TV Tip morgen echte Home Cinema bij NCRV's Man Bijt Hond

Started by donaldk, January 26, 2006, 20:31:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Zag zojuist de laatste minuten van man bijt hond, met daarin de aankondiging van een reportage over een echte home cinema. Vrijdag 27 januari nederland 1 v.a. 19.00 uur.

Now playing: Joep Meloen;-).

astrobart


donaldk

Ze hebben een 35mm (zo te zien) projector. De drum was te zien en je zag de hele buurt naar binnengaan en er werd gevraagd welke film er vanavond draaide.

Kjelt

Hoi! Bedankt voor de tip mijn hdd recorder staat op scherp  ;D

Overigens staat in mijn tv gids (en de bijbehorende showviewcode):
->  het begint om 18.55 !  <-

donaldk

Dat verschilt een beetje van dag tot dag maar inderdaad meestal een paar minuten voor zevenen. Reportages duren meestal een paar minuten, vier minuten of zo.

Dru


garmtz

Quote from: Dru on January 27, 2006, 22:45:03
En?

Wat was er te bewonderen?  :)

Een ouwe vent met een 8 mm en 35 mm filmprojector waarop hij Joep Meloen toonde. Weinig spannends voor ons high-tech HT freaks...  :-\

Dru

Quote from: garmtz on January 27, 2006, 22:51:05
Een ouwe vent met een 8 mm en 35 mm filmprojector waarop hij Joep Meloen toonde. Weinig spannends voor ons high-tech HT freaks...  :-\

  ;D
Waar kwam het geluid uit?

garmtz

Quote from: Dru on January 27, 2006, 22:57:29
  ;D
Waar kwam het geluid uit?

Dat werd niet getoond, maar best was het allemaal volgens mij niet...  :-X

Dru

Ik vind het trouwens wel jammer dat er überhaupt zo weinig aandacht aan audio/video wordt besteed op tv.
Van elke hobby is er op tv wel voor ieder wat wils (dieren, tuinen, klussen, paren). Maar niks over hi-fi.
Erg jammer  :'(

Allure

Quote from: Dru on January 27, 2006, 23:03:22
Ik vind het trouwens wel jammer dat er überhaupt zo weinig aandacht aan audio/video wordt besteed op tv.
Van elke hobby is er op tv wel voor ieder wat wils (dieren, tuinen, klussen, paren). Maar niks over hi-fi.
Erg jammer  :'(

Dat zou ten koste gaan van al die deskundologen die de buis teisteren met nietszeggende analyses over onbelangrijke gebeurtenissen, en dat kunnen we natuurlijk niet hebben...  :(
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

donaldk

Simple economics, my friend. In een andere thread wordt al geklaagd dat het onmogelijk blijkt een leuk/goed stereo blad overeind te houden, dus dan zal een tv-programma er helemaal niet uit kunnen.

En niet klagen hoor, onlangs werd er nog twee weken lang uit de doeken gedaan hoe je een complete tv lounge ruimte kunt maken :-X.

donaldk

Audio kwam van de film en ging waarschijnlijk uit een systeem uit een oude bioscoop. Wel leuk gedaan hoor, ik zie het al voor me hoe die ouwe man schroefje voor schroefje die 35mm projector naar de derde verdieping heeft gesleept en hem daar weer in elkaar heeft gezet.

Die oude man met zijn liefde voor film is vertederend en grappig, de High-end HT/Hi-Fi freaks zijn gewoon dat, freaks, die onbegrijpelijk veel geld uitgeven voor een radio, cd-speler en tv >:D.

Denk nog eens terug aan de schok, ongeloof en lacherigheid die ontstond bij Kassa, bij presentator en het publiek toen ze het hadden over een tv met een diagonaal van een meter en 25 centimeter.

Kjelt

Ik vond het wel leuk om te zien, eigenlijk is dat de hobby waar de rest van dit forum (op audio na dan) uit is voort gekomen. Een echte 35mm projector wauw! Alleen zo weinig software voor te vinden ;)

Ik trek dan meteen de streep door en over zo'n 30 jaar komt er iemand in  'man bijt hond' die nog een Barco CRT aan zijn plafond heeft hangen  ;D

donaldk