Had nog een kamer over... (met foto-update)

Started by boekhour, January 21, 2006, 13:35:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bart_nl

gezien je budget overwegingen zou ik doek van de rol kopen en zelf een scherm maken. Scherm zou ik zeker breder dan 2 meter maken en uitgaan van 240cm of zoiets maar is ook afhankelijk van je projector. Koop daarom eerst de beamer en projecteer op de muur om voor je zelf een juiste inschatting qua formaat te maken. Ik heb dit zelf zo gedaan en is mij erg goed bevallen. Ook al omdat je dan een goed doek exact op maat hebt tegen een lage prijs.

De budget DVD speler dan de Oppo kopen. Die geeft over DVI een super beeld. Zie ook dit topic.

boekhour

Heren Bart_nl en Durk, Lijkt me een goed plan. Nu een vrij goede beamer kopen en vervolgens een budget hdmi geval erbij. Beeldbreedte heb ik gepland op 2 meter met een vast scherm. De muur erachter wordt zwart. De zit afstand wordt ongeveer 3.75-4 meter. De beamer wil ik op 4.10 - 4.30 ophangen aan het plafond.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

boekhour

Effe een kleine Update.

Inmiddels heb ik een Oppo DVD sepeler gekocht en volgende week ga ik bij Frank een Epson TW600 ophalen. Met dezespullen kan ik mooi de bekabeling even uittesten. Ik weet nog niet of ik de projector met een beugel ga ophangen op de kop (het schijnt dat de epson dan lawaaiig wordt), of dat ik zelf een constructie maak waardor ie aan het plafond kan hangen rechtopstaand.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Harold.K

Hallo Boekhour,

We hebben elkaar gesproken afgelopen zaterdag bij Frank waar jij je beamer de tw600 ging ophalen.

Je hebt inderdaad een fantastische ruimte om straks films te kijken. Ik denk dat je straks meer hier zit als in de andere woonkamer.

Ik heb trouwens dezelfde kijkafstand als die jij straks hebt. Ik zelf heb hierbij een schermbreedte van 220 cm wat overeen komt met een kijkhoek van ongeveer 30 graden. Het kijken mag niet te vermoeiend worden en wil graag het overzicht houden op het scherm.

Ik zal je topic blijven volgen en ben benieuwd hoe je bioscoopkamer er straks uitziet.

Veel succes verder.

Harold

boekhour

Quote from: Harold.K on March 12, 2006, 08:31:50
Hallo Boekhour,

We hebben elkaar gesproken afgelopen zaterdag bij Frank waar jij je beamer de tw600 ging ophalen.

Je hebt inderdaad een fantastische ruimte om straks films te kijken. Ik denk dat je straks meer hier zit als in de andere woonkamer.

Ik heb trouwens dezelfde kijkafstand als die jij straks hebt. Ik zelf heb hierbij een schermbreedte van 220 cm wat overeen komt met een kijkhoek van ongeveer 30 graden. Het kijken mag niet te vermoeiend worden en wil graag het overzicht houden op het scherm.

Ik zal je topic blijven volgen en ben benieuwd hoe je bioscoopkamer er straks uitziet.

Veel succes verder.

Harold

Hoi Harold,

Leuk dat je gereageerd hebt en inderdaad, het gevaar bestaat dit dit dadelijk de "nieuwe woonkamer" gaat worden. Heb gister wat zitten uitproberen met de beamer op de grijze gipsplaten, wat een goed beeld ;-)).  Op een kijkafstand van 4 meter kan een beeldbreedte van 2,10 of 2,20 uitstekend. Is je Denon weer toppie?
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Harold.K

Hallo Boekhour,

De Denon is door Frank opnieuw afgesteld. Deze concludeerde dat in het zwart en in wit geen details werden weergegeven. Bovendien is de kleur rood bij de beamer bijgesteld.

Ik moet zeggen dat de direct terug te zien is in het beeld. Je hebt de neiging om je referentie films allemaal opnieuw te willen bekijken.

Nu je de beamer hebt wil je natuurlijk zo snel mogelijk alles in orde hebben. Heb je al een besluit genomen wat het scherm wordt?


boekhour

Hoi,

Ik heb bij Frank standaard high constrast doek van de rol gekocht. Qua afmeting zit ik aan +/- 2,1 meter breed te denken, gezien de zitafstand van ongeveer 3,75- 4 meter lijkt me dat ideaal. De dvi kabel die in het plafond zit weggewerkt werkt goed en geeft geen vreemde blokjes of artifacts weer. Ik had hier zo mijn zorgen over omdat deze 15 meter lang is. Echter het was wel een kwaliteitskabel (+/- 200 euro) dus daarvan mag je verwachten dat deze over 15 meter lengte ook functioneert.

Vreemd is dat ik met mijn Oppo speler en TW600 de componentkabel nog niet aan de gang heb gekregen. Niet dat ik deze met de Oppo wil gaan gebruiken maar de kabel ligt er nu eenmaal en wil hem wel even kunnen testen. Weet iemand welke instellingen ik daarvoor moet gebruiken?
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Harold.K

Hallo,

Heb je de instelling bij de dvd speler omgezet naar component. Hij geeft dit misschien niet tegelijkertijd weer.
Je kunt ook je versterker erbij halen om het eens uit te proberen.

boekhour

#58
Er valt nieuwe voortgang te melden!

De stucadoors zijn druk bezig geweest, morgen maken ze het af. Wordt een donkere wand in ralkleur 8022 (bijna zwart). Eerst alle schroefjes weggewerkt en hier en daar bij de stopcontacten bijgewerkt. Keuken is al gespachtelputzt:





Het beamertafeltje voor de Epson tw600 is met rvs-draadbouten in het plafondgedraaid, uiteraard in de houten latten onder het gips. Dun multiplexplankje eronder die ik nog ga schilderen. Achter het tafeltje bevind zich de stroom, dvi en componentkabel. Merk op dat de stekkerdozen iets lager liggen. Er komt nog een 3 mm dik schuurwerk op het plafond, dan sluit het mooi aan.





Effe nog wat apparatuur:
4 maal Dynaudio contour 1.1 staan te wachten... Verwarming staat niet aan ;-)




Onkyo tx-ds989, oude top cd speler van Onkyo de DX-7911 en een DV-sp800 dvd speler. Mijn Oppo speler staat niet op de foto.






Volgende keer meer foto's
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100