Casa del cinematografo update 18 februari 2024

Started by Rielplayer, January 22, 2006, 14:57:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Net even wat HD materiaal bekeken via de nieuwe monster componentkabels. Eerste indruk is zeer positief te noemen. Weet niet precies hoe te omschrijven maar de kleuren zijn dieper geworden. Net alsof het contrast beter is geworden.

Verder dacht ik bij 1080i last te hebben van overlappende scanlines, echter met de nieuwe kabels is dit verschijnsel ook tot een minimum terug gedrongen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Vrijdag onderstaande kabel ophalen bij een medeforummer :D



Dan ben ik wat videokabels betreft aardig klaar ;D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Alle kabels aangesloten en het beeld blijft erop vooruit gaan.

Nu ga ik me richten op het ophagen van de barco en finetunen
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

RonG

Even een tegenbezoekje ;D

Vind spidey echt geweldig (wat ook geld voor de rest van je ruimte natuurlijk :D)

gr,

Ron

Rielplayer

Quote from: RonG on November  5, 2006, 18:20:55
Even een tegenbezoekje ;D

Vind spidey echt geweldig (wat ook geld voor de rest van je ruimte natuurlijk :D)

gr,

Ron

Dank je :D

Vandaag nog wat posters opgehangen en wat proberen op te ruimen.

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Peter dikkeprima


RonG


Rielplayer

Quote from: RonG on November  5, 2006, 20:27:58
???  ???  ??? Spidey is weg ;D

Zo nu en dan wil die jongen natuurlijk ook even naar buiten ;D

Maar nu heel iets anders, Spotmatic komt vandaag mijn barco mee helpen afstellen ;D. Hopelijk ben ik vanavond eindelijk verlost van een krom beeld.

Ik zal van het weekend nog ff een veslagje neerpennen van vandaag en foto's plaatsen van mijn nieuwe scherm.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Kevf

Zo wat een project hey! Petje af! Ik hoop dat zoiets in mijn volgende huis er ook inzit  O0

Rielplayer

Vanochtend om half tien was het zover, Peter (spotmatic) kwam mij uit mijn lijden verlossen ;D. Anders gezegd kwam hij mijn barco goed inregelen. Na maandenlang gezeur van mijn kant hier op het forum kon Peter het niet meer aanzien dat ik de afstelling niet goed kreeg.

Na snel een kopje koffie gedronken te hebben, zijn we (lees Peter) aan de slag gegaan met de mechanisce setup. Achteraf gezien niet slim omdat we de PJ niet eerst naar midposition gezet hebben. Nadat Peter dus voor de tweede maal ;D de mechanische setup had doorlopen, kon het verdere afstellen beginnen.

De grote boosdoener voor mij waren de buizen die alle drie gekanteld moesten worden d.m.v. de yoke te draaien. Ik mag wel zeggen dat Peter mij heeft achtergelaten met een beeld dat ik zelf nooit uit de PJ had kunnen krijgen.

Alles bij elkaar een leuke en leerzame dag, des te meer omdat ik het altijd erg leuk vind om iemand van het forum te mogen ontmoeten.

Peter bedankt! :D

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Gisteren ook nog onderstaand scherm scherm opgehaald via een forumlid. Ook hiervoor dank.

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

spotmatic

Geen dank! Het was ook van mijn kant leuk om een ander forumlid te ontmoeten. Ik heb overigens helemaal geen verstand van Barco's, daarom heb ik jouw projector uitgekozen als studie-object. Je kunt het immers beter leren op de projector van een ander dan je eigen projector. Een yoke, wat is dat? Ik had trouwens nog wat schroefjes in mijn zak zitten. Mis je er een paar? ;D

Grapje natuurlijk. Overigens was ik wel verbaasd over waar een Data 500 nog toe in staat is. Eens te meer blijkt dat je het beeld van een CRT, ook al is die 14 jaar oud, nooit mag vergelijken met de belabberde kwaliteit van een doorsnee LCD beamer. De CRT wint het gewoon hands-down. Punt. Er gaat nog steeds niets boven het volledig screendoorvrije en filmische plaatje dat er uit komt.

Ik kan overigens beamen dat het een heel mooi (gratis) scherm is!
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Ah rastertilt, tja dan krijg je het nooit goed.

Scherm ziet er inderdaad goed uit en gratis is altijd mooi >:D.

Rielplayer

Quote from: donaldk on November 11, 2006, 23:45:06
Ah rastertilt, tja dan krijg je het nooit goed.

Scherm ziet er inderdaad goed uit en gratis is altijd mooi >:D.

Jongens, niet gratis he. Heb een bokbiertje geruild als het ware ;)
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Sjors


joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Dracoplasm

Sodemieter, het wordt steeds mooier! Gefeliciteerd met je aankopen!
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

gjjoosten

mvg,

Gert Jan

Rielplayer

Quote from: Sjors on November 16, 2006, 00:33:31
Heel erg mooi  8)




Groet, Sjors

Quote from: Dracoplasm on November 16, 2006, 20:38:31
Sodemieter, het wordt steeds mooier! Gefeliciteerd met je aankopen!

Quote from: gjjoosten on November 16, 2006, 21:49:09
inderdaad ziet er erg goed uit :)

Dank je jongens. Binnen nu en max. twee jaar willen we gaan verhuizen, dan wil ik de zaken anders gaan aanpakken en een dedicated HT opbouwen. Dus niet zoals nu iedere maand een klein stapje. Ik ga nu bv. geen geld pompen in de afwerking zoals verven, podium etc.

Maar ben er zelf ook best blij mee ;D

Rond de jaarwisseling wellicht nog andere frontspeakers en een zwaardere receiver.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Den Tas

Dat ziet er allemaal super mooi uit.

Ook goed dat je Barco nu ophangt en beter is afgesteld. 8)

Quote from: Rielplayer on November 16, 2006, 17:12:59
gekocht in lille op de antiekmarkt voor, ik geloof, 60 euro.

En dan voor de grap hier eens kijken http://www.shop4fans.nl/article.asp?articleid=7915&mainNavId=3&productName=Spiderman_beeld

Die Spiderman is echt wel een koopje geweest dan :o 8).
Op zoiets zou ik ook wel eens ergens willen uitkomen(ook tegen zo een mooie prijs dan) O0.
Het zijn die dingen die je HT echt af maken.

Ps: van welk materiaal is die Spiderman eigelijk gemaakt?
----------------------------------------------------------------------------------------------------