PMS Media boxen ook in Nederland te koop

Started by J.A.F._Doorhof, January 21, 2006, 08:59:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Vanaf half februari zullen we de mediaboxen van PMS ook in het assortiment opnemen.
Zie voor info:
http://www.pixelmagicsystems.com/products/media_players/hd_mediabox.htm

De prijzen zullen worden :
MB 100 399,00 euro
MB 200 499,00 euro

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Hmm, is wel iets duurder dan de $ prijs deed vermoeden, maar in de UK kost de MB200 459 pond, en dat is 700 Euro en dan valt het weer reuze mee.

Benieuwd wat die MB200 gaat bieden qua beeld en audio

GerritZ

Quote from: jaco on January 21, 2006, 10:01:51
Hmm, is wel iets duurder dan de $ prijs deed vermoeden, maar in de UK kost de MB200 459 pond, en dat is 700 Euro en dan valt het weer reuze mee.

Benieuwd wat die MB200 gaat bieden qua beeld en audio


Valt inderdaad mee en als de kwaliteit goed is (wat ik verwacht van PMS) dan lijkt me dit de hoogste tijd voor mij om eens even een CAT5 kabeltje naar mijn HT te leggen.


dvd-fan

prijs is dus exlcusief interne hd?
Wat is het verschil tussen de 100 en 200? Alleen het geluid?
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Achiel

Ziet er goed uit, kun je alles afspelen op je stereo/ht systeem zonder dat er een pc bij moet staan. Hopelijk werkt het geheel zonder al te veel bugs, m.a.w. geen problemen met grote afspeellijsten etc. etc.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

jaco

#5
Het voordeel lijkt te zijn dat PMS er een ARM 166 Mhz processor in heeft zitten met 16 MB flash en 64 MB DRAM geheugen.
Ze stellen op hun forum dat bijvoorbeeld FLAC support wellicht tot de mogelijheden behoort omdat die ARM processor de decompressie kan doen, en dat dan de gedecodeere data door de rest van het systeem opgepakt kan worden.
Door die 64 MB geheugen zou wellicht de timing over het netwerk niet zo kritisch zijn (geen idee hoeveel geheugen andere settopboxen hebben)

Verder zitten er 10 video profielen in, dus verschillende instellingen voor HD en SD mogelijk.

- enekle typefouten hersteld -

mausse

Goed nieuws, het ben benieuwd hoe deze presteert tegen over de zensonic z500 en de kiss dp-600, het wordt in ieder geval 1 van deze 3 boxen! Alleen jammer dat ze geen H.264 ondersteunen.........

Kjelt

Quote from: dvd-fan on January 21, 2006, 11:17:29
prijs is dus exlcusief interne hd?
Wat is het verschil tussen de 100 en 200? Alleen het geluid?
Robin

Lezen?
QuoteThe Audiophile Edition (MB200) adds a low jitter TCXO (temperature compensated crystal oscillator) to dramatically improve spaciousness, clarity, impact, and purity, providing the highest quality audio playback available in any network media player.

J.A.F._Doorhof

Dit is ex HDD zoals ze bij PMS ook geleverd worden.
Prijzen kunnen niet Dollar-Euro omdat er shipping bij de units komt en vanuit HK is dat redelijk aan de prijs.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Communicator

Zeer interessant! Hopelijk kun je op dit apparaat eindelijk zelf kiezen WELK netwerkadres hij krijgt, en het niet persé in één of andere reeks moet zijn. Wel vreemd dat de aansluiting slechts 100Mbit is....Daar gaat mijn 1Gbit netwerk.....
Aanvullend 'probleem': hoe sluit je twee HDMI apparaten (DVD speler EN PMS) aan op een PJ met maar één HDMI aansluiting???

Robert

Quote from: Communicator on January 22, 2006, 00:41:12Aanvullend 'probleem': hoe sluit je twee HDMI apparaten (DVD speler EN PMS) aan op een PJ met maar één HDMI aansluiting???

Met een HDMI switcher zoals de Gefen 2x1 HDMI Switcher.

angel66


Rob_Dingen

Hoi

Als het geen H264 ondersteund is het ding al oud als je het gekocht hebt.
Zeer slecht dat dat er niet op zit.

Rob

jaco

Quote from: Rob_Dingen on January 22, 2006, 10:31:04
Als het geen H264 ondersteund is het ding al oud als je het gekocht hebt.
Zeer slecht dat dat er niet op zit.
Op zich wel, maar er wordt op de PMS site uitgelegd dat de EM8624 chip die wel H2.64 ondersteund nog geen goede support heeft, en dat ze daarom dit uitbrengen.

Je kunt nog heel weinig H2.64 materiaal vinden. Zeker in vergelijk met MPEG-2 materiaal.
Wat er op nieuwsgroepen staat is volgens mij haast altijd hergecomprimeerd MPEG-2 materiaal.

Nu zal dat wel gaan veranderen als men in Europa gaat uitzenden, en er een manier is om de data digitaal uit de nieuwe sateliet ontvangers naar een PC te brengen.

Het is dus kiezen voor een stabiele box met goede beeldkwaliteit voor materiaal wat ruim voorhanden is, of een minder stabiele variant welke een paar files ook af kan spelen.
Het ding moet zich nog bewijzen natuurlijk en hopenlijk heeft hij goede MPEG-2 kwaliteit.

Communicator


Kjelt

Quote from: Communicator on January 22, 2006, 12:03:41
Tja....voor 249$ kun je heel vaak zelf het kabeltje wisselen..... ;)

HDMI zijn rottige connectoren, het zou me niets verbazen dat je problemen krijgt na een paar honderd keer switchen en dat is geen grapje. Ik heb een 10m Oehlbach HDMI kabel die permanent tussen mijn projector en AVamp zit en de connector in de projector moet ik minstens 2 keer per film "rechtzetten" (even wiebelen dus). Echt waardeloos connectormateriaal in mijn ogen.

Robert

Quote from: Communicator on January 22, 2006, 12:03:41Tja....voor 249$ kun je heel vaak zelf het kabeltje wisselen..... ;)

Ik zeg ook niet dat je de Gefen 2x1 HDMI Switcher moet gaat halen, maar om een voorbeeld te noemen ::) ;)

Draiz

Leuk ding!
Vraagje.Aangezien ik een non dedicated HT heb zijn er nogal wat afstanden te overbruggen. Ik heb nu een terratec 7.1 firewire externe geluidskaart via spdif ---> optlink van geffen (15 meter netwerk kabel) ---> spdif aan de versterker aangesloten. Als ik nu de 200 via spdif aan de optische ingang van de terratec hang, is dat dan qua geluid een verbetering, door de betere clock etc?

Zijn er eigenlijk interne/externe audio kaarten die dit ook op deze kwaliteit kunnen?
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

J.A.F._Doorhof

Je zou het moeten testen maar met dat soort afstanden is er altijd verlies lijkt me.
Plus dat je een andere kaart gebruikt, ik zou DENK IK voor de goedkope versie gaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Draiz

#19
Dus ondanks het digitale signaal in en uit doet mijn soundcard toch nog iets met het signaal?
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

J.A.F._Doorhof

Digitaal is niet digitaal zoals we vaak denken.
Er kan heel veel gebeuren met het signaal.
Hoe meer tussen stappen en hoe langer de signaal weg des te meer invloeden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Draiz

Begrijp ik. Is er iets dergelijks voor alleen audio?
heb nog een pc naast de versterker staan, die ik via remote dektop benader. Dan zou ik mijn film audio gewoon op de oude manier houden, of waarschijnlijk toch met de mediabox. Maar vanaf de pc naast de versterker zou ik dan cd's van mijn harddisk draaien. iemand een tip voor een zo hoogwaardig mogelijke interne of externe oplossing?
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Kjelt

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 21, 2006, 08:59:57
Vanaf half februari zullen we de mediaboxen van PMS ook in het assortiment opnemen.

Het is half februari, zijn ze al leverbaar en zo nee, wat zijn de verwachtingen?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Quote from: Draiz on February 16, 2006, 12:01:07
Begrijp ik. Is er iets dergelijks voor alleen audio?
heb nog een pc naast de versterker staan, die ik via remote dektop benader. Dan zou ik mijn film audio gewoon op de oude manier houden, of waarschijnlijk toch met de mediabox. Maar vanaf de pc naast de versterker zou ik dan cd's van mijn harddisk draaien. iemand een tip voor een zo hoogwaardig mogelijke interne of externe oplossing?
Die media box zal ook wel CD images kunnen afspelen lijkt me.
Het model 200 zou een zeer goede analoge uitgang hebben, en natuurlijk ook digitaal dus.

Geen externe Soundblaster extigy kopen, vieze gore ruisbak. Zeer ontevreden mee, denk hem morgen terug te gaan brengen.

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview