"Fluittoon" uit tv (Philips 28PW6515)

Started by Marc R, January 12, 2006, 17:58:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marc R

Sinds ongeveer 3,5 jaar heb ik een Philips 28PW6515 breedbeeld tv. Een eenvoudig ding, maar voldoet verder aan mijn eisen. Hij heeft een 50hz beeldbuis, wat betekend dat er altijd een zeer hoge pieptoon uitkomt wanneer ie aanstaat, een verschijnsel dat bij bijna alle 50hz toestellen voorkomt. Opzich is dat het probleem niet.

De laatste tijd komt er echter wel eens een soort felle hoge "fluittoon" uit de achterkant van de tv (dus niet uit de speakertjes van de tv). Meestal komt dit voor wanneer de tv net aanstaat, en na enkele minuten verdwijnt het weer. Wanneer dit gebeurt is er echter niks verontrustends te zien op het scherm, totaal geen vervormingen of rare kleuren. Kortom, het beeld ziet er normaal uit. Het gebeurt ook niet altijd wanneer de tv aangezet wordt, alleen af en toe.

Toch vraag ik me af of dit kwaad kan, en waardoor dit eventueel veroorzaakt wordt. Misschien dat een van jullie een idee of een oplossing heeft :).

Met vriendelijke groet,

Marc R.

Tinus_

Waarschijnlijk fluit je lineariteitsspoel. Kan je oplossen door hem te vervangen of door hem in te lijmen of in te spuiten met plastic spray.

Rebuilding my HT

bmateijsen

Quote from: tinus20vt on January 13, 2006, 08:19:33
Waarschijnlijk fluit je lineariteitsspoel. Kan je oplossen door hem te vervangen of door hem in te lijmen of in te spuiten met plastic spray.



Yep.... ik heb dat met mijn Loewe ook... even irritant bij aanzetten, maar daarna geen probleem. Kan overigens helemaal geen kwaad!

Marc R

Quote from: bmateijsen on January 13, 2006, 08:25:56
Yep.... ik heb dat met mijn Loewe ook... even irritant bij aanzetten, maar daarna geen probleem. Kan overigens helemaal geen kwaad!

Goed om te horen dat het geen kwaad kan, dan laat ik het voorlopig zo :).

hifiman

Heb ik met mijn panasonic TV ook! Moet er nog steeds eens een monteur voor laten komen (heb voorlopig nog garantie). Piep begint na een minuut of 5 na aanzetten en duurt een seconde of 40 en dan houdt het weer op. De laatste weken is de piep opeens veel minder geworden. Ik erger me er wel aan (het hoort niet!) maar ook ik denk dat het weinig kwaad kan.