Nieuwe CDspeler....advies

Started by AleSyS, October 24, 2002, 01:43:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AleSyS

Ik wil een nieuwe CDspeler aanschaffen. Budget rond de 500 euro.

Heb momenteel een Denon DCD-655 aangesloten via een Oehlbach optische kabel op mijn Yamaha RX-V620 versterker.

Wat adviseren jullie mij.... ::)

garmtz

Gewoon naar een goede hifi-zaak gaan en luisteren. Ik kan je de merken NAD, Rotel, Marantz en Denon aanbevelen om mee te beginnen.

AleSyS

Quote from: garmtz on October 24, 2002, 07:38:04
Gewoon naar een goede hifi-zaak gaan en luisteren. Ik kan je de merken NAD, Rotel, Marantz en Denon aanbevelen om mee te beginnen.

Ik lees een hoop goede verhalen over de NAD C541/C541i.
Deze blijkt af en toe problemen te hebben met CD-R???

blue-eyes

Garmt,

Jij noemt net de denon ook als cd speler, als nu niet als de topicstarter het budget 500 euro is maar veel meer, welke Denon zou je dan kopen, en hoe verhoudt die zich naar een Denon DVD 3800?

(ik kan een Denon 1655 odi kopen voor 375, 2 jaar oud)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Oke.. ben geen Garmt, maar mijn voorkeur bij een groter budget zou niet uitgaan naar een Denon. (tenzij we over het cd-transport gaan praten...:D)

Denon heeft een typische klank welke kunstmatig wordt gemaakt door alpha processing.. Dat klinkt softer in de hoge tonen, met wat meer detail, maar het vervormt dus de algehele klank...

Een werkelijk schitterende speler voor 600 euro is Rotel 975.. bijvoorbeeld. of een oudere arcam alpha 9.. (moet je nog wel iets meer bijleggen..)

Maar goed, geluid is smaakgebonden..

Groet Bjorn

J.A.F._Doorhof

Weet je waar ik altijd een beetje moeite mee heb.

Als je een budget hebt van € 1500 voor een DVD speler EN een CD transport, vraag ik me altijd af of het niet verstandiger is om gewoon een DVD speler van € 1500,00 te kopen. Ik weet zeker dat in de hogere segmenten ZEER goede CD spelers te koop zijn, maar dan praten we toch al over prijzen van een stuk hoger dan € 1500,00 totaal.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Heb ik iets gemist? Volgens mij was het budget toch €500? ???

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Weet ik, maar even als voorbeeld.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Oh okee, dan snap ik het. :)

Groetjes,
Oscar