Meet & buy bij OscarTango

Started by SpeedyAndré, January 16, 2006, 01:26:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SpeedyAndré

Zondag 15 januari hebben we afgesproken dat ik het Thommydoek dat Tim te koop had zou komen afhalen, waarna hij op het idee kwam om meteen zijn nieuwe HT eens te 'testen', dat sla ik niet af natuurlijk  :-*
In de loop van de middag kwam ik in het dorp maar ik reed de verkeerde kant op, waarna Tim me telefonisch op het juiste spoor bracht.

Na de hartelijke ontvangst hebben we even kennis gemaakt onder het genot van een heerlijk bakje koffie, want daar was ik wel aan toe na ruim 2 uur rijden  ^-^
Ik wist van de foto's wel ongeveer hoe de HT eruit ziet, maar eenmaal binnen is het toch weer anders, heel netjes gedaan allemaal :)
De 5.1 opstelling is vrij 'standaard', de front speakers staan naast het scherm, onder het scherm ligt de mid speaker op een verhoging en de rears staan bijna in de hoeken, maar nog wel redelijk vrij. De sub staat aan een zijkant i.v.m. de lengte van het snoer.

Na enkele dvd's gespeeld te hebben moet ik zeggen dat de opstelling goed in balans is, het surround effect ervaar je goed, maar de sub valt me te veel op, je kunt horen waar hij staat.
Vanaf 100Hz begint de sub mee te doen, dit is op zich niet verkeerd maar ik denk dat de fronts verder door lopen en dat hij wat lager zou mogen beginnen.
Dan is hij ook wat minder goed terug te vinden.
Ik zeg dit als leek op 5.1 gebied, voor stereo zou ik hem zeker lager afstemmen als dat kan.

Omdat ik sinds kort een dvdspeler heb (Pioneer dv575A) en mijn setup alleen nog stereo is hebben we op mijn verzoek de Pioneer eens aangesloten.
In eerste instantie was er geen beeld, dit bleek later te komen doordat ik hem op component en progressive had staan, hier heeft de Sim2 projector wat moeite mee.
Toen hij op interlaced stond ging het meteen goed, waarna we het beeldformaat e.d. konden instellen.
Dvd's spelen ging wat geluid betreft best goed, maar het beeld was iets te kleurrijk, waardoor de meeste kleuren wat overdreven fel over kwamen, echter zonder in elkaar over te lopen.
Het plaatje was mooi scherp en realistisch toen we Close Encounters bekeken, alleen was de sub niet zo blij met het naderende moederschip aan het eind, de kamer barstte zowat uit z'n voegen  ;D

Van Mike Oldfield had ik een speciale uitgave bij me van Elements, die ik ook op cd heb.
Helaas wilden niet alle tracks soepel spelen, het is ook geen originele dvd (nooit uitgebracht volgens mij)  :-\
Het geluid viel me reuze mee voor zulke oude opnames en ik koester deze dvd dan ook :)
Bij Martin zag ik recent Stomp (met Out loud) en die had ik nu ook bij me, die dvd heb ik al enkele jaren naar aanleiding van een uitzending op Ned3.
Wat met de Marantz receiver niet helemaal lukt is de dynamiek, de muziek spettert niet echt en bij films gaan de schrikeffecten een beetje aan me voorbij.
Bij mij loopt het geluid niet synchroon met het beeld en ook bij Tim zat er verschil in, het zal wel door de (oude) opname komen.

We hebben in het begin nog even het Thommy doek dat ik heb overgenomen half over het doek van Tim gehangen, zodat we de verschillen konden bekijken.
Ik moest echt moeite doen om verschillen waar te nemen, eigenlijk is alleen de zwarting marginaal beter bij mijn doek, de rest kwam vrijwel overeen.
Hoe dit met mijn crt gaat weet ik nog niet, het doek moet eerst opgespannen worden voor ik het goed kan zien.

Foto's heb ik niet gemaakt omdat we redelijk krap in de tijd zaten en in het donker is dat toch nooit zo'n succes.
Tim waarschuwde nog even voor spanningsverschillen tussen de stoffen bank, de vloer en mezelf, maar met leren schoenen is dat blijkbaar geen probleem  ;D
De aanraking van de kachelpijp leverde geen gespetter op, dus ik was al ontladen  ^-^
Tim (en vrouw des huizes natuurlijk ;) ) bedankt voor de gastvrijheid en de tijd die je erin hebt gestoken, het was een heel leuke dag :)

André  8)

Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

SpeedyAndré

Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Fransvis

Yep...ben ook weleens in Tim's relaxruimte geweest. Zeker de moeite waard om te bezoeken. Maar ik ben het met je eens dat het niet makkelijk te vinden is.   ;) ;D

SpeedyAndré

Na een zoektochtje op het net blijkt de Elements dvd van Mike Oldfield eind 2004 uitgebracht te zijn  :D
Ik hem meteen besteld bij cd-wow (€14,99 delivered) ;D



André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Kerstmanno

Quote from: SpeedyAndré on January 16, 2006, 01:26:53
In de loop van de middag kwam ik in het dorp maar ik reed de verkeerde kant op, waarna Tim me telefonisch op het juiste spoor bracht.

Tsja, dat is zijn werk he ;)

SpeedyAndré

Quote from: Menno-(b)ert on January 16, 2006, 17:45:37
Tsja, dat is zijn werk he ;)

Niet met 'sporen', maar meer met vliegtuigen heb ik begrepen :)
Heel toevallig zat in Close Encounters een scene over ufo's die bij de luchtverkeersleiding plaats vond, Tim vond het er realistisch uit zien en dat mag je van Spielberg ook wel verwachten  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SpeedyAndré

Zo, nog even deze onder de aandacht brengen  ::) ;D
Ik heb mijn dvd's hier nog eens afgespeeld en ik merk dat geluid (bij mij op de receiver) en beeld wel synchroon lopen.
Vooral met Stomp (Out loud) en Mike Oldfiels is dat prettig, omdat het bij die dvd's om percussie en ritme gaat.
Ik gebruik een coaxiale kabel tussen dvdspeler en receiver.
Ook leuk om te vermelden zijn de AG Neovo speakers die ik bij mijn pc gebruik voor surround, naast een leuke vormgeving is het geluid opvallend goed  8)



André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SpeedyAndré

Quote from: SpeedyAndré on January 16, 2006, 17:05:29
Na een zoektochtje op het net blijkt de Elements dvd van Mike Oldfield eind 2004 uitgebracht te zijn  :D
Ik hem meteen besteld bij cd-wow (€14,99 delivered) ;D



André  8)

Even op mezelf in gaan  ::)
De dvd Elements is binnen, hier staan weer andere dingen op dan de kopie dvd die ik al had.
Mike laat zich in de clips vooral als multi-instrumentalist zien en da's heel grappig om te zien  ;D



De meeste muziek is oud, maar (mij) wel bekend, al heb ik nu wel nummers gehoord waar ik nog geen album van heb, erg leuk luistervoer dus :)
Hoewel dit een dvd is zijn alle opnames 'dolby stereo', 4:3 en hij duurt 2u50min.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp