"beste" beamer ronde de euro 2000,-

Started by todd, January 12, 2006, 15:36:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

todd

graag jullie reactie op mijn vraag: wat is de "beste" beamer ronde de euro 2000,-
de volgende punten in aanmerking nemende:
-beamer krijgt vaste opstelling (maar crt wil ik niet)
-kamer is prima te verduisteren
-beamer gaat naast een normale tv ook met zekere regelmaat dienst doen als tv
-mooie kleuren, diepte en scherpte zijn belangerijk (uiteraard)
-moet er niet te veel of geen omkijken naar hebben (hij is voor mijn vader=65+)
-met hdmi aansluiting
-uiterlijk is onbelangerijk
-mag niet te veel geluid produceren, <30db

Cage

Ik zou als ik jou was even wat verder zoeken op dit forum bijv in het reviewboard:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=61.0

Maar de favoriet hier lijkt de Epson TW600 te zijn.
Maar dit geld uiteraart niet voor iedereen dus even wat verder zoekne zal zeker geen kwaad kunnen
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

hifiman

Mijn mening: voor die prijs de H57 van Themescene!

Starred


remon123

Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

Cage

Zoals ik al zei, zullen verschillende mensen verschillende voorkeuren hebben, dus lees wat topics door en bepaal welke je denkt dat het beste bij jouw situatie past. Ga deze bekijken en als ie bevalt schaf die dan aan.
Een eenduidig antwoord over welke de beste is kan niemand je geven. Ik ga zelf binnekort een TW600 bekijken en als ie bevalt aanschaffen. Ik zat te twijfelen tussen de Panasonic 900 en de Epson. De doorslag voor mij is dat ik een hoog plafond heb en ik de projector niet aan een lang beugel wil hangen. Enkel de Epson heeft voldoende lensshift om het beeld toch op de goede hoogte te krijgen. Maar dit kan in jouw situatie weer heel anders zijn.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

remon123

Quote from: Cage on January 12, 2006, 16:50:19
Zoals ik al zei, zullen verschillende mensen verschillende voorkeuren hebben, dus lees wat topics door en bepaal welke je denkt dat het beste bij jouw situatie past. Ga deze bekijken en als ie bevalt schaf die dan aan.
Een eenduidig antwoord over welke de beste is kan niemand je geven. Ik ga zelf binnekort een TW600 bekijken en als ie bevalt aanschaffen. Ik zat te twijfelen tussen de Panasonic 900 en de Epson. De doorslag voor mij is dat ik een hoog plafond heb en ik de projector niet aan een lang beugel wil hangen. Enkel de Epson heeft voldoende lensshift om het beeld toch op de goede hoogte te krijgen. Maar dit kan in jouw situatie weer heel anders zijn.
heb je gelijk in maar qua beeld is de ben q in die prijsklasse de beste maar geen lensshift
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

sandervg

Quote from: remon123 on January 12, 2006, 17:02:44
heb je gelijk in maar qua beeld is de ben q in die prijsklasse de beste maar geen lensshift

Waar baseer je dat op? Zo wat rondlezend op het forum kreeg ik de indruk dat de Epson 600 en de Panasonic 900 deze Benq inmiddels hebben ingehaald of op z'n minst er gelijkwaardig aan zijn?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

J.A.F._Doorhof

Een DLP is wat onrustiger een LCD wat rustiger en scherper.
De 7700 is een fantastisch apparaat trouwens :D
Maar PERSOONLIJK kan ik niet goed tegen DLP's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

remon123

Quote from: sandervg on January 12, 2006, 20:15:49
Waar baseer je dat op? Zo wat rondlezend op het forum kreeg ik de indruk dat de Epson 600 en de Panasonic 900 deze Benq inmiddels hebben ingehaald of op z'n minst er gelijkwaardig aan zijn?
ik heb ze allemmaal getest
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

THX-UltraII


dvd-fan

#11
ga zelf kijken naar het verschil tussen dlp en lcd en maak daarna je keuze.
Ik denk dat alle boven genoemde projectors top zijn.
Ikzelf zal voor dlp gaan. Ik vind de kleuren beter en minder screendoor effect.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

THX-UltraII

de HC-3000 heeft nagenoeg geen artifacts iod.

sandervg

Quote from: remon123 on January 13, 2006, 07:36:06
ik heb ze allemmaal getest

Kun je je conclusie dan iets meer toelichten ??? Wat waren de plussen en minnen in het uiteindelijke beeld van de verschillende beamers? (ik neem dat je ze in eenzelfde ruimte / gecalibreerd hebt vergeleken?) Is denk ik wel nuttig voor de topic starter (en mijzelf  ;D)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Durk

ik heb een benq 7700 en heb gelukkig geen last van moeiheid en of andere kwalen die samenhangen met dlp.
Ik ben er erg blij mee.!
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

todd

hij gaat lekker zo jongens, reageer er maar lekker op los,
ik ben zeker niet de enige die hier blij mee is.
:D

Fransvis

Quote from: todd on January 13, 2006, 12:47:22
hij gaat lekker zo jongens, reageer er maar lekker op los,
ik ben zeker niet de enige die hier blij mee is.
:D

tja...het is nogal subjectief. Iedereen heeft zo zijn eigen merk en prijst dan aan. Uiteindelijk heb je 20 posts, 20 meningen en 20 verschillende projectoren. Het vergelijken van specificaties is ook leuk, maar dat wil niet altijd zeggen dat je je keuze daarop moet baseren.

Ik kan je adviseren om een ritje naar een van onze sponsoren te maken, Grobi (zit net over de grens). Daar kun je heel veel verschillende projectoren naast elkaar zien draaien en kun je dus ook een eerlijk vergelijk maken.  ;)

todd

daar geef ik je gelijk in, maar ik ben voor mijn vader aan het zoeken, en zelf gaat hij er niet op uit, maar ik wil niet dat hij zich de eerste de beste aan laat smeren (van een paar jaar oud bijv) snap je!  en ik woon in Spanje, niet in de buurt van een grote stad, dus tja.....het moet zo maar denk ik.

remon123

Quote from: sandervg on January 13, 2006, 12:17:53
Kun je je conclusie dan iets meer toelichten ??? Wat waren de plussen en minnen in het uiteindelijke beeld van de verschillende beamers? (ik neem dat je ze in eenzelfde ruimte / gecalibreerd hebt vergeleken?) Is denk ik wel nuttig voor de topic starter (en mijzelf  ;D)

dat is een beetje zonde van de tijd want op alle bovengenoemde beamers vonden alle 5 kenners de benq absoluut de topper
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

sandervg

Quote from: remon123 on January 13, 2006, 13:46:50
dat is een beetje zonde van de tijd
Jammer... ik hoopte wat te kunnen leren van je  :(
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

J.A.F._Doorhof

HC3000 is een unit die zeer zeker wel artifacts heeft.
Ik heb er ondertussen 2 getest en beide hebben in vergelijking met de BenQ 7700 een beeld dat een stuk onrustiger en harder is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Audiofiel

Quote from: remon123 on January 13, 2006, 13:46:50
dat is een beetje zonde van de tijd want op alle bovengenoemde beamers vonden alle 5 kenners de benq absoluut de topper

Hmmm. Mag ik je quoten als jij straks een vraag aan iemand stelt en een uitgebreid antwoord verwacht en genoegen moet nemen met zoiets als: "ik heb ze allemaal getest" en "alle 5 kenners vonden het een topper"? :-\

We zijn hier op het forum om te leren van elkaar, dus een uitgebreider antwoord over plus- en minpunten zou wel leuk zijn. Anders zullen andere forumleden het wellicht ook "zonde van de tijd" gaan vinden om jouw vragen te beantwoorden... :-*
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

CineSmurf

Je zult toch zelf (of je vader) even moeten rondkijken. Ik ben zelf afgelopen zomer na lang kijken op de Sony HS50 uitgekomen. Op dit forum niet zo'n populaire projector, maar ik ben er super tevreden over. Vrijwel geen geluid. Prachtig plaatje en geen DLP, dus geen regenboogeffect. Omdat de projector inmiddels al weer een jaartje bestaat zijn de prijzen enorm gedaald. Ik zou zonder twijfelen nogmaals deze projector kopen.

Succes!

Dick
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Grindtegel

Tsja, die Benq zal heus wel goed zijn hoor, maar de opmerking van Remon neigen toch wel naar "fanboy"  :-\

Zeg dan niks...

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

vanderheijden

waarom hoor ik nou geen sanyo plv-z4 ???