Pioneer DV 585 Bass management

Started by trickl, January 9, 2006, 13:53:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

trickl

Hoi,

Ik heb een pioneer DV 585.
Momenteel ben ik een beetje aan het experementeren met de speaker setup.
Voor SACD is de speler analoog aangesloten aan de reciever.
Nu zou ik graag eens zien wat het geheel doet als ik mijn sub parallell aan de frontspeakers zet, met een aangepaste cross-over instelling op de sub. Kwestie van de integratie zo goed mogelijk te hebben.
In de DV 585 stel ik de speakers als volgt in:
Front: Large
Surround: Small
Sub: None.

Ik verwacht dus dat het lfe gebeuren naar de fronts wordt gestuurd.
Om dit alles na te kijken gebuik ik een dvd met de thx soundtests op (heb geen sacd testcd). Nu blijkt het dat de lfe niet naar de fronts gestuurd wordt :( .
Is dit zo ontworpen door Pioneer, of zit ik met een probleem (firmware of zo)?

Greetings,
PP
Woonkamer HT: Marantz SR7007, Marantz UD5007,B&W all around, Samsung EU40ES7000, Sony SCD-XB770, Marantz DV4500, Squeezebox Classic.
Mijn bureau HT: Marantz SR6014, Sony BDP S390, B&W DM630 Front, DM 601s3 Rear, ASW 650 Sub, PiCorePlayer.

hillie

QuoteIs dit zo ontworpen door Pioneer, of zit ik met een probleem (firmware of zo)?

Nope, het ligt niet aan Pioneer. LFE is een apart spoor op je SACD/DVD-A/DVD-V en wordt weergegeven via de sub uitgang. Het LFE signaal wordt niet over de front weergegeven (fronts zijn meestal niet ontworpen om LFE weer te geven). Wel kan de bass van de front weergegeven worden over de sub (=bass management). De Pioneer kan de bass van de fronts doorgeven via de LFE aansluitiung aan de sub (dit is noodzakelijk als je kleine speakers hebt). De parallel aansluiting heb je niet nodig tenzij je geen sub uitgang hebt op je receiver.

Gerald.

trickl

Het is toch zo dat op de meeste receivers het lfe signaal naar de fronts wordt gestuurd indien de sub op No staat en de fronts op Large?
De marantz sr5600 doet dit in elk geval, dus voor dvd's (DD en DTS komen via digitale coax binnen op de reciever) lukt dit wel.
Alleen de analoge outputs van de pioneer doen dit niet.
Hoe doen andere dvd spelers met ingebouwde decoder dat?

Greetings,
PP
Woonkamer HT: Marantz SR7007, Marantz UD5007,B&W all around, Samsung EU40ES7000, Sony SCD-XB770, Marantz DV4500, Squeezebox Classic.
Mijn bureau HT: Marantz SR6014, Sony BDP S390, B&W DM630 Front, DM 601s3 Rear, ASW 650 Sub, PiCorePlayer.