet hetzelfde?

Heeft dat niet vooral ook met de tekst te maken? Heb het onderscheid ook nooit echt geweten.
Het zal wel met de tekst te maken hebben, en anders met de beat.
Voor mijn gevoel is rap sneller.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

reMC

#29
Rap en hiphop is hetzelfde.

Als er een onderscheid gemaakt wordt, is het denk ik dat rap het rappen op zich is (en de teksten dus) en hiphop de muziek als geheel.

patrick_vdb

#30
Hi,

Quote from: reMC on February  8, 2006, 18:26:22
Rap en hiphop is hetzelfde.

Nope, rap doelt specifiek op puur de muziek terwijl hip hop, alhoewel ook vaak refererend naar enkel de muziek, ook de gehele cultuur eromheen beslaat ;)

mvrg

Patrick

Marz

#31
Quote from: patrick_vdb on February  8, 2006, 19:09:13
Hi,

Nope, rap doelt specifiek op puur de muziek terwijl hip hop, alhoewel ook vaak refererend naar enkel de muziek, ook de gehele cultuur eromheen beslaat ;)

mvrg

Patrick

Klopt.

Hip Hop is een omschrijving voor de cultuur. Rap is de muziek, breakdance is de dans en graffiti de kunst.

Overigens zijn niet alle rappers "gangsta-rappers" met een hoog macho geblaat.
Met name 50Cent heeft hier vind ik een hoop last van. Een absolute tegenhanger is bijvoorbeeld De la Soul (soft) en Public Enemy / BDP KRS ONE (politieke rap).

VlisChris

#32
Ik zat daarnet naar een Nederlandse rapper te luisteren (ik denk afrikaanse afkomst) met het nummer vluchtgedrag.
Gewoon een doodnormale gozer qua uiterlijk (niet die belachelijke blingbling en bitches en hoo's in die clip van hem ;)) met een nummer waarbij het weer eens om de tekst van het nummer gaat :)
Dat merk je nu wel weer wat meer: de amerikanen blijven lekker doorgaan over hoe geweldig het wel niet is om zoveel mogelijk te neuken in de laatste 5 seconden (leuk verzonnen JCL :P) en hoe belangrijk al je peperdure auto's wel niet zijn (die vaak nog gehuurd zijn ook voor de clips ;D), en in het progressieve Europa begint de nadruk langzaam maar zeker weer te liggen op de roots van hip-hop: goede teksten met een boodschap :) Dat is tenslotte waar hip-hop mee begonnen is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GPO

Osdorp Posse + Nembrionic (NL death metal band) >:D >:D = retestrak & cool....

Volgens mij doen ze dit kunstje tegenwoordig met Blind Justice, of zijn ze daar weer vanaf gestapt?

Verder luister ik heel af en toe Cypress Hill. Voor de rest vind ik wat ze tegenwoordig op TMF laten zien echt heel erg slecht (50 Cent is daarbij wel het schoolvoorbeeld van wat rap/hiphop echt niet is).  :-[

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

HJ

Quote from: GPO on February 10, 2006, 00:18:42

Verder luister ik heel af en toe Cypress Hill. Voor de rest vind ik wat ze tegenwoordig op TMF laten zien echt heel erg slecht (50 Cent is daarbij wel het schoolvoorbeeld van wat rap/hiphop echt niet is).  :-[

GPO

cypress hill= 8)
en idd wat je verder schrijf ben ik het wel mee eens al vind ik bv.eminem wel een goede rapper.

hans


VlisChris

Wie van jullie heeft de Up in Smoke Tour liggen?
De dvd van de tour heeft op den duur namelijk een beat bij een backstage opname, en ik kan hem maar niet vinden op internet. Als iemand het weet: erg graag 8)
Het is het stuk rond 1 uur en 25 minuten. Alleen muziek, en de beelden zijn backstage.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

reMC

Quote from: Christiaan Sauer on February 17, 2006, 11:29:24
Wie van jullie heeft de Up in Smoke Tour liggen?
De dvd van de tour heeft op den duur namelijk een beat bij een backstage opname, en ik kan hem maar niet vinden op internet. Als iemand het weet: erg graag 8)
Het is het stuk rond 1 uur en 25 minuten. Alleen muziek, en de beelden zijn backstage.

Ik ga vanavond even kijken 8)

VlisChris

Geweldig 8)
Ben benieuwd of het nummer uberhaupt enige vorm van release kent. Commercieel of underground....
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Ejorne

#38
Ik luister eigenlijk niet tot nauwelijks naar hip-hop, Funk ligt meer in mijn straatje. Maar ik vind (funk)muziek met sommige hiphop invloeden wel erg lekker...

Bijvoorbeeld:
Urban Dance Squad
Gotcha

Echt geweldig Neerlands Schoon...


Kan dit topic niet beter een schopje gebruiken naar: Htforum.nl > Films > Muziek, musical, DVD-A, SACD ?

HJ

Quote from: Christiaan Sauer on February 17, 2006, 11:29:24
Wie van jullie heeft de Up in Smoke Tour liggen?
De dvd van de tour heeft op den duur namelijk een beat bij een backstage opname, en ik kan hem maar niet vinden op internet. Als iemand het weet: erg graag 8)
Het is het stuk rond 1 uur en 25 minuten. Alleen muziek, en de beelden zijn backstage.

ja heb die wel liggen maar ik zou moeten gaan kijken.ik heb wel ergens de cd maar ik weet niet of dat nummer daar op staat.

hans

Dru

Quote from: Christiaan Sauer on February 17, 2006, 11:29:24
Wie van jullie heeft de Up in Smoke Tour liggen?
De dvd van de tour heeft op den duur namelijk een beat bij een backstage opname, en ik kan hem maar niet vinden op internet. Als iemand het weet: erg graag 8)
Het is het stuk rond 1 uur en 25 minuten. Alleen muziek, en de beelden zijn backstage.


nr 14 van de über cd tha last meal van Snoop

Ready 2 Ryde

Aight!


rulletje

Ik voel die New York flow echt, zal ff een paar van mn favorieten opnoemen.

AZ
Mobb Deep en dan vooral Havoc
Capone And Noreaga
Freeway
Nas
papoose

Alles van the Diplomats, Terrorsquad, state property, rocafella

Beatmakers: Dre & eminem, Alchemist, Havoc, Scott storch, Hiteq, aurelius, enkele dikke neptunes

En niet te vergeten natuurlijk onze eigen hiphop en dan vooral van de FAKKELBRIGADE:

Duzz:

Opgezwolle
Typhoon (kerel heeft diepgang)
Jawat
Bla Bla
Jameson aka Jeemzus
Duvelduvel

Beatmakers: Delic, NAF
Denon 1910  cm - Elac cinema 2 systeem - Pana 42pv70

Paul1967

Quote from: Harry HT on February  8, 2006, 18:22:46

Of bij die ouwe nummers van de Suger hill gang.....

Harry

De Sugarhill gang. Zo hé das oud ('79 of zo) en volgens mij de eerste rapnummer allertijden.
Verder had je dan nog o.a. Joe Bataan met Rap-O Clap-O, The Bang Gang met Street Music, Kurtis Blow met (these are) the Breaks en natuurlijk Grandmaster Flash & Melle Mel, Lisa Lisa and the Cult Jam etc etc.
Ja daar hou ik ook wel van: rap met een discotintje. 8)


reMC

#43
Quote from: richard_reuvekamp on February 18, 2006, 00:48:58
En niet te vergeten natuurlijk onze eigen hiphop en dan vooral van de FAKKELBRIGADE:

Duzz:

Opgezwolle
Typhoon (kerel heeft diepgang)
Jawat
Bla Bla
Jameson aka Jeemzus
Duvelduvel

Beatmakers: Delic, NAF

Ik was laatst bij een een avond met optredens van Duvelduvel, Kubus, Typhoon, Opgezwolle en Jawat. Ik had Typhoon nooit eerder gezien maar vond hem na Opgezwolle de beste show geven. Sterke lyrics bijvoorbeeld.

VlisChris

Quote from: Dru on February 17, 2006, 22:37:42

nr 14 van de über cd tha last meal van Snoop

Ready 2 Ryde

Aight!



Thanx! Geweldige flow heeft dat nummer 8)
Ga eens kijken of ik hem te pakken kan krijgen...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


High def

Hallo allemaal hier komt mijn top rappers  ::)
Nas
Method man
Big L
2Pac in mijn mening was de beste.
O ja en Vannille Ice ;D ;D ;D
Sticky fingaz
Busta ryhmes is uniek met zijn stijl

old school rap
Chubb rock
Epmd
Big daddy kane
Slick rick

vrgt patrick
Marantz S3
Barco 701s
Denon A1
Toshiba HD-DVD a1

Wowly

#47
Sugar Hill Gang

"it gonna hip, hop, the hibbe to the hiphop rocking to the bang bang the boogie....."

Wij zongen dit vroeger tot we te moe waren om te zingen zowat. Nog steeds vind ik het helemaal te gek ("i've got a color tv, so i can see, the next play basketball")

Wowly

PS, de NL-hiphop vind ik soms fantastisch, mn de teksten zijn erg goed.

HJ

#48
Quote from: Wowly on February 27, 2006, 20:45:46
Sugar Hill Gang

"it gonna hip, hop, the hibbe to the hiphop rocking to the bang bang the boogie....."

Wij zongen dit vroeger tot we te moe waren om te zingen zowat. Nog steeds vind ik het helemaal te gek ("i've got a color tv, so i can see, the next play basketball")

Wowly


ook van de oudere jongeren generatie ? ;D ;D

gr,
hans

VlisChris

#49
Gewoon eens een vraagje tussendoor.
Een combinatie die je wel vaker ziet is dat veel mensen die hip-hop luisteren ook vaak de wat hardere muziekstijlen luisteren. Hardcore, hardstyle, harddance, enz. Wie van jullie luistert daar ook naar?
Zelf wil ik het nogal eens opzetten als ik achter de pc zit. Momenteel luister ik naar de livestream van www.mohradio.com (masters of hardcore radio) en ik heb een gig of 10 aan hardstyle/hardcore op mijn pc staan.
Wie volgt me erin ;D
Als het te offtopic is open ik wel even appart topic :)
ps: heb afgelopen week o.a. The Game - The Documentary binnengekregen.
Die vent is dus ook niet te volgen zo snel als die soms gaat zeg :o
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.