HD-tv in Vara's Kassa

Started by Achiel, January 14, 2006, 16:46:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Achiel

In de uitzending van Kassa van vanavond word het onderwerp "HD-tv: kopen of niet?" behandeld.
Zaterdag 14 jan. om 19:15. Ben benieuwd wat ze er van vinden.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws_artikel&no=2295766
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

indy500


Martin_M

Quote from: indy500 on January 14, 2006, 17:23:11
Even kijken  ;D

Zeker kijken. Ons aller Frank D. gaat daar wijze uitspraken doen ;D

haha, dat laatste weet ik niet maar hij is in ieder geval geïnterviewd.

Ben benieuwd.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

kippekop

Quote from: Achiel on January 14, 2006, 16:46:28
In de uitzending van Kassa van vanavond word het onderwerp "HD-tv: kopen of niet?" behandeld.
Zaterdag 14 jan. om 19:15. Ben benieuwd wat ze er van vinden.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws_artikel&no=2295766

Wel weer een enorm kassa gehalte hoor...net als met inbranden met plasma, ik ben benieuwd
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

J.A.F._Doorhof

Aargh moet dat nu bekend worden :(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Achiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 14, 2006, 17:51:50
Aargh moet dat nu bekend worden :(

LOL, wist niet dat je er iets mee te maken had. Geinig toeval, dacht het is toch misschien wel interessant het te melden en desnoods af te kraken mits er fouten inzitten natuurlijk.

Wat al eerder genoemd werd het inbranden bij plasma's doet nog steeds de rondte bij "het gepeupel" terwijl volgens mij dat al lang niet meer aan de orde is. Bij de winkelketens word het als verkoopargument gebruikt om mensen richting een lcd te pushen. (beetje offtopic, moet toegeven dat de laatste nieuwe lcd's toch weer een stuk in de richting komen, het veegeffect is zo goed als weg alleen de zwartweergave blijft nog achter)
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

mvdzwaan

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 14, 2006, 17:51:50
Aargh moet dat nu bekend worden :(

Precies op tijd :) Kijken of je nog een 2e keer in beeld komt :)

Raymen

Hee die Frank,

Je hebt wel een tv gezicht hoor.

Maar zoals het blijkt lachen de mensen als er een diagonaal van 2meter genoemd wordt :D

1,25 is groot zat...... :(

Mvrg,
raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Starred

#8
Jammer dat er niks gezegd werd over het feit dat je ook binnen afzienbare tijd films kunt gaan kijken met hd-kwaliteit (bluray. hddvd etc)

mvdzwaan

Quote from: Starred on January 14, 2006, 19:51:34
Jammer dat er niks gezegd werd over het feit dat je ook binnen afzienbare tijd films kunt gaan kijken met hd-kwaliteit

Is het niet schandalig dat dat in andere landen al heel lang kan....

indy500


jaco

Slecht geinformeerde NOB man die wel wist te vertellen dat er al 2 kanalen zijn..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Starred

Quote from: jaco on January 14, 2006, 20:02:05
Slecht geinformeerde NOB man die wel wist te vertellen dat er al 2 kanalen zijn..

Vreemd dat ie niet eens wat wist te vertellen over het abhdtv forum  ;D

J.A.F._Doorhof

@Jaco,
Feitelijk zijn er natuurlijk NU nog maar 2 ECHTE kanalen.
De rest is puur testfases.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

indy500


J.A.F._Doorhof

In mijn optiek zijn de echte kanalen nu het oude euro1080

Er lopen wel veel tests zoals premiere/sky/canal+ maar een ECHT feitelijk kanaal vind ik iets dat 24 uur per dag iets uitzend.
Hoewel HD1 behoorlijk veel herhaald trouwens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

tepelstreeltje

hehe, voor de gene die hem nog niet gezien hebben. Hij wordt geupped in alt.binaries.nl nieuwsgroep als kassa_HDTV.partxx.rar

Ik ben hier een groot voorstander van   ;D  ;D  ;D
Bekijk ook is mijn site: http://www.hdtvinfo.nl

draaienkreng

Quote from: Raymen on January 14, 2006, 19:45:25
Hee die Frank,

Je hebt wel een tv gezicht hoor.

Maar zoals het blijkt lachen de mensen als er een diagonaal van 2meter genoemd wordt :D

1,25 is groot zat...... :(

Mvrg,
raymen

Tsja : dat hangt van de vrouw af...................
space no final frontier

donaldk

#18
Quote from: J.A.F._Doorhof on January 14, 2006, 20:27:19
In mijn optiek zijn de echte kanalen nu het oude euro1080

Er lopen wel veel tests zoals premiere/sky/canal+ maar een ECHT feitelijk kanaal vind ik iets dat 24 uur per dag iets uitzend.
Hoewel HD1 behoorlijk veel herhaald trouwens.

Premiere is inmiddels een te abonneren dienst, dus echte kanalen. Bij TPS kun je tot het einde van de maand intekenen voor een gratis Thomson box, men begint in februari, vorige week maakte TPS bekend dat sinds december er 4800 mensen gebruik hadden gemaakt van de voorinschrijving. Prosieben/Sateins zijn ook officieel al sinds november van start gegaan, maar dat inderdaad nog geen echte (deeltijd) kanalen. En zij zenden ook upsampled materiaal uit.

HD1 herhalen, hopelijk niet meer zoveel als vroeger, toen hadden ze een paar uur aan materiaal;-).

donaldk

Quote from: jaco on January 14, 2006, 20:02:05
Slecht geinformeerde NOB man die wel wist te vertellen dat er al 2 kanalen zijn..

Nou Huizer is van alles, maar nooit slecht geinformeerd;-). Die zit echt overal in en kom je overal tegen.

donaldk

Quote from: Raymen on January 14, 2006, 19:45:25
Maar zoals het blijkt lachen de mensen als er een diagonaal van 2meter genoemd wordt :D

1,25 is groot zat...... :(

Mvrg,
raymen

Voor de gemiddelde Nederlandse huiskamer, wel ja daar kun je gewoon niet meer dan 50" kwijt, zonder een stevige herinrichting. Huizer wist dat ie een moeilijke boodschap had te brengen, daarom dekte hij zich in door te zeggen dat er discussie over was en gaf duidelijk een relatief kleine maat op, maar je zag en hoorde de mensen schrikken en vol ongeloof reageren op die 50".

Bij 1080P moet je rekenen op 3 maal de picture height, dus als je zoals gezegd op 3 meter afstand wilt zitten dan moet de picture height dus 1 meter zijn (breedte dus 1m78, de diagonaal zit dan rond die genoemde 2 meter).

Bij quad hd, met een tweemaal zo hoge vertikale resolutie als Full HD (en dus ook dubbele horizontale resolutie = 4 * 1080p), zoals bijvoorbeeld bij dat nieuwe CMO 56" lcd panel/Westinghouse tv, heb je het over 1.5 maal de picture height en dan kom je op een kijkafstand van 42". Bij een afstand van 3 meter heb je het dan al over een scherm van 2 meter hoog en dus 356 cm breed.

Dus dan komt die minimale "screen coverage, wide: 200" diagonal" van de nieuwe Sony 4K's al akelig snel in zicht;-).

J.A.F._Doorhof

@DonaldK.
Ik weet dat er veel buitenlandse zenders mee bezig zijn maar in Kassa mocht de term 1080i en 720P eigenlijk al niet vallen laat staan buitenlandse zenders, veel mensen weten net hoe ze HD1 kunnen ontvangen :D

Wij weten veel meer maar dit was echt bedoeld om mensen te triggeren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

C-more HD zend al tijden uit in Zweden of noorwegen.
Prosieben en SAT-1 in Duitsland
Premiere in Duitsland
TPS (Frankrijk) zou ook al uitgezonden hebben

Niet allemaal complete programmering natuurlijk, maar er is beweging buiten Euro 1080 / HDx
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Kassa was echt bedoelt voor de NL markt, eigenlijk zelfs alleen kabel.
Ik mocht namelijk het liefst niet uitwijden over schotel, ook projectoren mochten eigenlijk niet genoemd worden het ging voornamelijk om de platte tv's.

Ik snap dat ook wel, ze willen het op een positieve (maar waarschuwend informatieve) manier introduceren en als mensen dingen gaan horen als schotel of projector dan zitten ze al op het volgende net terwijl waarschijnlijk een groot gedeelte van de markt wel voor het WK een nieuwe TV koopt.

Op zich een keuze die ik me voor DIT programma perfect kan voorstellen.
PERSOONLIJK zou ik het anders uitgelegt hebben maar dan heb ik een uurtje zendtijd nodig :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SpeedyAndré

Quote from: tepelstreeltje on January 14, 2006, 21:00:12
hehe, voor de gene die hem nog niet gezien hebben. Hij wordt geupped in alt.binaries.nl nieuwsgroep als kassa_HDTV.partxx.rar

Ik ben hier een groot voorstander van   ;D  ;D  ;D

Dat uploaden duurt nog wel even  ::)
Op de website van Kassa staat een verkeerde link, je kan nu de verlenging of de verlenging bekijken  :-X

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp