M&G tijdens het weekend van de Audioshow/ De Doelen Hifi Show 2006

Started by Harry HT, January 11, 2006, 13:24:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankB

Het was inderdaad leuk iedereen weer even te zien, en om nieuwe gezichten te leren kennen :D

Verder vielen de installaties mij ook wel tegen, van enigszins tot enorm. Niets gehoord waarvan ik had dat moet ik thuis hebben. Verder vind ik de display's op de Moon cd-speler niet bepaald subtiel  :-X
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Ettepet

Quote from: FrenkB on March 26, 2006, 15:57:48
Verder vind ik de display's op de Moon cd-speler niet bepaald subtiel

Gaaf, net alsof je in Twingo zit! 8)  (hopelijk zit er wel een dimmer op ;))

FrankB

Quote from: Ettepet on March 26, 2006, 16:48:01
Gaaf, net alsof je in Twingo zit! 8)  (hopelijk zit er wel een dimmer op ;))

Of kan ie gewoon uit :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12


blacklotus

Quote from: Audiofiel on March 25, 2006, 21:23:32
Ik ben ook netjes teruggekomen van de show en de M&G. Ik heb de foto's vast omgezet en op een stukje webspace gezet. ;D


Heee Audiofiel

Das nou toevallig je hebt mij op de foto gezet bij Advance Acoustic bij de elektrostaten alleen je had ff moeten wachten dan had ik er met mijn smoeltje er op gestaan .
Nu sta ik er met mijn achterkant op is nie echt verantwoord  ;D ;D ;D iig mooie foto's .

Hier een paar foto's van mij  ;D ;D


                                               Mvg Dennis
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

Kerstmanno

Was leuk op de show, slechts 1-2 setjes die mij konden bekoren, de rest vond ik niet interessant. Kan ook voor een groot deel aan de muziekkeuze hebben gelegen. Drank was inderdaad lauw, en ze hadden niet eens cola.

PS: Harry of Space, bedankt voor de Pepsi! Was ik even vergeten bij het weggaan!  ::)

jan-rotterdam

Niet op de meet & greet geweest maar wel even in de Doelen wezen kijken.
Ik ging eigenlijk om te luisteren naar de nieuwe Wilson Audio Sophia-2, zou veel beter moeten zijn dan de Sophia-1. In de opstelling in de Doelen vond ik ze tegenvallen, ik ga binnenkort deze luidsprekers beluisteren op mij bekende apparatuur en in een mij bekende luisterruimte.
Ook de Wilson Audio "Duette" had ik graag serieus willen beluisteren, is er helaas niet van gekomen.

Verrassend in positieve zin vond ik de Vivid B-1 luidsprekers



Groeten Jan

Audiofiel

Quote from: blacklotus on March 26, 2006, 20:20:20
Heee Audiofiel

Das nou toevallig je hebt mij op de foto gezet bij Advance Acoustic bij de elektrostaten alleen je had ff moeten wachten dan had ik er met mijn smoeltje er op gestaan .

Deze twee foto's dus? ;D ;D

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kippekop

Quote from: wil on March 26, 2006, 14:22:25
Welke bekabeling het was weet ik niet meer, de rest was van Moon:

en dat klonk goed. Ik dacht eerst dat ze met alleen twee fronts en een center draaiden, maar toch hadden ze twee kleine vloerstaande Chario's (ca. 70 cm. hoog) als rears ingezet. Deze kwamen niet uit de verf, het verschil tussen fronts en rears was veel te groot.

wil

Dat was jammer ja, maar nog steeds een impressive geluid, zeer veel controle, en dat terwijl het analoog was en niet digitaal vanuit de moon (ze waren de kabels vergeten  ::))

Ik vond het er wel redelijk uitzien qua beeld maar na bovenstaande begrijp waarom het me niet flabbergasted achterliet...

Kent iemand dat advance trouwens, zag er wel impressive uit aan de buitenkant voor die prijzen, maar de binnenkant, weet iemand daar meer van??
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

take5

Ik kwam vandaag ontzettend laat aan, rond 16.00u pas... Gelijk even naar Totem gerend en daar lekker zitten luisteren  naar de Wind en de Sttaf 8) Dat klonk wel lekker! Verder even die nieuwe Infocus beamers bekeken, die erg tegenvielen met HD materiaal. Echt onrustig beeld en fletse kleuren. Natuurlijk was het wel veel te licht daar maar toch...

Helaas geen tijd meer voor Cafe Engels, helemaal nu ik zie dat daar Moon Audio apparatuur stond. Ik wilde even die set van de hifi.nl foto prijsvraag binnenslepen door "moonend" op de foto te gaan daar. Misschien volgend jaar  >:D

In het betaalbare segment vond ik naast de Totem Sttaf de Dynaudio Focus 220 ook erg mooi spelen, als stond daar wel weer een fortuin van Arcam componenten in dat rek. In het onbetaalbare segment heb ik erg genoten van de Martin Logan Summit, WOW!!! Wel een heel onrealistische situatie met die 5 meter tussen de speakers en de grote afstand tot de stoelen. Dat past natuurlijk nooit zo in een huiskamer... Die NordOst kabels vind ik meer op van die zure snoeplinten lijken die (in ieder geval vroeger) in het rood en groen bij de snoepwinkel lagen  ;D

Ook mooi die grote en enorm diepe Von Schweikert set, al vonden wij die eindversterker meer op een soort tapinstallatie lijken, echt een belachelijk apparaat  :-X Wat mij en een vriend wel opviel was een regelmatige lichte kraak in de hoge tonen van de rechterspeaker... wel maar twee of drie nummers geluisterd, maar toch merkwaardig...

Nog even ziek gegeten aan paaseitjes bij de uitgang en toen weer naar huis. Al met al wel veel gelachen in die twee uur en toch wel een aantal mooie dingen gehoord.

kippekop

Quote from: take5 on March 27, 2006, 00:10:45
Ik kwam vandaag ontzettend laat aan, rond 16.00u pas... Gelijk even naar Totem gerend en daar lekker zitten luisteren  naar de Wind en de Sttaf 8) Dat klonk wel lekker! Verder even die nieuwe Infocus beamers bekeken, die erg tegenvielen met HD materiaal. Echt onrustig beeld en fletse kleuren. Natuurlijk was het wel veel te licht daar maar toch...

Helaas geen tijd meer voor Cafe Engels, helemaal nu ik zie dat daar Moon Audio apparatuur stond. Ik wilde even die set van de hifi.nl foto prijsvraag binnenslepen door "moonend" op de foto te gaan daar. Misschien volgend jaar  >:D

In het betaalbare segment vond ik naast de Totem Sttaf de Dynaudio Focus 220 ook erg mooi spelen, als stond daar wel weer een fortuin van Arcam componenten in dat rek. In het onbetaalbare segment heb ik erg genoten van de Martin Logan Summit, WOW!!! Wel een heel onrealistische situatie met die 5 meter tussen de speakers en de grote afstand tot de stoelen. Dat past natuurlijk nooit zo in een huiskamer... Die NordOst kabels vind ik meer op van die zure snoeplinten lijken die (in ieder geval vroeger) in het rood en groen bij de snoepwinkel lagen  ;D

Ook mooi die grote en enorm diepe Von Schweikert set, al vonden wij die eindversterker meer op een soort tapinstallatie lijken, echt een belachelijk apparaat  :-X Wat mij en een vriend wel opviel was een regelmatige lichte kraak in de hoge tonen van de rechterspeaker... wel maar twee of drie nummers geluisterd, maar toch merkwaardig...

Nog even ziek gegeten aan paaseitjes bij de uitgang en toen weer naar huis. Al met al wel veel gelachen in die twee uur en toch wel een aantal mooie dingen gehoord.

Ik had het idee dat er zowieso iets mis was met de von schweikert set, er zat een soort heel lichte gruis over het geluid heen leek het wel, ik kende de nummers niet dus het kan ook daarin hebben gezeten maar er was iets mis...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

W

Quote from: kippekop on March 27, 2006, 11:22:19
Ik had het idee dat er zowieso iets mis was met de von schweikert set, er zat een soort heel lichte gruis over het geluid heen leek het wel, ik kende de nummers niet dus het kan ook daarin hebben gezeten maar er was iets mis...

Ik weet nog dat ze op de VAD met dezelfde set stonden. Die gruis die je noemt, volgens mij kwam dat daar van de platenspeler... Ik weet nog wel dat 't met een cd 'sterieler' klonk.

MvG,
Wybrand

wil

Quote from: WyGo on March 27, 2006, 11:46:20
Ik weet nog dat ze op de VAD met dezelfde set stonden. Die gruis die je noemt, volgens mij kwam dat daar van de platenspeler... Ik weet nog wel dat 't met een cd 'sterieler' klonk.

MvG,
Wybrand
Dat denk ik niet omdat ze nu met een VPI platendraaier speelden en niet - zoals gebruikelijk - met een Pluto draaitafel.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

take5

Quote from: WyGo on March 27, 2006, 11:46:20
Ik weet nog dat ze op de VAD met dezelfde set stonden. Die gruis die je noemt, volgens mij kwam dat daar van de platenspeler... Ik weet nog wel dat 't met een cd 'sterieler' klonk.

MvG,
Wybrand

Dat was het niet. Ik heb zowel naar een cd als naar een plaat geluisterd in hun opstelling. Ik weet in ieder geval zeker dat ik het gekraak heb gehoord bij het afspelen van een cd. Daar heb ik namelijk nog speciaal naar gekeken omdat ik dacht; dat zal de plaat wel zijn... Die platenspeler zal ook wel behoorlijk zwaar en stabiel geweest zijn, dat ding lijkt meer op een soort installatie op de rotors van een helikopter te laten draaien  ;D

Ik hoorde echt een kraak, vooral bij hoge uithalen van vocalen, en alleen door de rechterspeker. Het was dus zeker niet zoiets als achtergrondruis naar mijn mening. Interessant dat kippekop het ook gehoord heeft. Voor de rest klonk het fantastisch hoor  ;)

blacklotus

Quote from: jan-rotterdam on March 26, 2006, 22:10:25
Niet op de meet & greet geweest maar wel even in de Doelen wezen kijken.
Ik ging eigenlijk om te luisteren naar de nieuwe Wilson Audio Sophia-2, zou veel beter moeten zijn dan de Sophia-1. In de opstelling in de Doelen vond ik ze tegenvallen, ik ga binnenkort deze luidsprekers beluisteren op mij bekende apparatuur en in een mij bekende luisterruimte.
Ook de Wilson Audio "Duette" had ik graag serieus willen beluisteren, is er helaas niet van gekomen.

Verrassend in positieve zin vond ik de Vivid B-1 luidsprekers



Groeten Jan


Hoi Jan


Deze set heb ik ook beluisterd vond het toch wel 1 van de betere set's die werden aangeboden vooral orkesten klonken geweldig net of je zelf in de zaal zat .
En de ruimte waar ze in stonden was ook niet misselijk qua grote petje af voor deze luidsprekers.

                                        Mvg Dennis
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

kippekop

Quote from: blacklotus on March 27, 2006, 21:36:34

Hoi Jan


Deze set heb ik ook beluisterd vond het toch wel 1 van de betere set's die werden aangeboden vooral orkesten klonken geweldig net of je zelf in de zaal zat .
En de ruimte waar ze in stonden was ook niet misselijk qua grote petje af voor deze luidsprekers.

                                        Mvg Dennis


Ik zou met die speakers alleen wel heel erg bang zijn dat er opeens groene mannetjes s'nachts uit zouden klimmen... voor het prijskaartje mogen ze ook wel goed klinken trouwens ;)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

bartvv

Quote from: Ar on March 26, 2006, 14:18:09
Welke versterker,bron en/of bekabeling zijn dat bij de Chario opstelling?
Ar
De DVD-speler was de Moon Orbiter, AV processor de Moon Stargate en als eindversterker hadden we de Moon Titan-5 staan.
Interlinks en luidsprekerkabels zijn van Actinote.

@Spacebass:
QuoteBert (?)
Ik heet dus Bart, bijna goed Wink




Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

bartvv

@Spacebass:
Zouden we misschien de foto's die je op onze stand hebt gemaakt mogen hebben in originele resolutie?
Zo ja, wil je me deze dan mailen?
Bedankt!   :D :D
Groeten, Bart (Clofis)


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

Audiotwin

Quote from: bartvv on March 28, 2006, 10:31:09
De DVD-speler was de Moon Orbiter, AV processor de Moon Stargate en als eindversterker hadden we de Moon Titan-5 staan.
Interlinks en luidsprekerkabels zijn van Actinote.




Binnenkort wil ik graag de Moon I-3 geïntegreerde versterker beluisteren i.c.m. Chario speakers.Zou jij mij kunnen pm'en waar ik deze kan beluisteren in de omgeving Zaanstad?

Ar
Tevredenheid!!!

kippekop

Quote from: Ar on March 28, 2006, 11:00:14
Binnenkort wil ik graag de Moon I-3 geïntegreerde versterker beluisteren i.c.m. Chario speakers.Zou jij mij kunnen pm'en waar ik deze kan beluisteren in de omgeving Zaanstad?

Ar

Ar> welke chario speakers heb je nu? En welke wil je gaan beluisteren? Echt supermooi geluid hoor deze speakers... niet mijn looks, maar wel veel waar voor je geld!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

garmtz

Ik zou luisteren naar de Academy Millennium lijn, helemaal te gek!

Audiotwin

Quote from: kippekop on March 28, 2006, 20:29:11
Ar> welke chario speakers heb je nu? En welke wil je gaan beluisteren? Echt supermooi geluid hoor deze speakers... niet mijn looks, maar wel veel waar voor je geld!

Ik heb nu de Chario Hiper 2000 Towers voor fronts,Chario constellation Phoenix voor center,Chario Syntar 200 Towers voor achter en Chario dialoog back-center.
Ben tot nu toe erg tevreden over Chario
Eerst eens kijken naar een voorversterker i.c.m. met mijn Classé eindversterker of een geïntegreerde versterker en later mischien de Constellation Pegasus of Academy millenium 1 of 2.
zoveel wensen,maar ooit....... ;D

Quote from: garmtz on March 28, 2006, 20:40:15
Ik zou luisteren naar de Academy Millennium lijn, helemaal te gek!

Jij hebt toch ook chario's gehad?

Ar
Tevredenheid!!!

garmtz

Quote from: Ar on March 28, 2006, 21:15:03
Ik heb nu de Chario Hiper 2000 Towers voor fronts,Chario constellation Phoenix voor center,Chario Syntar 200 Towers voor achter en Chario dialoog back-center.
Ben tot nu toe erg tevreden over Chario
Eerst eens kijken naar een voorversterker i.c.m. met mijn Classé eindversterker of een geïntegreerde versterker en later mischien de Constellation Pegasus of Academy millenium 1 of 2.
zoveel wensen,maar ooit....... ;D

Ik zou lijn proberen te brengen in alle modellen, dus niet speakers van allemaal verschillende lijnen, maar van 1 lijn.

QuoteJij hebt toch ook chario's gehad?

Klopt. De Chario Academy One. Mooie speaker. Erg warm, muzikaal en ruimtelijk.

Audiotwin

Quote from: garmtz on March 28, 2006, 21:23:40
Ik zou lijn proberen te brengen in alle modellen, dus niet speakers van allemaal verschillende lijnen, maar van 1 lijn.

Dat is ook de bedoeling uiteindelijk,de Phoenix center vindt ik overigens goed passen bij de Hipers.De Syntars zijn duidelijk een stapje lager.
Ik hou van een warm,vol ruimtelijk geluid,zit wel eens te denken aan een Synthesis buizenversterker die mooi zou passen bij mijn Synthesis AND cd-speler.Hoe typeer jij het geluid van een Moon versterker?

Ar
Tevredenheid!!!

Spacebass

Quote from: bartvv on March 28, 2006, 10:31:09
@Spacebass: Ik heet dus Bart, bijna goed Wink
;D Mijn vraagteken was terecht  ;D

Quote from: bartvv on March 28, 2006, 10:39:39
Zouden we misschien de foto's die je op onze stand hebt gemaakt mogen hebben in originele resolutie?
Zo ja, wil je me deze dan mailen?
Bedankt!   :D :D
Groeten, Bart (Clofis)
Tuurlijk Bart  :)