scart-rca kabel van 12 meter

Started by wil, January 15, 2006, 14:00:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Ik ben de logica effe kwijt  ???

Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikte scart-kabel van 12 meter. De bedoeling is dat mijn receiver aangsloten wordt op mijn TV. Op dit moment heb ik daarvoor een scart-rca kabel waarbij de volgende rca -verbindingen aanwezig zijn:
- composiet in
- composiet uit
- audio links in
- audio rechts in
- audio links uit
- audio rechts uit

Ik heb hiermee dat geluid van de TV naar de receiver gaat en dat het beeld van inkomend dvd- of VCR- of GameCube/signaal naar de TV gaat. Ok, so far so good...

De aansluitingen.
- Audio links/rechts in zit aangesloten op de TV-ingang voor weergave TV-signaal via receiver
- Audio links/rechts uit wordt niet gebruikt
- Composiet uit zit aangesloten op de Monitor-uitgang voor weergave van video signaal van bijv. VCR, Game console, en zelfs DVD en voor het OSD van de receiver.
- Composiet in zit aangesloten op de TV-ingang voor ??? Kortom, waar is deze eigenlijk voor ?

Goed. Oehlbach maakt bijv deze kabel:
Met de volgende aansluitingen:
- Audio links/rechts in
- Composiet uit
- S-video uit
Zie hier de beschrijving van een leverancier:
QuoteScart auf 2x Cinch Audio / 1 x Cinch Video / S-VHS 

Einsatzgebiete:
Kombi-Kabel zum Anschluss Ihres A/V-Receivers an den Fernseher.
Das Scart-Ende des Kabels wird in den Scart-Eingang am TV-Gerät gesteckt, die Cinch-Audio-Stecker in die Audio-Eingänge (TV) am A/V-Receiver, der Composite-Stecker kommt in den Composite-Ausgang (TV), der S-Video-Stecker in den S-Video-Ausgang (TV).

Vorteile des Oehlbach Home Cinema Kabelset Basic:
Der A/V-Receiver kann als Umschaltzentrale für alle Video- und Audio-Quellen genutzt werden.

Am TV-Gerät müssen bei Quellenwechsel keine Programmplätze bzw. Eingangsbuchsen umgeschaltet werden.
Das On-Screen-Menü des A/V-Receivers ist nutzbar.

Klopt het dat deze scart-rca/s-video kabel gewoon geschikt is voor wat ik wil? En zijn er nog meer merken die een dergelijke kabel (en anders maar scart-4x rca) in een lengte hebben van 12 meter?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60