Casa del cinematografo update 18 februari 2024

Started by Rielplayer, January 22, 2006, 14:57:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rielplayer



Omdat het me leuk lijkt in 1 oogopslag te kunnen zien hoe mijn set aan verandering onderhevig is ga ik deze startpost gebruiken om dit te visualiseren. Op onderstaande foto zie je mijn set zoals deze eind 2005 op zolder is geinstalleerd.

Toenmalige setup:

versterker: Marant SR5400
bron: budget philips speler (goedkoopste met component, 30 euro)
speakers: 5.1 TMA set
projector: BenQ 6210 DLP



Huidige Setup:

Versteker: Marantz SR5400
Bronnen: Philips 963SA - XBox 360 - HTPC
Speakers: B&W DM602.5s3(front) - B&W LCR6 S2(center) - B&W DM302(rear)
SW: Velodyne CHT-8R
Projector: Barco Data 500



Toekomstige updates:

- Marantz SR7500/8500
- Xbox 360 HD DVD speler

Dit is er dus veranderd in ca. 9 maanden tijd en ik denk dat het einde nog niet in zicht is ;D

Update 26-11-2006

Inmiddels HT voorzien van een projectascherm en de indeling van de apparatuur veranderd.



;)

Update Maart 2007

De BD 500 is inmiddels vervangen door een Mitsubihi CRT, LC en EM focus

Update Augustus 2007

En de Mits is inmiddels vervangen door een Epson TW700 ISF
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Bionica

Donkergrijs zal iig een verbetering zijn tegenover die bloemen (word je niet dizzy van het kijken ernaar?)

Verder weet ik niet wat je budget is, maar wil je er een soort bioscoopzaal van maken zoals enkele andere hier op het forum? OF gewoon een gezellige HT zolder waar je naast een filmpje ook bijvoorbeeld met vrienden voetbal wil kijken?

Je kunt zoveel kanten uit :)

Help ons jou te helpen :P
Pioneer VSX-514 ../DV-668AV ../speakers ../Subwoofer SW-110 Oehlbach Coax interlink ..IXOS Component XHV-804  ../Sony KLV-S32A10E ../Gemkow Professional Powercord + Bals Shuko ../Logitech Harmony One../DIY MDF Speakerzuilen

Rielplayer

Die Bloemen!!!! Zolder was in eerste instantie hobbykamer van mijn vriendin, dus dan kunnen die bloemen wel (en de gebruikte kleuren). Kleine discussie gaande momenteel om die bloemen te laten verdrogen.

En tja, wil er toch wel een "echt" home theater van maken.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Dracoplasm

Mooie ruimte, ziet er leuk uit, vind eerlijk gezegt die bloemen wel heel erg cool, helemaal als je de rest bv zwart zou verven  :o
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

brimbrammer

En zo komen er steeds meer leuke ht ruimtes bij.

Gaat de goede kant op.

Moondust

#5
Daar de zwarte rand om het projectiescherm ontbreekt neem ik aan dat je een zelfbouwscherm hebt hangen. Wat zijn de afmetingen van het scherm en de ruimte en wat is de stahoogte? Ik zou als ik jou was absoluut een zwarte rand maken. Een simpel houten frame met een soort fluweelachtige stof er omheen kost echt geen drol en geeft een mooi resultaat. Misschien kan je hier wat inspiratie opdoen. De vorm van de ruimte kon nog weleens goed uitpakken voor het geluid.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Rielplayer

QuoteWat zijn de afmetingen van het scherm en de ruimte en wat is de stahoogte

Het scherm heeft een afmeting van 1.92 bij 1.08 meter. en de zwarte rand komt er zeker ook nog omheen. De afmetingen van de zolder zelf zal ik ook een opmeten en binnenkort posten, misschien een tekening erbij met sketchup.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Sjors

Ziet er netjes uit 8) (Retro behang?)

Post je nog wat meer foto's zodat we wat meer overzicht krijgen van je HT  :)



Groet, Sjors

Rielplayer

QuoteWat zijn de afmetingen van de ruimte en wat is de stahoogte?

Komen de afmetingen, de hoogte is 3.96 meter, de breedte van de kamer is 5.03 meter de diepte is 5.83 meter.

updates volgen!
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

simonklein

al wat ideeen kwa inrichting? sfeervol of zwart gat?  :)

Moondust

Quote from: maurice van riel on January 24, 2006, 21:02:40
Komen de afmetingen, de hoogte is 3.96 meter, de breedte van de kamer is 5.03 meter de diepte is 5.83 meter.

Wow, dat zijn echt te gekke afmetingen voor een HT, vooral met dat schuine dak!
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

RonG

Hoi,

Met die muur zou ik idd gaan beginnen,,, die bloemen ::)
Is wel wat moois van te maken dacht ik.

gr,
Ron

Rielplayer

Wat is het voordeel van een schuin dak t.ov van een normaal plafond. Beter met weerkaatsing van het geluid o.i.d?

Geluid vind ik al best tof klinken en ben pas net begonnen :). wat een verschil met m'n oude jvc receivertje t.o.v. de marantz.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Moondust

Quote from: donaldk on January 24, 2006, 21:48:32
@Moondust, ook 'hier' staan geen plaatjes van je scherm ???.
In een post van mij hierboven staat een link naar een topic op het forum van dvd.nl. In dat topic staan wel degelijk foto's en een omschrijving van het scherm dat ik heb gemaakt. Als je wat anders bedoelt dan begrijp ik je niet.

Quote from: maurice van riel on January 24, 2006, 22:10:52
Wat is het voordeel van een schuin dak t.ov van een normaal plafond. Beter met weerkaatsing van het geluid o.i.d?

Absoluut. Wat betreft geluid moet je parallelle wanden zoveel mogelijk vermijden, heb ik vernomen. Correct me if I am wrong, maar het gluid krijgt door de afwezigheid van parallele wanden meer ruimte om zich eenvormig in de kamer te verspreiden, omdat het door weerkatsing de kamer 'rondvliegt'. Ik geloof dat ook het laag dan niet blijft 'hangen' in de hoeken. Wellicht dat een ander over de werking van parallelle wanden nog wat kan uitweiden. Voor zover ik bij jou kan inschatten heb jij door het schuine dak slechts twee wanden die parallel staan, een van die twee is de veelbesproken bloemenmuur.  :P
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

donaldk

Moondust had mijn postje ook al net weggehaald. Had de extra pagina's niet gezien, vandaar :-X.

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

donaldk

Ik vroeg mij dus af hoe goed die stof was, zowel als scherm alsook als verduisteringsgordijn. Ik vermoed dat als de zon er van achteren op schijnt dit witte doek misschien wel veel licht tegenhoudt, maar toch helemaal oplicht, klopt dat?

RonG

Ik heb zelf ook een HT zolder met dus een schuin dak, ik ben meer dan tevreden over het geluid.

gr,

Ron

Rielplayer

QuoteIk heb zelf ook een HT zolder met dus een schuin dak

ziet er echt wel super uit, als je nog eens zo'n projectjewil maken, stel ik mijn zolder ter beschikking. ;D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rappie

Zoals iedereen al zegt beginnen met de muur waar het projectiescherm aan hangt, en zo langzaam naar achteren werken. (zo heb ik het gedaan)

Of je moet ineens alles willen maken en gewoon een aantal maanden aan het finetunen/bouwen/schilderen zijn. Anders zou ik met die bloemetjes en de rand om het scherm beginnen ....
Eigenaar van Paulthé

RonG

Quote from: maurice van riel on January 24, 2006, 23:04:07
ziet er echt wel super uit, als je nog eens zo'n projectjewil maken, stel ik mijn zolder ter beschikking. ;D

Thanks, ik ben nog niet geheel klaar. Balken nog rood en wat nog wit is zal antraciet worden enz.

Ik denk als je zelf je HT naar je eigen smaak maakt je er veel meer voldoening zal hebben dan dat iemand anders dat voor je doet.

Rielplayer

#21
even een foto posten van de laatse aanwinst voor de HT zolder, spotprijsje via MP! :D

http://

lijken me toch mooie stoeltjes.

Binnenkort foto's van allerlei aanpassingen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

brimbrammer


Rielplayer

Thanx!!

nu nog drie vergelijkbare stoeltjes erbij.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5