metal-rock ect ect meet and greet

Started by Gizz, January 14, 2006, 21:49:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gizz

hey hallo.
Ik dacht dat ik me hier maar eens aanmeld voor een uitnodiging.
Ik kan wel zeggen dat ik me zaakjes wel redelijk op orde heb kwa plaatsing en apparatuur.
Maar natuurlijk wil ik eigenlijk wel eens een second opinion wat andere er van denken wat hier allemaal staat en hoe het klinkt in de huidige setup.
ik zal eens een sommetje maken wat hier zoal staat.

tv - philips pixel plus 82cm. isf gecalibreerd
cdspeler - nad c542
dvd-sacd speler - sony dvp-ns900v
avr denon 3805
denon pma 1060 versterker

speakers
front energy c6 connoisseur
center magnat vintage
rear magnat vintage
kabels allemaal van uitstekende kwaliteit

je ziet al dat ik helaas niet de energy serie in mn bezit heb. Dat komt eigenlijk omdat ik met de rears ben begonnen toen ik nog een kleinere kamer tot mn beschikking had.
ik heb zn ca 300 films tot mn beschikking dus dat moet geen probleem zijn kwa fragmenten.
kwa muziek zit ik in de rock-metal gebied maar pop punk of celtic en folk kan ik zeker wel bekoren.

ik heb helaas niet zn veel plek. ik kan 2 mensen uitnodigen die hier op de bank plaats kunnen nemen. de kamer is 6m breed en 4m lang.
ik woon in drunen vlakbij denbosch.
vind je het leuk om eens langs te komen voor een demonstratie dan hoor ik dat natuurlijk maar al te graag.
ik hoor het wel wie er intresse heeft.
heb je vragen stel ze gerust.

groetjes mike

GPO

Ik woon niet echt heel ver uit de buurt van Drunen (Geldrop -vlakbij Eindhoven). Ik ben zelf een behoorlijke metal fan, dus ik vind het altijd leuk om bij mensen op bezoek te gaan die dat ook zijn en zeker als ze ook een dergelijke HT-hobby er op na houden.

Heb je tav metal nog bepaalde voorkeuren (death/trash/hardcore/ enz)?

Kwa metal luister ik vooral naar melodieuze black/death metal & trash metal (denk aan: Death, Six Feet Under, Opeth, Morbid Angel, Slayer, Satyricon, Dark Funeral, Dissection, Immortal, Sepultura, Emperor, oude Metallica, God Dethroned, etc). In wat mindere mate schuif ik er soms een doom metal CD in (My Dying Bride, oude Paradise Lost, Morgion, etc). Verder kan ik ook wel luisteren naar meer rock-georienteerde bands, zoals Therapy, Queens Of The Stone Age, Korn, Rammstein, System Of A Down).

Waar ik echt niet van hou: te brute grindcore (dus het echte pure ruis werk :)), punk en sommige hardcore bands.

Laat me maar weten of je het ziet zitten (en wanneer het jou uitkomt). Dan zal ik ook wat leuke CD's meenemen  >:D.

groeten,

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

GPO

#2
Hoi Gizz,

Nou ik ben dus afgelopen zondag geweest... :)

Helaas moest ik mij eerst door de blokkerende carvanals-optocht die net aan de gang was heen worstelen (ja, sight-seeing Drunen), waardoor ik een half uur te laat was... :-[ Daarna een leuke sessie gehad, alhoewel ik sterk twijfel aan de opgegeven afmetingen van je kamer (6m x 4m ?, wat dacht je van 5m x 3m :) )...

Ik vond vooral het drumwerk erg goed uitkomen bij je energy speakers. Wel had je last van de kleine afmetingen vd kamer waardoor het geluid soms wat volliep (zoals ik opmerkte bij het nummer 'new breed' van Fear Factory). Een subwoofer heb je daarentegen niet echt nodig; er werden tijdens sommige scenes uit LOTR behoorlijke basdrukken neergezet... dat was goed te voelen in je bank...  >:D

Verrassend vond ik echt de soundtrack van LOTR op DVD-a, wat klonk die goed en zuiver zeg! Die zou ik thuis ook wel eens willen horen....

Helaas ben je in je kamer beperkt door de ruimte anders had ik persoonlijk de speakers anders neergezet, maar je moet natuurlijk ook in zo'n kamer kunnen leven/slapen  ;D...

Tips:
1) als je het budget ervoor hebt, dan zou je je center speaker kunnen vervangen voor een Energy speaker uit dezelfde serie als je fronts. Stem-geluid uit je center klonk toch wel anders als uit de fronts.
2) Laat je linker-speaker eens nakijken tav de bovenste woofer. Het is niet normaal als je bijgeluiden hoort als je het bas-intro van 'My Friend Of Misery' van Metallica speelt ;)... Ik denk dat er iets los is wat alleen bij bepaalde frequenties te horen is (die werden dan toevallig aangesproken door dat ene nummer).
3) speakers in lengte-richting opstellen ipv breedte richting........ kwee niet of dit gaat.... moet je maar eens bekijken... ;)

Nou de volgende keer bij mij dan maar he? Ik zal eens kijken of ik een geschikt moment kan vinden in de agenda.

groeten,

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Gizz

Nogmaals harstikke leuk dat je langs gekomen bent.

-Zodra ik eens bij jou langs ga zal ik die lotr dvd-a soundtrack eens meenemen zodat jij het thuis op je eigen set kan beluisteren.

tips
Ja ik weet het van die center speaker. Ik heb al eens meerdere keren gekeken in een hifi winkel voor een vervanging.Er zijn genoeg keuzes om uit te kiezen. Misschien dat mn moe gek genoeg is om em over te komen. Tot die tijd hou ik het gewoon bij die ik nu heb. Ik hoor het verschil niet omdat ik niks anders gewend ben dus voor mij is het ook niet storend.

Wat betreft dat bas geluid.Ach tot nu toe hoor ik het alleen bij dat ene nummer en niet ergens anders kwa muziek of films. Ik had maandje of 2 geleden mn tweeter laten vervangen van die andere speaker omdat daar wel iets goed mis was.Vergeleken met dat andere is het maar een kleinigheidje.Zodra het echt mis gaat het je het continue hoort, ja dan ga ik er wel wat aan doen.

Als ik  je goed begrijp bedoel jij de speaker neerzetten waar nu mijn computer staat.Toen ik voor het eerst deze kamer in bezit nam heb ik het zo neergezet zoals jij voorsteld.
Het probleem krijg je wel dat de rechter speaker nogal dicht bij de deur staat met als gevolg dat de deur wel eens tegen aan kan knallen.
Wat me toen ook opviel was het gebrek aan ''ruimte gevoel'' het geluid was zo 1 dat ik het gevoel kreeg dat alles uit 1 speaker kwam.Dat was dus ook niet echt geweldig.
En zoals je al zei als ik nu alles om moet zetten past nooit echt goed. zeker wat de bank betreft.

Zodra jij iets weet wanner je kunt voor iets leuks dan hoor ik het wel en gaan we eens bij jou keuren ;)
Heb je nog toevallig die ene lotr scene geprobeerd?

ik hoor nog wel van je
cya
mike