Op visite FrankL.....

Started by shit_happens1, February 11, 2002, 13:11:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

shit_happens1

Hoi,

Ik ben samen met een goeie vriend van mij afgelopen Zondagmiddag heel gastvrij ontvangen bij FrankL thuis. Na veel gelezen te hebben over de Plus Piano, en er te zijn achter gekomen dat dit product bijna onlosmakelijk is verbonden met FrankL  ;). Heb ik de kans gegrepen om hem in actie te zien in een draaiende HT. Wat naar mijn ID altijd veel meer informatie geeft dan soortgelijke producten in een winkel te bekijken.

Om eerlijk te zijn was ik een beetje bang om een soortgelijk plaatje te treffen als wat ik gezien had op mijn Ugo xga projector. Gelukkig was niets minder waar. Ik was behoorlijk onder de indruk van het beeld. Er was af en toe wat dithering zichtbaar en na drie uur kijken 1 rainbowtje tegengekomen wat vergeleken met de ugo een verademing is :). Wat me ook opviel (of misschien juist niet) is dat het apparaat(je)practisch geen lawaai maakt en dus een hushbox totaal overbodig maakt. Hij hangt aan een leuk klein speaker beugeltje van Vogel, de twee kilo lichte projector hing op die manier prima alsof deze beugel er voor gemaakt was.

De projector is met s-video aangeloten door het ontbreken van component aansluit mogelijkheden. We zijn van plan om met mijn speler een keer te testen of er nog voordeel te behalen is met deze aansluiting. Ben benieuwd.

Ik zit er in ieder geval zwaar aan te denken om ook een Piano aan te schaffen.

FrankL erg bedankt voor de Demo, Als mijn HT helemaal klaar is (zit in verhuizing), ben je van harte uitgenodigd om ook eens bij mij te komen kijken.

Groeten,

Sylvester

FrankL

#1
Dat langskomen zal ik zeker doen. Leuk dat je zo enthousiast bent.

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

kissakiwi

#2
Hi All,
I was also present at the demo which Frank kindly gave us of the Piano.

I can only repeat what Sylvester has already mentioned. I was TOTALLY impressed. It was basically eveything I hoped it would be and everything I wanted it to be. You walk in his living room - and aside from the large screen which is attached to his wall (which incidentally I didn't see when I walked in the room...lol) - you really wouldn't know in was 'Home Cinema' ready. A perfect solution for those like me who do not have available a seperate 'HT Room' and have to make do with the living room.

He also has a very bright apartment (meaning that there is a lot of window space which light can come thru) However, with his ingenuity he has found the perfect material to hang over (attach via velcro) the windows and can make his living room TOTALLY dark. Perrrfect for HT.

I am trying to seek out a screen solution which best fits my needs right now, but I am almost 100% certain I will be the proud owner of a Piano in the near future.

Once again FrankL - Heel harte bedankt!  :)

For those who may be interested in WHERE to purchase the Piano from I sent an email to Plus. This is their reply:


Dear Mr. Yetes,
 
Thank you for your interest towards our product.
At the moment, it is true that we have not yet fixed the dealers in
Netherlands yet.  This is question of a time.  Should you know any
recommendable Home Cinema dealer in your area, please kindly let
us know.
 
Besides, you have the possibility in purchasing Piano/HE-3100 through
our web shop www.piano.plus-vision.com  or through our German
dealers.  In both case, the delivery will be made from our warehouse
in Eindhoven by FedEx courier service directly to you.  Retail price
is EUR 3,499 incl. VAT & delivery cost.  Two years manufacturer's
warranty is applied and should there be any product quality problem,
you can contact our European service center for this product located
in Germany.  If the defect to be clear as manufacturing / designing fault,
under the warranty, we will bare the logistic cost to and from the service
center from your place as well the repair fee itself of course.
 
Should you have any further question, please do not hesitate to contact
us.
 
With best regards,
 
****************************
NORIO NAKANISHI
Marketing Manager
PLUS Vision Corp.
Representative Office, Duesseldorf
Liesegangstr. 17
40211 Duesseldorf
Germany
TEL : +49 (0)211 388 387 12
Mobile : +49 (0)170 441 5687
FAX : +49 (0)211 388 387 27
****************************


(sorry I dont know how to indent text in this message system)

FrankL

#3
Kissakiwi, graag gedaan!

Quoteor through our German
dealers.

Ik heb hem dus gekocht bij een Duitse dealer, http://www.grobi.tv .
Een kleine speciaalzaak met een erg vriendelijke eigenaar, Patrick Schappert, die ook regelmatig ondersteuning geeft op het Duitse htforum (www.beisammen.de). Deze winkel ligt bij Kaarst, bij Dusseldorf.

FrankD, hier ligt een gat in de markt  ;D

Voor geinteresseerden in mijn opstelling:



Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

shit_happens1

The Pics worked out just fine colin Fuji ruleZ  ;D

Ik neem tenminste voor het gemak even aan dat dit de foto's zijn die Colin heeft geschoten ..

J.A.F._Doorhof

#5
Ok,

Dan, wij zullen de Piano in ons assortiment opnemen.
we zien wel hoe de response is, voor het instap segment kan dit inderdaad wel een hele mooie optie zijn.

Zal ze direct een mailtje sturen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#6
FrankD: hehe, eindelijk  ;D
Mag ik dan toch nog langs komen voor de shootout? Hoef ik die 2 kilo gelukkig niet mee te zeulen.

Sylvester, dit zijn nog oude plaatjes. Als je goed kijkt zie je nog een lamp hangen, die nu netjes weg is.
Ze zijn gemaakt met een DV videocamera, dus de resolutie is niet zo hoog.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#7
Eerst maar kijken of Plus ons een dealerschap geeft.
Ik heb nog geen response op hun mail gekregen, maar dat kan wel even duren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#8
Als je nog een aanbeveling nodig hebt van een bestaande Piano klant hoor ik het wel ...
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

shit_happens1

#9
Had ik kunnen zien Frank die Lamp  ::)

En kwaliteit van foto is zat voor op het Forum, om Goeie indruk te krijgen..

searcher

#10
Kun je me uitleggen waarom de UGO welke ik ook heb meer rainbow effect heeft als de Piano?
En is het te reduceren bij de UGO omdat de PIANO het ook kan?

Corrigeer me als ik het mis heb dat de Piano niet aangesloten is via een(VGA poort)en geen PSM1 aansturing NODIG heeft m.b.t het verkrijgen van een optimale beeldkwaliteit?
Of ontbrak dit?

Heb jij (SH) het plaatje van je UGO wel eens bekeken als dit door een dvd speler met PSM1 wordt aangestuurd?
Uit ervaring mag ik zeggen dat dit zeker meer dan de moeite waard is voordat je je projector in de SALE doet.(met alle respect voor Frank's Piano)
Ik kan en mag hier geen conclusies aan verbinden omdat ik de Piano niet heb gezien).

                               m.v.g Searcher





Rob_Dingen

#11
Hoi

De ugo heeft verschrikelijk last van het regenboog efect en dat gaat met een psm-1 of HTPC niet weg
De ugo is niet te veranderen dat het minder word
De piano heeft geen vga ingang maar wel een goede scaler aan board
Je hebt meer last van regenboog omdat het kleurwiel in 4 vaken is opgedeelt rood groen blauw en blank de piano geloof ik rgb rgb dus 6 vakken dus die komen een keer zo snel voorbij

J.A.F._Doorhof

Ik kan me met het PSM-1 verhaal aansluiten.
Maar een echte shootout moet er nog komen.

Bijna alle digitale projectoren (vooral DLP's) presteren erg slecht via S-Video of Composite (Interlaced) zodra je ze echter een Progressive signaal van de PSM-1 of HT-PC aanleverd schieten ze enorm vooruit.

Ik zou inderdaad niet blind de UGO verkopen, we hebben even testgedraaid met de UGO van searcher, en dat kwam akkelig dicht in de buurt van de 3M, en dat beeld is gewoon zeer goed.

Het regenboog effect blijft, daar is inderdaad niets aan te doen, maar ja zo zijn er wel meer nadelen die blijven, waarvan voor mij het regenboog effect eigenlijk het minst erg is .

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#13

QuoteJe hebt meer last van regenboog omdat het kleurwiel in 4 vaken is opgedeelt rood groen blauw en blank de piano geloof ik rgb rgb dus 6 vakken dus die komen een keer zo snel voorbij
Klopt bijna. De oude generatie DLPs hebben een RGBW kleurenwiel. De nieuwe een RGBRGB kleurenwiel, dat ook nog eens 2x zo snel draait. De kleuren komen dus 4x zo snel voorbij. Dus de regenbogen zijn bij de oude generatie 4x zo lang. Persoonlijk vond ik dat bij de oude generatie niet om aan te zien, bij de nieuwe heel acceptabel. Je ziet ze nog wel, maar veel minder vaak, en als ze ze ziet zijn ze dus veel kleiner. Maar niet iedereen is hier even gevoelig voor. Er zijn ook mensen die de nieuwe generatie nog zeer vermoeiend kijken vinden.

Rob heeft gelijk, je kunt hier niets aan doen.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#14
Dat is inderdaad ook mijn probleem met digitale projectoren, ik wordt na één film gewoon moe van het kijken, en dat heb ik met CRT nooit.

Waarschijnlijk vangen je hersenen toch meer artifacts op dan je denkt, en proberen dat voor je te compenseren, hoor namelijk ook veel mensen die klagen over hoofdpijn.

Zou er eigenlijk wel een medisch onderzoek naar gedaan zijn ?

Maar ja, onderzoek een HT liefhebber maar eens medisch .
Omschrijving:
Persoon die altijd in het pikkedonker zit naar bewegende beelden kijkt op een groot wit doek, en opvliegend reageert als er een lichtpuntje binnen komt. Heeft het liefst 10.2 speakers om zich heen staan waar op oorverdovend niveau de geluiden uit komen.

Tja,
They're coming to take me away, hihihahahihihaha.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

Om eerlijk te zijn ben heel erg ontevreden over de kwaliteit van de ugo x-lite. Naar mijn id is deze projector meer geschikt voor powerpoint presentaties etc, vanwege zijn gunstige afmeting (1.3 kilo). Maar voor het bekijken van dvd vind ik de projector niet geschikt. Inderdaad erg veel last van rainbow en pixel shifting bij snelle pans. Wat ik ook vervelend vind is dat hij erg veel geluid geeft ivm de koeling. Ik heb de projector aangesloten gehad via s-video (standalone dvd player), s-video via addon kaartje in pc en via vga, waarbij ik de panelen native aanstuurde (1024*768 ). De laatse aansluiting gaf vanzelfsprekend het beste resultaat, maar helaas was het voor mij niet echt acceptabel. Geen psm-1 aansluiting geprobeerd maar ben bang dat het er niet beter op geworden zou zijn vergeleken met de htpc. Het probleem zit hem naar mijn id namelijk gewoon in de projector.

Ik heb overigens de eerste ugo teruggestuurd, maar de tweede had hier ook last van. Eerst dacht ik namelijk dat er een technisch probleem was.

Vandaar dat ik ook niet echt had verwacht dat de piano veel beter zou zijn, wat gelukkig wel het geval is. En de prijs komt voor mij op ongeveer hetzelfde bedrag uit, terwijl ik korting op de aanschaf van de ugo had. De resolutie en lichtopbrengst van de ugo is hoger en hij is lichter van gewicht. daarintegen is de piano geoptimaliseert voor het bekijken van dvd's oa door eerdergenoemde 4*snellere kleurenwiel en hoogwaardige interne scaler. Oftewel voor ieder wat wils  ;)

VrGr.

Sylvester

searcher

#16
Je hebt inderdaad het voordeel dat je beidden hebt kunnen vergelijken.
In een ander topic noemt Garmt het beeldresultaat van de UGO met PSM1 verbluffend heel even dacht hij tijdens de demo dat het signaal via zijn crt liep. :D.
Via het S video is het beeld compleet anders en op z'n zachts gezegd slecht al is het mijn eigen projector. :P

Ook het zwart was zeer acceptabel maar ik ben het er 200% mee eens dat het regenboog effect zeer hinderlijk is.
Mocht de beeldkwaliteit van de Piano absoluut gelijkwaardig zijn of beter dan de UGO (+PSM1) dan zou ik ook voor de Piano gaan.
Hierbij zou ik zeker nog andere projectoren meenemen in mijn vergelijk.
Ik moet eerlijk bekennen dat de prijs voor mijn projector zo laag was ( ik heb zelfs het serie nummer door philips laten checken) dat er geen vergelijk meer mogelijk was anders had ik zeker een aantal projectoren aan mijn lijstje toegevoegd.
Het zou overigens perfect zijn als de Piano zonder psm1 aansturing via de s... zo goed presteert theoretisch gezien kan ik het haast niet geloven maar zien is geloven  ;)

                             m.v.g searcher



J.A.F._Doorhof

#17
Als je al een HT-PC hebt geprobeert en daar niet tevreden mee bent, dan zal inderdaad de PSM-1 ook weinig oplossing bieden, het enige dat ik me kan indenken is dat refreshrate mischien niet optimaal stond, dat is echt een struikelblok bij veel digitale projectoren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

#18
Searcher: Wat Garmtz volgens mij verbluffend vond was het verschil tussen de s-video aansluiting en de psm-1 aansluiting (search functie van Forum werkt goed ;)). En daar kan ik mij helemaal bij aansluiten, zoals ik al zei was de vga aansluiting al een flinke verbetering vergeleken met de s-video aansluiting.

Frank: Ik heb aardig wat verschillende refresh rates geprobeerd oa mbv powerstrip waarbij 72 Hertz overigens het "beste" resultaat gaf. Met dit soort afstellingen zul je overigens nooit het Rainbow effect wegkrijgen.

J.A.F._Doorhof

#19
Dat laatste ben ik zonder meer met je eens.
Maar zoals ik al eerder zei, regenboog effecten blijf je houden met DLP's. Je kunt het wel onderdrukken, maar het blijft aanwezig.

Als je dan toch een nieuwe projector wilt zou ik even wachten op de nieuwe generatie (1280x720), die gaan ook naar beneden in prijs, of een D-ILA aanschaffen.
Maar die zijn een heel stuk duurder.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

#20
Heb je het bijvoorbeeld over de sharp xv 9000?
Deze pj is nu volgens mij nog behoorlijk veel duurder dan de piano ($10.000). scheelt ongeveer $7000. Maar ben met je eens dat dat natuurlijk interessanter is door hogere resolutie. Maar voor zoveel prijsverschil is het voor mij een uitgemaakte zaak. Dus weet je ook ongeveer wanneer en hoeveel deze nextgen pj's gaan dalen ..?

Thx......

Sylvester

J.A.F._Doorhof

#21
Je ziet nu dat Plus met de Piano een goede deuk maakt in de prijzen van de standaard DLP's zoals de 3M.

Zodra er een nieuwe versie van een bepaalde techniek komt zullen de eerste dalen in prijs.

Persoonlijk verwacht ik op dit moment minimaal 2x per jaar een vinding waarmee DLP beter zal worden, of hogere resoluties of andere enhancements.

Persoonlijk ben ik van mening dat je bv beter je UGO kan houden en een half jaartje wacht tot de 1280x720's zakken in prijs.

Ik schat dat je over een jaar rond de € 5000,00 voor die modellen zal betalen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

#22
lol,

Ugo is een beetje apart verhaal Frank, officieel heb ik deze pj helemaal niet meer, maarja......
Eerste ugo was ik niet tevreden mee, en wilde ik dus geruild zien. Volgens dell computers (wederverkoper, waar ik hem gekocht heb) was dit geen probleem en zouden ze dit gaan regelen. Maandenlang wekelijks bellen met de customercare van dell (dit wil je niet, want elke keer eerst even uurtje in dewacht staan), leverde weinig op. Dus toen heb ik mijn geld teruggeeist. Na weer vele weken bellen en bellen is eindelijk mijn geld volledig teruggestort. En vervolgens een week later kwam de replacement pj  ??? . Oftewel ik heb geld terug en een gratis ugo voor de moeite ofzo. Ik neem aan dat dat bedrijf er toch vroeg of laat achter zou moeten komen, dat ze ergens een pj of 8000 gulden missen. alleen heb ik na al mijn gebel niet zo'n zin om weer een uur in de wacht te gaan staan om hun te vertellen dat ze een pj en geld hebben gestuurd. En nu komt het: Na ongeveer 25 uur erop zitten, zet ik de pj weer aan, een grote flits uit het apparaatje en de stoppen doorgeslagen  ??? . Dus ik gok dat de voeding op 1 of andere manier is doorgebrand. Oftewel Ugo x-lite met 25 uur op de teller staat bij mij op Zolder stof te vergaren. ID-en zijn welkom. Maar ik kan me voorstellen dat er weinig id-en zijn. Zelf dacht ik eraan om gewoon Dell te bellen en te melden dat mijn ugo kapot is en dat hij nog in de garantie zit  ;D . Maar daar moet ik even moed voor verzamelen.

Dus zoek eigenlijk een nieuwe pj, of een handige vent die iets van ugo voedingen snapt :)

J.A.F._Doorhof

#23
Ligt er niet gewoon een zekering uit ?

In dit geval zou ik inderdaad maar de UGO helpdesk bellen en gewoon eerlijk zijn. Maar dan loop je wel het risico dat je OF moet betalen OF dat je hem kwijt raakt.

Als je nu GEEN beeld hebt, dan zou ik inderdaad een goedkoop alternatief overwegen totdat de high-end producten in prijs zakken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#24

QuoteHet zou overigens perfect zijn als de Piano zonder psm1 aansturing via de s... zo goed presteert theoretisch gezien kan ik het haast niet geloven maar zien is geloven  ;)
Ik zie niet in welke theorie dit tegenhoudt  :)

De interne scaler van de Piano is goed. De PSM1 via VGA geeft 1 conversie van digitaal naar analoog (intern in de PSM1) en 1 van analoog naar digitaal (intern in de UGO). De Piano geeft 1 conversie van digitaal naar analoog (s-video of component in de speler) en 1 van analoog naar digitaal (intern in de Piano).
M.b.t. signaalweg is dit dus vergelijkbaar.
In beide gevallen wordt het DLP paneel op de eigen resolutie aangesproken.
Verder is de Piano stiller en draait het kleurenwiel sneller. Dus theoretisch gesproken kan ik niet geloven dat de PSM1 + UGO beter is  ;D  ;D
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95