Hip-hop muziek?

Started by reMC, January 27, 2006, 15:36:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

Toen ik muziek zo'n acht jaar geleden echt interessant begon te vinden, luisterde ik vooral hip-hop. Het is nu al veel minder geworden maar een klein groepje rappers kunnen me nog steeds raken.

Zijn er hier meer mensen die wel eens of geregeld hip-hop draaien? Ik luister When I'm Gone van Eminem de laatste tijd geregeld en kan daar echt helemaal in op gaan. Die expressie in zijn stem en verborgen boodschappen in die teksten (refererend naar eerdere gebeurtenissen en liedjes) kunnen me echt helemaal raken, soms meer dan veel gewaardeerde artiesten (ook door mij!) als Tori Amos bijvoorbeeld.

Als ik op het forum rondkijk, lijk ik een van de weinige hier, is dat zo? :)

B.J.

#1
Ik weet niet wat je allemaal onder Hip-hop gooit maar ik luister met regelmaat:
Eminem / 50 cent / Beastie Boys /Method Man /Snoop dogg /Redman /seanpaul /naughty by nature /2live crew /arrested development /en nog veel meer  :D

edit: Ja die ook

-Cypress Hill / ICE-T /  Xibit / Eminem / Dr. Dre / Snoop Dogg / Wu-Tang Clan /  Missy Elliot.

BWzes03

Ook hier een HipHop/Rap luisteraar :
-Cypress Hill / ICE-T /  Xibit / Eminem / Dr. Dre / Snoop Dogg / Wu-Tang Clan / Lords of the Underground / Missy Elliot.

Ook veel oudere hiphop/rap die nog heel anders/(rauwer?) was zoals :
- KRS One's BDP (Boogie Down Productions)
- Paris
- Tuff Crew (bekend van : My Part of Town)
- Sweet Tee (wordt erg veel gesampled )
- MC Lyte
- Queen Latifah
en nog veel meer.....
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

ChrisV

het meeste boeit mij niet echt, maar Missy Elliot vind ik regelmatig wel leuk. ICE-T vond ik in een ver verleden goed.

Veel van de hiphop die ik langs zie komen is zo mega commercieel. Ik word een beetje moe van die opgeblazen ego's. Daar hoort Missy eigenlijk ook toe, maar ze weet regelmatig iets afwijkends neer te zetten, dat kan ik wel waarderen. Misschien dat ik de oudere hiphop wel leuk zou vinden, maar ik denk niet dat ik mij daar in ga verdiepen. 


garmtz

#4
Quote from: BWzes03 on January 27, 2006, 16:25:44
- KRS One's BDP (Boogie Down Productions)
- Paris

O0 O0 O0  En Eric B & Rakim!

Kerstmanno


BWzes03

#6
@ Garmtz:
Yup ! zeer  O0    ;D

BDP is in Full and Full effect !

Was nog vergeten :
EPMD
Ultramagnetic MC's   (de inspriratie bron van Prodigy's : Smack My Bitch up!)

Erik B. & Rakim regeren ook zeker....
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Kerstmanno

Om op de vraag terug te komen, ik luister best wel eens wat van bovenstaande artiesten, maar dan wel in Winamp. Meer dan een paar nummertjes per artiest vind ik meestal niet goed, dus een cd kopen zit er niet in.. helaas..

DA BoSS

Wow, Lords of Underground, da's lang geleden.... 8)

Ik heb de laatste tijd weer veel nieuwe ,lekker donkere, underground-rap& hiphop ondekt, zoals
Psycho Realm
Sandpeople
Immortal Technique
Monkey Barz
high&mighty

met dank aan mijn broertje, die het niet zo op 'christenhonden' heeft .... ;D
:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

reMC

Quote from: garmtz on January 27, 2006, 16:52:42
O0 O0 O0  En Eric B & Rakim!

Jaaa, en Talib Kweli is ook dope! 8)

Marz

Quote from: ChrisV on January 27, 2006, 16:34:54
Veel van de hiphop die ik langs zie komen is zo mega commercieel. Ik word een beetje moe van die opgeblazen ego's.

Helemaal mee eens, van die jochies met een grote bek, in een nog grotere auto met een veel te grote gouden ketting.

Geef mij maar die Old School...

Public Enemy
BDP / KRS ONE
Eric B & Rakim
RUN DMC
LL Cool J
Ultra Magnetic MC's
Osdorp Posse
Biz Markie
Big Daddy Kane
Gangstarr
Ice Cube
Ice-T
EPMD

Dit waren nog eens rappers!  O0

Point7

Ik heb zeer veel hiphop (CD's en MP3). Echt teveel om op te noemen maar grotendeels west-coast, east coast gangsta rap enz. Liefst niet te commercieel. Eminem kan ik niet horen, maar 50 Cent dan weer wel.
bv. Wu Tang Clan en alle afgeleiden daarvan (Redman, Method Man, GZA, Cappadonna, Ol Dirty Bastard enz...)
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

reMC

#12
Hmm, ik vind 50 Cent maar niets. Zo inhoudloos op een of andere manier... Eminem rijmt niet alleen geniaal maar is wat mij betreft een woordkunstenaar, net als Brainpower overigens (op zijn oude albums dan)...

Op DIT moment luister ik het nieuwe album van Opgezwolle. Pure party hiphop, dope maar ik mis ECHT wat diepzinnigere liedjes bij hen. Oppervlakkig is het niet maar ik krijg er ook geen kippevel van (is ook vast niet de intentie)

sandervg

Heeft iemand tips voor wat rustigere, lounge achtige hip hop / rap muziek? Ik heb ooit wel eens wat van gehoord, maar heb het nooit meer kunnen terugvinden.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Point7

Quote from: sandervg on February  6, 2006, 14:20:36
Heeft iemand tips voor wat rustigere, lounge achtige hip hop / rap muziek? Ik heb ooit wel eens wat van gehoord, maar heb het nooit meer kunnen terugvinden.

Bedoel je trip-hop ?

bv. Portishead, Massive Attack, DJ Krush
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

reMC

Quote from: sandervg on February  6, 2006, 14:20:36
Heeft iemand tips voor wat rustigere, lounge achtige hip hop / rap muziek? Ik heb ooit wel eens wat van gehoord, maar heb het nooit meer kunnen terugvinden.

G. Love and Special Sauce!

sandervg

Quote from: Point7 on February  6, 2006, 14:24:53
Bedoel je trip-hop ?

bv. Portishead, Massive Attack, DJ Krush
Geen idee... Als dat rustige, lounge-achtige hiphop muziek is wel  ;D Nee serieus, ik ben niet goed thuis in de naamgeving van al die soorten muziek. Ik bedoel dus van die relaxte muziek met lekker beat eronder waar je lekker bij kunt ontspannen. De Guru Jazzmataz heeft een aantal van die nummers. Ik zal eens luisteren naar je suggesties...
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

HJ

hmm,niemand die hier naar Kid Rock en Linkin Park luistert? 8)
super flex!!

verder:
NWA,public enemy,run dmc,beasty boys,cube,dre en natuurlijk eazy.
ice t met cop killer,
tupac,cypress hill,everlast.

en NL hiphop vind ik ook ok.zoals extince en osdorp posse vind ik best gaaf.
gr,
hans


bmateijsen

Quote from: hans. on February  6, 2006, 14:41:32
hmm,niemand die hier naar Kid Rock en Linkin Park luistert? 8)
super flex!!

Linkin park.. is  8).. maar valt voor mij niet echt onder de hiphop..

Raphie

Hip Hop = (wannabee) aapjes ego muziek..... >:D doe mij maar wat stevige electronic/trance
JBL PRX Power!

HJ

Quote from: bmateijsen on February  6, 2006, 14:46:04
Linkin park.. is  8).. maar valt voor mij niet echt onder de hiphop..

klopt maar ze hebben wel een rapper in de groep.vind het gave muziek hoor :)

Den Tas

QuoteEminem kan ik niet horen, maar 50 Cent dan weer wel.

Bij mij is het net andersom. Eminem vint ik super 8) maar 50 cent zijne kop kan ik nie zien, sommige liedje kan ik wel horen maar als ik een video clip zie zet ik het weg ;D. Mijn top drie is Eminem, DR Dré en 2Pac O0
----------------------------------------------------------------------------------------------------

JCL

Eigelijk heb ik altijd een hekel gehad aan Hip-Hop of iig het hele gangster gebeuren er omheen. Die mensen vinden zichzelf zo vreselijk goed dat ze het aan de hele wereld moeten vertellen. Eminem daar in tegen rapt over andere dingen, dat is niet gewoon stoer doen over hoeveel wijfen je wel niet hebt geneukt in de afgelopen 5 seconden.

Hoe dan ook, echt mijn ding is het niet.

reMC

Quote from: JCL on February  8, 2006, 17:56:27
Eminem daar in tegen rapt over andere dingen, dat is niet gewoon stoer doen over hoeveel wijfen je wel niet hebt geneukt in de afgelopen 5 seconden.

Als ik zeg dat ik Eminem goed vind, is de reactie vaak: "hij is vet commercieel".

So what? Die gast kan me gewoon raken (en is inderdaad niet alleen maar aan het braggen en boasten) en bovendien zijn z'n commerciele videoclips geniaal ;D

JCL

ja precies, dan is hij toch commercieel? We leven in een commerciele samenleving hallo! We rennen als beesten naar de Aldi omdat die de meest goedkope PC hebben maar een artiest mag geen geld verdienen aan zijn werk?

Eminem heeft ook wel nummers die ik niet goed vind, ben ook bepaald geen fan van de man. Maar nummers als Stan, Toy Soldiers etc hebben gewoon een bepaalde inhoud.