Had nog een kamer over... (met foto-update)

Started by boekhour, January 21, 2006, 13:35:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Lastig met eventuele kozijnen en de logische deurposten zeg :-\
Maar ontopic: afwerking ziet er netjes uit :) Veel succes met verder werken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sjors

Quote from: Christiaan Sauer on January 23, 2006, 23:51:38
Lastig met eventuele kozijnen en de logische deurposten zeg :-\

<knip>



Offtopic: valt mee Chris! werken met zogenaamde "slabers" van zwaar stof, ruber o.i.d idee van een pookhoes om een versnellingspook  ;)


Groet, Sjors

molle

Begint er al aardig op te lijken daar. ;) En het gaat snel ook :o
Complimenten :D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Moondust

Quote from: Sjors on January 23, 2006, 23:45:47
Door een kamer in een kamer te maken, en dan wel "zwevend" en dan niks maar dan ook niks in verbinding leggen met de bestaande muren, en het gehele kakas laten rusten op dikke ruberen blokken.


Groet, Sjors
Duidelijk. Maar erg ver gaat dat wel.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

boekhour

#29
Quote from: Sjors on January 23, 2006, 23:45:47
Door een kamer in een kamer te maken, en dan wel "zwevend" en dan niks maar dan ook niks in verbinding leggen met de bestaande muren, en het gehele kakas laten rusten op dikke ruberen blokken.

Groet, Sjors

Hoi Sjors,

Das te hoog gegrepen voor mij. Het doel van de voorzetwanden is:
- een beejte meer geluidsisolatie
- warmteisolatie
- ruimte voor wegwerken van kabels

De ruimte zit toch vol met geluidslekken. 3 maanden geleden heb ik wel dubbelglas gekregen, maar daarin heb ik bewust duco-roosters laten plaatsen. Zoals ik al eerder heb opgemerkt, de ruimte wordt niet een volledig dedicated bios zoals ik hier vaker heb gezien. Zie het meer als een soort 2e woonkamer waarbij een home-cinema installatie geintegreerd is.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Sjors

Quote from: Moondust on January 24, 2006, 01:20:45
Duidelijk. Maar erg ver gaat dat wel.

Jep ben ik met je eens, ieen schoolkameraad heeft op deze manier zijn eigen studio gebouwt, en ik stond versteld van de werking!!  :o ik geef ook toe dat het wel wat ruimte weg"vreet" maar het effect is subliem.



Quote from: boekhour on January 24, 2006, 09:53:49
Hoi Sjors,

Das te hoog gegrepen voor mij. Het doel van de voorzetwanden is:
- een beejte meer geluidsisolatie
- warmteisolatie
- ruimte voor wegwerken van kabels

De ruimte zit toch vol met geluidslekken. 3 maanden geleden heb ik wel dubbelglas gekregen, maar daarin heb ik bewust duco-roosters laten plaatsen. Zoals ik al eerder heb opgemerkt, de ruimte wordt niet een volledig dedicated bios zoals ik hier vaker heb gezien. Zie het meer als een soort 2e woonkamer waarbij een home-cinema installatie geintegreerd is.


Mijn reaktie was ook meer op de vraag af van Moondust  ;)  ik vind het er bij jouw goed uitzien! en je zit toch in een kelder  8) heerlijk man, blijf je topic volgen.


Groet, Sjors

boekhour

Nog een paar updates voordat de parketvloer wordt gelegd:










Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

astrobart

je hebt daar een mooiere keuken dan ik in de uh.... keuken ;D

Maartje

Je hebt toch wel wat geld uitgegeven voor dievenklauwen en dergelijke toch ?   :P

Als net even de verkeerde persoon naar binnen gluurt als je even staat te luchten . .  >:(

Trouwens klein rotkamertje ook   :(

je moet t er maar mee doen zeg ik maar . . . . ;D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

kohns

Dat zijn wel heel veel vijzen in de Gyproc...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Durk

had je een automatische schroevendraaier ofzo..

(ik heb er ook zoveel inzitten, maar dat was omdat ik zo leuk zat de spelen met de automatische schroefmachine.. >:D)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

boekhour

Quote from: Durk! on January 25, 2006, 15:14:55
had je een automatische schroevendraaier ofzo..

(ik heb er ook zoveel inzitten, maar dat was omdat ik zo leuk zat de spelen met de automatische schroefmachine.. >:D)

Verrekte handig spul, dat elekro gereedschap. En ik had een doos met 2000 gipsschroeven waarvan zeker meer dan de helft is verbruikt. Het moet goed vastzitten, zijn zware platen.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Durk

ik bedoel zo'n schroevendraaier:

Die heb ik gebruikt bij het vastmaken van de gipsplaten in mijn huis..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

boekhour

Quote from: Durk! on January 25, 2006, 17:34:55
ik bedoel zo'n schroevendraaier:

Die heb ik gebruikt bij het vastmaken van de gipsplaten in mijn huis..

Ha ha, nee die had ik niet, ruig ding trouwens!. Ik heb ze samen met mijn broer erin gedraaid. Met z'n tween gaat het een stuk sneller.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

VlisChris

WTF is dat dan :o
Wat kost dat? En waar? Ga van ze zomer wellicht "wat" verbouwen en dan komen er ook weer wat gipsplaatjes voor in de plaats ;D
Zal wat sneller gaan dan met de hand schroeven verwacht ik ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


kohns

Zeg zie ik dat goed en heb je ook in het midden van de gipsplaat schroeven gedraaid  :-\ dat gaat moeilijk plamuren worden...

Ze zullen zeker goed vasthangen...  ;D

Wat zoek je er soms aan te hangen?  Normaal gezien plaats je een stevige MDF plaat ofzo achter de gipsplaat waar iets zwaar moet hangen.  Maar zo zal het ook wel lukken ;)

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

boekhour

#42
Quote from: kohns on January 25, 2006, 22:10:45
Zeg zie ik dat goed en heb je ook in het midden van de gipsplaat schroeven gedraaid  :-\ dat gaat moeilijk plamuren worden...

Ze zullen zeker goed vasthangen...  ;D

Wat zoek je er soms aan te hangen?  Normaal gezien plaats je een stevige MDF plaat ofzo achter de gipsplaat waar iets zwaar moet hangen.  Maar zo zal het ook wel lukken ;)
De gipsschroeven zijn licht verzonken (+/- 1 mm) erin gedraaid. De naden/schroeven worden wegewerkt door een stukadoor (dus niet zelf met plamuur rommelen) en vervolgens worden ze gespachtelputzt. Het plafond wordt afgewerkt met schuurwerk. Stukadoren is een vak en als je ziet wat die gasten doen dan weet je waarom. Het mooie is dat de putz op ralkleur kan worden gemengd.

De platen aan de wand zijn 120cm breed en deze moeten absoluut goed vastziten, dus ook in het midden.  Dit om ervoor te zorgen dat er geen speling inzit en daarmee wordt het scheuren van de putz voorkomen. Met speciale gipsplaat schroeven die verzonken in het gipsworden gedraaid en achter het gips vasthaken kan je later op ook meerdere kilo's probleemloos aan de plaat hangen...
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

boekhour

Parket ligt erin en is geolied, moet nu 24 uur drogen. Ziet er nu al weer een stuk netter uit.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Durk

Quote from: Christiaan Sauer on January 25, 2006, 19:10:27
WTF is dat dan :o
Wat kost dat? En waar? Ga van ze zomer wellicht "wat" verbouwen en dan komen er ook weer wat gipsplaatjes voor in de plaats ;D
Zal wat sneller gaan dan met de hand schroeven verwacht ik ;D

geen flauw idee wat dat ding kost. ik heb hem van mijn schoonvader geleend. (bouwbedrijf)

Werkte echt heel handig
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

boekhour

Beste mensen,

Ik heb advies nodig bij de verder inrichting van de bios.

Voor wat betreft het beeld heb ik nog niets gekocht. Zelf zat ik te denken aan een 16-9 scherm van +/- 2 meter breed beeld. De kijkafstand wordt +/- 4 meter.

Moet ik een electrisch of voorgespannen scherm kopen? Moet ik nu al rekening houden waar voor een eventueel electrisch scherm het stopcontact dient te komen? Eerlijk gezegd ben ik vergeten hiervoor een stroomgat te boren. Maar nu kan ik er nog bij, beetje schroefjes losdraaien, zonder dat ik stukwerk moet losbreken . Waar betrekt een electrisch scherm de stroom en hoe bedien je het?

Of we hangen gewoon een voorgespannen doek neer, dan hoef ik nu nergens rekening mee te houden.......



Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Robert - Jan

Ik zou een voorgespannen doek nemen, dat heeft 2 voordelen:

1. is helemaal vlak
2. is goedkoper

If they don't know wine is finer, let them boil water!

boekhour

Met vloer erin, woensdag gelegd en donderdag geschuurd  en geolied. Ik heb het een paar dagen laten drogen...






Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

boekhour

#48
Zit wat na te denken over apparatuur. Momenteel heb ik een Onkyo DV-SP800 DVD speler en een 989 versterker. Om de bekabeling te kunnen testen  en later uiteraard ook naar films te kunnen kijken, wil ik op korte termijn een beamer kopen. Mijn Onkyo is al wat ouder en kan helaas alleen progressive scan NTSC outtput aan. Volgens mij zijn er veel DVD's in PAL, althans ik zie achetop mijn dvd's dit vaak terugkomen. Wat te doen, ook met het oog op toekomstig hd-materiaal?

Oudere hitachi 100 kopen met een niet al te beste scaler, maar wel geld over voor een modernere dvd speler... en de interne sclaer gebruiken of hdmi.
Pana ae-900 of Epson tw-600 kopen.... Kan ik nog effe met de Onkyo vooruit en later eventueel een nieuwe dvdspeler en dan via hdmi aansturen.

Ik vermoed dat Frank ook nog leuke aanbiedingen heeft liggen...
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Durk

ik zou gaan voor een betere beamer. evt. in combinatie met een budget dvd spelertje met hdmi. Ik denk dat je daarmee het beste resultaat behaald.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749