Shootout bij Tingtong5

Started by hifiman, January 11, 2006, 09:41:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Hecht niet teveel waarde aan reviews Ronald. Zo'n lovend review is pure sponsoring...

Ik kom trouwens al helemaal niet als er wordt gesproken over 'voor- en tegenstanders'! Wordt mij er iets te serieus van. Ik kom voor mijn lol!

Audiofiel

Quote from: garmtz on January 13, 2006, 15:26:20
Ik kom trouwens al helemaal niet als er wordt gesproken over 'voor- en tegenstanders'! Wordt mij er iets te serieus van. Ik kom voor mijn lol!

De spijker op zijn kop! 8)

Als die meet & greets te serieus moeten worden, dan gaat de lol er van af. :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on January 13, 2006, 15:29:02
De spijker op zijn kop! 8)

Als die meet & greets te serieus moeten worden, dan gaat de lol er van af. :o
Heren, heren, kom op. De uitspraak "voor en tegenstanders" is gedaan door iemand die er niet eens bij aanwezig is, dus waar maken we ons druk om  ???

Volgens mij komen er helemaal geen voor of tegenstanders de 20e, de mensen die komen willen graag gezellig meeten en ervaringen opdoen met verschillende appatatuur (kabels zijn ook apparatuur) en zo sta ik er zelf ook in!  8)

hifiman

Quote from: garmtz on January 13, 2006, 15:26:20
Hecht niet teveel waarde aan reviews Ronald. Zo'n lovend review is pure sponsoring...
Hoi Garmt,

Ik vrees dat ik bij mijn aankoop wel op dergelijke (maar niet alleen op deze uiteraard) reviews ben afgegaan. Ik zou het triest vinden als dat waar is van die sponsoring maar dan ben ik waarschijnlijk wat te naief om te denken dat dergelijke reviews een eerlijke mening vertegenwoordigen.

Groetjes,

Ronald

bmateijsen

Quote from: tingtong5 on January 13, 2006, 15:33:31
Hoi Garmt,

Ik vrees dat ik bij mijn aankoop wel op dergelijke reviews ben afgegaan. Ik zou het triest vinden als dat waar is van die sponsoring maar dan ben ik waarschijnlijk wat te naief om te denken dat dergelijke reviews een eerlijke mening vertegenwoordigen.

Groetjes,

Ronald

Ronald,

Een review heeft altijd meerdere kanten.. en het ligt enorm aan het blad of je er veel waarde aan moet hechten.
(lees what hifi bijvoorbeeld).

Zie het meer als een leidraad...

Audiofiel

Quote from: tingtong5 on January 13, 2006, 15:33:31
Ik vrees dat ik bij mijn aankoop wel op dergelijke (maar niet alleen op deze uiteraard) reviews ben afgegaan. Ik zou het triest vinden als dat waar is van die sponsoring maar dan ben ik waarschijnlijk wat te naief om te denken dat dergelijke reviews een eerlijke mening vertegenwoordigen.

Die naïviteit verlies je wel met de jaren. ;)


Oeps, ik zie dat je al ouder bent dan mij. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


hifiman

Quote from: Audiofiel on January 13, 2006, 15:36:38
Die naïviteit verlies je wel met de jaren. ;)


Oeps, ik zie dat je al ouder bent dan mij. :-X
Ik werd waarschijnlijk geboren met een grotere dosis naiviteit  ;D

beunky

Quote from: tingtong5 on January 13, 2006, 15:37:38
Ik werd waarschijnlijk geboren met een grotere dosis naiviteit  ;D

Twee jaar in de accountancy en je naïviteit slaat wel om in cynisme en alles bewezen willen zien, alles in twijfel trekken, noem het maar op ;) ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Quote from: garmtz on January 13, 2006, 15:26:20
Ik kom trouwens al helemaal niet als er wordt gesproken over 'voor- en tegenstanders'! Wordt mij er iets te serieus van. Ik kom voor mijn lol!

Precies, we komen allemaal voor onze lol en om Ronald een plezier te doen om hem te helpen uitzoeken waar zijn probleem nu ligt... en als het net zo gezellig wordt als het bij FrenkB was, dan komt dat ook helemaal goed ;)
Ik zou trouwens niet eens weten waarom je het moet hebben over voor- en tegenstanders...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz

Ik ben al wat geruster... ;)  De personen die een 'slachting' verwachten moet ik helaas teleurstellen: dat zijn de shootouts (gelukkig) nooit.

beunky

Kun jij een Lyngdorf meenemen of wordt dat heel lastig (even er van uitgaande dat je kunt)? Ik ben persoonlijk namelijk wel heel erg benieuwd naar Lyngdorf... maar goed een Lavardin is natuurlijk ook mooi :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

garmtz

Het wordt erg moeilijk denk ik. Ik kan het in ieder geval proberen...

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

hifiman

Quote from: garmtz on January 13, 2006, 15:56:43
Ik ben al wat geruster... ;)  De personen die een 'slachting' verwachten moet ik helaas teleurstellen: dat zijn de shootouts (gelukkig) nooit.
Als er wat geslacht wordt dan zal het een lekker diepvries kippetje zijn  ;D
Maar even serieus, het was mij niet eens opgevallen dat er iets geschreven was over "voor en tegenstanders" in dit topic, ik moest gaan terugzoeken om te kijken waar je het nu eigenlijk over had.

@ Beunky: En ik ben heel blij met dat plezier dat jullie me willen doen  :D

Het zou inderdaad leuk zijn als ik op deze avond een beter beeld krijg welke kant ik op wil met mijn set maar ook al zou dat niet bereikt worden dan nog vind ik het hartstikke leuk wat we gaan doen!

Audiofiel

Quote from: garmtz on January 13, 2006, 15:56:43
Ik ben al wat geruster... ;)  De personen die een 'slachting' verwachten moet ik helaas teleurstellen: dat zijn de shootouts (gelukkig) nooit.

De meeste deelnemers zijn na een paar dagen weer 'genezen'... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: tingtong5 on January 13, 2006, 16:05:56
Als er wat geslacht wordt dan zal het een lekker diepvries kippetje zijn  ;D

??? Heb jij levende kippen in de diepvries zitten? :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Quote from: Audiofiel on January 13, 2006, 16:07:08
??? Heb jij levende kippen in de diepvries zitten? :P
Volgens mij raken we nu ietwat offtopic  ;D

Vanavond hebben Searcher en Markaudio hier  even de Krell in aktie kunnen horen, misschien dat hun hier nog even een mening zullen geven van wat ze gehoord hebben..

fca

voor en tegenstanders?

Kom op zeg neem het niet zo letterlijk.
Je had een messcherp oordeel over de krell en ik vind dat je dat moet onderbouwen dmv (sorry hoor voor het woordgebruik) voor en tegenstanders.
Zo was het bedoeld en niet anders.
.
Daarom ben ik benieuwd hoe anderen jouw visie interpreteren.
Dat is/was het enige.

"Droog" voer op het forum is lekker leesvoer maar live wil nog is helpen.
Ik denk dat iedereen heeft meegemaakt bij een luistersessie dat elk mens een "eigen" geluid/klanl/weergave heeft die hij/zij prettig vindt.

Waar maak je je zorgen om ,deze gevaarlijke man is er niet bij hoor. ;D

Als dat de reden is dat je afhaakt dan vind ik dat erg jammer.
Dat meen ik oprecht.



henkt1

Hoi Tingtong en iedereen,

Ik hoop dat het een gezellige shootout wordt en dat jullie de krell aan het 'zingen' krijgen. Ik vind het erg jammer dat het tot nu toe niet lukt. Voel me er als verkoper eigenlijk een beetje lullig bij.
Heb zelf gisteren de cinepro 3k6 mk 3 gekocht en dat is erg leuk kan ik jullie alvast verklappen. Morgen ga ik daar wat uitgebreider over schrijven in mijn topic over mijn HT.

Nogmaals veel plezier,

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

garmtz

Quote from: fca on January 14, 2006, 00:23:25
voor en tegenstanders?

Kom op zeg neem het niet zo letterlijk.

Dus het is mijn schuld dat ik het letterlijk neem?  ::) Ik denk dat jij mij ook te letterlijk neemt... ;)

QuoteJe had een messcherp oordeel over de krell en ik vind dat je dat moet onderbouwen dmv (sorry hoor voor het woordgebruik) voor en tegenstanders.
Zo was het bedoeld en niet anders.

Ik had geen oordeel over de Krell. Ik heb nooit gezegd: "de Krell is slecht". Ik heb alleen uitgelegd hoe ik vind dat de Krell kan klinken in bepaalde combinaties. Misschien vind ik de Krell in de set van tingtong wel geweldig klinken, wie weet? Aangezien ik echter de set van tingtong al een beetje ken en al de vorige keer vond dat het hoog aan de pittige kant was (voor mijn SMAAK!), had ik het idee dat het met de krell over the top zou worden.

QuoteDaarom ben ik benieuwd hoe anderen jouw visie interpreteren.
Dat is/was het enige.

Ik hoop dat je hem gewoon zien als een mening en niets anders.

Quote"Droog" voer op het forum is lekker leesvoer maar live wil nog is helpen.
Ik denk dat iedereen heeft meegemaakt bij een luistersessie dat elk mens een "eigen" geluid/klanl/weergave heeft die hij/zij prettig vindt.

Absoluut.

QuoteWaar maak je je zorgen om ,deze gevaarlijke man is er niet bij hoor. ;D

Als dat de reden is dat je afhaakt dan vind ik dat erg jammer.
Dat meen ik oprecht.

Ik haak inderdaad af als het te serieus wordt en een 'moetje' om meningen te verdedigen. Daar pas ik voor. Maar ik was al weer gerustgesteld hoor, de enige reden dat ik niet kom zal drukte zijn...  >:D

Audiofiel

Quote from: henkt1 on January 14, 2006, 00:28:20
Ik hoop dat het een gezellige shootout wordt en dat jullie de krell aan het 'zingen' krijgen. Ik vind het erg jammer dat het tot nu toe niet lukt. Voel me er als verkoper eigenlijk een beetje lullig bij.

Helemaal niet nodig, Henk. Het blijft uiteindelijk altijd een kwestie van smaak en het moet maar net matchen bij de persoon in kwestie. En het was een mooie prijs.

In mijn ervaring is Krell een merk wat extreem gevoelig is voor matches (en helemaal de voorversterkers). Ze kunnen dan in karakter variëren van snel tot doods, van upfront tot laid-back en van donkerbruin warm tot pissig hoog. Meer nog dan bij andere merken gaat het om de combinatie.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

searcher

#72
Gisteren weer eens op bezoek geweest bij vriend Ting Tong  :D

Mijn bevindingen

Het nummer van Nine Million Bicycles van Katie  M klonk geweldig.
Hoog,midden en laag , ruimtelijkheid , helderheid en plaatsing van de instrumenten was een ervaring voor me.

Hierna voelde we de voor mij bekende cd van Vaya Con Dios aan de tand,....

Het geheel kwam me dunnetjes , vlak over en ik was verbaasd.
Het lijkt erop dat de huidige set up het onderscheid van de instrumenten,de zang ect,...op 1 hoop gooit en
hier een dun , koud plakje van maakt. ???

Ik ga zelfs zover dat het audiofiele gedeelte zich beweegt naar een goedkope budget set,misschien tekort
door de bocht,.. ;)

De overige cd's

Anastacia Pieces off a Dream
Diva's NU
Madonna Con,... off the Dance Floor
Celine Dion

Allen kwamen tot een niet gewenst resltaat,.  klinisch,.. vlak en zeer dun,....

Conclusie voorlopig

De huidige set up laat bij 1 CD een schitterend resultaat zien ( Kathie ,... )
De andere cd's geven een teleurstellend resultaat met het accent op dun,vlak en nauwelijks een onderscheid in
de klank en instrumentaal gedeelten. >:(

Ik kan me dus geheel inleven dat Ronald schrok na de 1e ervaring.
:-\
Moet de Krell de deur uit ? ::)

Nee immers de aankomende shoot out kan veel winst opleveren. :D
De hamvraag is waarom laat de set up een geweldig resultaat zien bij 1 CD ? ???

Ik ben benieuwd,..

                                                                                              mvg Searcher






Markaudio

Quote from: tingtong5 on January 14, 2006, 00:08:30
Volgens mij raken we nu ietwat offtopic  ;D

Vanavond hebben Searcher en Markaudio hier  even de Krell in aktie kunnen horen, misschien dat hun hier nog even een mening zullen geven van wat ze gehoord hebben..

Vanmiddag zal ik mijn bevindingen even posten :). Om hier een klein beetje op vooruit te lopen zeg ik alvast dat ik denk dat de Krell met wat finetuning de gewenste resultaten kan gaan opleveren :D

Mvg,


Mark
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Audiofiel

Quote from: searcher on January 14, 2006, 10:32:02
Het nummer van One Million Bicycles van Kathie klonk geweldig.
Hoog,midden en laag , ruimtelijkheid , helderheid en plaatsing van de instrumenten was een ervaring voor me.

Is dat een nieuwe uitvoering?

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.