24 discussie SPOILERS IN THE OPEN, niet lezen als je de serie nog niet af hebt !

Started by J.A.F._Doorhof, October 22, 2002, 11:47:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Na de meest indrukwekkende 24 afleveringen die ik OOIT heb gezien in een TV serie mischien tijd voor een discussie waarin de spoilers genoemd kunnen worden zonder problemen ;D.

Wat is jullie mening van het einde ?
Aan de ene kant begrijp ik de makers dat Teri dood moest, de verklaring dat je dan in seizoen 2 niet meer weet waar je aan toe bent en dat het realistischer is ben ik het mee eens, maar toch het geeft me wel een rot gevoel.
Het alternatieve einde is mischien wat te zoet maar toch....

Ben benieuwd naar jullie mening.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Ik vond het goed kloppen. Niet per se dat ze dood moest, maar wel dat ze doodgeschoten werd toen ze daar eenmaal was. Bij de laatste afleveringen slopen er wel weer wat meer onwaarschijnlijkheden in, vond ik. Alleen al dat Nina de 'echte' verrader blijkt te zijn vond ik een beetje overdreven. Het "De butler heeft het gedaan" effect. Tsja en ook wat kleine dingetjes, als het ontsnappen van Kim...die jongens kunnen geen knopen leggen, jeez wat een stelletje amateurs! ;) Maar om nog even op je vraag terug te komen, als Nina inderdaad zo'n gewetenloze moordenares en superactrice moet voorstellen, en Teri kan de link met Duitsland leggen, dan moet ze dood.

Groetjes,
Oscar

eduard

Ik vond het jammer dat het einde eigenlijk zosnel kwam binnen een paar aflvering waren "alle" bad guys dood. Dat tery dood ging past wel bij de rol van nina. Maar je weet maar nooit misshien ligt ze alleen maar in coma en komt ze in de 2de serie weer tevoorschijn.

J.A.F._Doorhof

Ik vrees niet dat ze terug komt, de commentaar track was daar redelijk duidelijk over dacht ik. Ik hoop het wel trouwens, vondt het overall een sterke rol en karakter.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Het alternatieve einde was ronduit ongeloofwaardig. Toen de situatie inderdaad zover was, was er geen ontkomen meer aan. Als ze daadwerkelijk een alternatief hadden gewild, hadden ze de hele confrontatie tussen Teri en Nina moeten weglaten.

Een unhappy end is altijd even vervelend, maar laat wel een blijvende indruk achter. De beste series schuwen vervelende gebeurtenissen niet, denk maar aan Buffy, Angel, Twin Peaks,....
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Johan Van Gompel

Hebben jullie de reeks op BBC gezien of de DVDs van het eerste seizoen?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

Gelukkig de DVD's, ik kan me niet indenken dat ik een week had moeten wachten ;D dat had ik NOOIT volgehouden (gillend gek geworden).

FrankL.
Helemaal mee eens, het gehele einde had inderdaad anders moeten zijn.

Iemand al een vermoeden waar deel 2 over gaat, volgens Sutherland "Straight out of the headlines".
Mischien verder op de groep waar Nina voor werkt, terrorisme is een hot-item nu.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Ik heb de eerste 4 afleveringen op de Nederlandse TV gezien, toen de 5e gemist en vervolgens de rest op DVD gezien. :)

Overigens een lekker ding die Nina. Net getrouwd met Xander Berkeley (George Mason)!

Groetjes,
Oscar

FrankL

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Johan Van Gompel

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 22, 2002, 23:49:36
Gelukkig de DVD's, ik kan me niet indenken dat ik een week had moeten wachten  ;D dat had ik NOOIT volgehouden (gillend gek geworden).

FrankL.
Helemaal mee eens, het gehele einde had inderdaad anders moeten zijn.

Iemand al een vermoeden waar deel 2 over gaat, volgens Sutherland "Straight out of the headlines".
Mischien verder op de groep waar Nina voor werkt, terrorisme is een hot-item nu.

Over spoilers gesproken: op fox.com/24 staat het hele script van de eerste aflevering van het tweede seizoen.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

Ach zolang ze maar niet het script van de laatste erop zetten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johan Van Gompel

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 22, 2002, 08:59:28
Ach zolang ze maar niet het script van de laatste erop zetten.

Een kameraad van me heeft de eerste 4 afleveringen van het tweede seizoen gezien. Hij wist me te vertellen dat ook het tweede seizoen van een zodanig hoog niveau was dat hij de hele tijd op het puntje van zijn stoel zat.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

Wat ik heb gehoord is het inderdaad zeer goed werkt alleen de dochter iedereen op de zenuwen.

Ben dus ZEER benieuwd.
Iemand al een idee wat de hoofdlijn is (zonder spoilers graag).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mathieu

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 22, 2002, 15:28:50
Ik vrees niet dat ze terug komt, de commentaar track was daar redelijk duidelijk over dacht ik. Ik hoop het wel trouwens, vondt het overall een sterke rol en karakter.

MvrGr.
Frank

Commentaar track ?
Welke commentaar track ??

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mathieu

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 12, 2002, 11:54:28
Onder de deleted scene.

MvrGr.
Frank

Je bedoelt zeker het alternatieve einde?
Hier zit bij mij echter geen audio commentaar o.i.d. bij. Of zit het alleen bij de regio 1 versie? Ik heb namelijk de r-2 UK versie.....

Heb trouwens net aflevering 1 van seizoen 2 bekeken (gedownload) en het is weer superspannend. Weet iemand al meer over een release datum van seizoen 2 op dvd of wanneer de bbc dit gaat uitzenden?

Johan Van Gompel

Quote from: mathieu on December 12, 2002, 21:21:35
Heb trouwens net aflevering 1 van seizoen 2 bekeken (gedownload) en het is weer superspannend. Weet iemand al meer over een release datum van seizoen 2 op dvd of wanneer de bbc dit gaat uitzenden?

Gezien ze in Amerika pas aan aflevering 6 zitten zal dat nog wel even kunnen duren.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

mathieu

Heb het even opgezocht en het blijkt inderdaad zo te zijn dat de r-1 wel commentaar heeft bij het alternatieve einde en de r-2 UK niet  :(

Kan iemand mij misschien vertellen wat er allemaal gezegt wordt in de commentaar track ?

J.A.F._Doorhof

Veel intressants  ;D.

Maar voornamelijk geven ze aan dat ze de moord er in hebben laten zitten om de sfeer van 24 goed neer te zetten, je weet NOOIT wat je kan verwachten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Stevie

Iedereen lijkt er over eens te zijn dat Nina Teri heeft neergelegd. Ik ben daar niet zo zeker van. NADAT ze te horen kreeg dat ze ALLE sporen naar Duitsland moest uitwissen, keek ze naar Teri, en bond haar vervolgens vast om later gevonden te kunnen worden. Ik vond haar toen ook een blik hebben van 'eigenlijk mag ik haar niet laten leven...". Wel spannend als er NOG een lek in blijkt te zitten, zou me nix verbazen ;D

Gr,
Steef
.signature: file not found

MrPink

Ehhh, heb je de serie helemaal gekeken of moet je nog een aflevering? ;D

Groetjes,
Oscar

Jurrie

 ???

ten eerste nog even een (wellicht overbodige) opmerking, dat 24 de best TV serie is die ik in jaren heb gezien! ik vond het gewoon jammer om de laatste DVD te bekijken....

afijn,
vonden jullie het ook niet raar dat op het moment dat Jack telefonisch wordt geinstrueerd door de 'terrorist' dat hij met Nina naar buiten moet gaan - waarna hij op de afgelegen plek haar moet neerschieten?
ik vond het zo vreemd dat dit moest - Nina was toch hun eigen informant? Waarom zoveel risico nemen? Jack dacht gelukkig goed na, maar ze konden onmogelijk weten dat hij haar met een kogelvrij vest naar buiten mee zou nemen,

wat is jullie idee hierover?

In een van de laatste delen, in de haven, zat nog zo;n vreemd moment. Jack krijgt een telefoon van de terroristen, waarop hij door nina wordt gebeld met de mededeling dat zijn dochter is omgekomen. Hij weet op dat moment nog niet dat ze liegt, maar hij moet het toch vreemd vinden dat Nina het telefoonnummer kent van een telefoon waarvan ze niet kan weten dat hij deze heeft?

ik ben benieuwd naar jullie reacties...

Jurrie

J.A.F._Doorhof

Die laatste kan ik niets tegen in brengen, behalve, ... weet je zeker dat hij die telefoon van de terroristen heeft gehad, volgens mij heeft hij daar al weer zijn eigen telefoon.

De eerste opmerking kan ik wel wat over zeggen.

Ik denk dat er veel meer aan de gang is geweest dan we nu nog hebben gezien, volgens mij lopen er meerdere verhaal lijnen door elkaar die nog niet aan elkaar geknoopt zijn, NINA had volgens mij een totaal andere opdracht gever dan de misdaad familie van seizoen I.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"