Shootout Classé, TAG McLaren & Lexicon processoren

Started by Incognito, January 25, 2006, 13:36:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M

Quote from: markvl on January 25, 2006, 23:56:51
Even een opmerking: vergis je niet in de tijd die je kwijt bent om een processor aan te sluiten en in te regelen.
Dat valt toch wel mee dacht ik.
Als we van te voren de gegevens (type speakers, crossovers en afstanden) krijgen kunnen we dat thuis al instellen. Dan is het alleen nog het afstellen van de volumes van de verschillende kanalen en klaar is kees.

Volgens mij kan deze ontmoeten niet meer zijn dan een eerste kennismaking met verschillende merken. Wel in de eigen set dus dat is vrij luxe ;).
Als er twee (of drie) merken overblijven welke niet veel voor elkaar onderdoen qua smaak dan wordt het vergelijk idd veel moeilijker er tijdrovender ;D

Ik ben het ermee eens dat je niet teveel tegelijkertijd kunt luisteren. Als al deze processoren al een stap hoger liggen dan je gewend bent is het zeer moeilijk meteen te kunnen bepalen wat en welke je nu mooier vind (en waarom). De eerste processor (welke dat ook zal zijn) zal een voordeel hebben. Het ligt in de verwachting dat deze een stuk beter zal klinken dan de huidige situatie en zal daarmee een wauw-gevoel achterlaten. Het verschil met de tweede processor zal daarom al minder zijn hoewel die toch meer naar smaak zou kunnen zijn.
A-B'en is helemaal niet zo gemakkelijk ;D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Jukie

#51
Quote from: markvl on January 25, 2006, 23:56:51
Even een opmerking: vergis je niet in de tijd die je kwijt bent om een processor aan te sluiten en in te regelen.
Als je dan nog kritisch wilt luisteren (mijn suggestie: begin met stereo, daarna surround) ben je al heel snel anderhalf uur met 1 apparaat bezig.
Verder moet je opletten dat je niet luistermoe gaat worden. Je bent namelijk erg intensief bezig, en dan heb je ook regelmatig een pauze nodig.
Dus ik zou je aanraden om het bij maximaal vier apparaten te houden en er een hele dag voor uit te trekken.

Een erg grondige vergelijking tussen een Arcam AV-8 en mijn Meridian G68 heeft ons indertijd 10 uur lang bezig gehouden (exclusief eten...).

10 uur nodig hebben om te vergelijken wat nou precies de verschillen zijn tussen de Meridian en de Arcam kan ik me voorstellen.

Maar je gaat mij niet vertellen dat je 10 uur nodig had om te besluiten welke je mooier vond klinken  ???

Als ik daar 10 uur voor nodig zou hebben is het verschil dus zo klein dat ik gewoon lekker de goedkoopste koop  ;D (of de mooiste  ;))

Ik denk dus ook dat TS vrij snel kan horen wat hij mooier vind. 1 Tag zou daar voor de test dus eigenlijk al genoeg voor zijn. Als het karakter van de Tag hem dan beter bevalt dan de andere merken kan hij de diverse Tags altijd nog onderling met elkaar vergelijken.

Dan heb je volgens mij aan een uur per pre wel genoeg om te besluiten of het wel of niet jouw ding is.

Maar goed, dat is dan mijn menig, ik kan niet eens 10 uur intensief luisteren, ben het na een uurtje of 3 a 4 toch echt wel zat.  ;D

DA BoSS

Quote from: Jukie on January 26, 2006, 10:27:00
Maar goed, dat is dan mijn menig, ik kan niet eens 10 uur intensief luisteren, ben het na een uurtje of 3 a 4 toch echt wel zat;D
Luistermoeheid ???

-->tijd voor een upgrade<--
          ;D ;D ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Jukie

#53
Quote from: DA BoSS on January 26, 2006, 10:54:14
Luistermoeheid ???

-->tijd voor een upgrade<--
          ;D ;D ;D

;D

Ik bedoelde in deze meer luisteren naar de verschillen tussen verschillende apparatuur waarbij je steeds dezelfde nummers voorbij hoort komen en steeds moet wennen aan de verschillen in klank.

Dus het echt intensief luisteren/zoeken naar dingen die je niet bevallen i.p.v. te genieten van de zaken die je wel bevallen ;) (de muziek en de film enzo  :P)

Jimmy Conway

Een surround processor moet je gebruiken en beoordelen waar hij voor
gemaakt is. FILM. ;)

DA BoSS

for the record Jukie: ik ben het helemaal met je eens!




ik kon het alleen niet laten....
;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Jukie

Quote from: Jimmy Conway on January 26, 2006, 11:02:41
Een surround processor moet je gebruiken en beoordelen waar hij voor
gemaakt is. FILM. ;)

Ligt eraan waar je prioriteiten liggen.

Als je maar geld/ruimte/behoefte hebt aan 1 apparaat die dus moet dienen als pre en pro kan ik me zo voorstellen dat de stereocapaciteiten ook belangrijk zijn.

Maar ook steeds dezelfde 30 minuten film kijken gaat (mij) op een gegeven moment vervelen  ;D


Quote from: DA BoSS on January 26, 2006, 11:03:05
for the record Jukie: ik ben het helemaal met je eens!




ik kon het alleen niet laten....
;D


Gelukkig maar  ;D

Danakin

Quote from: Achiel on January 25, 2006, 23:54:08
Ik zie hier zo weinig Linn voorbijkomen, of doe ik nu echt vloeken in de kerk?

En Theta en Proceed en ML etc. etc. Tja zo zijn er nog wel een aantal te noemen ;D

Danny

Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Jimmy Conway

Quote from: Jukie on January 26, 2006, 11:11:16
Ligt eraan waar je prioriteiten liggen.

Als die bij muziek liggen, dan kun je beter een stereo set samenstellen. ;)

Jukie

Quote from: Jimmy Conway on January 26, 2006, 11:37:58
Als die bij muziek liggen, dan kun je beter een stereo set samenstellen. ;)

Alleen als muziek luisteren je leven is en je af en toe eens een filmpje kijkt.

Als je allebei net zo belangrijk vindt is het toch wel handig naar een in stereo goed presterende pro op zoek te gaan.

Ik vind stereo weergave best belangrijk. Toch merk ik dat ik minder vaak echt ga zitten voor muziek. Staat meestal op als ik iets anders aan het doen ben. (koken, afwassen, studeren).

Bij films ga ik echt zitten voor de film.

En dubbele sets kan en wil niet iedereen.  ;)

Jean Sibelius

Quote from: Jukie on January 26, 2006, 12:19:17
Alleen als muziek luisteren je leven is en je af en toe eens een filmpje kijkt.

Als je allebei net zo belangrijk vindt is het toch wel handig naar een in stereo goed presterende pro op zoek te gaan.

Ik vind stereo weergave best belangrijk. Toch merk ik dat ik minder vaak echt ga zitten voor muziek. Staat meestal op als ik iets anders aan het doen ben. (koken, afwassen, studeren).

Bij films ga ik echt zitten voor de film.

En dubbele sets kan en wil niet iedereen.  ;)

Bij mij is het dus net andersom...

Wil wel eens gaan zitten voor een filmpje, maar ik vind stereo weergave veruit het belangrijkste (wil nog wel eens avondje pikken en CD-tjes gaan swappen). Vandaar dat ik uiteindelijk voor de Arcam heb gekozen. Heb helaas nog geen compleet 5.1 systeem, anders zou ik daar meer over kunnen vertellen (maar óók dat is in progress) ;D.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jukie

#61
Quote from: HSN on January 26, 2006, 12:24:41
Bij mij is het dus net andersom...

Wil wel eens gaan zitten voor een filmpje, maar ik vind stereo weergave veruit het belangrijkste (wil nog wel eens avondje pikken en CD-tjes gaan swappen). Vandaar dat ik uiteindelijk voor de Arcam heb gekozen. Heb helaas nog geen compleet 5.1 systeem, anders zou ik daar meer over kunnen vertellen (maar óók dat is in progress) ;D.

Daarom zeg ik: het ligt eraan waar je prioriteiten liggen. ;)

Even een citaat uit het topic van TS waarvan deze meet&greet het gevolg is:

Quote from: Incognito on January 22, 2006, 13:41:45
Bedankt voor jullie reacties!!!

Allereerst is het misschien handig om nog even wat over mijn gebruik van de processor te vermelden. De tijd dat ik luister naar mijn set is +/- 60% naar meerkanaals muziek (stereo bron), 10-20% stereo en 20-30% film. Het is voor mij dus belangrijker hoe de processor omgaat met stereo bronnen (die evt meerkanaals worden afgespeeld) dan met DD/ DTS etc soundtracks.


Lijkt me dus wel duidelijk waar zijn prioriteiten liggen.  :P ;)

Dus ook als je prioriteiten bij muziek liggen kun je op zoek gaan naar een goede pro i.p.v een stereo set  :)

Johnny_Bravo

Ik ben benieuwd wat de uitkomst wordt.

e.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van bekabeling EN speakers !!!!

Wie neemt welke speakers mee of wordt er met 1 set speakers gespeeld op alle pre's ?

Jukie

Quote from: Johnny_Bravo on January 26, 2006, 12:42:28
Ik ben benieuwd wat de uitkomst wordt.

e.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van bekabeling EN speakers !!!!

Wie neemt welke speakers mee of wordt er met 1 set speakers gespeeld op alle pre's ?

Ik neem aan dat er op de speakers van de TS wordt gespeeld, daar hij uiteindelijk degene is die op zoek is naar een nieuwe pro   ;)

Kabels kun je dan nog over discusieren  ;D

Incognito

Quote from: Johnny_Bravo on January 26, 2006, 12:42:28
Ik ben benieuwd wat de uitkomst wordt.

e.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van bekabeling EN speakers !!!!

Wie neemt welke speakers mee of wordt er met 1 set speakers gespeeld op alle pre's ?

Het lijkt me erg moeilijk om een vergelijk te stellen met verschillende pre/pro's én verschillende speakers. Met andere speakers is het vergelijk helemaal niet meer te trekken. Daarom is mijn bedoeling om het voor de rest met mijn apparatuur te doen, misschien op een ander loopwerk en andere interlinks na.

Interlinks die ik nu gebruik zijn home-made van een audio-zaak hier in de buurt, zijn best prima kabeltjes als je het mij vraagt, maar ik heb ze nooit echt rigoreus proberen te vergelijken... Speakerkabel voor mijn voorspeakers is VDH CS-122 en voor mijn achterspeakers een dikke dropveter van een onbekend merk.

Nog steeds; wie o wie doet mee met zijn Lexicon of Classé?

Groeten,

Lucas.

Smitsmans

Mijn monitorspeakers laten vrijwel alles horen. Die zou je kunnen gebruiken om de verschillen tussen de laatste twee kandidaten te benadrukken.


Movievault

#66
Ik weet niet vanwaar je ben maar ik heb de parasound C2.
Misschien intresse?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Martin_M

#67
Quote from: Smitsmans on January 26, 2006, 21:02:56
Mijn monitorspeakers laten vrijwel alles horen. Die zou je kunnen gebruiken om de verschillen tussen de laatste twee kandidaten te benadrukken.


Die van mij kan ook best veel laten horen maar het lijkt mij toch het beste dat dat er met de huidige speakers geluisterd gaat worden ;).

Hoewel volgens mijn ervaring één van de sterke punten van de TAG (kracht, snelheid en openheid in het laag) met de B&W's niet optimaal tot uiting zal komen :-\
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Incognito

#68
Quote from: FrankG on January 26, 2006, 21:39:33
Ik weet niet vanwaar je ben maar ik heb de parasound C2.
Misschien intresse?

Bedoel je voor de shoot-out? Ik woon in omgeving hilversum.

Ik ken de parasound (zoals vele andere processoren) ook niet. Zou je mij wat kunnen vertellen over de nieuwprijs en de 2ehandsprijs?

Verder; smitsmans, is misschien best een leuk idee om ook je speakers mee te nemen om even te testen... Het gaat mij vooral om de processor, maar ik geloof dat jij ook erg benieuwd was naar de Classé combo met jouw speakers? Dan slaan we toch 2 vliegen in 1 klap :D

Misschien dat een van de geinteresseerden voor de shoot-out ook een loopwerk en/ of interlinks mee kan nemen?

Groeten,

Lucas

Movievault

Nieuwprijs 5250 euro, 2de hands zal rond de 3200 euro liggen
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Jean Sibelius

Quote from: Incognito on January 27, 2006, 00:13:39
Misschien dat een van de geinteresseerden voor de shoot-out ook een loopwerk en/ of interlinks mee kan nemen?

Als het zonder al te veel risico´s in de auto past, dan wil ik wel een CEC TL-2x CD transport en de AN-Vx digitale interlink van Audio-Note meenemen. Echte super analoge interlinks heb ik (nog) niet.

Maar hoe ziet jouw ideale set-up er straks uit Lucas? (om even een idee te krijgen)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Incognito

Quote from: HSN on January 27, 2006, 06:04:21
Maar hoe ziet jouw ideale set-up er straks uit Lucas? (om even een idee te krijgen)

Gezien de 604's waar ik mee speel (als fronts) 650 euro per stuk kosten, zal de aansturing die ik hier nu op ga zetten lichtelijk een overkill zijn naar mijn idee. Echter vind ik het nu een te grote stap om andere speakers te kopen (omdat ik vind dat ik dan gelijk een grote stap moet nemen). Als ik nu mijn Denon inwissel voor een andere processor, een los loopwerk hierbij koop en nog een beetje mijn kabels tweak dan ben ik er wel. Mocht ik nog tegen een iets zwaardere Classé aanlopen dan zou het kunnen dat ik die ook nog inruil, die eindversterkers zijn toch aardig waardevast.
Daarna ga ik heel rustig de tijd nemen om te sparen voor een "grote stap"; dit is waarschijnlijk iets richting de 8-serie van B&W, maar ik ga tegen die tijd wel rustig vanalles en nog wat beluisteren, dus ik zou ook goed ergens anders uit kunnen komen, who can tell :P.

Echt een ideale setup heb ik nog niet op dit moment, heb nog veel uit te vinden met betrekking tot wat ik wil en nog te weinig gehoord om te kunnen zeggen wat ik het mooist vind.

Quote from: HSN on January 27, 2006, 06:04:21
Echte super analoge interlinks heb ik (nog) niet.
Denk niet dat we analoge interlinks nodig hebben toch?

Groeten,

Lucas.

Jukie

#72
Quote from: Incognito on January 27, 2006, 00:13:39
Verder; smitsmans, is misschien best een leuk idee om ook je speakers mee te nemen om even te testen... Het gaat mij vooral om de processor, maar ik geloof dat jij ook erg benieuwd was naar de Classé combo met jouw speakers? Dan slaan we toch 2 vliegen in 1 klap :D

Misschien dat een van de geinteresseerden voor de shoot-out ook een loopwerk en/ of interlinks mee kan nemen?

Groeten,

Lucas

Wil je nu niet misschien iets teveel gaan beluisteren/vergelijken op 1 dag?

Of wilde je er een weekend van maken en kunnen we ons tentje opzetten in je tuin ?  ;D

plasmal

Lucas,

misschien is het het wel beter om eerst een paar keer bij verschillende mensen thuis te luisteren en daarna te beslissen hoe de shoot out te doen
er komt nu zoveel voorbij, daar kom je echt niet uit op een avond

ik heb een lexicon mc1 die je bij mij thuis wel kunt beluisteren

gr alex

Jean Sibelius

Quote from: alex on January 27, 2006, 09:19:30
misschien is het het wel beter om eerst een paar keer bij verschillende mensen thuis te luisteren en daarna te beslissen hoe de shoot out te doen er komt nu zoveel voorbij, daar kom je echt niet uit op een avond

Vandaar inderdaad mijn eerdere vraag: hoe zou je ideale set-up eruit zien?

Eerst inderdaad kijken waar ongeveer je ideale set-up staat (voor in de toekomst) en op basis daarvan een processor kopen. Anders blijkt straks dat je toch beter een TAG had kunnen kopen i.p.v. een Arcam :D.

Ik wil overigens binnenkort óók een shoot-out organiseren (als mijn JC-1's binnen en ingespeeld zijn), misschien dat je daarbij wilt zijn?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)