Scooby Doo

Started by J.A.F._Doorhof, October 20, 2002, 17:33:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cijfers van onze bezoekers

flop
2 (12.5%)
4
2 (12.5%)
5
1 (6.3%)
6
2 (12.5%)
7
3 (18.8%)
8
6 (37.5%)
9
0 (0%)
10
0 (0%)

Total Members Voted: 16

J.A.F._Doorhof

Verhaal
Op spooky island gebeuren vreemde dingen, de groep (die eigenlijk uit elkaar ligt) moet het onderzoeken,........ of niet ?

Mening
Een bijna perfecte vertaling van de cartoon naar het witte doek, vooral shaggy en scoob zijn gewoon fantastisch en 100% real.
Fred vindt ik het minst geslaagt maar ik vrees dat we nooit dichter bij zullen komen, ERG GOED.

Het verhaal zelf is wat losjes en ik denk dan ook dat het wat ondergeschoven is aan de karakters, niet dat het slecht is, maar het is geen oscar materiaal.

Beeld en geluid
Fantastisch, de kleuren spatten echt van het doek en blacklevel en contrast zijn van topniveau een echte referentie DVD.
Ook de soundtrack is goed, maar had wel wat heftiger gemogen.

Extra's
Ook een dikke voldoende in de extra's met leuke making off's, een leuk spel en deleted scenes met de verplichte commentary bij deze scenes (echt voor mij een MUST, ben altijd nieuwsgierig WAAROM ?).

Overall
Na de Flinstones voor mij de beste transfer van cartoon naar film, vooral Scooby en Shaggy zijn om van te smullen.
Verwacht geen superspektakel of diepgaande humor, gewoon lekker Scooby Scooby Dooooooooo.

7.5/10

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johan Van Gompel

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 20, 2002, 17:33:04
Na de Flinstones voor mij de beste transfer van cartoon naar film, vooral Scooby en Shaggy zijn om van te smullen.
Verwacht geen superspektakel of diepgaande humor, gewoon lekker Scooby Scooby Dooooooooo.

7.5/10

Ik heb de film nog niet gezien, maar een kameraad en ik waren het er in elk geval volmondig over eens dat de Scooby Doo uit Jay and Silent Bob Strike Back in vergelijkig met de Scooby Doo theatrical trailer heel wat beter overkwam. ;D
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

Ik heb Jay & Silent Bob nog niet gezien.
Zal hem binnenkort eens zien te krijgen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johan Van Gompel

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 20, 2002, 17:33:04
Verwacht geen superspektakel of diepgaande humor, gewoon lekker Scooby Scooby Dooooooooo.

En natuurlijk Buffy die er nog nooit zo goed uit heeft gezien. ;D
8/10
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

dENDen

Leuke film en krijgt van mij 7/10.

Persoonlijk vind ik die hele Buffy helemaal niets, maar voor deze rol wel uitermate geschikt!

P.S. ziet Velma er toch stukken beter uit in de locker scene bij de extra features.

zoek de verschillen:
foto



jeroen_B

scooby was toch een tekenfilm die ik vroeger heel graag mocht kijken als kind zijnde.Ik vond de film echter toch een beetje tegenvallen. Wel mooie special effects en een mooi beeld trouwens.
De humor viel me een beetje tegen in de film. Kwam niet echt spontaan over naar mijn idee..

Buffy ziet er niet uit in deze film vind ik. Velma daar in tegen ;D ziet er een stuk gezelliger uit.
Buffy moet wat vaker naar de snackbar en wat gewicht aankomen !

Ice Qbe

Geweldige film voor mensen in een melige bui.
Vooral de boer-/scheet scene tussen Shaggy en Scooby werkt ontzettend op de lachspieren.
Cijfer : 8/10
_________________
It crazy to see, people be
What society wants them to be...BUT NOT ME !
http://up.to/iceqbe

patrick_vdb

Als klein manneke heb ik altijd met plezier naar de cartoons gekeken, ik was dan ook benieuwd naar de verfilming. Helaas vond ik deze echter behoorlijk tegenvallen, Scooby kwam niet uit de verf (voor mij stond íe totaal los van de omgeving, iets wat sterk benadrukt werd door een andere belichting van Scooby tov de omgeving in sommige scene's), het verhaal rommelde aan alle kanten, wat niet direct een probleem hoefde te zijn, ware het niet dat het nergens ergens naar toe gaat :-[

Alhoewel het beeld een prima contrast, een solide blacklevel had en zeer spetterende kleuren bevatte (de cartoon-feeling komt goed uit de verf) miste ik toch de fijnere details in het beeld (achtergrond) en zit er een kleine EE en alliassing in. Maar contrast en kleur maken een hoop goed ;)

Het geluid was ik minder over te spreken. Een te grote concentratie op de voorste kanalen waardoor richtingsgevoel en detail niet uit de verf kwamen.

Topper van de film is Shaggy als perfecte personalisatie van het cartoonfiguur (incl. stem ;D ).

Mvrgr

Patrick