Casa del cinematografo update 18 februari 2024

Started by Rielplayer, January 22, 2006, 14:57:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rielplayer

De beamer van het weekend opgehangen. Zelf maar een constructie gemaakt. Kosten nu niet meer dan wat afvalhout en een schroefje. ;D

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Sjors

Netjes! Komt er een wand voor die schoorsteen? of hoe wil je dat gaan wegwerken?


Groet, Sjors

Rielplayer

#27
QuoteKomt er een wand voor die schoorsteen? of hoe wil je dat gaan wegwerken?
Vooralsnog ga ik me eerst richten op de voorzijde van de zolder waar het doek hangt. Moeten daar eerst maar eens gaan verven etc. De schoorsteen stoort me verder ook niet.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Sjors

Quote from: Rielplayer on February  7, 2006, 11:26:36
Vooralsnog ga ik me eerst richten op de voorzijde van de zolder waar het doek hangt. Moeten daar eerst maar eens gaan verven etc. De schoorsteen stoort me verder ook niet.


Oké das duidelijk! het is ook meer als afwerking, de voorzijde heeft prioritijd nummero een  ;)



Groet, Sjors

Rielplayer

Prioriteitenlijst:

1. "nieuwe" dvd-speler
2. verven
3. luidsprekers

punt 1 en 2 kunnen in andere volgorde, puntje drie for sure als laatste :(
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

mooie foto (vind ik zelf) en die deel ik graag met jullie ;D


Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

#31
Oke jongens,

ff een kleine update.

ben vandaag weer een gelukkig man met mijn nieuwe luidsprekers de B&W DM602.5, overgenomen van forummer Nicode. speel nu met deze jongens als frontspeakers en de 302's van grindtegel als surrounds. volgende update dus een bijpassende center ;D ;D

Maar goed, bijna klaar met de verbouwing van de garage tot atelier voor de vriendin wat betekent dat daarna de zolder aan de beurt is om een likje verf en wat stoffering te krijgen.

natuurlijk foto's bijgevoegd voor de enkele fotoliefhebber hier actief op het forum :-X

Groeten







Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

#32
waarom zijn die foto's nou zo groot?

edit autodidactisch vermogen 8)
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Z, vanochtend de achterwand pikzwart gemaakt,

het begin is er :D

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

TheSpeedSkater

Quote from: Rielplayer on March 19, 2006, 10:50:02
Z, vanochtend de achterwand pikzwart gemaakt,

het begin is er :D


Dan was je er al vroeg bij vanmorgen !  :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Rielplayer

QuoteDan was je er al vroeg bij vanmorgen ! 

8.30 uur,

ja je moet wat overhebben voor je hobby O0
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Grindtegel

Zwarte achtergrond zal al enorm veel verschil bieden. ga je ook nog een zwarte rand om je scherm maken? Dat maakt het nog wat mooier en rustiger als je film kijkt.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Rielplayer

QuoteZwarte achtergrond zal al enorm veel verschil bieden. ga je ook nog een zwarte rand om je scherm maken? Dat maakt het nog wat mooier en rustiger als je film kijkt.

achtegrond zwart is al gigantisch verschil, ook enorm veel meer rust nu met film kijken.

De zwarte rand zit idd ook nog in de planning.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

donaldk

Nog een 'dekkende' laag zwart maakt het nog mooier >:D.

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Nou ja, nieuw meubeltje bij de ikea. 10 euro ;D

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Nieuwe Centerspeaker.....

LCR6 S2

met front


zonder front


later een foto in de opstelling
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rappie

Die zal een leegte aardig opvullen in het midden denk ik zo .... nu alleen die kabelzooi achter je meubel en vanaf je beamer nog even nice wegwerken zeker ?
Eigenaar van Paulthé

Rielplayer

Quote from: Rappie on April 17, 2006, 15:51:20
Die zal een leegte aardig opvullen in het midden denk ik zo .... nu alleen die kabelzooi achter je meubel en vanaf je beamer nog even nice wegwerken zeker ?

moet wel gebeuren. maar eerst nog een andere subwoofer en de luidsprekerkabels vervangen. Dan heb ik voor nu alles op orde en kan ik de kabels netjes wegwerken.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Gisteravond nog snel ;D (film duurt 3 uur) king kong gekeken. met de nieuwe center pakt het geluid je veel meer beet en heeft het meer impact.

Langzaam maar zeker komen we er wel! :D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

wil

Wordt mooi. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe een grootse HT met kleine middelen gemaakt wordt. Go on!!

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

B.J.

Langzaam maar zeker wordt het een hele verbetering!

Rielplayer

Quote from: Bas Janssen on May 13, 2006, 18:20:33
Langzaam maar zeker wordt het een hele verbetering!

Quote from: wil on May 13, 2006, 17:10:01
Wordt mooi. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe een grootse HT met kleine middelen gemaakt wordt. Go on!!

wil

Dank je mannen. Probeer er ook wel een hobby op zich van te maken om voor niet te veel geld, toch iets moois te zetten.

Langzaam groeien spreekt me trouwens meer aan dan in 1 keer een pak geld op tafel te leggen en kopen wat je wilt. (heb trouwens ook geen pak geld liggen) ;D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

HT sinds vorige week uitgebreid met twee nieuwe aanwinsten.

De Now Playing standaard en een XBox 360 premium. Was al wat langer op zoak naar een simpele manier om via het netwerk te streamen naar zolder. Met de Xbox denk ik een redelijk goedkope manier (op de spellen na dan) te hebben gevonden om dit voor elkaar te krijgen. En ik moet toegeven dat het aan de praat krijgen van de Xbox als media extender een fluitje van een cent is.

Tuurlijk kun je niet alle bestanden afspelen via de Xbox 360, er is echter meer dan genoeg materiaal te verkrijgen wat wel goed af te spelen is.





Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5